|
REVIEW |
D I G I T A L M E D I
A C A M E R
A |
JVC Everio
GZ-MC200 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Το σχήμα της μηχανής επιτρέπει τον
άνετο χειρισμό με το ένα χέρι και- υποκειμενικά-
είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της MC100 που είναι μέν ελαφρώς
μικρότερο αλλά όχι απαραίτητα πιο ευχάριστο στην λαβή. Η MC200
διαθέτει ελάχιστα χειριστήρια στα οποία
περιλαμβάνεται αυτό του ζουμ, ο διακόπτης του κλείστρου και το
κλασικό dial από όπου επιλέγονται οι λειτουργίες της
εγγραφής/αναπαραγωγής και το είδος της λήψης (βίντεο, φωτογραφίες,
ήχος). Οι υπόλοιπες επιλογές και ρυθμίσεις γίνονται μέσω ενός
αρκετά εύχρηστου μενού με κατανοητό GUI, στο οποίο
ο χρήστης έχει πρόσβαση μέσω ενός μικρού stick στην πίσω πλευρά της
μηχανής. Η Everio είναι απλή μεν, αλλά όχι απλοική: Στο μενού
θα βρεί κανείς έναν μεγάλο αριθμό από επιλογές που αφορούν στην
αυτόματη αλλά και στην χειροκίνητη λειτουργία στις
οποίες περιλαμβάνονται δυνατότητα επιλογής χειροκίνητης εστίασης,
ισορροπία του λευκού, ταχύτητα διαφράγματος και ρύθμιση του χρόνου
έκθεσης. Αν και μικρή σε διαγώνιο, η οθόνη έχει πολύ καλή ανάλυση
και είναι ξεκούραστη στην χρήση της. |
|
|
Το Dial ενεργοποιεί την μηχανή και
επιλέγει τις βασικές λειτουργίες της. Θα το θέλαμε λίγο
σκληρότερο προς την θέση "Off" |
Παρά το γεγονός ότι η JVC έχει επιλέξει
συνειδητά την χρήση ελάχιστων χειριστηρίων, εν τούτοις δεν
έχει οδηγηθεί σε παραλήψεις λόγω υπεραπλούστευσης. Εδώ,
φαίνεται η σημασία στην λεπτομέρεια: Δύο διακόπτες επιτρέπουν
την πρόσβαση στις πλέον συνήθεις λειτουργίες: Την διαγραφή
μίας φωτογραφίας και την πρόσβαση σε λεπτομέρειες σχετικά με
αυτήν. | |
Οσον αφορά την αίσθηση κατά την χρήση, τα
μοναδικά παράπονα που θα μπορούσε κανείς να διατυπώσει είναι το
σχετικά μαλακό dial το οποίο αλλάζει κάποιες φορές
θέση χωρίς να το θέλεις, κινούμενο προς το Off, και το
σχετικά σκληρό πλήκτρο του κλείστρου το οποίο
δυσκολεύει κάπως τις λήψεις φωτογραφιών με μεγάλο ζουμ ή/και
μεγάλους χρόνους έκθεσης (εννοείται ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το
τρίποδο είναι απαραίτητο). Οσον αφορά την ποιότητα την λήψης
βίντεο αυτή κρίνεται ως πολύ καλή. Τα χρώματα, και οι
σκιάσεις αποδίδονται πολύ σωστά ακόμη και σε μέτρια φωτισμένες
σκηνές και ο θόρυβος είναι υπαρκτός μεν αλλα όχι σε βαθμό που να
προβληματίζει -ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τον προορισμό
της μηχανής ο οποίος δεν είναι ασφαλώς αυτός ενός broadcasting
επιπέδου camcorder. To bitrate που έχει επιλεγεί παίζει φυσικά τον
ρόλο του: Αποψή μας είναι ότι δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε
τίποτε λιγότερο από 8.5Mbps για συνήθεις σκηνές που
περιλαμβάνουν κίνηση, με τα 5.5Μbps και 4.2Mbps να είναι χρήσιμα
μόνο για απλές και σχετικώς στατικές σκηνές. Το Eco (1.5Mbps) είναι
καθαρά internetική επιλογή ή για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η
χωρητικότητα είναι "υπέρ πάντων". Ενα σημείο που ο
εικονολήπτης θα πρέπει να δώσει προσοχή, είναι οι
περιορισμοί που εισάγει το MPEG-2 στις δυνατότητες
κίνησης της μηχανής, περιορισμοί που δεν αφορούν μόνο την MC200 αλλά
μάλλον, σε διάφορα επίπεδα, όλες τις σχετικές εφαρμογές: Οι
γρήγορες κινήσεις και ιδιαίτερα το panning (ή ακόμη χειρότερα οι
διαγώνιες ως προς το πλάνο μετατοπίσεις) κάνουν την ζωή του codec
μία μικρή κόλαση και αυτό μπορεί να φανεί στο τελικό αποτέλεσμα.
Καλό είναι να πειραματιστείτε ως προς τις κινήσεις σας πριν
τραβήξετε κάτι σοβαρό ώστε να προσαρμόσετε την τεχνική
σας αποκτώντας την σχετική εμπειρία, βλέποντας το
αποτέλεσμα σε ένα κανονικό μόνιτορ και όχι στην οθόνη της
κάμερας. |
|
|
|
Η πρόσβαση στο μενού γίνεται με την
βοήθεια ενός στίκ (κάτω). Το user interface είναι
καλοσχεδιασμένο. Ο διακόπτης που ενεργοποιεί το κλείστρο
της φωτογραφικής μηχανής, όμως είναι περισσότερο σκληρός από
ότι θα έπρεπε. |
To οπτικό σύστημα της
μηχανής περιλαμβάνει ένα σύστημα φακών με 11 στοιχεία εκ των
οποίων το ένα ασφαιρικό, προσφέρει οπτικό ζουμ x10
(F1.8-2.2: f=4.5-45mm ) το οποίο μπορεί να επεκταθεί με
ψηφιακά ζούμ x40 και x200 κατ' επιλογήν και ψηφιακή
σταθεροποίηση. | |
Σε ρυθμό φωτογράφισης, η
MC200 καταρρίπτει την -όχι πάντοτε λαναθασμένη- φήμη που θέλει τις
μεικτής χρήσης μηχανές να μην είναι ιδιαίτερα αποδοτικές. Με
δεδομένο τον περιορισμό των 2 megapixels (όταν οι "σκέτες" ψηφιακές
μηχανές φλερτάρουν πλέον με το 5άρι) οι λήψεις της είναι καλές, με
σωστά χρώματα, σωστή και γρήγορη εστίαση καθώς και ένα πολύ
αποτελεσματικό macro που θα σας επιτρέψει να απελευθερώσετε
κάποιες καλλιτεχνικές ανησυχίες (η μηχανή μπορεί να τραβήξει
από πολύ κοντά, τυπικά κάτω από 50 χιλιοστά, ρίξτε μία ματιά στις
φωτό αυτής της σελίδας: http://www.avmentor.gr/reviews/benz_micro_wood_l2_1.htm). Πέρα ωστόσο από τις αρχικές λήψεις, το πλέον ενδιαφέρον
κομμάτι της σειράς Everio και της MC200 είναι η συνεργασία
της με τον υπολογιστή: Το USB 2.0 μεταφέρει αρκετά γρήγορα
τις φωτογραφίες και τα αρχεία βίντεο στον υπολογιστή όπου το
λογισμικό αναλαμβάνει δράση: Το πλέον ενδιαφέρον από όλα είναι
το PowerDirector ΝΕ, το "ελαφρύ" πρόγραμμα μη
γραμμικού μοντάζ της CyberLink το οποίο εισάγει τον αρχάριο χρήστη
στο δημιουργικό post processing κομμάτι της διαδικασίας επιτρέποντας
την συρραφή σκηνών, την εφαρμογή απλών εφέ από cut σε cut και
προσφέροντας δυνατότητα preview πριν την δημιουργία της τελικής
κόπιας. Ως προς το φορμά, μπορεί να επιλεγεί MPEG-1,
MPEG-2, AVI, WMV καιθώς και RealVideo
αναλόγως με τον προορισμό του υλικού. |
Τελικώς... ...η GZ-MC200
αποτελεί μία από τις πλέον αξιόλογες και επιτυχώς λυμένες
ασκήσεις εξεύρεσης χρυσής τομής που έχουμε δεί τελευταίως:
Προσφέρει την δυνατότητα λήψης βίντεο και φωτογραφιών καλής
ποιότητας σε ένα εξαιρετικά εύχρηστο και φιλικό
πακέτο, του οποίου το interfacing με τον υπολογιστή είναι
απλούστατο και θα επιτρέψει στον χρήστη να μπεί στον κόσμο της
επεξεργασίας του βίντεο πολύ εύκολα. Η χρήση του Microdrive,
κατά την άποψη του υπογράφοντος, είναι καθοριστική:
Βάζει ένα τέλος στην αναγκαστική κυριαρχία των
δίσκων (οι οποίοι στον χώρο των φορητών συσκευών όπως οι
κάμερες είναι -το λιγότερο- απαράδεκτοι πλέον, λόγω μεγέθους) και θα
δημιουργήσει, χωρίς αμφιβολία μία νέα τάση στην λήψη
εικόνων για προσωπική/ερασιτεχνική χρήση. Αν είστε
δημιουργικός τύπος που ψάχνει την εικόνα, βρίσκεστε απέναντι
από το gadget του καλοκαιριού (και όχι μόνο)! |
Δημήτρης
Σταματάκος |
| |
|