Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 04/12/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: THESIS AUDIO AMALTHEA...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΠΛΑΤΟ

Thesis Audio Amalthea

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Το αρχικό στήσιμο του Amalthea δεν με δυσκόλεψε ιδιαίτερα. Η οριζοντίωση του γίνεται εύκολα χάρις στα μεγάλης διαμέτρου ρυθμιζόμενα (με το χέρι) σημεία στήριξης, ο βραχίονας ήταν ήδη τοποθετημένος και το μόνο που χρειάζεται, εκτός αυτών, είναι η σωστή τοποθέτηση κινητήρα και ιμάντα. Εδώ, απαιτείται, ίσως, λίγο αυξημένη προσοχή, κι αυτό επειδή η τροχαλία του κινητήρα είναι μικρή σε διάμετρο (σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η ροπή κατά την εκκίνηση- προφανώς). Η επιλογή αυτή σημαίνει ότι η τάση του ιμάντα είναι αρκετά  κρίσιμη αφού ελάχιστη απόκλιση από την σωστή θέση σημαίνει ότι ο ιμάντας γλιστρά και υπάρχει απώλεια στις στροφές. Ευτυχώς, η εταιρία προσφέρει ένα απλό αλλά πολύ χρήσιμο προτράκτορ που επιτρέπει την σωστή τοποθέτηση χωρίς πολλούς πειραματισμούς. Η βάση η οποία συνοδεύει το σύστημα ως στάνταρντ εξοπλισμός και είναι κατασκευασμένη, επίσης, από ακουστικώς αδρανές υλικό κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και προσθέτει ένα ακόμη στάδιο απομόνωσης (η “δουλειά” που έχει γίνει από την Thesis, με την κοπή του λογοτύπου, ατυχώς δεν φαίνεται όταν τοποθετήσεις το πλατό...).
Το βαρύ clamp συνεργάζεται ιδανικά με το κοίλο πλατό ώστε να εξασφαλίζουν άψογη επαφή του δίσκου. Αmalthea: Η Thesis Audio δανείζεται τα ονόματα των μοντέλων της από τα αντίστοιχα ονόματα των δορυφόρων του Δία.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Παρά το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιήται κάποιο είδος ελαστικής ανάρτησης (με την κλασική έννοια του όρου) το Amalthea φάνηκε αρκετά ικανό να απομονώνει εξωτερικούς κραδασμούς και δεν με προβλημάτισε κατά τις ακροάσεις σε καμία περίπτωση. Με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία κάποιος κτυπήσει άμεσα το ίδιο το πλατό το “πακέτο” αποδείχθηκε ανθεκτικό στην μηχανική ανάδραση και ιδιαίτερα σιωπηλό από πλευράς μηχανικών θορύβων εν γένει. Η συμπεριφορά αυτή έφερε στην επιφάνεια τι σημαντικές δυνατότητες απόδοσης χαμηλών συχνοτήτων με καλές δυνατότητες ανάλυσης και λεπτομέρειας και χωρίς να υπάρχει έμφαση κάποιας περιοχής. Το Amalthea, με την συγκεκριμένη σύνθεση, υπήρξε ιδιαίτερα αποκαλυπτικό, επιδεικνύοντας άνεση στην περιγραφή του σώματος της ορχήστρας και των επιμέρους οργάνων και παράλληλα υποδεικνύοντας “με τρόπο” παραγωγές όπου έχει γίνει χμμμ... οικονομία στην συγκεκριμένη περιοχή κατά την παραγωγή του δίσκου. Το ρυθμικό μέρος της κάθε σύνθεσης “βγαίνει” άκοπα θα έλεγε κανείς, ξεκάθαρο και με σωστή παρουσία, είναι δηλαδή ισορροπημένο χωρίς να γίνεται βαρύ αλλά και χωρίς να είναι στεγνό ή υπερβολικά κρατημένο. Ο όγκος των μεγάλων εγχόρδων της συμφωνικής ορχήστρας είναι παρών ενώ το σύστημα αισθάνθηκε πολύ άνετα και με υπερβολικούς χαμηλά ηλεκτρονικούς ήχους τους οποίους και απέδωσε με άνεση. Η έλλειψη χρωματισμών και το σιωπηλό έδρανο επέτρεψαν στον συνδυασμό SME IV/Clearaudio Concerto να ιχνηλατήσει τον δίσκο όπως θα περίμενε κανείς, με δεδομένη την φήμη των δύο συγκεκριμένων εξαρτημάτων, παρά το γεγονός ότι η τυπική συχνότητα συντονισμού του συστήματος είναι λίγο ψηλά (στα 10.8Hz, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψιν οι βίδες και το finger lift το οποίο τελικώς χρησιμοποίησα για να αυξήσω λίγο τη μάζα). Το τελικό αποτέλεσμα που πήρα ήταν πολύ καλή στερεοφωνική εικόνα με σημαντικές δυνατότητες απόδοσης του βάθους, καλό και σταθερό πλάτος και άφθονο αέρα ανάμεσα στα όργανα. Η μεσαία περιοχή είναι ξεκούραστη, οι φωνές έχουν έντονη αλλά φυσική παρουσία και οι υψηλές συχνότητες είναι διαυγείς με αρμονικό πλούτο και ευχάριστες, επιτρέποντας μακρόχρονες ακροάσεις σε υψηλές στάθμης χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
Παρά την ηλικία του, ο SME IV παραμένει ένα διαχρονικό έργο μηχανολογικής τέχνης... Τα σημεία στήριξης του συστήματος είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο
Ο κινητήρας είναι dc ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και επιτρέπει την επιλογή 33/45 και την μικρομετρική ρύθμιση των στροφών. Το πλατό στηρίζεται σε μια βάση από το ίδιο, λίθινο, υλικό που έχει αρκετά μεγάλη μάζα (10kg) και ρυθμιζόμενες ακίδες.
Η γενική εντύπωση που αποκομίζει κανείς είναι ότι έχει απέναντί του ένα γρήγορο σύστημα το οποίο μπορεί να “τραβήξει” πολλές λεπτομέρειες από τον δίσκο, με μεγάλη αναγνωστικότητα χωρίς να είναι θορυβώδες. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Amalthea είναι η σχεδόν παντελής απουσία υποηχητικών συχνοτήτων που σχετίζονται με το παραμόρφωση της επιφάνειας των δίσκων. Για την συντριπτική πλειονότητα των βινυλίων το βάρος του clamp αρκεί για να εξασφαλιστεί η άψογη επαφή με το πλατό και οι ιδανικές συνθήκες ανάγνωσης και αυτό αντανακλάται στο τελικό αποτέλεσμα: Χωρίς την συνεχή διέγερση από πολύ χαμηλές συχνότητες, το σύστημα βραχίονα/κεφαλής μπορεί να ιχνηλατήσει καλύτερα και οι στάθμες που μπορεί να επιτύχει κανείς είναι υψηλότερες καθώς δεν καταπονούνται τα γούφερ (και δεν χρειάζεται να ενεργοποιήσεις υποηχητικά φίλτρα, αν έχεις).
Τελικώς...
...οι Ιταλοί φαίνεται να έχουν κάνει καλή δουλειά σε όλους τους τομείς. Το Amalthea είναι στιβαρό και ανθεκτικό στους κραδασμούς χωρίς να είναι εξωφρενικά ογκώδες ή άχαρο, διαθέτει μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο θέμα της γεωμετρίας και είναι απλό στο στήσιμό του. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να αποτελεί μια πολύ καλή βάση για να χρησιμοποιήσετε έναν κορυφαίο σύστημα  βραχίονα-κεφαλής, κάτι το οποίο είναι και το ζητούμενο, εν τέλει, σε ένα πλατό.

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr