|
REVIEW |
C D P L A Y E
R |
Μonrio
ΝΑS-DAC |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Το Μonrio NAS-DAC αντικατέστησε το player
αναφοράς (Sony SCD-XA9000ES) με το υπόλοιπο σύστημα να περιλαμβάνει
τον λαμπάτο προενισχυτή της Melos και τον παθητικό Rotel RHC-10,
τον Parasound ΗCA 3500 ως τελικό ενισχυτή και τα Audio
Spectrum Baby με το υπογούφερ στην θέση των ηχείων. To player
"συγκατοίκησε" για λίγο καιρό και με το πολύ καλό (και με εντελώς
διαφορετική αρχιτεκτονική) Orpheus Ζero P. Τα καλώδια σύνδεσης
του player με το υπόλοιπο σύστημα ήταν ένα ζευγάρι Cello Strings σε
εκδοχή single ended. Oι πρώτες εντυπώσεις κατά τις ακροάσεις του
NAS-DAC παραπέμπουν σε μία πολύ μουσική, ευχάριστη και
διαυγή ψηφιακή πηγή, η οποία έχει σημαντικές
δυνατότητες περιγραφής επιμέρους λεπτομερειών και
δημιουργίας ενός καλού soundstage. Τώρα αυτό μπορεί
να ακούγεται ως κοινότοπο, αλλά, με δεδομένη την σχεδιαστική
προσέγγιση και την κατηγορία τιμής της εν λόγω συσκευής, τα πράγματα
είναι διαφορετικά: Το Μοnrio, από πλευράς αρχιτεκτονικής
ανήκει στην απλούστερη κατηγορία των συσκευών του είδους, καθώς δεν
χρησιμοποιεί τεχνικές upsampling και custom dsp, αμφότερα εργαλεία
που έχουν προσφάτως προστεθεί στον χώρο του απαιτητικού ψηφιακού
audio. Ως εκ τούτου, η ηχητική του συμπεριφορά θα πρέπει να
εξηγηθεί αποκλειστικά και μόνο με τις συγκεκριμένες επιλογές υλικών
και την ποιότητα κατασκευής του. |
|
|
H συσκευή είναι λιτή αλλά η σημασία στην
λεπτομέρεια είναι χαρακτηριστική του Ιταλικού
design... |
Οι αραιά τοποθετημένοι
και όμοιοι διακόπτες είναι όμορφοι αλλά δυσκολεύουν λίγο τον
χειρισμό. | |
|
Περισσότερο αναλυτικά, το NAS-DAC
αποδίδει το χαμηλό με σώμα και παλμό περιγράφοντας τα όργανα της
περιοχής με φασματική και χρονική ακρίβεια.
Το όρθιο μπάσο (Girl Talk/TBM), οι κατώτερες νότες του πιάνου (Keith
Jarret/Arbour Zena/ECM) και οι συνθετητές (Vangelis/1492) δεν κάνουν
απλώς αισθητή την παρουσία τους αλλά εμφανίζονται επιβλητικά, με
σωστή άρθρωση και έκταση και σε σαφείς θέσεις στον χώρο.
Οι ανώτερες χαμηλές συχνότητες και η μεσαία περιοχή, αναδείχθηκαν σε
ένα από τα πλέον ισχυρά, σημεία του player: Τα
πνευστά, όπως το κλαρινέτο και το σαξόφωνο, καθηλώνουν με την
δύναμη της περιγραφής τους (John Surman/:rarum/ECM)
η ανθρώπινη φωνή εμφανίζεται άκρως ρεαλιστική και
επιβλητική στην σκηνή (Eλένη Καραίνδρου/Ανέκδοτες
Ηχογραφήσεις, Ioannis Papadakis/Χ-Αβατον) ενώ η βιόλα της Kim
Kashkashian αποδίδεται σε ένα ιδιαίτερο, δικό της επίπεδο μέσα στην
συνολική σύνθεση του Garbarek (Jan Garbarek/In Praise of
Dreams/ECM). Μιλώντας για επίπεδα, αυτή ίσως να είναι και η
ιδιαιτερότητα του Monrio και εκεί να βρίσκεται η αξία του:
Επιτυγχάνει να διατηρήσει το layering της σύνθεσης
επιτρέποντας στον ακροατή να ακολουθήσει κάθε μελωδική ή ρυθμική
γραμμή χωρίς να κουράζεται, απολαμβάνοντας έτσι τον κάθε
δίσκο. Στην ανώτερη περιοχή του φάσματος το NAS-DAC αποδίδει
αναλόγως σωστά: Η έκταση και η ταχύτητα των μεταλλικών
κρουστών ικανοποιεί πλήρως τον ακροατή (Jazz at the
Pawnshop/Proprius) ο οποίος, εκτός των άλλων ανακαλύπτει ότι το
αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ξεκούραστο, ακόμη και σε
υψηλές στάθμες, γεγονός που επιτρέπει την παράταση της ακρόασης
πρακτικώς επ' αόριστον. |
|
|
Προσφέρονται single ended και balanced
αναλογικές έξοδοι, καθώς και s/pdif 75Ω. |
Το τηλεχειριστήριο είναι το κλασικό της
Monrio. | |
Τελικώς... ...στην περίπτωση
του NAS-DAC βρισκόμαστε απέναντι από μία καθαρόαιμη
audiophile περίπτωση υπό την έννοια ότι πρόκειται για μία
απλή, στην βάση της, κατασκευή, η οποία ωστόσο είναι τόσο ποιοτική,
όσο χρειάζεται για να εξαντλήσει τα όρια που θέτει η τεχνολογία που
ενσωματώνει. Μουσικό, ξεκούραστο και ταυτόχρονα απλό, χωρίς να
γίνεται απλοικό ως κατασκευή, αποτελεί μία πολύ καλή
επιλογή, αν κινείστε σε αυτό το είδος συσκευής και σε αυτή
την κατηγορία τιμής. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
| |
|