|
REVIEW |
CD PLAYER
|
Pathos Acoustics
Endorphin |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
Eκτός κι αν κάτι σοβαρό μου έχει διαφύγει
σχετικώς με τον κατάλογο της Pathos, το Endorphin είναι η μοναδική,
την στιγμή αυτή, πηγή της εταιρίας. Πρόκειται για μία συσκευή της
οποίας η κατασκευή είναι βασισμένη σε ακρυλικό υλικό και
μέταλλο, με μηχανισμό top-loading για την
τοποθέτηση του δίσκου, μία πανέξυπνη από πλευράς σχεδιασμού οθόνη
της οποίας η κλίση ρυθμίζεται και ένα πλήρες πακέτο
συνδέσεων το οποίο δεν θα αφήσει κανέναν
ανικανοποιήτο. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάποιος
μηχανισμός τοποθέτησης του δίσκου. Αυτός απλώς "κάθεται" επάνω στο
τρανσπόρτ και σταθεροποιήται με ένα μεταλλικό κάλυμμα το οποίο
αποτελεί την φυσική συνέχεια -από αισθητικής άποψης- μίας επίσης
μεταλλικής υπερκατασκευής. Το κάλυμμα αυτό διαθέτει ένα μαγνητικό
σφιγγτήρα που ασκεί πίεση πάνω στο δίσκο. Ενας μίνι -σχεδόν αόρατος-
διακόπτης ειδοποιεί τον ελεγκτή του τρανσπόρτ για το πότε το σύστημα
είναι κλειστό και ασφαλές για να αρχίσει η περιστροφή του
δίσκου. Η έδραση της συσκευής γίνεται μέσω τριών
ακίδων και ο χειρισμός από μία εξάδα διακοπτών με
πολύ καλή αίσθηση αλλά χωρίς καμμία ένδειξη για το
ποιός διακόπτης κάνει τί. Ο χρήστης θα πρέπει να θυμάται τις
λειτουργίες, αλλά αυτό δεν είναι -προφανώς- ένα πραγματικό
πρόβλημα... Εξι πράγματα είναι όλα κι όλα... |
|
|
Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι το Endorphin
αποτελεί ένα επιτυχημένο "βιομηχανικό"
γλυπτό"... |
... από αυτά που μόνον οι Ιταλοί γνωρίζουν να
κατασκευάζουν. Υπερβολικές σχεδιάσεις βλέπουμε πολλές,
αλλά τέτοιου είδους αρμονία και προσοχή στη λεπτομέρεια,
σπανίως... Προσέξτε τις φωλιές στις
λυχνίες. | |
Για όποιον είναι έστω και ελάχιστα
παρατηρητικός, οι δύο λυχνίες που βρίσκονται
διακριτικά τοποθετημένες στο πίσω μέρος της συσκευής, είναι κάτι
παραπάνω από εμφανείς. Η Pathos είναι γνωστή για την αγάπη της
στα λαμπάτα κυκλώματα και οι ψηφιακές συσκευές είναι καλοί υποψήφιοι
για την ενσωμάτωση ενός audiophile σταδίου απομόνωσης, κάτι που
συμβαίνει και στην περίπτωση του Endorphin το οποίο προσφέρει
μάλιστα δύο σετ αναλογικών εξόδων, single ended και balanced, καθώς
και δύο ψηφιακές εξόδους, ομοαξονική και οπτική. Καλή δουλειά
έχει γίνει και στην υπόθεση του τηλεχειρισμού: Το player συνοδεύεται
από δύο τηλεχειριστήρια, ένα μινιμαλιστικό, με τις
ελάχιστες απαιτούμενες λειτουργίες (αντίστοιχες ουσιαστικά της
εξάδας των διακοπτών που βρίσκονται επάνω στην συσκευή) και ένα
πλήρες αλλά συμβατικής σχεδίασης, μέσω του οποίου μπορεί να
ενεργοποιηθεί ο προγραμματισμός, να γίνει τυχαία προσπέλαση των
τράκς κ.λπ. |
|
|
Προσφέρεται ένα πλήρες πακέτο συνδέσεων, το οποίο
περιλαμβάνει single ended και balanced εξόδους, καθώς επίσης
και ομοαξονική και Toslink ψηφιακές. |
Κάτω από το
"κοστούμι" βρίσκεται ένα μικρού ύψους μεταλλικό σασί που
περιλαμβάνει το τρανσπόρτ και τα απαραίτητα
κυκλώματα. | |
|
Κάτω από τα μέρη της κατασκευής που
αφορούν την αισθητική, βρίσκεται ένα μεταλλικό σασί μικρού ύψους το
οποίο φιλοξενεί την... ουσία του Endorphin. Το player είναι
βασισμένο στον πολύ καλό μηχανισμό VAU1254/31 της
Philips, ένα πλήρες πακέτο οπτικών και ηλεκτρονικών το
οποίο περιλαμβάνει ακόμη και έναν στοιχειώδη DAC, για όποιον θα
ήθελε να τελειώνει γρήγορα και οικονομικά (εννοείται ότι η Pathos
δεν τον χρησιμοποιεί...). Ο συγκεκριμένος μηχανισμός μπορεί να
προσπελάσει δίσκους CD-DA και CD-R/RW, είναι
ελαστικά αναρτημένος μέσω τεσσάρων κωνικών ελατηρίων και
χρησιμοποιήται για να οδηγήσει έναν DAC
24bit/192kHz της Crystal (τον κάπως... ώριμο
CS4396) ένα τσίπ που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα για να εμφανίσει
το σήμα εξόδου σε balanced μορφή. H Pathos εκμεταλλεύτηκε το
τελευταίο γεγονός για να σχεδιάσει ένα αναλογικό στάδιο εξόδου με
μια διπλοτρίοδο σε κάθε κανάλι (6H30PI της Sovtek)
χρησιμοποιώντας μία τρίοδο ανα κλάδο σε μία τοπολογία καθαρής τάξης
Α, χωρίς ανάδραση. Το στάδιο αυτό οδηγεί απ΄ευθείας τις εξόδους
balanced κάτι το οποίο ώθησε την εταιρία σε έναν
συμβιβασμό, όσον αφορά την απλή σύνδεση μέσω των
(επίχρυσων, πολύ καλής ποιότητας) βυσμάτων RCA. Προκειμένου το
balaced σήμα να μετατραπεί σε single ended, έχει χρησιμοποιηθεί ένας
ειδικός για τον σκοπό αυτό διαφορικός ενισχυτής (ο
SSM2141 της Analog Devices) ο οποίος φημίζεται για
τον υψηλό λόγο CMR (Common Mode Rejection) που φθάνει τα 100dB στα
60Hz. Η χρήση ενός ολοκληρωμένου στις single ended εξόδους χαλάει
ίσως την καθαρόαιμη λαμπάτη αίσθηση από αυτές (περισσότερο σε
ιδεολογικό επίπεδο -αν θέλετε την γνώμη μου), αλλά αν στοχεύετε το
απόλυτο μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε τις balanced. Συνολικά το
κύκλωμα είναι καλοκατασκευασμένο και η Pathos δεν έχει κάνει
οικονομία στα τροφοδοτικά και τις τοπικές σταθεροποιήσεις,
(μετρήσαμε επτά διαφορετικά τροφοδοτικά για τα διάφορα τμήματα της
συσκευής) δείχνοντας ευλαβική προσοχή σε διάφορα κρίσιμα σημεία του
κυκλώματος το οποίο είναι σχεδιασμένο "by the book" κάτι που στο
ψηφιακό audio μόνο καλό μπορεί να είναι... |
|
| |
|