Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 20/01/2004


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: AUDIO PHYSIC PADUA...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW
Αudio Physic Padua

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ta Padua παρέμειναν στον χώρο ακρόασης για σχεδόν τρείς μήνες και στο διάστημα αυτό συμμετείχαν σε διάφορα συστήματα.  Οδηγήθηκαν από τον Parasound HCA-3500, τον Symphonic Line RG-1 MkIII και τον πεντακαναλικό Halo τόσο σε συμβατικά στερεοφωνικά συστήματα όσο και ώς κυρίως ηχεία σε συστήματα high resolution (καταχρηστικά βεβαίως γιατί δεν είχαμε ένα πλήρες σετ κεντρικού και περιφερειακών της εταιρίας).  Ως προενισχυτές χρησιμοποιήθηκαν, κυρίως ο λαμπάτος Melos (σε τάξη Α) καθώς επίσης και το σέτ παθητικού line/phono της Rotel (RHC-10 και RHQ10 αντίστοιχα).  Ως πηγές χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο μέρος ακροάσεων το SACD Standard της Krell καθώς επίσης και το SCD-ΧΑ9000ES της Sony.
Η τοποθέτηση των ηχείων έγινε αρχικά σύμφωνα με τις οδηγίες της Audio Physic, οι οποίες περιλαμβάνονται σε ένα άκρως ενδιαφέρον βιβλιαράκι που υπάρχει στην συσκευασία του ηχείου (αλλά μπορείτε να τις βρείτε και στο site της εταιρίας, αφού μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε κλασικό ηχείο).  Στην πράξη δεν πρόκειται -βεβαίως- για κάποια επαναστατική θεώρηση απλώς μία καλογραμμένη υπενθύμιση των βασικών κανόνων.  Στο τελικό setup τα ηχεία απείχαν ελάχιστα περισσότερο των 2 μέτρων (μεταξύ τους) και περί τα 80 εκατοστά του μέτρου από τους οπίσθιους τοίχους.  Οι οδηγίες της εταιρίας αναφέρουν ένα αρκετά μεγάλο toe-in και η εμπειρία στον συγκεκριμένο χώρο της δοκιμής έδειξε ότι πράγματι καλό είναι το τουίτερ να κοιτά τον ακροατή. 
Από την αρχή των ακροάσεων το ηχείο απέδωσε εξαιρετικά όσον αφορά την ακρίβεια, την απουσία των χρωματισμών και την απόδοση των μικρολεπτομερειών, τόσο στα ηχοχρώματα όσο και στις χρονικές συνιστώσες, γεγονός που σαφώς το τοποθετεί στην κατηγορία των ηχείων ακριβείας και όχι σε αυτήν των χρωματισμένων, με "χαρακτήρα" ηχείων που θέτουν προυποθέσεις για να δείξουν τον καλό τους εαυτό. Το γεγονός αυτό δικαιώνει την Audio Physic η οποία επιμένει στα εγχειρίδια της ότι το ηχείο (και υποθέτει κανείς και τα άλλα ηχεία της) πρέπει να ακούγεται σε συνθήκες εγγύς πεδίου, δηλαδή από κοντά και όχι σε αποστάσεις στις οποίες ο ακροαστής βρίσκεται στο πεδίο ανακλάσεων του χώρου (θέση που γενικά στρογγυλεύει και κάνει ασαφείς πολλές πληροφορίες κρύβοντας ταυτόχρονα και διάφορα ελλατώματα...)  Η περίπτωση του Padua είναι ενδιαφέρουσα καθώς αποτελεί μία από τις καλύτερες περιπτώσεις όπου ο καθαρός, ασυμπίεστος και δυναμικός ήχος συνδυάζεται με πραγματικά καλή απόδοση της μικρολεπτομέρειας.  Το ηχείο κατεβαίνει αρκετά χαμηλά, (τα τυπικά χαρακτηριστικά δίνουν σημείο -3dB τα 30Hz) γεμίζοντας έναν μέτριο προς μεγάλο χώρο με άνεση και χωρίς σημάδια κόπωσης αλλά ταυτόχρονα είναι γρήγορο στα μέτωπα (να οφείλεται αυτό στα χαρακτηριστικά Bessel της συνάρτησης μεταφοράς του bass reflex; δύσκολο να το πείς) ενώ ταυτόχρονα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς πρόβλημα συμπίεσης σε αρκετά υψηλές στάθμες.  H Audio Physic προτείνει ενισχυτές με ονομαστική ισχύ μέχρι 150w για το συγκεκριμένο ηχείο αλλά, εδώ θα διαφωνήσουμε.  Επί του προκειμένου, ο Symphonic Line δεν μας απογοήτευσε σε καμμία περίπτωση, αποτελώντας έναν καλό συνοδό, καθώς ο ουδέτερος ηχητικός του χαρακτήρας συμβαδίζει άψογα με την ακρίβεια του ηχείου, ωστόσο τα 500w (στα 4Ω) του HCA 3500 έδωσαν την ευκαιρία στο Padua να ξεδιπλώσει τις αρετές του σε χμμ... αντικοινωνικές στάθμες αποδεικνύοντας περίτρανα ότι ένα εξαιρετικό ηχείο μπορεί να ακουστεί και σε πολύ υψηλές εντάσεις. Κι όλα αυτά, ας σημειωθεί, παρά το γεγονός ότι το Padua είναι ένα τυπικά εύκολο φορτίο με ευαισθησία 90dΒ/w/m και ονομαστική αντίσταση 4Ω. 
Η μεσαία και ανώτερη περιοχή κινούνται σε παρόμοιους ρυθμούς από την πλευρά της ποιότητας.  Το μιντ και (κυρίως) οι συνθήκες cross που του έχει επιφυλάξει η σχεδίαση κινείται σε υψηλά επίπεδα προσφέροντας την δυνατότητα ακρόασης φωνών με εξαιρετική ουδετερότητα, χωρίς φαινόμενα χοάνης (ακόμη και σε αρκετά υψηλές στάθμες) και διαθέτει μεγάλες δυνατότητες περιγραφής, έτσι ώστε η παρακολούθηση έργων με πολλαπλές μελωδικές γραμμές στην περιοχή (για παράδειγμα ομάδες εγχόρδων, ή συνδιασμούς εγχόρδων και φωνής) να είναι μία απόλαυση.  Οι υψηλές συχνότητες διακρίνονται για την έκτασή τους αλλά κυρίως για το γεγονός ότι δεν θα κουράσουν σε καμμία περίπτωση.  Το Padua κατάφερε να αναδείξει τις εξαιρετικές δυνατότητες του SCD-ΧΑ9000ES και το ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο στάδιο εξόδου  (και τα διαφορετικά φίλτρα) του Krell σε ακροάσεις SACD όπου διατήρησε σε κάθε περίπτωση τον έλεγχο, αποδίδοντας θαυμάσια τόσο το φασματικό περιεχόμενο, όσο και την χρονική εξέλιξη κάθε φθόγγου ιδιαιτέρως στις γρήγορες εναλλαγές των κρουστών (όπως το βιμπράφωνο).  Η συνέργειά του τουίτερ με το μιντ θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως καλή καθώς το σύνολο μεσαίας/ανώτερης μεσαίας και ανώτερης περιοχής δημιουργεί την εντύπωση μίας άρρηκτης οντότητας.  Η άριστη απόδοση του ηχείου στο φάσμα και η ουδετερότητά του συμβαδίζει , όπως ίσως θα περίμενε κανείς, με μία εξαιρετική ικανότητα δημιουργίας εικόνων. Το ότι το ηχείο "εξαφανίζεται" ακουστικά είναι ίσως κοινότοπο να το αναφέρει κανείς (αλλά φυσικά, εξαφανίζεται!) ωστόσο αυτό που κάνει εντύπωση είναι το βάθος και η ακρίβεια στο μέγεθος της εικόνας που μπορεί να συνθέσει.  Τα πολλαπλά επίπεδα της σκηνής υπάρχουν, σχεδόν είναι πραγματικά, το panning των ηχητικών πηγών είναι παιχνιδάκι και η κίνηση περιγράφεται άψογα. Δεν αντέχω θα το γράψω (κι ας στενοχωρηθούν μερικοί): Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μόνιτορ αξιώσεων (το έγραψα!) που καλά θα κάνετε να το πάρετε πολύ στα σοβαρά.
Τελικώς...

Για να είμαστε ειλικρινείς και να θέλεις να μην το πάρεις στα σοβαρά, δεν μπορείς:  Δεν είναι μόνο ότι το Padua είναι μία καλοσχεδιασμένη, προσεγμένη κατασκευή που εκτός των άλλων είναι αποτελεσματική και χωρίς ιδιοτροπίες, έχει και λογική για το όνομά και το επίπεδό του τιμή.  Πρόκειται ίσως για μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες στην κατηγορία του (ηχεία δαπέδου λίγο πάνω από τα 4000 ευρώ).  Για τον Αγιο Αντώνιο (της Πάντοβα) -πόλη από την οποία το ηχείο πιθανότητα έχει πάρει το όνομά του δεν ξέρω, αλλά ο Joachim Gerhard το έκανε το θαύμα του...

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2004
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr