Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 07/02/2017

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΕΝΕΡΓΟ/ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΗΧΕΙΟ

Audioengine HD6

Audioengine HD6

H εργαστηριακή αξιολόγηση του HD6 έγινε με βάση το παθητικό ηχείο του ζεύγους. Αυτό επέτρεψε να δημιουργηθεί μια σαφέστερη εικόνα για το ηχείο καθαυτό, αφήνοντας εκτός τα ηλεκτρονικά και τον ενισχυτή αν και η παρουσία του τελευταίου (προφανής από την στιγμή που μιλάμε για ενεργό σύστημα) κάνει, στην πράξη, την ευαισθησία και την μεταβολή την εμπέδηση θέματα δευτερευούσης σημασίας.
Η ψευδοανηχοϊκή μέτρηση της απόκρισης στον ακουστικό άξονα (μέχρι τα 400Hz) αποκαλύπτει ένα αρκετά ομοιογενές στην συμπεριφορά του ηχείο, του οποίου τα κύρια χαρακτηριστικά είναι μια σαφής επιλογή ομαλής εξασθένησης στις πολύ υψηλές συχνότητες (πάνω από τα 10kHz) και μια ήπια μείωση της ευαισθησίας γύρω από τα 500Hz. Κατά τα λοιπά, οι διακυμάνσεις στην απόκριση στην μεσαία περιοχή και την περιοχή των υψηλών συχνοτήτων είναι μάλλον μικρές. Το προστατευτικό πλέγμα εισάγει κάποιες ορατές μεταβολές στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων αλλά η επίδρασή του δεν αναμένεται να δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα.
Η συνολική απόκριση του ηχείου (με splicing της ψευδοανηχοϊκής και της near field μέτρησης στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων), επιβεβαιώνει την μείωση της ευαισθησίας με κέντρο τα 500Hz (περίπου -4dB σε σχέση με την μέση ευαισθησία, και με πλάτος περί την μια οκτάβα). Η μεσαία και η ανώτερη περιοχή (μέχρι τα 10kHz) είναι ομαλές, με αποκλίσεις που δεν ξεπερνούν τα 3dB, ενώ στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων υπάρχει μια λογική υποβοήθηση που φθάνει τα 2.7dB στα 125Hz. Με βάση την μέση ευαισθησία, η απόκριση του ηχείου χαμηλά φθάνει τα 54Ηz (-6dB) και τα 60Hz (-3dB), και ψηλά τα 20kHz (-6dB) με το σημείο -3dB να βρίσκεται στα 14kHz.
Η σύγκριση ψευδοανηχοϊκής και μέσης απόκρισης αφήνει υποσχέσεις για ιδιαίτερα ομαλή συμπεριφορά εκτός άξονα καθώς οι δύο καμπύλες διαφοροποιούνται μόνο κατά την στάθμη στην περιοχή πάνω από το 1kHz και, σχεδόν, καθόλου σε ότι αφορά την συμπεριφορά στο φάσμα.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/2.83V/1m). Ανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 1m (συχνότητες πάνω από τα 400Hz).

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/2.83V/1m) με εξομάλυνση 0.33oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα.

Ο τρόπος με τον οποίο μεταβάλλεται η εμπέδηση του HD6 έχει μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, από την στιγμή που ο κατάλληλος για την οδήγησή του ενισχυτής περιλαμβάνεται στο προϊόν. Παρόλα αυτά αξίζει να σημειώσει κανείς την ελάχιστη αντίσταση στις χαμηλές συχνότητες (ένα φυσιολογικό 4.3Ω στα 45Ηz) και την μέγιστη αντίσταση που φθάνει τα 45Ω (85Ηz), μια διακύμανση η οποία απαιτεί έναν ενισχυτή με καλό συντελεστή απόσβεσης, ώστε να μην επηρεάζεται η συνολική απόκριση συχνότητας τους συστήματος. Αυτός ο ενισχυτής, μάλιστα, απαιτεί και καλή ψύξη καθώς το ηχείο είναι αρκετά “δύσκολο” σε θέματα φάσης, φθάνοντας τις -65° κοντά στα 100Hz, επίδοση που δικαιολογεί την αρκετά μεγάλη ψύκτρα στην πίσω πλευρά του ηχείου, ενώ μαζί με την χαμηλή ευαισθησία (84.3dBSPL/2.83V/1m) εξηγεί την επιλογή ενός αρκετά ισχυρού σταδίου εξόδου.
Η βηματική απόκριση του HD6 δείχνει ένα ηχείο με καλή συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου. Η μετάβαση από το τουίτερ στο γούφερ γίνεται ιδιαίτερα ομαλά και η απόσβεση του τελευταίου είναι χωρίς προβλήματα.

Thumbnail Thumbnail

Μέτρο και φάση της εμπέδησης (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Βηματική απόκριση.

Το HD6 είναι ένα γρήγορο και αχρωμάτιστο ηχείο με περιορισμένους συντονισμούς. αυτό φαίνεται αρκετά καθαρά στο διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων, όπου κάποιος μπορεί να δει μόνο έναν ισχυρό συντονισμό κοντά στα 1500Hz (2.2mS για εξασθένηση 25dBr). Μικρότεροι συντονισμοί φαίνονται επίσης στα 4kHz (1.1mS) και λίγο πάνω από τα 10kHz (1mS), αλλά συνολικά το ηχείο συμπεριφέρεται πολύ σωστά.
Η πολική απόκριση του HD6 στο οριζόντιο επίπεδο είναι ιδιαίτερα ομαλή και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το σύνολο του φάσματος (1000-20.000Hz) βρίσκεται μέσα στο όριο των -6dB για γωνίες μέχρι ±30° εύρημα το οποίο, τυπικώς, σημαίνει ότι το ηχείο δεν χρειάζεται toe-in. Η συμπεριφορά αυτή, επίσης, μεταφράζεται σε ένα ομοιογενές πεδίο αντήχησης και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το HD6 είναι κατάλληλο τόσο για ακροάσεις από μικρή απόσταση (near field) όσο και για ακροάσεις από μεγαλύτερες αποστάσεις (στο μέτρο των δυνατοτήτων του φυσικά, με βάση το μέγεθός του).

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Η πολική απόκριση στον κατακόρυφο άξονα είναι αναλόγως ομαλή, με εξαίρεση την συμπεριφορά του ηχείου στα 4kHz (πιθανώς γύρω από την περιοχή cross) η οποία είναι λίγο περισσότερο ζωηρή. Και σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, η απόκλιση ξεπερνά λίγο τα 3dB. Το διάγραμμα δείχνει ότι το HD6 είναι κατάλληλο για ακροάσεις από μικρή απόσταση και υπό κάποια γωνία (στην περιοχή των 30° πάνω από τον ακουστικό άξονα) με τίμημα έναν ελαφρύ τονισμό στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων.
Τέλος, η καμπίνα του HD6 αποδείχθηκε αρκετά ουδέτερη σε θέματα συντονισμών. Τα σχετικά διαγράμματα περιλαμβάνουν δύο συντονισμούς στα 500Hz και τα 700Hz περίπου για την μπάφλα, ενώ οι πλευρικές επιφάνειες ήταν λίγο πιο ζωντανές με συντονισμούς στα 350Hz, στα 500Hz και κοντά στα 2kHz.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας και στο μέσον της πλευρικής επιφάνειας (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).