Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 14/04/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO HOLFI BATT2RIAA...

SITE MAP


REVIEW

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO

Holfi Batt2riaa

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Μια δοκιμή phono απαιτεί, βεβαίως, να αλλάξεις μια-δυο κεφαλές πριν αποφασίσεις για τον χαρακτήρα της συσκευής που έχεις απέναντί σου. Χρησιμοποίησα, για την ακρίβεια, τρεις, μια παλιά Linn Karma, μια Benz Micro MC2 και μια Clearaudio Victory υψηλής εξόδου, κάτι που σήμαινε αρκετή δουλειά με τις... ρυθμίσεις του Batt2riaa.  Το εσωτερικό της συσκευής είναι αρκετά άνετο και έτσι η όλη διαδικασία δεν είναι δύσκολη. Με λίγη προπόνηση μπορεί να το κάνει ο καθένας...  Οι ακροάσεις έγιναν με το γνωστό Linn LP12 ενώ το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό (Melos Plus Series Line, Parasound HCA 3500, ATC SCM50-PSL). Τα καλώδια που χρησιμοποίησα μεταξύ του Batt2riaa και του Melos ήταν τα Nirvana S-X Limited.
Το γεγονός ότι πρόκειται για μια συσκευή που τροφοδοτείται από μπαταρίες δεν φαίνεται καθόλου, στην περίπτωση του Batt2riaa. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να τον βάλεις στην πρίζα, να τον ενεργοποιήσεις μέσω των δύο διακοπτών (υπάρχει ένας γενικός διακόπτης στην πίσω πλευρά και ένας για “καθημερινή” χρήση στην πρόσοψη) και να περιμένεις κάποια δευτερόλεπτα για να ισορροπήσει το κύκλωμα, οπότε ένας ηλεκτρονόμος διακόπτει την σύνδεση της εξόδου με την γείωση, επιλογή που εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει καμία περιττή επαφή στο δρόμο του σήματος. Όπως συμβαίνει με κάθε κύκλωμα ακριβείας, αξίζει τον κόπο να περιμένεις κάποιο (λογικό) χρονικό διάστημα ώστε να φτάσουν οι ημιαγωγοί σε φυσιολογικές θερμοκρασίες (οι κριτικές ακροάσεις γίνονταν μια ώρα μετά το “On”).
Θα χρειαστείτε ένα καλό κολλητήρι (ή τη βοήθεια του αντιπροσώπου). Η “επιλογή” της ευαισθησίας γίνεται με μετακίνηση των αγωγών στην είσοδο (επάνω αριστερά) και η ενεργοποίηση του προενισχυτή mc με την γέφυρα στο μέσον της φωτογραφίας.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Όσον αφορά στις ακροάσεις, τώρα, ο Batt2riaa υπήρξε αρκούντως εντυπωσιακός: από την πρώτη στιγμή (χωρίς ζέσταμα και άλλες τυπικότητες...) μου έδειξε ότι έχω να κάνω με ένα από εκείνα τα σπάνια μηχανήματα που χωρίς να γεμίζουν το μάτι (και το ρακ) με την παρουσία τους (αν και η κλασική “ξύλινη” εκδοχή που είναι διαθέσιμη χωρίς επιβάρυνση είναι σαφώς πιο όμορφη από αυτήν που είχα στα χέρια μου) κάνουν την δουλειά τους όχι απλώς καλά, αλλά εξαιρετικά. Η πρώτη αίσθηση που αποκόμισα ήταν αυτή της άνεσης στην παράθεση των λεπτομερειών και του αέρα ανάμεσα στα όργανα, μιας ηχητικής ταυτότητας που είχε τα βασικά χαρακτηριστικά της διαφάνειας και της απουσίας από τον δρόμο του σήματος με την λογική ότι, από ό,τι φάνηκε, ο Batt2riaa περνάει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της πληροφορίας που σηκώνει η κεφαλή από το αυλάκι του δίσκου χωρίς να συμμετέχει με κάποια δική του άποψη. Άκουσα πεντακάθαρα τα βασικά χαρακτηριστικά του LP12 (με τον κάπως εμφατικό αλλά όχι δυσάρεστο χαρακτήρα του χαμηλά) καθώς και όλα τα γνωρίσματα των κεφαλών μου: “Είδα” την ακρίβεια της Karma (και το άψογο ταίριασμά της με τον Ittok), απόλαυσα την μουσικότητα της MC2 και συμμετείχα στον ρυθμό και την ελαφριά επιθετικότητα της υψηλοέξοδης Victory, χαρακτηριστικά που τα γνωρίζω καλά εδώ και χρόνια (και στα οποία μπορώ να ταιριάξω ανάλογους δίσκους κάθε φορά). Όλα αυτά αποτελούν μια υπέρθεση επάνω σε ένα εξαιρετικά αθόρυβο φόντο, όπου το μόνο που ακούς είναι ο θόρυβος επιφανείας των δίσκων. Ο Holfi είναι ένας εξαιρετικά ήσυχος προενισχυτής ο οποίος δεν ακούγεται καθόλου ακόμη και στα πιο ήσυχα περάσματα, ακόμη και με την πιο χαμηλοέξοδη κεφαλή. Οι παύσεις τις μεγάλης ορχήστρας είναι Παύσεις (με το “π” κεφαλαίο) και, όταν ο μηχανικός ήχου το έχει επιλέξει, ένα όργανο μπορεί να περάσει πανεύκολα σε πρώτο πλάνο με άφθονη λεπτομέρεια που τραβά αμέσως την προσοχή. Ο χαμηλός θόρυβος είναι, πάντοτε, σημαντική υπόθεση σε έναν προενισχυτή κεφαλής και το ότι ο Batt2riaa είναι ένας από τους πλέον αθόρυβους που έχω ακούσει έχει αξία και για έναν ακόμη λόγο: Όντας ουδέτερος και διαφανής σου επιτρέπει να προσέξεις περισσότερο τις λεπτομέρειες, να αφοσιωθείς στο πρόγραμμα με μεγαλύτερη ευκολία, επομένως αν κάτι “φύσαγε” συνεχώς στο υπόβαθρο τα πράγματα θα ήταν εξόχως ενοχλητικά! Κατέταξα την διαφάνεια στα χαρακτηριστικά που αντιλαμβάνεσαι από τις πρώτες στιγμές όταν ακούς τον Batt2riaa, όχι τυχαία: Η ύπαρξη ενός ισοσταθμιστή στο εσωτερικό κάθε phono αφήνει -συχνά- κάποια περιθώρια ωραιοποίησης, δημιουργίας χαρακτήρα -αν θέλετε ακόμη και σε συσκευές με υψηλή ακρίβεια αποέμφασης. Αυτό δεν φάνηκε να συμβαίνει στην περίπτωση του Holfi ο οποίος δεν ωραιοποίησε κανέναν από τους δίσκους μου, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα θαυμάσιο εργαλείο κριτικών ακροάσεων.
Ένας απλός διακόπτης ενεργοποιεί τον Batt2riaa. Καλό είναι να περιμένετε λίγο ώστε να φτάσει το κύκλωμα στην σωστή θερμοκρασία, αλλά το καλό πράγμα φαίνεται από την αρχή...
Περιγραφικός και με αρκετό όγκο χαμηλά, αποδίδει θαυμάσια τις υψηλές συχνότητες, με σωστή απόδοση των γρήγορων μεταβατικών, αρμονικό πλούτο και μια φωτεινή αλλά όχι λαμπρή αίσθηση που σε κερδίζει αμέσως. Οι φωνές χαρακτηρίζονται από εξαιρετική παρουσία και η στερεοφωνική εικόνα που είναι χαρακτηριστική της κάθε κεφαλής δεν αλλοιώνεται καθόλου παραμένοντας πάντα πολύ καλή σε εστιασμό και σε βάθος και με αρκετή λεπτομέρεια. Δεν είναι εύκολο να επιβεβαιώσει κανείς τον ισχυρισμό της Holfi για τον ηχητικό χαρακτήρα των ενισχυτικών σταδίων ρεύματος (θα έπρεπε να έχω στα χέρια μου και έναν Batt2riaa με κλασικό στάδιο εισόδου για MC) ωστόσο, μπορώ να επιβεβαιώσω ότι -πράγματι- το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ανοικτό και αβίαστα γρήγορο κάποιες φορές σε σημείο να γίνεται προφανής η αδυναμία του αναλογικού συστήματος (ενίοτε και των δίσκων -βεβαίως) να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, καθώς το -συχνά υπερβολικό- compression κάποιων παραγωγών πέρασε αυτούσιο στα ηχεία δημιουργώντας ένα αίσθημα ασφυξίας . Από την μια αυτό είναι καλό: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Batt2riaa ακόμη και σε πολύ ακριβά συστήματα και με κορυφαίους δίσκους χωρίς την ανησυχία ότι θα εισάγετε περιορισμούς στις επιδόσεις τους. Από την άλλη, είναι σαφές ότι τα ηλεκτρονικά εδώ και αρκετό καιρό έχουν ξεπεράσει τις βασικές τεχνολογίες του βινυλίου...
Τελικώς...
...κατά τη διάρκεια των ακροάσεων είχα μια γενική ιδέα για την τιμή του Batt2riaa αλλά όταν άκουσα το ακριβές νούμερο δεν θα σας κρύψω ότι εξεπλάγην και εννοώ εξεπλάγην ευχάριστα: Οι 2.400 ευρώ που θα πρέπει να εκταμιεύσετε για να τον αποκτήσετε είναι μια πολύ λογική τιμή με δεδομένο το ηχητικό αποτέλεσμα που θα πάρετε. Ίσως είναι λίγο δύσχρηστος για όσους θέλουν να αλλάζουν κεφαλές κάθε εβδομάδα, αλλά για τους υπόλοιπους είναι μια ξεκάθαρη ευκαιρία να αποκτήσουν μια ποιοτική συσκευή σε μια πολύ κρίσιμη θέση. Ακούστε τον οπωσδήποτε γιατί πραγματικά αξίζει τον κόπο!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr