|
REVIEW |
CD
PLAYER |
AudioNET ART
G2/EPS |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
Το ART G2
χρησιμοποιεί μια σύνθετη μέθοδο απόσβεσης των κραδασμών και στήριξης
του μηχανικού μέρους που είναι ενδιαφέρουσα: Περιλαμβάνει την χρήση
μιας βάσης από άμορφο γρανίτη (το γνωστό πέτρωμα,
αλλά στην μη κρυσταλλική του μορφή), την στήριξη του τρανσπόρτ σε
μια πλάκα από αλουμίνιο και την ανάρτηση του
συστήματος μέσω δυο τανισμένων λωρίδων από συνθετικό υλικό
των οποίων, μάλιστα η τάση μπορεί να ρυθμιστεί (στην περίπτωση που
για κάποιο λόγο αποκλίνει από την σωστή τιμή), μια τεχνική που η
AudioNET ονομάζει "Aligned Resonance". Το κυρίως περίβλημα της
συσκευής (το οποίο φέρει και την πόρτα του top-loading μηχανισμού)
είναι κατασκευασμένο από MDF. Oλα αυτά οδηγούν σε μια αρκετά
βαριά κατασκευή, που φθάνει τα 22 κιλά. Ο δίσκος
τοποθετείται από το επάνω μέρος της συσκευής και σταθεροποιήται με
ένα πακ από ένα συνθετικό υλικό που ονομάζεται POM και μοιάζει στην
αφή με τεφλόν (το puck, για όσους αναρωτιούνται προέρχεται από την
λέξη που χρησιμοποιήται για την "μπάλα" του χόκευ, η οποία έχει
δισκοειδές σχήμα). To τρανσπόρτ είναι συμβατό με δίσκους CD/CD-R
αλλά, δυστυχώς, όχι με CD-RW. Το ψηφιακό κομμάτι
του ART G2 χρησιμοποιεί την τεχνική της AudioNET που είναι γνωστή ως
Intelligent Sampling. Πρόκειται για έναν συνδυασμό ψηφιακών
φίλτρων (για τα οποία οι Γερμανοί περιορίζονται να πούν ότι
είναι "βελτιστοποιημένα ως προς την κρουστική απόκριση") και ενός
ασύγχρονου rate converter ο οποίος πραγματοποιεί
upsampling μέχρι τα 24bit/192kHz. Τα φίλτρα φαίνεται να τρέχουν σε
εναν ψηφιακό επεξεργαστή για εφαρμογές audio (τον 24μπιτο DSP 56367
της Freescale) ενώ τον ρόλο του rate converter παίζει το SRC4192 της
Burr-Brown το οποίο, εκτός των άλλων, αναλαμβάνει να μειώσει το
jitter. Kατά την εταιρία η όλη διαδικασία απομονώνει τελείως το σήμα
εξόδου από τα προβλήματα χρονισμού που μπορεί να υπάρχουν στην
είσοδο. Ως DACs χρησιμοποιούνται δύο τσιπ της Analog Devices, με
κωδικό AD1955. Οι συγκεκριμένοι μετατροπείς διαθέτουν δύο κανάλια
και, στην περίπτωση του ART G2 χρησιμοποιούνται σε balanced
τοπολογία την οποία ακολουθεί ένας μετατροπέας ρεύματος σε
τάση και ένα αναλογικό φίλτρο, αμφότερα υλοποιημένα με
διακριτά υλικά (δεν χρησιμοποιούνται τελεστικοί ενισχυτές,
αλλά FETs). |
 |
 |
Τόσο το ART G2 όσο και
το EPS ακολουθούν την γνωστή αισθητική της AudioNET με την
πρόσοψη από βουρτσισμένο αλουμίνιο 10 των χιλιοστών. Το player
έχει μπλέ οθόνη (υπάρχει και σε έκδοση με κόκκινο χρώμα) και
έχει καπάκι από MDF. |
 |
 |
To ART G2 χρησιμοποιεί top loading μηχανισμό και ένα
puck από το συνθετικό υλικό POM. Η αίσθηση της (χειροκίνητης)
πόρτας είναι πολύ καλή.Χρησιμοποιήται μηχανισμός από
τεφλόν. |
Το εσωτερικό του player κρύβει μια προσεγμένη στις
λεπτομέρειες και με κάποιες ειδικές λύσεις σχεδίαση. Οι
Γερμανοί δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους ιδέες
όπου χρειάζεται... | |
Οι δυνατότητες
σύνδεσης της συσκευής είναι παραπάνω από πλήρεις,
περιλάμβάνοντας single ended και balanced αναλογικές εξόδους, δύο
ομοαξονικές και μια οπτική ψηφιακή έξοδο, έξοδο AES/EBU καθώς επίσης
και τις ειδικές εξόδους της AudioNET για σύνδεση με άλλες συσκευές
της εταιρίας. Το ενδιαφέρον είναι ότι το ART G2 διαθέτει και
θύρα USB η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως
είσοδος, επιτρέποντας έτσι σε ένα υπολογιστή να χρησιμοποιηθεί ως
πηγή ήχου, εκμεταλλευόμενος μάλιστα τον DAC και τα αναλογικά στάδια
του player. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήται το PCM2706 της Burr
Brown. Στο σημείο αυτό, πάντως, δεν θα ήταν -ίσως- κακή ιδέα
να τοποθετηθεί και μια συμβατική είσοδος S/PDIF. Η αισθητική της
συσκευής ακολουθεί τις γνωστές γραμμές της AudioNET με το
βουρτσισμένο αλουμίνιο και την χαρακτηριστική μπλέ (ή κόκκινη
κατόπιν επιλογής) οθόνη της οποίας η φωτεινότητα ρυθμίζεται.
Εργονομικώς, το ART G2 ίσως σας φανεί λίγο περίεργο
στην αρχή, με τους αραιά τοποθετημένους διακόπτες του και την
σύμβαση που θέλει το πλήκτρο "Play" να εκτελεί και χρέη "Next" και
το πλήκτρο Pause την λειτουργία "Back". Σε κάθε περιπτωση
συνηθίζεις σχετικά γρήγορα. Από τα πλήκτρα της πρόσοψης, ο χρήστης
έχει πρόσβαση και σε ένα απλό μενού ρυθμίσεων μέσω
του οποίου μπορεί να επιλέξει την φωτεινότητα της οθόνης, το αν το
player θα κλείνει αυτόματα, να ενεργοποιεί τις λειτουργίες του
αυτόματου playback και τέλος να ενεργοποιεί και να επιλέγει
τα bitrates των ψηφιακών εισόδων. Eδώ, ο χρήστης μπορεί να
διαλέξει ανάμεσα σε HighBit και LowBit modes με την πρώτη να
προσφέρει την δυνατότητα εξόδου ψηφιακού upsampled σήματος (αναλόγως
της ψηφιακής εξόδου στα 24/192 ή στα 24/96) και την δεύτερη να
προσφέρει το συμβατικό bitrate 16/44.1. Το εγχειρίδιο αναφέρει ότι
για την χρήση του HighBit mode θα πρέπει να ακολουθεί συσκευή της
AudioNET με την κατάλληλη ψηφιακή είσοδο, επομένως μιλάμε για ένα
ειδικό φορμά. To τηλεχειριστήριο που συνοδεύει την συσκευή είναι
πλήρες όσον αφορά τις συνήθεις λειτουργίες αλλά η AudioNET προσφέρει
ένα ξεχωριστό, με την ονομασία SRC 7000 το οποίο προσφέρει και άλλες
δυνατότητες ανάμεσα στις οποίες και μια εξαιρετικά σπάνια: Την
πλοήγηση σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο του δίσκου! Δεν την βλέπουμε
συχνά και είναι χρήσιμη σε περιπτώσεις που τα τράκς είναι πολύ
μεγάλα. |
|
 |
 |
Ο μηχανισμός ανάγνωσης στηρίζεται ελαστικά σε δύο
τανισμένους ιμάντες από συνθετικό υλικό. Εδώ φαίνεται ο ένας
από αυτούς (στο μέσον, αριστερά πάνω από τις καλωδιοταινίες).
Υπάρχει και ένας μηχανισμός που επιτρέπει το τέντωμα του κάθε
ιμάντα, προφανώς για την περίπτωση που χαλαρώσει. |
Σε αντίθεση
με την συνήθη πρακτική (ακόμη και σε πολύ υψηλές κατηγορίες
τιμής) το ART G2 χρησιμοποιεί μετατροπέα ρεύματος σε τάση και
αναλογικά φίλτρα με διακριτά εξαρτήματα. Το στάδιο εξόδου
είναι αρθρωτό, αφήνοντας υπονοούμενα για
αναβαθμίσεις... | |
Τί είναι αυτό το
EPS; Η πικρή αλήθεια είναι ότι οι ψηφιακές
συσκευές είναι περισσότερο ευάλωτες στα προβλήματα τροφοδοσίας από
όσο θα θέλαμε και από όσο αφήνουν οι σχεδιαστές τους να εννοηθεί.
Σοβαροί κατασκευαστές όπως η Naim έχουν κάνει το γεγονός αυτό
μανιέρα και δεν διστάζουν να βάλουν στην αγορά εξωτερικά τροφοδοτικά
(όπως το XPS) για να βελτιώσουν την απόδοση των κορυφαίων συσκευών
τους. Το EPS είναι μια τέτοια περίπτωση. Πρόκειται για μια
προσπάθεια σχεδιασμού μιας πηγής σταθερής τάσης (με
την τεχνική έννοια του όρου, δηλαδή μια πηγή της οποίας η τάση και η
κυμάτωση είναι ανεξάρτητα του φορτίου της, δηλαδή του ρεύματος που
απαιτεί η συσκευή που τροφοδοτεί, χαρακτηριστικό που σε σχεδιαστικό
επίπεδο απαιτεί πολύ χαμηλή εσωτερική αντίσταση). Στο εσωτερικό του
EPS υπάρχουν δύο δακτυλιοειδείς μετασχηματιστές των 100VA (ένας για
κάθε πολικότητα, μιλάμε δηλαδή για ονομαστική ισχύ
τετραπλάσια του τροφοδοτικού που βρίσκεται στο ART G2)
καθώς και ένας μικρότερος για τις τάσεις των ψηφιακών τμημάτων,
"γρήγορες" δίοδοι των 25μS,
260.000μF χωρητικότητας και ένα προχωρημένο κύκλωμα
σταθεροποίησης το οποίο χρησιμοποιεί μια πηγή τάσης αναφοράς μεγάλης
ακρίβειας και διακριτά Mosfets μεγάλης ταχύτητας. Η έξοδος του EPS
είναι τρείς τάσεις (+/-24V για τα αναλογικά κυκλώματα και 5V για τα
ψηφιακά) των οποίων η ακρίβεια είναι +/-0.01V (σε ρεύμα 1A και
εύρος 300ΜΗz). H σύνδεση με το ART G2 γίνεται με ειδικό καλώδιo και
το γεγονός ότι το player απαιτεί και την δική του τροφοδοσία μας
κάνει να συμπεράνουμε ότι το μηχανικό μέρος τροφοδοτείται πλέον
εντελώς ξεχωριστά. |
 |
 |
Η ψηφιακή επεξεργασία βασίζεται στον DSP 56367 της
Freescale. H AudioNET χρησιμοποιεί και στο G2 την τεχνική
Intelligent Sampling με custom ψηφιακά φίλτρα upsampler στα
24/192. |
Εδώ φαίνεται καθαρά το φύλλο γρανίτη που χρησιμοποιήται
ως βάση για το ART G2 το βάρος του οποίου φθάνει τα 22 κιλά.
Το πακέτο των συνδέσεων είναι υπερ-πλήρες. |
 |
Είναι προφανές ότι κάποιες φορές, τα πράγματα γίνονται
θερμά... Αυτό το blower είναι τοποθετημένο στο καπάκι της
συσκευής αλλά, για να είμαστε ειλικρινείς δεν καταλάβαμε τί
ακριβώς ψύχει. Ούτε, βεβαίως και το ακούσαμε να λειτουργεί
ποτέ... | |
| |
|