Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 07/02/2017

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΕΝΕΡΓΟ/ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΗΧΕΙΟ

Audioengine HD6

Audioengine HD6

Για την ακουστική του αξιολόγηση, το HD6 συνδέθηκε, για το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων, στην έξοδο του προενισχυτή αναφοράς (Melos Plus Series Line), αντικαθιστώντας στην πράξη, τον τελικό ενισχυτή και τα ηχεία που χρησιμοποιώ σε τακτική βάση (Parasound HCA3500 και ATC SCM50 PSL). Ένα μέρος της αξιολόγησης περιέλαβε και ασύρματο streaming μέσω Bluetooth, περισσότερο για να διαπιστωθεί η ευκολία σύνδεσης του ηχείου με την κάθε πηγή.
Η τοποθέτηση του HD6 δεν κρύβει ιδιαίτερα προβλήματα. Το ηχείο είναι μικρό και θα αισθανθεί, προφανώς, άνετα σε έναν μέτριο ή και μικρό χώρο, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και σε γραφείο, αν και οι διαστάσεις του είναι -μάλλον- αρκετά μεγάλες για τον σκοπό αυτό. Η συσκευασία περιλαμβάνει όλα τα περιφερειακά εξαρτήματα που θα χρειαστούν, μαζί και ένα αρκετά μεγάλου μήκους καλώδιο ηχείων, μεγάλης διατομής για τη σύνδεση του δεξιού (παθητικού) ηχείου με το αριστερό που περιλαμβάνει του ενισχυτές, το στάδιο εισόδου και τα υπόλοιπα κυκλώματα. Η εγκατάσταση είναι ιδιαίτερα απλή υπόθεση (όπως και το pairing του Bluetooth) και δεν θα πάρει πάνω από μερικά λεπτά της ώρας. Για τις ανάγκες της ακουστικής αξιολόγησης, το HD6 τοποθετήθηκε σε απόσταση περί το 1m από τα πίσω όρια του χώρου με τα ηχεία και τον ακροατή να βρίσκονται σε απόσταση περί τα 2m.

Τις πρώτες εντυπώσεις τις κερδίζει ασφαλώς, η δυνατότητα του ηχείου να δημιουργεί μια πολύ πειστική, σαφή και καλά δομημένη στερεοφωνική εικόνα, ένα χαρακτηριστικό που είναι πάντα παρόν στα ηχεία της εταιρίας (και ενισχύεται φυσικά από το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με μια μικρή σε πλάτος μπάφλα). H εικόνα εστιάζεται λίγο πίσω από τον οριζόντιο άξονα που συνδέει τα δύο ηχεία, κάτι που δίνει οπωσδήποτε μια ατμόσφαιρα στο συνολικό άκουσμα, έχει πολύ καλές δυνατότητες εστιασμού μεμονωμένων ακουστικών αντικειμένων και χαρακτηρίζεται από καλή περιγραφή της κίνησης και του αέρα και μια ιδιαίτερα ήπια ασάφεια στην περιγραφή των ομάδων της μεγάλης συμφωνικής ορχήστρας. Σε καλογραμμένα έργα, ο ακροατής έχει μια αίσθηση ζωντανής παρουσίας, η οποία -κατά περίπτωση- είναι εντυπωσιακή, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψιν τις διαστάσεις (και την κατηγορία τιμής) του ηχείου.

Audioengine HD6 Audioengine HD6

Καθώς η καμπίνα του HD6 είναι μικρών διαστάσεων, οι δυνατότητες στον χειρισμό των πολύ χαμηλών συχνοτήτων είναι, αναμενόμενα, συγκεκριμένες. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η Audioengine δίνει ως κάτω όριο τα 50Hz (και οι μετρήσεις συνηγορούν προς αυτή την τιμή), η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι ότι δεν λείπει τίποτε ουσιώδες: Το ηχείο είναι παρόν, έχει καλό όγκο και λεπτομέρεια ακολουθώντας προθύμως το πρόγραμμα και “δείχνει” το μέγεθός του μόνο σε οριακές (από την άποψη του περιεχομένου χαμηλά) συνθήκες όπου, πράγματι φαίνεται ότι λείπει ο παλμός και η απαραίτητη ενέργεια. Αν κάποιος αναζητά αυτό το επίπεδο απόδοσης, καλό είναι να σκεφτεί σοβαρά την χρήση ενός υπογούφερ και την μετατροπή του συστήματος σε 2.1.
Ενδεικτικό της ποιότητας του γούφερ, είναι το γεγονός ότι σε μέτριες στάθμες το HD6 έφερε -αδιαμαρτύρητα- σε πέρας την ψηφιακή ισοστάθμιση του χώρου και φάνηκε να απαιτείται μια κάποια προσπάθεια για να φτάσει κοντά στα όρια του. Όταν γίνει αυτό το καταλαβαίνεις, βεβαίως, καθώς η συμπίεση γίνεται πλέον ακουστή. Γενικά, φαίνεται ότι η Audioengine έχει κάνει πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά τις χαμηλές συχνότητες του HD6. Έχει, συνολικά, καλές δυνατότητες περιγραφής του σώματος και παραμένει πάντα σε σωστή κλίμακα στις περιγραφές αυτές χωρίς να μεγεθύνει όργανα ή ομάδες οργάνων, είναι καλό στα ρυθμικά μέρη (τονίζοντάς τα ελάχιστα) και γενικώς ακούγεται γρήγορο και καθόλου υπερβολικό, χωρίς -από την άλλη- να ρέπει προς τον υπερέλεγχο και την αδύναμη παρουσία. Υπάρχει μια ισορροπία, μεταξύ “άποψης” και δυνατοτήτων του συστήματος που είναι -μάλλον- η ιδανική, κάτι που ασφαλώς οφείλουμε να πιστώσουμε στην Audioengine.

Η μεσαία περιοχή ακούστηκε ευχάριστα, ελάχιστα πίσω, με καλές δυνατότητες περιγραφής και όσο πρέπει φωτεινή, αποκλίνοντας λίγο προς την μαλακή και ήπια πλευρά, μια ταυτότητα που μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη σε σκληρές παραγωγές. Η αναπαραγωγή φωνητικών έργων ακολουθεί παρόμοια λογική, διαθέτοντας καλές δυνατότητες σε θέματα περιγραφής της άρθρωσης και των ηχοχρωμάτων, ενώ οι πολύ καλές δυνατότητες του ηχείου σε ότι αφορά την δυναμική συμπεριφορά (η επάρκεια ισχύος και ο χαμηλός θόρυβος των ηλεκτρονικών) επιτρέπουν την δημιουργία ρεαλιστικών εικόνων στον χώρο. Το HD6 δεν έχει πρόβλημα να ακολουθήσει και να περάσει στον χώρο τις λεπτομέρειες και την αίσθηση μιας καλής ηχογράφησης, μια δυνατότητα η οποία -ασφαλώς- θα ικανοποιήσει κάθε απαιτητικό ακροατή.
Ψηλά, το ηχείο φαίνεται να διαθέτει έναν -μόλις διακρινόμενο-ήπιο χαρακτήρα, είναι αρκετά φωτεινό και με καλή αίσθηση της έκτασης. Δεν γίνεται ποτέ σκληρό ή προβολικό, είναι γρήγορο, με καλές δυνατότητες απόδοσης των μικροδυναμικών, καλό σώμα και κάπως βιαστικές αποσβέσεις ενώ αποδίδει σωστά τον αρμονικό πλούτο, χωρίς να υπερβάλλει προς κάποια κατεύθυνση, όντας -για παράδειγμα- υπερβολικά μαλακό ή στεγνό. Αν ήθελε κάποιος να χρησιμοποιήσει έναν μονολεκτικό χαρακτηρισμό για την απόδοση στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων αυτός θα ήταν “ευχάριστο” και αυτό θα πρέπει να εκληφθεί, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ως θετικό γνώρισμα.

Τελικώς...

... αν αναλογιστεί κανείς την κατηγορία τιμής και το περιεχόμενο του πακέτου, το οποίο περιέχει τα πάντα εκτός από μια πηγή (η οποία μπορεί κάλλιστα να είναι ένας υπολογιστής ή ακόμη και ένα smartphone), η Audioengine έχει φέρει με επιτυχία σε πέρας μια δύσκολη αποστολή: Το HD6 έχει πραγματικά καλή απόδοση, η οποία προκύπτει από έναν καλοσχεδιασμένο ηχητικό χαρακτήρα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε μικρό ή μεσαίο χώρο, ξεπερνώντας, άνετα, τους θεωρητικούς ποιοτικούς περιορισμούς του “ασύρματου” ηχείου. Αν βρίσκεστε σε αναζήτηση ενός ηχείου το οποίο θα πρέπει να τοποθετείται εύκολα, να μπορεί διαχειριστεί σήματα από μια μεγάλη ποικιλία πηγών, να έχει προσεγμένη αισθητική και ταυτόχρονα δεν θέλετε να κάνετε πίσω στις απαιτήσεις σας σε ό,τι αφορά την ηχητική ποιότητα, σκεφτείτε το σοβαρά!