Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 16/05/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: TOTEM ACOUSTIC ARRO/THUNDER...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

Η Χ Ε Ι Ο

Totem Acoustic Arro/Thunder

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Οι ακροάσεις του Arro ξεκίνησαν σχεδόν ταυτοχρόνως με αυτές του Wind και πραγματοποιήθηκαν στον ίδιο χώρο, το ειδικά διαμορφωμένο στούντιο του περιοδικού DVD Home Theater, έγιναν δε σε δύο φάσεις, από τις οποίες μόνον η δεύτερη περιελάμβανε το υπογούφερ.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς είναι αυτή της πλήρους εξαφάνισης του ηχείου από τον χώρο: Βλέποντας κανείς το μικρό του πλάτος, αυτό είναι κάτι εν μέρει αναμενόμενο, ωστόσο η ιδιότητα αυτή του Arro είναι αξιοσημείωτη πέραν του αναμενόμενου και μας θύμισε ένα άλλο εξαιρετικό στο σημείο αυτό ηχείο, το παλιό Facette της Dynaudio, μία εκπληκτική, στον τομέα αυτό, σχεδίαση.  Η απουσία του ηχείου από τον χώρο δεν είναι απλώς ένα αξιοπερίεργο φαινόμενο: Αποτελεί προαπαιτούμενο για μία πολύ καλή εικόνα, και το περί ου λόγος δεν αποτελεί φυσικά εξαίρεση: Η εικόνα που πήραμε από το Arro είναι άμεσα συγκρίσιμη με αυτήν ηχείων πολλαπλάσιας τιμής (συμπεριλαμβανόμενου και του Wind βεβαίως) και ο ακροατής έχει στη διάθεσή του μία εξαιρετική περιγραφή της υποθετικής σκηνής, όπως την έχει συλλάβει ο μηχανικός ήχου με πολύ καλό βάθος και μεγάλο εύρος: Ο εστιασμός βρίσκεται ελάχιστα πίσω από τον άξονα του ηχείου και μία καλή ηχογράφηση με λίγα όργανα αναδεικνύει την δυνατότητα του ηχείου να αναπαράγει τον αέρα και τις μικρολεπτομέρειες που χωρίζουν την πραγματική αναπαραγωγή ενός δίσκου από την απλή διεκπεραίωση.  Με δεδομένο ότι το ηχείο χρησιμοποιεί φίλτρα all-pass (ιδιότητα της τοπολογίας Linkwitz-Riley) η θέση του ακροατή είναι αρκετά κρίσιμη: Από την μία, το ηχείο απαιτεί να βρίσκεσαι επάνω ή -έστω- κοντά στον άξονά του για να πάρεις την βέλτιση απόδοση και από την άλλη, είναι αρκετά χαμηλό: Το Arro δεν θα βγάλει τον καλύτερο εαυτό του αν το ακούτε όρθιοι ή καθήμενοι σε άσχετες θέσεις και ευννοεί συστήματα που βάζουν τον ακροατή στην περιοχή της άμεσης ακτινοβολίας (near field) και όχι των έντονων ανακλάσεων (far field). 
Το μικρό Totem εμφανίζει έναν ευχάριστο, μουσικό και ακριβή χαρακτήρα στο σύνολο του φάσματος. Είναι ξεκούραστο και ουδέτερο στην μεσαία περιοχή, αποδίδοντας την ανθρώπινη φωνή στις σωστές διαστάσεις και με αρμονική πληρότητα, ελαφρώς λαμπρό ψηλά διατηρώντας μία αξιοσημείωτη δυνατότητα στην αναπαραγωγή των μικρών λεπτομερειών της περιοχής και ικανό να κατέβει αρκετά χαμηλά χωρίς να εμφανίζει απώλεια ελέγχου ή να δημιουργεί υποψίες για υπερβολές στον συντονισμό του bass reflex προς όφελος της ονομαστικής απόκρισης.
Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει την στάθμη, την συχνότητα αποκοής και την φάση του υπογούφερ και μάλιστα συνεχώς και όχι σε βήματα.  Το crossover μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας. Η σύνδεση του thunder γίνεται σε στάθμη line. Δεν υπάρχουν είσοδοι υψηλής στάθμης και η έξοδος προς τους δορυφόρους δεν περνά μέσα από φίλτρο high-pass.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Στον χώρο ακρόασής μας, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ουδέτερος και χωρίς ορθές γωνίες, δεν είδαμε (ή καλύτερα δεν ακούσαμε) τα 40Hz αλλά η αλήθεια είναι ότι η περιοχή κάτω των 50Hz δεν είναι τόσο σημαντική, τουλάχιστον όχι όσο οι δύο-τρείς επόμενες οκτάβες (από τα 60 μέχρι τα 240Hz περίπου) όπου το Arro συμπεριφέρθηκε πολύ σωστά: Δεν μας έλλειψε ο όγκος και η περιγραφή των ακουστικών οργάνων και της συμφωνικής ορχήστρας ούτε ο ιδιαίτερος χαρακτήρας των ηλεκτρονικών οργάνων ή το έντονο ρυθμικό μέρος , όταν αυτό χαρακτήριζε το πρόγραμμα ακρόασης.  Η Totem αναφέρει πώς το ηχείο είναι σε θέση να δημιουργήσει στάθμες 103dB σε αποστάσεις δύο μέτρων (δύο ηχεία σε έναν χώρο με διαστάσεις 3.5x4.5 μέτρα περίπου) επίδοση την οποία επαληθεύσαμε με μικρά μόνο φαινόμενα συμπίεσης και χωρίς σοβαρά προβλήματα παραμόρφωσης ή άλλων χρωματισμών.  Η επίδοση κρίνεται πολύ καλή -αν αναλογιστεί κανείς το κόστος αλλά και το πραγματικό μέγεθος του ηχείου. 
Στην φάση αυτή, ξεκινήσαμε τις ακροάσεις με την συνοδεία του υπογούφερ. Tο Thunder δεν αποτελεί "επίσημο" συνοδό του Arro, υπό την έννοια ότι η αγορά του δεν είναι απαραίτητη σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, αν ο χώρος σας είναι μεγάλος ή/και αν αναζητάτε το κάτι παραπάνω σε στάθμες και χαμηλές συχνότητες, άποψη μου είναι ότι πρέπει να δοκιμάσετε την συγκεκριμένη συνταγή. Το υπογούφερ της Totem προσθέτει στο Arro ό,τι του λείπει εξ όρισμού: ενα μεγάλο μεγάφωνο χαμηλών με αντιστοίχως μεγάλες διαδρομές, ικανό να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός μεγαλύτερου χώρου ή ενός πιο χμμ... εκκεντρικού προγράμματος.  Με λίγη προσοχή στις ρυθμίσεις (στάθμη, συχνότητα cross και κυρίως στην φάση) το αποτέλεσμα μας δικαίωσε: Το σύστημα απέκτησε δυνατότητα να κατέβει πολύ πιο χαμηλά με μία καθαρότητα που μόνο η κλειστή καμπίνα (του sub) μπορεί -γενικώς- να επιτύχει αλλά και να ανέβει σε πολύ υψηλότερες στάθμες.  Παράλληλα, δεν χάθηκε τίποτε από τον ευγενικό, ακριβή χαρακτήρα του Αrro στις μεσαίες και τις υψηλές συχνότητες ούτε βεβαίως επηρεάστηκε εμφανώς η εικόνα.
Τελικώς...
...αν είστε από αυτούς που κρίνουν το ηχείο με βάση την φυσική του παρουσία στον χώρο, είναι λογικό να αισθανθείτε κάπως άβολα με το Arro: Με ύψος κάτω από ένα μέτρο, φαίνεται λίγο... "λίγο" για ηχείο δαπέδου.  Τα φαινόμενα (όπως συχνά συμβαίνει στον χώρο του audio/video) απατούν: Πρόκειται για μία μελετημένη κατασκευή, με σημαντικές δυνατότητες στις χαμηλές συχνότητες, ε-ξαι-ρε-τι-κή εικόνα που ανήκει σε ηχείο πολυ μεγαλύτερης κατηγορίας τιμής και έναν συνολικό χαρακτήρα που συνδυάζει την μουσικότητα με την ακρίβεια.  Αν ο χώρος σας είναι μικρός ή μεσαίος, δοκιμάστε το μόνο του και θα σας καλύψει πλήρως. Αν αρέσκεστε στις βελτιωτικές κινήσεις και θέλετε το κάτι παραπάνω χαμηλά ή/και κάπως υψηλότερες στάθμες, το υπογούφερ Τhunder είναι ένας άψογος συνοδός τόσο από τεχνικής όσο και από αισθητικής πλευράς. Αξίζει τον κόπο να το ακούσετε πολύ προσεκτικά...

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr