|
REVIEW |
Π Ρ Ο Ε Ν Ι Σ Χ Υ Τ Η
Σ - Τ Ε Λ Ι Κ Ο Σ Ε Ν Ι Σ Χ Υ Τ Η Σ |
Classé Delta CP-500 -
CA-2100 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Οι CP-500 και CA-2100 αντικατέστησαν τους
συνήθεις ενισχυτές μας (προενισχυτής Melos Line σε τάξη A και
τελικός ενισχυτής Parasound HCA-3500) και κλήθηκαν να οδηγήσουν τα
Audio Spectrum Baby (με το υπογούφερ) έχοντας ως πηγές το Sony
SCD-XA9000ES (Super Audio CD player) και, για ένα μικρό χρονικό
διάστημα, το πολύ καλό Οrpheus Zero P (CD plaeyr). Εχοντας
περάσει άσχημες στιγμές με διάφορους προενισχυτές/επεξεργαστές των
οποίων οι δυνατότητες ήταν προσβάσιμες "από την οθόνη" (δηλαδή με
μία σειρά από διαδρομές μέσα σε μενού των οποίων η δομή άγγιζε τα
όρια της παράνοιας...) το user interface του CP-500 δεν μας
ενθουσίαζε, τα χαρτιά. Στην πράξη όμως, αποδείχθηκε
εξαιρετικά αποτελεσματικό, γρήγορο, απλό και
λογικό, κατακτώντας με άνεση την πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα
τα παρόμοια προιόντα που έχουμε δοκιμάσει (μαζί με αυτό του
Parasound C1) κυρίως γιατί υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ οθόνης
και χρήστη λόγω της αφής, που καταργεί τα γνωστά διλήμματα του
στύλ: "Τωρα πατάω enter ή return;" Παρ΄όλα
αυτά, ρίξτε μία ματιά και στο εγχειρίδιο χρήσης γιατί οι δυνατότητες
είναι αρκετές παρά την πιουρίστικη δικάναλη λογική. Μας πήρε
ένα δεκάλεπτο να καταλάβουμε ότι το σύστημα έπαιζε σε χαμηλές
στάθμες επειδή κάποιος υπερβολικά συντηρητικός είχε αποφασίσει
"πριν από εμάς για εμάς" ότι το όριο στο volume είναι το 80 όχι το
100... Η πρώτη άισθηση που δημιουργεί το Classé είναι γνωστή και
χαρακτηρίζει όλες τις κορυφαίες συσκευές: Η απουσία
από την σκηνή, με τον ιδιαίτερα χαμηλό θόρυβο, τα καλά
δυναμικά και τον αθόρυβο εξασθενητή (που δεν έκανε ούτε ένα "τσικ"
καθ' όλη την διάρκεια της δοκιμής) θα κερδίσει αμέσως τον απαιτητικό
ακροατή που δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τις φασματικές αποκλίσεις και
τους συμβιβασμούς. Κρίνοντας από το βάρος και μόνο (που
ξεπερνά λίγο τα 20 κιλά) δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ο CA-2100
είναι ένας 100άρης τελικός, δηλαδή -με βάση τους σκληρούς αριθμούς-
ένας μικρός ενισχυτής. Οι ακροάσεις κάνουν αυτή την δυσπιστία
να θεριέψει καθώς οι δυνατότητες του τελικού είναι
μεγάλες (είναι ίσως ο πιό νευρώδης μικρός τελικός που
έχουμε ακούσει) και εξαντλούνται μόνο επίτηδες, ακούγοντας δηλαδή σε
πολύ μεγάλες στάθμες σε έναν μεσαίο χώρο. Σε αυτή την ακραία
περίπτωση ο CA-2100 εμφάνισε συμπτώματα συμπίεσης και γενικώς έδειξε
μία ήπια δυσαρέσκεια που δεν έχουμε συνηθίσει από τον πολύ πιο
"μεγάλο" HCA-3500. |
|
|
Η σχεδίαση της πρόσοψης της σειράς Delta
είναι πραγματικά πολύ προσεγμένη. Προσέξτε την καμπύλη γύρω
από το ρυθμιστικό στάθμης. |
Τα καλύμματα των δύο
συσκευών διαθέτουν φύλλα αποσβεστικού υλικού για την μείωση
των χρωματισμών, παρά το μεγάλο πάχος
τους. | |
|
Καθώς οι ώρες των κριτικών ακροάσεων
αυξάνονταν ήταν ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς το πώς χειρίζεται
το σύστημα της Classé το σήμα: Ενώ η ουδτερότητα είναι
δεδομένη, υπάρχει παρ' όλα αυτά μία συγκεκριμένη
άποψη: Οι ενισχυτές θα ενθουσιάσουν τους φίλους της
ακρίβειας και της σταθερότητας στην εικόνα αλλά από
ορισμένους θα λείψει κάποιες φορές αυτό που ονομάζουμε
"ατμόσφαιρα". Μου πήρε κάμποσους δίσκους για να αποφασίσω αν η
περίπτωση των CP-500/CA-2100 ήταν μία ακόμη περίπτωση τυπικής
ουδετερότητας και καλών τεχνικών χαρακτηριστικών όπως συμβαίνει
συχνά (και χωρίς κατ΄ανάγκην να είναι κατακριτέα κατάσταση) ή μία
διαφορετική επιλογή. Η Classé δηλώνει παντού ότι οι σχεδιάσεις
της περνούν από εξονυχιστικές ακουστικές εκτιμήσεις και αν αυτό
συμβαίνει, τότε, πράγματι έχουμε να κάνουμε με την δεύτερη
εκδοχή. Το σύστημα κατάφερε να συνδυάσει με θαυμαστό
τρόπο την έκταση και τον δυναμισμό χαμηλά που απαιτούν οι
συνθετητές (Ιωάννης Παπαδάκης/Εξ Αβατον) με την δυνατότητα
απόδοσης των παράλληλων μελωδικών γραμμών που συναντάμε σε
έργα όπου υπάρχει συνομιλία οργάνων που βρίσκονται μάλιστα σε
ελαφρώς διαφορετική θέση στον χώρο (Jan Garbarek/In Praise of
Dreams), τον αρμονικό πλούτο και την λεπτομέρεια που απαιτεί η
αναπαραγωγή πνευστών όπως το ιδιόμορφο ντιτζεριντού
(Ηarmattan/Festival Son Et Image 2004/Fidelio) με τον όγκο και
την άρθρωση στην φωνή (Αdiemus/Songs of Sanctuary) αλλά και να
εστιάσει άψογα μεμονωμένα όργανα με ισχυρή σκηνική παρουσία
όπως το κλαρινέτο (John Surman/:rarum). Aυτή η
εύπλαστη συμπεριφορά, που εκτείνεται από τον
δυναμισμό μέχρι την απόλυτη ακρίβεια στο ηχόχρωμα και τον χρονισμό,
είναι ο χαρακτήρας των Classé οι οποίοι δημιουργούν την εντύπωση ότι
τηρούν μία ευγενική απόσταση τόσο απο τον ακροατή
όσο και από το πρόγραμμα. Πριν βιαστείτε να κρίνετε την συμπεριφορά
αυτή, η οποία παρεμπιπτόντως συνδυάζεται με μία πολύ καλή εικόνα που
εστιάζεται σαφώς πίσω από τα ηχεία, αναλογιστείτε αν ψάχνετε για
ενισχυτή ή για έναν φίλο με τον οποίο θα ακούτε μαζί μουσική.
Στην πρώτη περίπτωση βρίσκεστε απέναντι από μία ιδιαίτερα σοβαρή
πρόταση. Στην δεύτερη, διαβάζετε λάθος κείμενο... |
|
|
Οι ψύκτρες του τελικού ενισχυτή αποτελούν
φυσική συνέχεια της καμπύλής της πρόσοψης. |
Τα σημεία έδρασης των συσκευών
χρησιμοποιούν το υλικό NAVCOM
LimbSaver. | |
Τελικώς... ...οι CP-500 και
CA-2100 είναι σαφώς κάτι παραπάνω από μία προσπάθεια που στηρίζεται
στην ιδιόμορφη αισθητική και στην απλή παροχή άφθονων
δυνατοτήτων. Αντίθετα, θα έλεγε κανείς, οι άνθρωποι από τον
Καναδά, έβαλαν μπελά στο κεφάλι τους, αποφασίζοντας να υλοποποιήσουν
μία πλήρη από λειτουργικής απόψεως και άρτια ηχητικώς
σχεδίαση σε μία κατηγορία όπου η ηχητική ποιότητα παίζει
τον πρωτεύοντα ρόλο συχνά σε βάρος της λειτουργικότητας. Αυτό το
στοίχημα η Classé φαίνεται να το κέρδισε στην περίπτωση των
συγκεκριμένων συσκευών και το κέρδισε άνετα καθώς από τους
CP-500/CA-2100 κυριολεκτικώς δεν λείπει
τίποτε! |
Δημήτρης
Σταματάκος |
| |
|