Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 09/03/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχείο Βάσης/Ραφιού

Elac Debut Reference DBR62

Elac Debut Reference DBR62

Το DBR62 αντικατέστησε τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκε από τον Parasound HCA3500. Το υπόλοιπο σύστημα ήταν αυτό που χρησιμοποιείται συστηματικά στις δοκιμές του avmentor.gr και περιλαμβάνει το ζευγάρι Teac Esoteric P70/D70, τον προενισχυτή Melos Plus Series Line και το dCS Puccini U-Clock σε ρόλο USB/SPDIF converter.
Η εγκατάσταση του ηχείου δεν φαίνεται να κρύβει δυσκολίες και οι απαιτήσεις του είναι οι συνήθεις. Μια σχετική απόσταση από τα όρια του χώρου που βελτιώνει την απόδοση και τον έλεγχο χαμηλά και μια τυπικώς σωστή βάση είναι αυτά που θα χρειαστεί κάποιος για να ακούσει το DBR62. Στην δική μας περίπτωση, το ηχείο τοποθετήθηκε σε απόσταση περί το 1m από τους πλάγια όρια και κάτι λιγότερο από το πίσω. Η απόσταση ακρόασης ήταν περίπου 2,4m. Για λόγους που εξηγούνται στην σελίδα των μετρήσεων, οι ακροάσεις έγιναν χωρίς τα προστατευτικά.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις ακούγοντας το μικρό Elac είναι αυτή της σοβαρής παρουσίας στον χώρο, της ουδετερότητας και της πολύ καλής απόδοσης στην μεσαία περιοχή. Το ηχείο μπορεί να λειτουργήσει σε αρκετά υψηλές στάθμες χωρίς αισθητά προβλήματα συμπίεσης και δεν θα απογοητεύσει χαμηλά, αν και, όπως θα περίμενε κανείς, το κατώτατο άκρο ακούγεται αρκετά αδύναμο. Σε αντιστάθμισμα, η Elac δεν έχει καταφύγει σε ένα voicing με έμφαση στο μπάσο και αφήνει το ηχείο να δείξει μερικές πολύ σημαντικές αρετές ψηλά.

Elac Debut Reference DBR62 Elac Debut Reference DBR62

Στης λεπτομέρειες τώρα, πολύ χαμηλά, το DBR62 διαθέτει καλές δυνατότητες σε θέματα περιγραφής του παλμού και τις λεπτομέρειας, όντας όμως αρκετά αυστηρό σε σώμα. Οι ακροατές έργων με πολύ σημαντικό περιεχόμενο στο κάτω όριο του φάσματος θα χρειαστούν υπογούφερ για να συμπληρώσουν τον όγκο που λείπει, ωστόσο, στην κρίσιμη περιοχή γύρω και πάνω από τα 100Hz το ηχείο δείχνει να έχει μεγάλη άνεση περιγραφής, με καλό έλεγχο, επιβλητική παρουσία και όγκο και γρήγορη απόδοση των μεταβατικών. Αυτό μεταφράζεται στο ότι το μεγαλύτερο μέρος των χαμηλών συχνοτήτων και το ρυθμικό μέρος έχουν πολύ καλή παρουσία και το ηχείο γεμίζει τον χώρο και δημιουργεί μια πολύ ευχάριστη αίσθηση ροής, χωρίς να κουράζει με περιττές υπερβολές. Η Elac έχει φροντίσει να υπάρχει πολύ καλή ισορροπία μεταξύ όγκου/σώματος και ταχύτητας και η περιγραφή των οργάνων της περιοχής είναι ιδιαίτερα λεπτομερής.
Η μεσαία περιοχή είναι, ίσως, το ισχυρότερο “χαρτί” του ηχείου. Αυτό που εισπράττει ο χρήστης είναι απόδοση με ιδιαίτερη έμφαση στην διαφάνεια και στην παράθεση της λεπτομέρειας, ισορροπημένα φωτεινή, ελάχιστα “πίσω”, όσο χρειάζεται για να υπάρχει η αίσθηση ενός φυσικού αποτελέσματος από το οποίο το ηχείο απουσιάζει... θεαματικά. Οι φωνές αποδίδονται θαυμάσια, με άφθονες λεπτομέρειες στην άρθρωση και πολύ καλή περιγραφή στην δομή και την κίνηση της χορωδίας και ο ακροατής δεν θα κουραστεί ποτέ και δεν θα νοιώσει καταπιεσμένος ακόμη και σε υψηλές στάθμες.
Παρά το μικρό του μέγεθος, το DBR62 διαθέτει πολύ καλές δυνατότητες απόδοσης της δυναμικής αντίθεσης και, μέσα στα όρια του, δεν γίνεται ποτέ τραχύ ή σκληρό. Αντιθέτως, το αποτέλεσμα έχει ιδιαίτερα αέρινη αίσθηση, η οποία επιτείνεται από την εξαιρετική στερεοφωνική εικόνα που είναι σε θέση να δημιουργήσει. Η σκηνή σχηματίζεται με σαφήνεια και διαθέτει πολύ καλή των διαστάσεων (πλάτος και βάθος), με σαφή εστιασμό τον μεμονωμένων πηγών και πολύ καλή (έως και εξαιρετική, σε ορισμένες περιπτώσεις) δυνατότητα περιγραφής του αέρα και της κίνησης.
Ψηλά, το ηχείο δημιουργεί την αίσθηση της έκτασης (την οποία διαθέτει και από τεχνικής άποψη, βεβαίως), καθώς απουσιάζει πλήρως κάθε σκληρότητα, τα χαρακτηριστικά της ταχύτητας στην απόδοση των μεταλλικών κρουστών είναι πολύ καλά (με ελάχιστα ταχύτερη απόσβεση σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει από τα ηχεία αναφοράς) και πολύ καλή απόδοση του αρμονικού πλούτου, με ισορροπημένη αίσθηση της θερμότητας και ιδιαίτερα εμφατική, πλούσια παρουσία στον χώρο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ηχείο ουδέτερο, με πολύ καλές δυνατότητες απόδοσης της λεπτομέρειας που κρύβει με επιτυχία τον μικρό του όγκο και αποδίδει με θεαματικό τρόπο την πληροφορία χώρου της ηχογράφησης.
Σε περιβάλλον ψηφιακής ισοστάθμισης χώρου, το μικρό Elac δείχνει ότι βασίζεται σε ένα γούφερ με αρκετά περιθώρια στην καταπόνηση. Αυτό σημαίνει ότι αποκτά ένα μέρος του σώματος που του λείπει, κερδίζει σε όγκο και αποδίδει ακόμη καλύτερα τα ρυθμικά μέρη, χωρίς προβλήματα συμπίεσης και αεροδυναμικών θορύβων από το bass reflex.

Τελικώς...

… η Elac κατάφερε να δημιουργήσει ένα μικρό σε διαστάσεις αλλά δυναμικό σε συμπεριφορά ηχείο, στο οποίο συνδυάζονται η πολύ καλή ηχητική απόδοση και η προσεγμένη αισθητική. Το αποτέλεσμα δεν είναι αναπάντεχο, για όσους γνωρίζουν την εταιρία και τον Jones, αλλά η αλήθεια είναι ότι πρέπει να το ακούσεις για να καταλάβεις τις πραγματικές ηχητικές αξίες που ενσωματώνει. Με τιμή λίγο πάνω από τα €500,- και με την προϋπόθεση ενός καλού ενισχυτή, είναι κομμένο και ραμμένο για τον απαιτητικό ακροατή που έχει έναν μικρό χώρο και αναζητά την ακρίβεια, την λεπτομέρεια και ένα πειστικό, ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Προτείνεται ανεπιφύλακτα.