Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 24/07/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ELECTROCOMPANIET EC 4.8 ...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Electrocompaniet EC 4.8

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Εχοντας στο χέρι έναν προενισχυτή που υποστήριζε fully balanced μεταφορά του σήματος είναι αυτονόητο ότι δεν χάσαμε την ευκαιρία: Χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες εξόδους του Εsoteric D70 και τις balanced εισόδους του Parasound HCA3500 στήσαμε εύκολα ένα σύστημα που βασίζεται στην ισορροπημένη μεταφορά/ενίσχυση του σήματος από την πηγή μέχρι τον τελικό ενισχυτή. Ωστόσο, πριν προχωρήσουμε στην περιγραφή του ηχητικού χαρακτήρα του, αξίζει να αναφέρουμε την προσοχή στην λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι Νορβηγοί: Εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο τις δυνατότητες του WM8816 έχουν στήσει γύρω του ένα λογισμικό ελέγχου που φροντίζει επιμελώς την στάθμη, ανεβάζοντάς την σταδιακά μετά το αρχικό "On", ενώ κατά την επιλογή των εισόδων, προηγείται mute και σταδιακή -πάλι- αύξηση της στάθμης. Αυτά, φυσικά, μπορεί να τα κάνει και ο χρήστης με το χέρι, αλλά αυτού του είδους οι αυτόματες διαδικασίες σαφώς προσδίδουν μια διαφορετική "αίσθηση" στην χρήση. Σε περισσότερο προσγειωμένες παρατηρήσεις, τώρα, το πρώτο πράγμα που ακούς, ή μάλλον, δεν ακούς, είναι θόρυβοι κατά την αλλαγή της στάθμης. Το κύκλωμα ρύθμισής της διαθέτει έναν αισθητήρα "διέλευσης από το μηδέν" και πραγματοποιεί τις αλλαγές σε αυτό το σημείο, με αποτέλεσμα ο EC 4.8 να ανήκει στους απόλυτα σιωπηλούς προενισχυτές, από όσους χρησιμοποιούν βηματικά ρυθμιστικά.
Επί του προκειμένου, τώρα, η πρώτη αίσθηση που αποκομίσαμε κατά τις ακροάσεις του προενισχυτή είναι αυτή της απόλυτης διαφάνειας και της απουσίας μιας συγκεκριμένης ηχητικής υπογραφής. Το σύστημα που χρησιμοποιώ βασίζεται σε έναν λαμπάτο ενεργό προενισχυτή (τον Melos Plus Series Line) και σε έναν παθητικό (Rotel RHC-10) κάτι που έχει ως αποτέλεσμα -σε γενικές γραμμές-  μια συγκεκριμένη δυνατότητα επιλογής: Μεγάλη διαφάνεια (με τον παθητικό) ή απομόνωση πηγής/τελικών και δυνατότητα για μεγαλύτερες στάθμες (με τον ενεργό).  Η περίπτωση του EC 4.8 αποτελεί έναν άκρως ενδιαφέροντα συνδυασμό των δύο αυτών κόσμων: Εχοντας πολύ χαμηλό θόρυβο (σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα -130dB με στάθμη αναφοράς την θέση 0dB του ρυθμιστικού) και αρκετά μεγάλες δυνατότητες στάθμης (30V p-p) ο προενισχυτής της Electro αποδείχθηκε ικανός  να απογειώσει το σύστημα προσφέροντάς του νεύρο και μεγάλες δυνατότητες απόδωσης των δυναμικών αντιθέσεων. Ο διαφανής χαρακτήρας του μας επέτρεψε να ακούσουμε την εξαιρετική δυνατότητα αναπαραγωγής των λεπτομερειών που προσφέρει το ψηφιακό σύστημα της Esoteric απολαμβάνοντας ένα ευρύ και ομοιογενές φάσμα με άψογο στην έκταση και τον έλεγχο χαμηλό, σχεδόν χειροπιαστή μεσαία περιοχή και εξαιρετικές υψηλές συχνότητες με ταχύτητα και αρμονικό πλούτο.
Ο προενισχυτής διαθέτει μια ευανάγνωστη οθόνη στην οποία απεικονίζεται η στάθμη και η είσοδος που έχει επιλεχθεί. Αυτοί είναι οι τέσσερεις διακόπτες για τους βασικούς χειρισμούς: Από εδώ ρυθμίζεται η στάθμη και επιλέγεται η είσοδος.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ενα σημείο που επίσης αξίζει αναφοράς είναι η στερεοφωνική εικόνα: Είναι βεβαίως σαφές ότι ο προενισχυτής δεν "παράγει" εικόνα, αφού αυτή έχει τις ρίζες της στην πηγή και την ηχογράφηση. Μπορεί ωστόσο, μια χαρά, να την καταστρέφει και ο συνήθης υπόπτος σε αυτή τη διαδικασία είναι, φυσικά, το ρυθμιστικό στάθμης. Από την άποψη αυτή, η χρήση ελεγκτών όπως αυτός που υπάρχει στον EC 4.8 είναι ίσως η καλύτερη λύση επειδή δεν έχουν κανένα μηχανικό μέρος. Η θεωρητική αυτή προσέγγιση επιβεβαιώνεται στην προκείμενη περίπτωση, καθώς η εικόνα που πήραμε ήταν πραγματικά από τις καλύτερες που είχαμε ποτέ στο συγκεκριμένο σύστημα. Το κύριο χαρακτηριστικό της σκηνής ήταν οι άψογες διαστάσεις και το εξαιρετικό βάθος (χαρακτηριστικά αμφότερα του P70/D70)  καθώς και οι εξαιρετικές δυνατότητες "αέρα" ανάμεσα στα όργανα, κυρίως σε ηχογραφήσεις ολιγομελών συνόλων με σόλο, όπου πραγματικά βρεθήκαμε απέναντι από τον σολίστ, ιδιαίτερα αν το ηχείο είναι εξαιρετικό στον τομέα αυτό (όπως για παράδειγμα το ΗΑ 325 Firebird της Haliaetus με το οποίο ο προενισχυτής "συγκατοίκησε" για ένα χρονικό διάστημα).
Εχοντας γράψει όλα τα παραπάνω, τέλος,  είναι ίσως πλεονασμός το να αναφέρει κανείς ότι ο EC 4.8 δεν δείχνει να έχει προτιμήσεις ώς προς τα μουσικά είδη ή άλλου είδους παραξενιές. Ως εκ τούτου και για τους τύπους μόνον, αναφέρω ότι θα καλύψει πλήρως όλους τους μουσικόφιλους ανεξαρτήτως του προσανατολισμού τους και ότι με κάλυψε πλήρως (σε σημείο ενθουσιασμού θα έλεγα...) σε ένα μεγάλο εύρος προγράμματος από ηλεκτρονική μουσική μέχρι μεγάλα συμφωνικά έργα και από σάουντρακς μέχρι τζαζ. Aλλά, μεταξύ μας, αυτό το ήξερα από την αρχή. Για Electrocompaniet μιλάμε...
Τελικώς...
... ο EC 4.8 φαίνεται να είναι πραγματικά ένας προενισχυτής που έλειπε από την σειρά της Electrocompaniet: Με ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική όπου συνδυάζονται η κλασική αξία των συμμετρικών κυκλωμάτων με διακριτούς ημιαγωγούς με την ευελιξία και την ακρίβεια ενός ψηφιακά ελεγχόμενου volume και με fully balanced/dual mono αρχιτεκτονική αποτελεί μια πρώτης τάξης επιτομή των ιδεών του Νορβηγού κατασκευαστή. Σαφώς πρόκειται για έναν από τους καλύτερους solid state προενισχυτές που μπορείτε να βρείτε σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr