Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/01/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: YAMAHA CD-S1000/A-S1000....

SITE MAP


REVIEW

CD PLAYER/ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Yamaha CD-S1000/A-S1000

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Όπως συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις το ζευγάρι των Yamaha εκτιμήθηκε σε δύο στάδια: Ως σύστημα, οπότε και αντικατέστησε τον συνδυασμό προ/τελικού αναφοράς (Melos Plus Series  Line και Parasound HCA3500) και την πηγή (Teac Esoteric P70/D70 συνδεδεμένα με διπλό AES/EBU DC-110 της Nirvana) και ξεχωριστά. Επίσης πραγματοποίησα μερικές ακροάσεις με δίσκους βινυλίου και το γνωστό Linn LP12/Ittok/Benz Micro MCII ώστε να εκτιμήσω τις δυνατότητες της εισόδου phono. Το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων έγινε με τα ATC SCM50 PSL ενώ για κάποιες ώρες χρησιμοποιήθηκε και το σύστημα των Audio Spectrum Baby με το παθητικό υπογούφερ (με την λογική ότι βρίσκεται πιο κοντά στην κατηγορία τιμής του ενισχυτή). Η σύνδεση του CD-S1000 με τον A-S1000 σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής έγινε με ένα ζευγάρι S-X Limited, επίσης της Nirvana. Από πλευράς μουσικού υλικού χρησιμοποιήθηκαν δίσκοι Super Audio και συμβατικοί, καθώς επίσης και αρχεία υψηλής ανάλυσης μέσω υπολογιστή (με συνεργασία Trends UD-10 και D70).
Η πρώτη εντύπωση που δημιουργεί ο συνδυασμός CD-S1000/A-S1000 είναι αυτός του ξεκούραστου, ανοικτού ήχου ο οποίος προκύπτει αβίαστα και σε προκαλεί να τον ακούσεις με τις ώρες, χωρίς να σε κουράζει ποτέ. Ο ενισχυτής φαίνεται ικανός να δημιουργήσει υψηλές στάθμες και τα περιθώριά του είναι υπέρ-επαρκή, όταν όμως φτάσει στα όριά του γίνεται κάπως σκληρός και δυσάρεστος, προειδοποιώντας με σαφήνεια ότι πρέπει να μειώσεις την στάθμη.
Το transport είναι ιδιαίτερα αθόρυβο και θετικό σε αίσθηση. Το ίδιο συμβαίνει και με τους λιγους διακόπτες χειρισμού που βρίσκονται στην πρόσοψη. Η οθόνη είναι ευδιάκριτη αλλά μπορεί να σβήσει τελείως για ακόμη χαμηλότερο θόρυβο.
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το layer ενός υβριδικού SA-CD μέσω ενός απλού πιεστικού διακόπτη. Το CS-S1000 δεν είναι συμβατό με το πολυκαναλικό layer των δίσκων αυτών.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο θόρυβος είναι εξαιρετικά χαμηλός και αυτό βοηθά όχι μόνο στην αναπαραγωγή μικρών λεπτομερειών της ηχογράφησης (επίδοση απαραίτητη, βεβαίως, όταν χρησιμοποιείς SA-CDs) αλλά και στην απόδοση των δυναμικών αντιθέσεων. Το σύστημα μπορεί να περάσει από τον ψίθυρο στην κορύφωση χωρίς προβλήματα και με την κατάλληλη, χωρίς υπερβολική συμπίεση, ηχογράφηση θα διαπρέψει. Με απόκριση συχνότητας που φθάνει τα 100kHz (+3/-3dB), o A-S1000 είναι ικανός να ακολουθήσει τις επιδόσεις του player (το οποίο φτάνει μέχρι τα 50kHz με SA-CD) καθώς, οι υψηλές συχνότητες είναι αέρινες, χωρίς ίχνη σκληρότητας και με πολύ καλή χρονική πληροφορία που κάνει τα μεταλλικά κρουστά να ηχούν σωστά και ευχάριστα. Η στερεοφωνική εικόνα είναι, επίσης, καλή με ρεαλιστικές διαστάσεις και αρκετές δυνατότητες εστιασμού στον άξονα του βάθους. Η μεσαία περιοχή δεν προκαλεί παράπονα, με τις φωνές να είναι ευχάριστες, σωστές στην άρθρωση και με μια αίσθηση εγγύτητας που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους ακροατές μικρών συνόλων και σόλο, διακρίνεται δε από ένα σωστό δέσιμο με τις ανώτερες χαμηλές συχνότητες, σε σημείο που δεν δημιουργείται το παραμικρό πρόβλημα στην περιγραφή των οργάνων της περιοχής. Πολύ χαμηλά, το σύστημα εμφανίστηκε υπερελεγχόμενο σε σημείο οι πολύ χαμηλές συχνότητες να χάνουν κάτι από την θεαματική παρουσία τους (ειδικά σε συγκεκριμένους δίσκους με συνθετητές) χωρίς, ωστόσο, να χάνουν και την αίσθηση της λεπτομέρειας, κάτι που θα ικανοποιήσει όσους διαθέτουν στην συλλογή τους αξιόλογες ηχογραφήσεις εκκλησιαστικού οργάνου ή έργων με ακουστικά όργανα τα οποία διαθέτουν αξιόλογο σώμα και λεπτομέρεια.
Κλασικές επιλογές: μεγάλο ρυθμιστικό στάθμης, περιστροφικός επιλογέας εισόδων και ο κλασικός διακόπτης φίμωσης (κατά 20dB)...
... ενώ τα ρυθμιστικά τόνου και ισορροπίας παραπέμπουν επίσης σε σχεδιάσεις του παρελθόντος. Το κεντρικό “κλίκ” αντιστοιχεί σε πλήρη, ηλεκτρική απομόνωση των φίλτρων.
Όπως θα περίμενε κανείς τα θετικά στοιχεία των δύο συσκευών διατηρήθηκαν όταν αυτές κλήθηκαν, μεμονωμένα, να αντικαταστήσουν τις συσκευές αναφοράς. Ωστόσο, στην φάση αυτή, υπήρξε μια έκπληξη: Τόσο το CD-S1000 όσο και o A-S1000 απέδωσαν διαφορετικά στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων όταν “χωρίστηκαν”, χάνοντας -λίγο μεν ακουστά δε- την αυστηρότητά τους και μπαίνοντας περισσότερο στο παιχνίδι του εντυπωσιακού ήχου! Είναι δύσκολο να καθορίσει κανείς το που οφείλεται αυτό, αλλά το γεγονός είναι ότι φαίνεται να υπάρχει μια συγκεκριμένη στρατηγική από την πλευρά της Yamaha όσον αφορά το ταίριασμα των δύο συσκευών η επιτυχία της οποίας είναι συζητήσιμη: Προσωπικά εκτίμησα την καθαρότητα του συνδυασμού αλλά μου έλειψε η παρουσία των χαμηλόσυχνων ηλεκτρονικών ήχων (στην οποία έχω συνηθίσει από το P70/D70). Από την άλλη είμαι βέβαιος ότι αυτός ο χαρακτήρας μπορεί να αποδειχθεί μια σοφή επιλογή, την στιγμή που πολλά SA-CDs έχουν -πλέον- σημαντική ενέργεια στις χαμηλές και πολύ χαμηλές συχνότητες (το player “κατεβαίνει” μέχρι τα 2Hz). Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι στην εξίσωση μπορεί να εισέλθουν και τα ρυθμιστικά τόνου. Με κεντρικές συχνότητες τα 350Ηz και τα 3.5kHz αντίστοιχα για τις χαμηλές και τις υψηλές συχνότητες μπορούν να παίξουν έναν θετικό ρόλο για όποιον θα ήθελε το κάτι παραπάνω, υπό την προϋπόθεση ότι τα χειρίζεσαι με περίσκεψη γιατί είναι αρκούντως... επεμβατικά, με μέγιστη ενίσχυση/αποκοπή 9dB (στα 50Ηz και τα 20kHz αντιστοίχως), τιμές αστρονομικές φυσικά που δεν θα πρέπει ούτε να τις σκέπτεται κανείς.
Άφησα για το τέλος την ακρόαση μέσω δίσκων βινυλίου: Αυτή απέδειξε ότι το phono του A-S1000 δεν αστειεύεται καθόλου. Ο θόρυβος είναι πολύ χαμηλός και ο ενισχυτής φαίνεται να διαχειρίζεται το υλικό με μεγάλο σεβασμό, αποδίδοντας με ακρίβεια και άνεση ό,τι σηκώνει η κεφαλή από το αυλάκι, αποδίδοντας αέρινες υψηλές συχνότητες και επαρκέστατο όγκο χαμηλά.  Ίσως αυτό να είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του ενισχυτή!
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την ομάδα των ηχείων που θα ακούσει ή να τα θέσει εκτός λειτουργίας. Ο διακόπτης On-Off έχει πολύ καλή αίσθηση.
Τελικώς...
... ο σωστός όρος εδώ είναι συνέπεια. Συνέπεια προς την κατηγορία τιμής, με τις δύο συσκευές να προσφέρουν όχι μόνο ό,τι θεωρείται απαραίτητο αλλά και περισσότερα και συνέπεια προς το όνομα: Όσοι θυμούνται την Yamaha ως έναν σοβαρό κατασκευαστή συσκευών Hi-Fi θα χαρούν να μάθουν ότι η τέχνη έχει μεταδοθεί στο σήμερα χωρίς την παραμικρή έκπτωση. Το CD-S1000 και o A-S1000 μεμονωμένα ή ως συνδυασμός είναι δύο συσκευές που θα πρέπει να σκεφτεί κανείς πολύ σοβαρά αν σκέπτεται να φτιάξει ένα καλό δικαναλικό ηχοσύστημα χωρίς να ξοδέψει ένα υπερβολικά μεγάλο ποσόν αλλά και χωρίς να κάνει επώδυνες υποχωρήσεις σε θέματα ποιότητας.

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr