Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 03/07/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: COWON D2 MEDIA PLAYER / ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ETYMOTIC RESEARCH ER-4P...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

MEDIA PLAYER

Cowon D2

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Η χρήση του D2 είναι πολύ απλή και ο μέσος χρήστης θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει "από το κουτί" χωρίς να χρειαστεί καν η ανάγνωση του εγχειριδίου χρήσης.  Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να το βυσματώσεις στο pc, να "τραβήξεις" τα αρχεία σου στο κατάλληλο folder και είσαι έτοιμος.  Η δοκιμή ξεκίνησε από το, κατά την ταπεινή μου γνώμη, λιγότερο ενδιαφέρον κομμάτι, που είναι η εικόνα. Δεν θα ήθελα να δημιουργήσω λανθασμένες εντυπώσεις: Η ποιότητά της είναι πραγματικά εξαιρετική (πρόκειται σαφώς για ό,τι καλύτερο έχω δεί σε μέγεθος κατάλληλο για συσκευή παλάμης, με εξαίρεση την πολύ μεγαλύτερη οθόνη του PSP) και η ανάλυση/ταχύτητα απόκρισης παραπάνω από επαρκείς. Ωστόσο, έχω σοβαρές αμφιβολίες αν μπορεί κανείς να ευχαριστηθεί εικόνα από τόσο μικρή διαγώνιο. Νομίζω ότι η χρήση του D2 θα περιοριστεί -τρόπος του λέγειν- σε βίντεο κλιπ, τρέηλερς και βιντεάκια κατεβασμένα από διάφορες σχετικές υπηρεσίες του διαδικτύου. Καλό για πλάκα με την παρέα, αλλά μέχρι εκεί. Ο ήχος ωστόσο είναι μια διαφορετική υπόθεση.
Χρησιμοποιώντας την γνωστή διαδικασία, φόρτωσα το D2 με το συνηθσιμένο πρόγραμμα αναφοράς, κωδικοποιημένο τόσο σε MP3 και Ogg Vorbis όσο και σε FLAC level 8. Η απόδοση του D2 είναι πραγματικά πολύ καλή με έμφαση στην ομοιογένεια, το δυναμικό χαμηλό και τις ευχάριστες υψηλές συχνότητες. Ισως το πλεόν δυνατό σημείο του player να είναι ο επεξεργαστής audio που διαθέτει, ο οποίος μπορεί να τρέξει διάφορα ενδιαφέροντα καλούδια, ανάμεσα στα οποία είναι ένας γραφικός ισοσταθμιστής πέντε περιοχών με διάφορες έτοιμες ρυθμίσεις και μια θέση όπου ο χρήστης μπορεί να αποθηκεύεσει τις δικές του, ένας αλγόριθμος ενίσχυσης των πολύ χαμηλών συχνοτήτων, δυνατότητα για 3D Surround και Stereo Enhancing ακόμη και έλεγχο της ταχύτητας αναπαραγωγής. Αυτό που ξεχωρίζει πάντως είναι το πακέτο επεξεργασίας της BBE Sound το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μειώνει τα προβλήματα που κάποιες φορές εισάγονται από την συμπίεση (για το πώς ακριβώς λειτουργεί ρίξτε μια ματιά στο site της BBE
). Αυτό που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον στην περίπτωση του D2, πάντως, είναι ότι όλα αυτά επιδρούν ήπια και πολιτισμένα στον τελικό ήχο και δεν αφήνουν τον χρήστη να κάνει υπερβολές στις ρυθμίσεις, οι οποίες τις πιο πολλές φορές ακούγονται αρχικώς ενδιαφέρουσες αλλά μακροπρόθεσμα είναι κουραστικές.
Το λογισμικό JetAudio αναλάμβάνει το transcoding των αρχείων εικόνας ώστε αυτά να γίνουν συμβατά με τους αποκωδικοιητές του D2, αλλά προσφέρει και αρκετές άλλες ενδιαφέρουσες δυνατότητες.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Θα χρειαστείτε κάποια ώρα ακροάσεων (και μερικά σωστά κωδικοποιημένα τράκς) για να σετάρετε τον επεξεργαστή του D2 αλλά το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει και με το παραπάνω.  Η αίσθηση που αποκόμισα είναι ότι ο ήχος του κινείται σαφώς πάνω από αυτό που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο είδος συσκευής και μπορείς πραγματικά να βρείς audiophile αξίες σε αυτό που ακούς. Πνευστά με παλμό και λαμπρή αίσθηση, χαμηλό με αρκετή λεπτομέρεια και υψηλές συχνότητες που δεν κουράζουν αλλά έχουν περιεχόμενο και -θα μπορούσε να πει κανείς- αρμονικό πλούτο με την έννοια που χρησιμοποιούμε τον όρο σε ένα κανονικό σύστημα. Με εξαίρεση την στερεοφωνική εικόνα η οποία έχει την γνωστή "inside the head" αίσθηση που έχουν όλες οι απλές δικαναλικές ηχογραφήσεις όταν τις ακούς μέσα από ακουστικά, οι ακροάσεις του υλικού μέσα από το D2 μετέφεραν με χαρακτηριστική άνεση πολά από τα ιδιαίτερα στοιχεία των ηχογραφήσεων αυτών (στοιχεία για τα οποία έχουν άλλωστε επιλεγεί). Εκ των υστέρων, βεβαίως, αποδείχθηκε ότι οι δυνατότητες τoυ player είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Κάπου εδώ μπαίνουν στην συζήτηση τα ακουστικά της Etymotic.  Η Etymotic Research παράγει ενδώτια ακουστικά για επαγγελματίες (οι οποίοι καλό θα είναι να μην κουφαίνονται από τα 25 τους...) και το μοντέλο που έπεσε στα χέρια μου κατά την διάρκεια της δοκιμής του D2 ήταν το ER-4P. Η εταιρία δίνει βάση στην σωστή απομόνωση των εξωτερικών θορύβων (η οποία εξασφαλίζει ότι ο χρήστης θα επιλέξει χαμηλότερες στάθμες) και για τον λόγο αυτό προσφέρει μια σειρά από άκρα (tips) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις και την φυσιολογία του αυτιού. Για τις ανάγκες της δοκιμής χρησιμοποιήσαμε τα αφρώδη άκρα τα οποία προσφέρουν εξασθένηση των εξωτερικών θορύβων κατά 32dB (αυτό, υποκειμενικά, σημαίνει ότι ακούς ελάχιστα τον θόρυβο του μετρό αλλά μια τόσο μεγάλη εξασθένηση κάνει απαγορευτική την χρήση τους αν κυκλοφορείτε οδηγώντας οποιοδήποτε όχημα ή και πεζός, σημαίνει ακόμη ότι δεν ενοχλείς τους γύρω σου -ένα πρόβλημα που έχει αρχίσει να γίνεται υπαρκτό). Τα ER-4P διαθέτουν επίσης και ειδικά φίλτρα που δεν επιτρέπουν τις φυσιολογικές εκκρίσεις του αυτιού να εισέλθουν στο κανάλι του ακουστικού και να το φράξουν (ο χρήστης πρέπει να τα αλλάζει όταν αχρηστευθούν) κάτι που εξασφαλίζει σταθερότητα στην απόδοση. Η χρήση των ER-4P με το D2 υπήρξε αποκαλυπτική. Κατ' αρχήν οι στάθμες αναπαραγωγής μειώθηκαν σημαντικά (ή αίσθηση παραμένει ίδια, απλώς βλέπεις ότι είσαι "κάτω" στη στάθμη 6 ή και 7 κλικς) αλλά το σημαντικότερο κέρδος ήταν ότι οι ακροάσεις έγιναν ακόμη περισσότερο ξεκούραστες και με μεγαλύτερη ανάλυση. Χαρακτηριστικό είναι ότι με τα ακουστικά της Etymotics μπορέσαμε να διακρίνουμε με μεγαλύτερη ευχέρεια τις διαφορές στις ρυθμίσεις του επεξεργαστή της BBE και να απομονώσουμε με μεγαλύτερη ευκολία μικρές λεπτομέρειες από τις εγγραφές αναφοράς. Αυτό που θα πρέπει να προσέξει κανείς με τα συγκεκριμένα ακουστικά είναι το γεγονός ότι η απόδοσή τους στις χαμηλές συχνότητες εξαρτάται από την άψογη εφαρμογή τους στον ακουστικό πόρο (θα πρέπει να πειραματιστεί κανείς με όλα τα tips) και το γεγονός ότι δρουν ως ωτοασπίδες, κάτι που φέρνει στην επιφάνεια μια νέα κατηγορία θορύβων, αυτή των θορύβων του σώματος (καρδιά, θόρυβοι από την άρθρωση της σιαγώνας) και του θορύβου του ίδιου του καλωδίου όταν υπόκειται σε χτυπήματα! Αν τα χρησιμοποιήτε πάντως κάτω από ήρεμες συνθήκες δεν θα έχετε προβλήματα, ενώ αντιθέτως θα πάρετε "τα πάντα" από το media player σας!
Επιστρέφοντας στον συνδυασμό D2/ER-4P, τέλος, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτός  δημιουργεί ένα συνολικό αποτέλεσμα που μπορεί να χαρακτηριστεί auduiophile σε πολλούς τομείς και μάλιστα αν χρησιμοποιήσετε αρχεία wav, θυσιάζοντας χώρο, έχω την εντύπωση ότι υπερτερεί πολλών φορητών cd players σε θέματα ομοιογένειας και ξεκούραστης αίσθησης.
Tα ER-4P της Etymotic Research μας εντυπωσίασαν με την απόδοσή τους και κυριολεκτικά απογείωσαν το D2. Σαφώς θα ωφελήσουν κάθε τέτοιου είδους σοβαρή συσκευή.
Τελικώς...
... η Cowon παρέμεινε πιστή στην παράδοση, βάζοντας στην αγορά ένα media player το οποίο συνδυάζει ένα εξαιρετικό user interface και μια οθόνη πολύ καλής ποιότητας με ήχο που μπορεί να κινηθεί, υπό προυποθέσεις, σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κατάλληλο για να καλύψει τις ανάγκες κάθε audiophile που θα ήθελε να ακούει και έξω από το σπίτι, απογειώθηκε όταν χρησιμοποιήσαμε τα ER-4P της Etymotic, αποδεικνύοντας πόσο μικρή σημασία δίνεται στα ακουστικά που συνοδεύουν τις συσκευές αυτού του είδους. Το πακέτο δεν είναι φθηνό αλλά αν έχετε σοβαρές προθέσεις γύρω από την μουσική "on the go"  θα πρέπει να το εξετάσετε σοβαρά!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr