REVIEW |
CD PLAYER/ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ
ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Xindak Muse
2.0/XA6800R |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Το σύστημα Muse
2.0/XA6800R αντικατέστησε την πηγή και τα ενισχυτικά αναφοράς (CD
player Teac Esoteric P70/D70, λαμπάτος προενισχυτής Melos και
τελικός ενισχυτής Parasound HCA3500) και οδήγησε τα Audio Spectrum
Eros με το παθητικό υπογούφερ. Εννοείται, ότι δεν έχασα την ευκαιρία
να ακούσω και τις δύο συσκευές ξεχωριστά ώστε να διαμορφώσω γνώμη
για την κάθε μια, αφού είναι αυτονόητο ότι μπορεί κανείς να αγοράσει
μόνο το player ή μόνο τον ενισχυτή. Η χρήση του συστήματος είναι
πολύ ευχάριστη καθώς οι Κινέζοι έχουν κάνει πολύ
καλή δουλειά στο κομμάτι του user interface. Η λειτουργία του
επιλογέα εισόδου του ενισχυτή είναι εντελώς αθόρυβη και η αίσθηση
των διαφόρων διακοπτών θετική. Η πρώτη καλή εντύπωση, γύρω από το
σύστημα, προέρχεται από τον ενισχυτή: Παρά την σχετικά χαμηλή
ονομαστική ισχύ του ο ΧΑ6800R φάνηκε ικανός να δημιουργήσει
υψηλές στάθμες χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα υπερφόρτωσης και
χωρίς να γίνεται κουραστικός στο άκουσμα ακόμη και όταν προσεγγίσει
στο όριό του. Έχοντας ένα ηχείο με τυπική ευαισθησία (περί τα
90dBSPL/w/m δηλαδή) έχω την άποψη ότι μπορεί να καλύψει
άνετα έναν μικρό ή μεσαίο χώρο αλλά εξακολουθεί να είναι
μια σωστή επιλογή για μικρούς χώρους ακόμη και αν το ηχείο είναι
κάπως πιο αναίσθητο. Η συνολική αίσθηση του συστήματος της
Xindak έχει ως συνιστώσες τον σωστό όγκο και την ικανοποιητική
λεπτομέρεια χαμηλά, την ευχάριστη μεσαία περιοχή και τις κάπως
γρήγορες και ελαφρώς λεπτές υψηλές συχνότητες, οι οποίες δεν
στερούνται δυνατοτήτων περιγραφής και αρμονικού
πλούτου. |
 |
 |
Η έξοδος του Muse 2.0 χρησιμοποιεί μια
διπλοτρίοδο 6922 της Electro Harmonix. Στο κάτω μέρος φαίνεται
το στάδιο με τους ημιαγωγούς. |
Τέσσερις διπολικοί αγωγοί πολωμένοι σε
τάξη Α αποτελούν στο στάδιο εξόδου του ενισχυτή σε τοπολογία
push-pull. | |
|
Πιο αναλυτικά,
μουσικό υλικό με πολλές πληροφορίες στην περιοχή των χαμηλών
συχνοτήτων αποδόθηκε ευχάριστα επιτρέποντας την
άνετη παρακολούθηση της ρυθμικής βάσης, ενώ τόσο τα μεμονωμένα
όργανα (όπως το όρθιο μπάσο) όσο και οι οργανικές ομάδες της
συμφωνικής ορχήστρας διατήρησαν πολλές από τις
λεπτομέρειες και τον αέρα που έχω συνηθίσει να ακούω από το
player αναφοράς. Η μεσαία περιοχή (έγχορδα και ανθρώπινη φωνή)
αποδίδεται με ενδιαφέρουσα άνεση και σωστή
ισορροπία στα ηχοχρώματα και, αν και δημιουργεί μια αίσθηση
εγγύτητας, δεν καταπιέζει ποτέ τον ακροατή, επιτρέποντάς του να
συνεχίσει τις ακροάσεις σε αρκετά υψηλές στάθμες και επί μακρόν
χωρίς να καταφεύγει στο ρυθμιστικό στάθμης. Ο εστιασμός των
μεμονωμένων φωνών και των ομάδων της χορωδίας ήταν πολύ καλός και
το βάθος πάνω από επαρκές. Οι υψηλές
συχνότητες του συνδυασμού ήταν, ίσως, το πιο έντονο
χαρακτηριστικό του: Αυτό που πήρα ήταν πρίμα που δεν είχαν
την υπερβολική ευφωνικότητα της λάμπας (η οποία υπάρχει -θυμίζω-
στην έξοδο του cd player) ούτε και αυτήν την γνώριμη αέρινη
διαφάνεια των τελευταίας εσοδείας upsampled συστημάτων. Είχαν
καλή έκταση και σωστό χρονισμό, αλλά σχημάτισα την
εντύπωση ότι οι αποσβέσεις τους ήταν κάπως πιο γρήγορες (σε σχέση με
το player αναφοράς) και η αίσθησή τους λίγο πιο λεπτή. Επικεντρώνω
το σχόλιο στο cd player επειδή αυτό το κομμάτι της ηχητικής
συμπεριφοράς οφείλεται στο συγκεκριμένο κομμάτι του συστήματος. Με
το P70/D70 στην είσοδό του, ο ολοκληρωμένος ενισχυτής
μετέφερε με άνεση την γνωστή ηχητική ταυτότητα του
μεγάλου Teac στα ηχεία περιοριζόμενος βασικά από την ισχύ του και
δείχνοντας ότι έχει την δυνατότητα να υποστηρίξει πηγές με σημαντικά
υψηλότερο κόστος. |
|
Τελικώς... ... λαμβάνοντας υπ' όψιν το κόστος, αυτό το σύστημα της
Xindak είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση.
Στοιχίζοντας συνολικά κάτι λιγότερο από 1500 ευρώ
περιλαμβάνει μια καλή ψηφιακή πηγή με λαμπάτο στάδιο εξόδου και έναν
ενισχυτή σε τάξη Α ο οποίος διαθέτει αρκετές δυνατότητες οδήγησης
και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για να εξελιχθεί το σύστημα
προς το καλύτερο, χωρίς πρόβλημα. Ως πακέτο, είναι ένας από
τους καλύτερους τρόπους για να μυηθεί κανείς στα μυστικά
του σοβαρού ήχου και να αποκτήσει ένα σύστημα με
προσωπικότητα, αποφεύγοντας τις διάφορες τυποποιημένες και
ως εκ τούτου αδιάφορες λύσεις. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
|