Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 24/04/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: CLEARAUDIO AMBIENT/UNIFY/CMB...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΠΛΑΤΟ/ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ/ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΕΔΡΑΝΟ

Clearaudio Ambient/Unify/CMB

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Η διαδικασία της δοκιμής είναι, υποθέτω, προφανής: Καθώς η αλλαγή των εδράνων είναι μια πολύ εύκολη υπόθεση ακούσαμε το Ambient αρχικώς με το συμβατικό έδρανο και στην συνέχεια κάναμε αρκετές αλλαγές ώστε να δούμε αν και πώς επηρέαζει η μαγνητική έδραση τον ήχο του πλατό.
Οσον αφορά, αρχικώς, τον χαρακτήρα του συμβατικού Ambient αυτός είναι -όπως θα περίμενε κανείς- γνήσιος Clearaudio. Με άλλα λόγια είχαμε απέναντί μας ένα αναλογικό σύστημα με πολύ χαμηλούς χρωματισμούς, μεγάλες δυνατότητες ανάγνωσης (λόγω του Unify) και πολύ καλή στερεοφωνική εικόνα.  Περισσότερο αναλυτικά, το σύστημα Ambient/Unify/Discovery εμφανίστηκε αρκετά λεπτομερές και με όγκο στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, αποδίδοντας σωστά τόσο τις πληροφορίες χώρου όσο και το σώμα των οργάνων της ορχήστρας, μια συμπεριφορά η οποία επεκτάθηκε με χαρακτηριστική άνεση τόσο στην χαμηλομεσαία όσο και στην μεσαία περιοχή. Τα πνευστά, τα έγχορδα και η ανθρώπινη φωνή εμφανίσθηκαν ιδιαίτερα πειστικά, χωρίς υπερβολές και με μεγάλες δυνατότητες στην περιγραφή της ροής και των επάλληλων μελωδικών γραμμών μιας σύνθεσης. Το σύστημα έχει πολύ χαμηλή στάθμη μηχανικών θορύβων (και αυτή την παρατήρηση σημειώστε την γιατί θα μας χρειαστεί!) και ο ακροατής μπορεί να απολαύσει έργα με μεγάλη δυναμική περιοχή (όπου σημεία κορύφωσης και μεγάλης ενέργειας διαδέχονται σημεία ηρεμίας με λίγες -αλλά σημαντικές- πληροφορίες) χωρίς να θυμάται συχνά ότι ακούει ένα αναλογικό σύστημα. Στις ανώτερες συχνότητες, η Discovery (της οποίας η παραγωγή από όσο γνωρίζουμε έχει διακοπεί) έδειξε πραγματικά άψογο χαρακτήρα: Απέδωσε τις λεπτομέρειες της εικόνας με μεγάλη άνεση, δημιουργώντας μια στερεοφωνική εικόνα εξαιρετικής σταθερότητας με καλό βάθος, ανέβηκε ψηλά, αποδίδοντας πολύ καλά τον αρμονικό πλούτο των μικρών μεταλλικών κρουστών και τον αέρα του πίκολο και γενικώς δημιούργησε μια αίσθηση διαύγειας παραμένοντας, ταυτόχρονα, επαρκώς μουσική και ευχάριστη ώστε να μην κουράζει.
Με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, η αλλαγή του εδράνου από το συμβατικό στο CMB υπήρξε μια πραγματική έκπληξη. Σαφώς, περιμένει κανείς διαφοροποιήσεις (σε τελική ανάλυση μιλάμε για το... "μισό" πλατό από πλευράς σημασίας) αλλά η αλήθεια είναι ότι το είδος των διαφοροποιήσεων αυτών δεν βρήκε τον υπογράφοντα χμμ... επαρκώς προετοιμασμένο.
H κεφαλή του πακέτου ήταν η Discovery. Το σημείο επαφής του headshell με το στέλεχος του Unify επιτρέπει την ρύθμιση του αζιμουθίου. Ο σύγχρονος κινητήρας του Ambient οδηγείται ηλεκτρονικά. Στο δεξί μέρος της φωτογραφίας φαίνονται τα δύο τρίμερ για την μικρορύθμιση των στροφών.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Κατ' αρχήν, η πρώτη εντύπωση είναι ότι το σύστημα χάνει το μπάσο του.  Αυτό φυσικά είναι ακριβώς μια πρώτη εντύπωση και την αντιμετωπίσαμε δικαίως με σκεπτικισμό. Τί ακριβώς συμβαίνει; Ακούγοντας μερικούς απαιτητικούς δίσκους όσον αφορά στις χαμηλές συχνότητες (The Rhythm Divine/The 12inch Collection/Yello, Breathe/The Dark Side of the Moon/Pnik Floyd 2003, The Immigrants/All Stars/DMP) ανακαλύπτεις ότι αυτές δεν πήγαν, τελικώς, πουθενά: Βρίσκονται ακριβώς εκεί που πρέπει αλλά με ακόμη μεγαλύτερη διαύγεια και δυνατότητα περιγραφής κάθε φράσης. Αυτό που με βεβαιότητα αποχωρεί, στην περίπτωση του CMB, είναι το γνωστό αναλογικό θόλωμα στην περιοχή, μια τάση έμφασης την οποία έχουμε, τελικώς, αποδεχθεί και συνηθίσει στα αναλογικά συστήματα. Τώρα που γράφω τις γραμμές αυτές, θυμάμαι καθαρά ότι ακριβώς την ίδια αίσθηση της "απουσίας" στην αρχή και της μεγάλης καθαρότητας στην συνέχεια, μου δημιούργησε το ELP-LT1, το σύστημα ανάγνωσης με laser που είχαμε δοκιμάσει πριν από αρκετό καιρό και πρέπει να αποτελεί, κατά την άποψή μου ένα σημείο αναφοράς, ακριβώς επειδή δεν ταλανίζεται από αυτού του είδους τα μηχανικά προβλήματα. Χωρίς αυτό το πέπλο εμφατικότητας (υπαρκτό μεν αλλά αδύνατον να το αντιληθφείς αν δεν κάνεις τέτοιου είδους συγκρίσεις του τύπου "βάλε-βγάλε έδρανα") το Ambient απέδωσε ακόμη καλύτερα τα μεγάλα έγχορδα, το πιάνο και τα ηλεκτρονικά μεταφέροντας μικροπληροφορίες που δύσκολα ακούς από το βινύλιο ακόμη και όταν, όπως αποδείχθηκε, υπάρχουν στον δίσκο.
Η μεγάλη αυτή διαφοροποίηση στις χαμηλές συχνότητες είναι τόσο σαφής και ευδιάκριτη ώστε, κατά την γνώμη μου, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις το βήμα προς τα πίσω: Να αποφασίσεις να παραμείνεις, δηλαδή, στο συμβατικό έδρανο. Και δεν είναι μόνον οι χαμηλές συχνότητες που επηρεάζονται τελικώς: Μπορεί συμβατικά να θεωρούμε ότι τα προβλήματα που εισάγει το έδρανο αφορούν την περιοχή αυτή (επειδή, συνήθως, το φάσμα των προβλημάτων ανήκει στην περιοχή αυτή και οι σχετικές μετρήσεις γίνονται επίσης σε χαμηλές συχνότητες) αλλά με δεδομένο οτι το σύνολο της πληροφορίας μεταφέρεται από ένα μόνο δρόμο, την κεφαλή και τον βραχίονα, η βελτίωση χαμηλά φαίνεται ότι επηρεάζει και το υπόλοιπο φάσμα. Δεν είναι σαφές με ποιόν τρόπο το CMB παίζει τον όποιο ρόλο του εδώ: Εμπειρικά, κρατώντας το στο χέρι, βλέπεις ότι έχει σαφώς χαμηλότερες τριβές (περιστρέφεται σημαντικά περισσότερη ώρα, ακόμη και χωρίς φορτίο, σε σχέση με το συμβατικό έδρανο) και εν συνεχεία, τοποθετημένο στο Ambient και με το πλατό να το φορτίζει, επιδεικνύει μια περισσότερο "ελαστική" συμπεριφορά στον κατακόρυφο άξονα. Μπορεί η απόσβεση που προσφέρει να είναι τόσο σημαντική; Κι αυτό είναι δύσκολο να το πεί κανείς, αν πάντως τελικώς είναι, τότε ίσως η Clearaudio και όλοι οι κατασκευαστές "σκληρών" συστημάτων θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους για τις αναρτήσεις! Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση του μαγνητικού εδράνου είχε σοβαρές επιπτώσεις και στην μεσαία/ανώτερη περιοχή συχνοτήτων.  Η εικόνα απέκτησε μια ελαφρώς πιο συγκεντρωμένη και σταθερή αίσθηση και ίσως, σε ορισμένες περιπτώσεις απέκτησε μεγαλύτερο βάθος, ενώ ο αέρας ανάμεσα στις ομάδες των οργάνων ή τα μεμονωμένα όργανα έγινε πιο σαφής. Σε όλες τις περιπτώσεις το πλατό κέρδισε σε αίσθηση μέσα στο χώρο και οι περισσότερες ηχογραφήσεις  κέρδισαν πόντους όσον αφορά την παρουσία τους δημιουργώντας την εντύπωση ότι το αναλογικό σύστημα μέσω του οποίου αναπαράγονται ανέβηκε τουλάχιστον μια κατηγορία τιμής. Δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς αν η κλίμακα των αλλαγών αυτών διατηρείται τόσο στα ακριβώτερα όσο και στα φθηνότερα μοντέλα της εταιρίας. Αν ναι, τότε είναι προφανές ότι η συμβατική έδραση των Clearaudio θα πρέπει να μπει στο χρονοντούλαπο ταχέως και να ξεχαστεί εκεί για πάντα...
Τελικώς...
... δεν σας κρύβω ότι είχα ενθουσιαστεί προκαταβολικά όταν ο Robert Suchy μου περιέγραψε το CMB για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί μου φάνηκε από την αρχή ως μια καλή ιδέα και δεύτερον, γιατί ήταν μια νέα ιδέα, αν όχι ριζοσπαστική τουλάχιστον ριζικά διαφορετική από τις συνήθεις. Το γεγονός και μόνο ότι υπάρχουν κατασκευαστές αναλογικών συστημάτων που δεν παίζουν απλώς με υλικά και σχήματα αλλά ακόμη και με τις αρχές επάνω στις οποίες βασίζονται τα συστήματα αυτά δεν μπορεί παρά να είναι ευχάριστο. Ο ενθουσιασμός μου (ευτυχώς) δικαιώθηκε. Το CMB δουλεύει και δουλεύει όχι απλώς καλά, αλλά θεαματικά, τουλάχιστον όπως το είδα στην περίπτωση του Ambient/Unify. Αν έχετε ένα πλατό Clearaudio δεν χωρεί αμφιβολία ότι θα πρέπει να κάνετε την σχετική αναβάθμιση όχι αύριο ή τώρα, αλλά χθές! Αν δεν έχετε Clearaudio, το CMB είναι ένας πολύ καλός λόγος να αποκτήσετε ένα επειδή πραγματικά αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr