REVIEW |
ENIΣΧΥΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ
ΣΕ ΤΑΞΗ "Α" |
Lehmann
Audio Black Cube Linear |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Για την δοκιμή του Black Cube Linear
χρησιμοποιήθηκε ως πηγή το SACD player SCD-XA9000ES
ενώ τα ακουστικά ήταν τα RS-2 της Grado με σύνθετη
αντίσταση 32Ω και ευαισθησία 98dB/1mW. Aπό τις πρώτες στιγμές
των ακροάσεων, ο ενισχυτής έδειξε την ικανότητά του να
οδηγεί με χαρακτηριστική άνεση τα ακουστικά, χωρίς
την παραμικρή υποψία χρωματισμού ή θαμπώματος ακόμη και στα
έντονα περάσματα. Το χαμηλό αποδόθηκε με νεύρο, όγκο και
άψογο έλεγχο και το σύστημα Black Cube Linear/Grado
κατέβηκε ιδιαίτερα χαμηλά (το κάτω όριο του
ενισχυτή είναι τα 10Hz). Βεβαίως, ακούγοντας με ακουσικά,
λείπει η ικανότητα του ανθρώπινου σώματος να "αισθάνεται" τις
χαμηλές συχνότητες στον χώρο αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να
απολαύσουμε το "Speak To Me" (Pink Floyd/The Dark Side of the
Moon/SACD) ή την έντονα ηλεκτρονική αίσθηση του "Inner Trance"
(Ιωάννης Παπαδάκης/Εξ' Αβατον). Οι φωνές αποδόθηκαν επίσης
θαυμάσια με εξαιρετική παρουσία, άρθρωση και κυρίως παράθεση
λεπτομερειών που -πολύ συχνά- είναι δύσκολο να αντιληφθείς
στο ανοιχτό περιβάλλον ενός συστήματος με ηχεία. Η Μyriam
Stockley στο "Cantus Inaequalis" (Αdiemus/Songs of Sanctuary/SACD)
απέκτησε διαφορετική διάσταση και επιβολή και τα χορωδιακά μέρη στην
"Mythodea" (Vangelis) μπόρεσαν να ακουστούν σε εξωφρενικές
στάθμες χωρίς ίχνη χρωματισμών γεγονός που δύσκολα
επιτυγχάνεται με ηχεία κυρίως λόγω της μεγάλης ενέργειας του
συγκεκριμένου ακούσματος. Το τίμημα εδώ είναι -βεβαίως- ότι η
εικόνα αλλοιώνεται σαφώς, αλλά αυτό είναι ένα εγγενές πρόβλημα όλων
των ακουστικών και δεν σχετίζεται με τον ενισχυτή ο οποίος, εκτός
των άλλων, επέδειξε μία ουδετερότητα που σε
συνδυασμό με τα Grado (τα οποία γενικώς δεν συγχωρούν και πολλά
πράγματα) δημιούργησαν ένα άψογο σύστημα ανάδειξης των λεπτομερειών
της κάθε παραγωγής (και κυρίως των ελαττωμάτων της -βέβαια...).
Ετσι, δεν τους ξέφυγε ούτε ο θόρυβος των ταινιών που έχουν
χρησιμοποιηθεί στο The Dark Side of the Moon ούτε η ηλικία της
παραγωγής του Τimewind (Κlaus Schulze) όπου αναδείχθηκε, από την μία
η "αναλογική" αίσθηση των synth των '80s και από την άλλη η θλιβερή
μεταχείριση των υψηλών συχνοτήτων από τα AAD δισκάκια της
εποχής... |
|
|
H ρύθμιση του κέρδους γίνεται με την βοήθεια διακοπτών
dip στο κάτω μέρος της συσκευής. Ο χρήστης μπορεί
να επιλέξει ανάμεσα σε τρείς τιμές.. |
Ο ενισχυτής
χρησιμοποιεί καλής ποιότητας βύσματα RCA και διαθέτει έξοδο
line. Eτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως προενισχυτής
μίας εισόδου. | |
Τελικώς... ...συσκευές όπως
το Black Cube του Lehmann θυμίζουν ευγενικά μέν αλλά θορυβωδώς ότι
τα ακουστικά δεν είναι μόνο για να χρησιμοποιούνται στα πάσης φύσεως
φορητά αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε σοβαρές
ακροάσεις. Αν είστε κυνηγός της λεπτομέρειας, της
ταχύτητας και του καλού χαμηλού και αν αναζητάτε τις υψηλές χωρίς
χρωματισμούς στάθμες και την απομόνωση που αυτές απαιτούν, τότε ένα
καλό σύστημα ακουστικών είναι ίσως μία εξαιρετική λύση. Κι
επειδή τα ακουστικά από μόνα τους δεν επαρκούν για να εξασφαλίσουν
τα παραπάνω, ένας σωστά και με audiophile κριτήρια
σχεδιασμένος ενισχυτής θα συμπληρώσει το "πακέτο" Οπως ο Black
Cube Linear, καλή ώρα... |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|