|
REVIEW |
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ – ΤΕΛΙΚΟΣ
ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Xindak
CA-1/PA-1 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Το σύστημα των
CA-1 και PA-1 αντικατέστησαν τον προενισχυτή και τον τελικό που
χρησιμοποιώ συστηματικά για αναφορά, δηλαδή τον Melos Plus Series
Line και τον Parasound HCA3500 αντιστοίχως και κλήθηκαν να οδηγήσουν
τα ATC SCM50 PSL. Ως πηγές χρησιμοποίησα τα γνωστά: Δηλαδή τα Teac
Esoteric P70/D70 για CDs, τον συνδυασμό laptop/dCS Puccini U-Clock
για αρχεία συμβατικής και υψηλής ανάλυσης και, εκτάκτως για
κάποιες ώρες, τον πολύ καλό media server YS201 Encore της YBA. Το
πρώτο πράγμα που παρατηρείς στην περίπτωση των Xindak είναι, όπως
είναι επόμενο, η αναδυόμενη θερμότητα. Μιλάμε για σοβαρές απώλειες,
όχι αστεία και η τοποθέτηση των τελικών θα πρέπει να γίνει με
σχετική προσοχή ώστε να αερίζονται επαρκώς. Επίσης, έχω την εντύπωση
ότι δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να τους αφήνεις μονίμως ανοικτούς. Η
κατανάλωση θα πρέπει, σε βάθος χρόνου, να είναι
σεβαστή. |
|
|
Σε πιο
σημαντικές πλευρές, τώρα, το πρώτα πράγμα που κάνει εντύπωση στην
περίπτωση των ενισχυτών της Xindak είναι ο πολύ χαμηλός τους
θόρυβος. Στην πραγματικότητα, ο Melos που χρησιμοποιώ σε
τακτική βάση δεν είναι και πολύ καλή αναφορά στο σημείο αυτό, αφού
είναι μάλλον θορυβώδης (με τα μέτρα της κατηγορίας) αλλά, είχα την
ευκαιρία να κάνω την σύγκριση με τον αρκετά ακριβότερο JC2 της Parasound με
τον οποίο η τριάδα της Xindak συγκατοίκησε. O JC2 ανήκει, φυσικά, σε
άλλη κατηγορία τιμής (και απόδοσης) αλλά δεν κρύβω ότι ο CA-1 τον
πλησίασε επαρκώς, με αξιόλογη δυναμική περιοχή και
σημαντικές δυνατότητες στην δυναμική αντίθεση. Απόλαυσα τις
διακυμάνσεις της συμφωνικής ορχήστρας, ακούγοντας άνετα τον ψίθυρο
και την λεπτομέρεια όσο και τα εκκωφαντικά τούτι. Και αφού
αναφέρθηκα στον όρο “εκκωφαντικά”, είναι -πιστεύω- το κατάλληλο
σημείο να αναφερθώ στις δυνατότητες στάθμες των PA-1. Η αλήθεια
είναι ότι είναι εύκολο να κακομάθει κανείς και το γεγονός ότι τα
μονομπλόκ της Xindak δεν διπλασιάζουν την ισχύ τους στα 4Ω
(τουλάχιστον) δεν μου άρεσε και πολύ. Από την άλλη, πιστέψτε με, τα
430W/4Ω δεν είναι και λίγα και η οδήγηση των SCM50 υπήρξε, θα έλεγα,
χωρίς σημαντικά προβλήματα. Πήρα με χαρακτηριστική άνεση τις
ρυθμικές γραμμές σε πολύ υψηλές στάθμες χωρίς ίχνη
κόπωσης, το μεσοχαμηλό ήταν πλήρες και επιβλητικό και οι
ενισχυτές δεν έγιναν ποτέ κουραστικοί στις υψηλές
συχνότητες. Στο σημείο αυτό το voicing που έχουν επιλέξει οι
άνθρωποι της Xindak είναι πολύ συγκεκριμένο: Οι
ενισχυτές ακούστηκαν ζωηροί και γρήγοροι, σπιθάτοι -αν μου
επιτρέπετε τον όρο- με επαρκή αρμονικό πλούτο αλλά ίσως πιο σβέλτες
αποσβέσεις από αυτές που έχω συνηθίσει να παίρνω από τον Parasound.
Μην νομίσετε ότι το πράγμα φαίνεται από μακρυά: Πρόκειται για μια
υποψία χαρακτήρα, μια υπόνοια που την αποκτάς
ακούγοντας προσεκτικά έργα με μικρά μεταλλικά κρουστά (τρίγωνα, κλπ)
ή -ακόμη καλύτερα- βιμπράφωνο. Δεν μπορώ να πω ότι με δυσαρέστησε,
αλλά πάντως είναι εκεί. |
|
To γνωστό, μεταλλικό τηλεχειριστήριο της Xindak
συνοδεύει και αυτόν τον προενισχυτή. Κάθεται καλά στο χέρι
και, σαφώς, έχει μια αισθητική
άποψη. | |
Ως
αντιστάθμισμα, το σύστημα αποδίδει πολύ καλό
soundstage, κοντά στον ακροατή (κάτι που προσωπικώς
προτιμώ) με καλό βάθος και κίνηση που σου επιτρέπει να
παρακολουθήσεις, ως να ήσουν παρών, ένα κουαρτέτο τζαζ ή μια
ορχήστρα δωματίου. Τα πάντα είναι στην θέση τους με επαρκέστατο αέρα
και κίνηση χωρίς να θαμπώνει τίποτε ακόμη και αν το παρακάνεις με
την στάθμη. Πιθανότατα αυτό να είναι αποτέλεσμα τόσο του διαχωρισμού
των καναλιών που με επιμονή έχουν κυνηγήσει οι της Xindak, σε
επίπεδο προενισχυτή και σε επίπεδο τελικών (προφανώς, αφού
αναφερόμαστε σε μονομπλόκ) όσο και του ότι χρησιμοποιήται η
συγκεκριμένη τεχνολογία ρύθμισης της στάθμης. Ακόμη δεν μπορώ να το
στοιχειοθετήσω, αλλά νομίζω ότι η επιλογή ενός ψηφιακά ελεγχόμενου
εξασθενητή είναι πολύ προτιμότερη σε τέτοιες κατηγορίες τιμής από
αυτήν ενός μέτριου ποτενσιόμετρου. Η μεσαία περιοχή δεν με
προβλημάτισε καθόλου, επίσης. Οι φωνές και τα έγχορδα της περιοχής
τηρούν τις σωστές αποστάσεις και όλα βρίσκονται
στην σωστή αναλογία με αποτέλεσμα να παρακολουθείς χορωδίες με άνεση
και αποκομίζοντας μια αίσθηση ρεαλισμού. Αν θα ήθελα να συνοψίσω
τον ηχητικό χαρακτήρα σε μερικές μόνο γραμμές, θα έλεγα ότι είχα να
κάνω με ένα δυναμικό σύστημα, το οποίο διαθέτει επαρκέστατο
απόθεμα ισχύος (ίσως και άνω του επαρκούς...) και είναι
έτσι “κουρδισμένο” ώστε να σε κερδίζει με την ζωντάνια και την
παρουσία του, χωρίς να απομακρύνεται από τις αξίες της υψηλής
πιστότητας, παραμένοντας δηλαδή γενικώς
ουδέτερο. |
Τελικώς... ... ρίξτε μια ματιά στην τιμή και σας υπόσχομαι ότι
δεν έχει γίνει τυπογραφικό λάθος: με 3.600 ευρώ συνολικά
αποκτάτε έναν καλοσχεδιασμένο και φροντισμένο προενισχυτή και δύο
ισχυρούς μονομπλόκ σε τάξη Α, ικανούς να οδηγήσουν την πλειοψηφία
των ηχείων που θα συναντήσετε στην αγορά, με συνέπεια, καλό
ήχο και σαφή audiophile προσανατολισμό. Πρόκειται, χωρίς
αμφιβολία, περί μιας ευκαιρίας και θα πρέπει να
τους ακούσετε προσεκτικά πριν από κάθε αγορά στην κατηγορία
τιμής. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|