|
REVIEW |
CD PLAYER, ΔΕΚΤΗΣ AM/FM,
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Synthesis Pride, Onda,
Shine |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
H Synthesis δεν
κρύβει την αγάπη της για τις λυχνίες. Τόσο ο ολοκληρωμένος ενισχυτής
όσο και o δέκτης βασίζονται σε λαμπάτα κυκλώματα και το μόνο που
ξεφεύγει από τον κανόνα αυτό είναι το cd player, γεγονός περίεργο αν
αναλογιστεί κανείς ότι τα λαμπάτα στάδια εξόδου στις ψηφιακές
συσκευής είναι πολύ “hot” τον τελευταίο καιρό. Ο Shine
χρησιμοποιεί λυχνίες σε όλα τα στάδια του και είναι ένας
ολοκληρωμένος ενισχυτής με πέντε εισόδους στάθμης
line, μία έξοδο εγγραφής και ένα ζεύγος ακροδεκτών σύνδεσης
για ηχεία όλα αυτά υλοποιημένα με βύσματα πολύ καλής
ποιότητας. Το κύκλωμα περιλαμβάνει μια διπλοτρίοδο 12ΒΗ7 της
Electro-Harmonix σε ρόλο προενισχυτικού σταδίου, μια διπλοτρίοδο
12ΑΧ7 της Sovtek σε ρόλο ενδιάμεσου σταδίου και phase splitter και
ένα ζευγάρι πεντόδων 5881, επίσης της Sovtek στο στάδιο εξόδου το
οποίο είναι υλοποιημένο ως push-pull με τους
αντίστοιχους μετασχηματιστές και αντίσταση εξόδου 6Ω, αφού η
Synthesis έχει επιλέξει να μην προσφέρει taps για ηχεία 8/4Ω αλλά
μια ενδιάμεση τιμή η οποία μπορεί να υπηρετήσει και τις δύο
ονομαστικές τιμές αντίστασης. Η ρύθμιση της στάθμης γίνεται με το
κλασικό ηλεκτροκίνητο μπλε Alps. Το κύκλωμα είναι
άψογα συναρμολογημένο σε τυπωμένο κύκλωμα με custom πυκνωτές και
καλής ποιότητας υλικά. Ο χρήστης έχει στην διάθεσή του έναν κλασικό
επιλογέα εισόδων καθώς και ένα βηματικό ρυθμιστικό ισορροπίας. Ο
ενισχυτής συνοδεύεται από τον απαραίτητο κλωβό προστασίας των
λυχνιών (αν έχετε μικρά παιδιά ή ζώα) αλλά, υποθέτω, οι περισσότεροι
θα προτιμήσουν να βλέπουν τις λυχνίες... |
|
Ο Shine συνοδεύεται από ένα κάλυμμα για τις λυχνίες. Αν
δεν έχετε σοβαρό λόγο για το αντίθετο, το πιθανότερο είναι να
το καταργήσετε... |
|
Ίσως το πιο ενδιαφέρον, αισθητικώς, κομμάτι του
συστήματος, ο δέκτης Onda διατηρεί κάτι από την γοητεία των
παλιών συσκευών. |
|
Το Pride διαθέτει μια ιδιαίτερα ευανάγνωστη
οθόνη. | |
Όταν
πρωτοπαρουσιάστηκε, το 2003 αν δεν κάνω λάθος, ο ραδιοφωνικός δέκτης
Onda έκλεψε τις καρδιές των φίλων του ραδιοφώνου. Η Synthesis δεν
αρκέστηκε σε μια κλασική σχεδίαση αλλά απευθύνθηκε απευθείας στις
φετιχιστικές/συναισθηματικές πλευρές των audiophiles ρίχνοντας στην
αγορά μια συσκευή που όχι μόνο βασιζόταν στην παραδοσιακή γραμμική
άντυγα για την κίνηση στην μπάντα και την επιλογή των σταθμών αλλά
διέθετε και το κλασικό magic eye, για τον
συντονισμό! Φυσικά, οι Ιταλοί δεν πήγαν την βαλίτσα τόσο
μακρυά ώστε να σχεδιάσουν ένα εντελώς παλιομοδίτικο σύστημα
συντονισμού με μηχανικά κινούμενο μεταβλητό πυκνωτή (μη το
παρακάνουμε κιόλας, υπήρχαν και μειονεκτήματα στους δέκτες του τότε)
αλλά φαίνεται να έχουν σχεδιάσει τον δέκτη τους γύρω από ένα custom
κύκλωμα ελεγχόμενο από τάση το οποίο ελέγχει δύο θωρακισμένα τμήματα
RF ένα για κάθε είδος διαμόρφωσης. Η αναζήτηση των σταθμών γίνεται
με το χέρι, χωρίς να υπάρχει auto-search ή άλλου είδους “ψηφιακές”
διευκολύνσεις, ενώ δεν υπάρχουν ούτε και μνήμες. Η
αίσθηση, πάντως, είναι αρκετά καλή χάρις σε ένα μεγάλο αντίβαρο το
οποίο προσδίδει την απαραίτητη αδράνεια. Ο χρήστης έχει στην διάθεσή
του διακόπτη επιλογή AΜ/FM καθώς και διακόπτη FM Stereο που
συνοδεύονται από τις αντίστοιχες ενδείξεις, αλλά αυτό που τραβά
αμέσως την προσοχή είναι το Magic Eye, υλοποιημένο με μια λυχνία
6Ε5C. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Magic Eye ήταν ένας
τρόπος μέτρησης της ακρίβειας συντονισμού ο οποίος άρχισε
να χρησιμοποιήται την δεκαετία του '30 (στην πραγματικότητα, τα
αντίστοιχα κυκλώματα μετρούσαν την στάθμη του σήματος και βασίζονταν
στην ιδέα ότι ο συντονισμός είναι καλύτερος όταν και το σήμα είναι
ισχυρότερο). Τα Magic Eye ήταν ειδικές λυχνίες οι οποίες εξέπεμπαν
μια φωτεινή δέσμη (συνήθως πράσινη) η σκίαση της οποίας μειωνόταν με
την αύξηση του σήματος. Δεν είχε κανείς παρά να κινηθεί με μικρές
κινήσεις γύρω από την συχνότητα φέροντος του σταθμού προσπαθώντας να
ελαχιστοποιήσει ή και να εξαφανίσει την σκοτεινή περιοχή. Σήμερα,
βεβαίως, η χρήση του Μagic Eye έχει ενδιαφέρον περισσότερο ως
αισθητική άποψη και λιγότερο ως πραγματικό τεχνικό βοήθημα. Σε κάθε
περίπτωση, η επιλογή της Synthesis προσφέρει στον Onda κάτι το
διαφορετικό. Ο ενισχυτής εξόδου του δέκτη χρησιμοποιεί μια
διπλοτρίοδο 12AU7 και για τα δύο κανάλια. Ο χρήστης θα βρει
στην πίσω πλευρά έξοδο line (με βύσματα πολύ καλής ποιότητας),
κεραία για την λήψη AM καθώς και είσοδο εξωτερικής κεραίας
FM. |
|
|
Καλής ποιότητα βύσματα εισόδου και σύνδεσης των ηχείων,
στον ολοκληρωμένο ενισχυτή. Δεν υπάρχουν ξεχωριστά taps για
διαφορετικές εμπεδήσεις. |
|
Η ποιότητα των βυσμάτων διατηρείται και στον
δέκτη |
|
Το cd player διαθέτει μια ομοαξονική ψηφιακή
έξοδο. | |
To CD player,
όπως ήδη γράφτηκε, δεν χρησιμοποιεί στάδιο με λυχνίες. Αντί αυτού,
οι Ιταλοί έχουν επιλέξει ένα μοδάτο άρθρωμα το
οποίο βασίζεται σε ένα ασύγχρονο sample rate converter της Texas
(SRC4190) το οποίο παίζει και τον ρόλο του ψηφιακού interface και
πραγματοποιεί upsampling στα 24bit/192kHz. Στον ρόλο του DAC έχει
επιλεγεί ένα WM8740 της Wolfson σε απλή συνδεσμολογία με έναν
μετατροπέα ανά κανάλι. Το συγκεκριμένο τσιπ διαθέτει ενσωματωμένους
μετατροπείς ρεύματος σε τάση και έτσι το μόνο που χρειάζεται μέχρι
τα βύσματα της αναλογικής εξόδου είναι ένα απλό buffer το οποίο
υλοποιήται με διπλό τελεστικό OPA2134 της Burr Brown. Το ψηφιακό
σήμα εξάγεται απευθείας από τον οδηγό του οπτικού
δίσκου ο οποίος είναι (κατά τα γνωστά) βασισμένος σε κάποιο
μοντέλο για χρήση σε υπολογιστές και ελέγχεται από έναν
μικροεπεξεργαστή της Microchip. Το Pride είναι προσεγμένο σε ό,τι
αφορά την τροφοδοσία διαθέτοντας πολλαπλά σταθεροποιημένα
τροφοδοτικά. Στην πίσω πλευρά, εκτός της αναλογικής εξόδου υπάρχει
και μια ψηφιακή ομοαξονική. Το συγκεκριμένο σύστημα συνοδευόταν
από ένα τηλεχειριστήριο το οποίο επέτρεπε την ρύθμιση της στάθμης
του ενισχυτή και την ενεργοποίηση του mute καθώς επίσης και τον
πλήρη έλεγχο του cd player. |
|
Καλής ποιότητας υλικά και συναρμολόγηση σε τυπωμένο
κύκλωμα για τον Shine. |
|
Στην φωτογραφία φαίνεται το μηχανικό σύστημα κίνησης
της άντυγας καθώς και η λυχνία συντονισμού (επάνω
δεξιά) |
|
Το ψηφιακό/αναλογικό κομμάτι του Pride είναι
προσεγμένο. Οι Ιταλοί έχουν χρησιμοποιήσει καλά υλικά και
σύγχρονη σχεδίαση χωρίς, όμως,
υπερβολές. | |
| |
|