|
 |
|
Ρυθμίσεις (για να είστε δημιουργικοί)... |
|
H πρώτη ψηφιακή φωτογραφία, Γνωριστείτε με το Auto Mode, Ρυθμίσεις με το χέρι, Η στιγμή του "κλικ"
. |
|
|
|
Αν δεν είμαστε
στην πλήρως αυτόματη λειτουργία θα είμαστε σε θέση να ρυθμίσουμε
την ευαισθησία της μηχανής. Αυτή ρυθμίζεται κατά
ISO και στις περισσότερες σύγχρονες μηχανές μπορεί να πάρει τιμές
από 50 ή 100 εως και 400 ή 800 ή και παραπάνω. Αυτο που χρειάζεστε
να έχετε κατά νου επί του παρόντος είναι ότι ο διπλασιασμός της
ευαισθησίας (από τα ISO100 στα ISO200, ISO400 κοκ) σημαίνει
ότι μπορούμε να διπλασιάσουμε την ταχύτητα λήψης ή ότι μπορούμε να
κλείσουμε την ίριδα κατά 1f-stop. Αυτό, πάλι,σημαίνει επίσης ότι
αυξάνει ο θόρυβος στην εικόνα μας. Το πότε θα γίνε ορατός εξαρτάται
απο την ποιότητα των κυκλωμάτων και την αποτελεσματικότητα του
συστήματος αποθορυβοποίησης που πιθανόν χρησιμοποιεί ο
κατασκευαστής.Η
επόμενη ρύθμιση που οφείλουμε να κάνουμε είτε είμαστε , είτε όχι
στην αυτόματη λειτουργία είναι η επιλογή της
ανάλυσης. Οσο μεγαλύτερη η ανάλυση που επιλέγουμε τόσο
μεγαλύτερο το μέγεθος της εικόνας, ενώ, αντίθετα, μειώνεται ο
αριθμός των εικόνων που μπορούν να αποθηκευτούν στη μνήμη. Η επόμενη
απόφαση που πρέπει να πάρουμε σχετίζεται και αυτή με τον αριθμό των
εικόνων που θα χωρέσουν τελικά στη μνήμη. Ο λογος για τη
συμπίεση της εικόνας, ή τι πώλειες θα έχουμε απο τα αρχικά
δεδομένα της εικόνας μέσω του αλγόριθμου jpeg. Οι επιλογές που
δίνουν συνήθως οι κατασκευαστές για τα πλέον εμπορικά τους μοντέλα
είνα δύο. Για να αποφασίσετε τι χρειάζεστε πρέπει να πειραματιστείτε
και να δείτε αν σας ικανοποιεί η επιλογή με τη μεγαλύτερη
συμπίεση-χαμηλότερη ποιότητα-μικρότερο μέγεθος αρχείου. |
|
 |
Η ανάλυση των φωτογραφιών καθώς και ο
βαθμός της συμπίεσης των αρχείων συνήθως επιλέγονται μέσω ενός
μενού, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί από κάποιον διακόπτη στην
πλάτη της μηχανής. |
|
|
|
Αλλή επιλογή
που πιθανό θα κληθείτε να κάνετε είναι η δύναμη της λάμψης
του φλας. Θεωρητικά και εφόσον δεν είμαστε στην πλήρως
χειροκίνητη λειτουργία το επίπεδο της λάμψης θα έπρεπε να το
υπολογίσει η μηχανή. Αυτό όμως δε συμβαίνει πάντα και γι' αυτό στις
περισσότερες μηχανές μπορούμε να επέμβουμε εμείς. Ακόμη, ίσως
κληθούμε να αποφασίσουμε για την ενεργοποίηση ή όχι της επιλογής
slow synch, η οποία χρησιμεύει όταν θέλουμε να διατηρήσουμε τον
φυσικό φωτισμό στο background με το πρώτο πλάνο φωτισμένο κυρίως από
το φλας. Εξίσου χρήσιμη είναι και η επιλογή forced flash, που
ενεργοποιεί το φλας ανεξαρτήτως φωτισμού. Με αυτή την επιλογή
μπορούμε να φωτίσουμε το θέμα μας και να απαλύνουμε την αντίθεση με
τον έντονο οπίσθιο φωτισμό. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι σε πολλές
περιπτώσεις είναι σχεδόν απαραίτητο να απενεργοποιηθεί το φλας, όπως
όταν τραβάμε μέσα από τζάμι, ή μία οθόνη τηλεόρασης ή οθόνη
προβολέα. |
|
 |
Το ενσωματωμένο φλάς ενεργοποιήται είτε
αυτόματα, από την ίδια την μηχανή, ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού
είτε από τον ίδιο τον χρήση. Με την ίδια λογική μπορεί και να
απενεργοποιηθεί εντελώς. Σε πολλές μηχανές μπορεί να
ρυθμιστεί και η έντασή του. |
|
|
|
Στην συνέχεια, οι επιλογές
που έχουμε να κάνουμε αφορούν την υφή της εικόνας
και είναι η μικρορύθμιση της αντίθεσης, του χρωματικού κορεσμού και
της οξύτητας της εικόνας. Ολες αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να κάνουν
την επιτυχία ακόμη μεγαλύτερη. Η οξύτητα και τα έντονα χρώματα
ταιριάζουν πολύ σε ένα τοπίο, όπως και η μειωμένη αντίθεση σε ένα
πορταίτο ή σε μία φωτό που έχει τραβηχτεί στις 12:05 το μεσημέρι,
όταν δηλαδή ο φυσικός φωτισμός είναι πολύ σκληρός και οδηγεί σε
έντονες εναλλαγές μεταξύ σκοτεινών και φωτεινών μερών.
|
|
|
|
|
 |
| |
|