Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 10/05/2022

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Τελικός ενισχυτής

hARt Lab Tune Three

hARt Lab Tune Three

Για την ακουστική αξιολόγηση, ο Tune Three αντικατέστησε τον τελικό ενισχυτή αναφοράς (Parasound HCA3500) και ανέλαβε να οδηγήσει τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM-50PSL). Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό, που χρησιμοποιούμε παγίως στο avmentor.gr, με βασική πηγή το transport Teac Esoteric P70 και τον DAC Teac Esoteric D70 σε συνδυασμό με το dCS Puccini U-Clock.
Η εγκατάσταση του ενισχυτή δεν κρύβει δυσκολίες. Του αρκεί μια σταθερή επιφάνεια και αρκετός χώρος για σωστό αερισμό, ανάγκες λογικές για έναν τελικό αυτού του μεγέθους και ισχύος, ο οποίος, επιπροσθέτως, περιλαμβάνει και λυχνίες.

Οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίζεις ακούγοντας το σύστημα με τον Tune Three στην θέση του τελικού ενισχυτή είναι αυτή της πολύ καλής δυναμικής αντίθεσης και των σοβαρών δυνατοτήτων σε θέματα στάθμης. Τα ATC οδηγήθηκαν με άνεση, χωρίς ίχνη κόπωσης και ο τελικός δείχνει να έχει τις δυνατότητες να οδηγήσει ένα μεσαίας ευαισθησίας ηχείο σε υψηλές στάθμες χωρίς προβλήματα. Στην πραγματικότητα, αυτό το “υψηλές στάθμες” είναι ίσως η ουσία της ιδέας της hARt, καθώς το σύστημα δεν ακούστηκε ποτέ σκληρό, τραχύ ή ενοχλητικό, παραμένοντας πάντοτε προς την μαλακή, ευχάριστη και φωτεινή πλευρά. Αυτή η συμπεριφορά θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί στον λαμπάτο χαρακτήρα του ενισχυτή (στην ουσία στον λαμπάτο χαρακτήρα του ενισχυτή τάσης, ο οποίος περνάει στην έξοδο και με αυτό ως δεδομένο, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η εταιρία επιτυγχάνει αυτό ακριβώς που επιθυμεί: Να δημιουργήσει έναν ενισχυτή με σοβαρές δυνατότητες οδήγησης ο οποίος έχει τα θετικά στοιχεία των λυχνιών!

hARt Lab Tune Three hARt Lab Tune Three

Στις λεπτομέρειες, τώρα, στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων το σύστημα ακούστηκε διαυγές, γρήγορο, με πολύ καλή περιγραφή του παλμού και της λεπτομέρειας, καλό όγκο και πιο αέρινη, ήπια αίσθηση σε σχέση με τον τελικό αναφοράς. Ο Tune Three γεμίζει τον χώρο άνετα και μπορεί να δημιουργήσει ένα επιβλητικό αποτέλεσμα, αν το καλεί η ηχογράφηση και ο ακροατής δεν νοιώθει ότι αυτό γίνεται με προσπάθεια.
Η συμπεριφορά αυτή επεκτείνεται και στο υπόλοιπο φάσμα των χαμηλών συχνοτήτων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μπάσο διαυγές, γρήγορο, σε σωστή κλίμακα, με καλή αίσθηση πειθαρχίας και σωστά χαρακτηριστικά ταχύτητας. Τα ρυθμικά μέρη αποδόθηκαν γεμάτα, έντονα παρόντα, αλλά χωρίς να έχουν τάσεις επιβολής και να επηρεάζουν το κατώτερο μέρος της μεσαίας περιοχής με περιττές τάσεις έμφασης. Έργα με μεγάλα έγχορδα ή με έντονη παρουσία ηλεκτρονικών ήχων αποδόθηκαν με αίσθηση σωστής ισορροπίας και πολύ καλή παρουσία. Γενικά όλη η περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων χαρακτηρίστηκε από μια ευχάριστη εντύπωση ότι όλα ρέουν σωστά και ελεγχόμενα.
Η μεσαία περιοχή είναι από τα ατού του ενισχυτή και -ίσως- η πηγή της ηχητικής του ταυτότητας. Εδώ, έχουμε μια απόδοση ισορροπημένα φωτεινή, ευχάριστη, με ιδιαίτερα ανάγλυφο χαρακτήρα και το σύστημα απέδωσε ακόμη και τις πιο πολύπλοκες συνθέσεις -με υψηλή ενέργεια στην περιοχή- με τρόπο που αρμόζει σε έναν πραγματικά μεγάλο ενισχυτή. Χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις στην ακρίβεια και την τονική ισορροπία, το άκουσμα παραμένει ξεκούραστο και πολύ φιλικό στο αυτί, ακόμη και για στάθμες έξω από αυτό που θα χαρακτήριζες “σωστές” για τον χώρο και την απόστασή σου από τα ηχεία. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ρεαλιστικό, με πολύ καλή δυναμική αντίθεση και ένα ιδιαίτερα σκοτεινό υπόβαθρο, που έρχεται στην επιφάνεια στα χαμηλά περάσματα και επιτείνει την αίσθηση της φυσικότητας που αποκομίζεις. Έργα βασισμένα σε φωνές, σόλο και χορωδίες, σε μικρά ή και μεγάλα σύνολα ακούστηκαν συγκλονιστικά με εξαιρετική περιγραφή του αέρα, των ομάδων και της κίνησης. Όπως θα περίμενες από έναν ενισχυτή αυτής της κατηγορία, δεν υπάρχουν “προτιμήσεις”. Ο Tune Three αισθάνεται το ίδιο άνετα αποδίδοντας μικρά σύνολα και μεγάλες ορχήστρες χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
Η στερεοφωνική εικόνα του συστήματος με τον Tune Three διατήρησε τα γνωστά πολύ υψηλά επίπεδα που έχω συνηθίσει από τα ATC και τα Esoteric αλλά έκανε και βήματα παραπάνω. Η πειθαρχία στον οριζόντιο άξονα με τον πολύ σαφή εστιασμό των πηγών, την πολύ καλή περιγραφή του βάθους και του αέρα και τις εξαιρετικές δυνατότητες περιγραφής των λεπτομερειών της μείξης που έχω συνηθίσει αναβαθμίστηκαν, κυρίως σε θέματα σαφήνειας και διαύγειας. Η εικόνα ήταν απλώς πιο έντονα παρούσα και σταθερή και η διαφάνεια διατηρήθηκε ακόμη και σε πολύ υψηλές στάθμες.
Ψηλά, πήρα πολύ καλή αίσθηση έκτασης και ανάλογου επιπέδου χαρακτηριστικά ταχύτητας. Τα κρουστά με σοβαρό περιεχόμενο στην περιοχή, ακούστηκαν με άψογο σώμα και σωστές αποσβέσεις, λίγο πιο αργά σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει αλλά με πολύ καλό αρμονικό πλούτο, σωστή αίσθηση θερμότητας και θετική, μετρημένη παρουσία από την οποία λείπει εντελώς το... λυχνιακό μελόδραμα που δεν είναι ασυνήθιστο σε κάποιους λαμπάτους. Είναι, ίσως, περιττό να αναφέρω ότι απουσιάζει εντελώς κάθε ίχνος σκληρότητας ή τραχύτητας.

Τελικώς...

... ο Tune Three ήταν από τις δύσκολες περιπτώσεις δοκιμής, κυρίως επειδή είναι δύσκολο να καταλάβεις τί κάνει και πώς το κάνει, αφού πρώτα συνειδητοποιήσεις ότι, πράγματι έχεις απέναντί σου μια διαφορετική προσέγγιση. Η ιδέα της hARt Lab για ένα τελικό στάδιο με τις θετικές αξίες της λυχνίας αλλά την δύναμη των ημιαγωγών φαίνεται ότι λειτουργεί όπως την περιγράφει η εταιρία και σαφώς καλύτερα από άλλες, άτολμες, υβριδικές σχεδιάσεις που “ντρέπονται” για το λαμπάτο μέρος τους. Χωρίς υπερβολικά λαμπάτο χαρακτήρα, αλλά με ήπια, προοδευτική συμπεριφορά σε υψηλά επίπεδα ισχύος και ταυτόχρονα σοβαρές δυνατότητες οδήγησης, είναι πράγματι μια ιδανική επιλογή, αν θέλεις να οδηγήσεις ένα δύστροπο ηχείο χωρίς να νιώθεις ότι σε καταπιέζει ένα θηριώδες ημιαγωγικό στάδιο εξόδου. Καλή ιδέα, άψογη υλοποίηση, ιδανική πρώτη εντύπωση για τον κατασκευαστή, αξίζει να τον ακούσετε σε πρώτη ευκαιρία. Μπράβο!