 |
 |
Σχήμα 1α.: Ο κανόνας του ισοπλεύρου
τριγώνου |
 |
 |
Σχήμα 1β.: Αποστάσεις των ηχείων και του
ακροατή από τους πίσω και πλάγιους τοίχους. |
| |
 |
Στο Οριζοντιο
Επίπεδο... |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ► |
Στο σχήμα 1α, φαίνεται ο γνωστός κανόνας του
ισόπλευρου τριγώνου. Τα ηχεία και ο ακροατής θα πρέπει να
σχηματίζουν ένα ισόπλευρο ή περίπου (με απόκλιση της τάξης των
εκατοστών) τρίγωνο η πλευρά (R) του οποίου δεν πρέπει να είναι
μεγαλύτερη των 4 μέτρων. Στο σχήμα 1β. φαίνονται οι
αποστάσεις του κάθε ηχείου από τον πίσω και τον πλάγιο τοίχο (Sy και
Sx αντίστοιχα). Αυτές, μαζί με το ύψος τοποθέτησης του ηχείου από το
δάπεδο (h, στο σχήμα 2α) θα πρέπει να
είναι διαφορετικές μεταξύ τους αλλά αντιστοίχως όμοιες ανάμεσα στα
δύο ηχεία. Πρέπει, δηλαδή να καταβάλεται προσπάθεια το
ισόπλευρο τρίγωνο να είναι τοποθετημένο στον συνολικό χώρο
συμμετρικά. Η απόσταση του κάθε ηχείου από τα όρια του δωματίου
επηρεάζει την απόκρισή του χαμηλά. Ο τρόπος με τον οποίο
μπορεί να υπολογιστεί αυτό είναι θεωρητικώς πολύπλοκος (σχετίζεται
με τις ρίζες μίας συνάρτησης Bessel σε τρείς διαστάσεις) αλλά
γενικώς να έχετε υπ΄όψιν σας ότι κάθε τοίχος κοντά στο ηχείο
προσθέτει 3dB σε μία συχνότητα που καθορίζεται από την μεταξύ τους
απόσταση. Ενα ηχείο τοποθετημένο σε ίσες αποστάσεις από τα
όρια της τρίεδρης γωνίας ενός δωματίου, θα "πικάρει" χαμηλά κατά 3dB
και στην ίδια ακριβώς συχνότητα εξ αιτίας κάθε ορίου. Αυτό σημαίνει
ότι θα έχουμε μία αλλοίωση στην απόκριση στην περιοχή γύρω από την
συγκεκριμένη συχνότητα κατά 9dB! Γι' αυτό και οι τρείς αποστάσεις θα
πρέπει να είναι διαφορετικές. |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ► ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ |
 |
| |
|