Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/02/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: REVIEW: ΡΑΔΙΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ AV SONY STR-DA5200ES...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΡΑΔΙΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ AV

Sony STR-DA5200ES

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Η πρώτη επαφή που έχει κανείς με τον DA5200ES αφορά, όπως είναι λογικό, στην διαδικασία ρύθμισης των καναλιών και της προσαρμογής στον χώρο. Εδώ, η Sony έχει να παρουσιάσει μια νέα μέθοδο, η οποία βασίζεται σε δυο διαφορετικά σήματα και στην χρήση δύο μικροφώνων και αναφέρεται ως DCAC (Digital Cinema Auto Calibration). Η διαδικασία προβλέπει μια αρχική φάση αυτοελέγχου του συστήματος η οποία γίνεται για λόγους ταχύτητας με έναν σύνθετο τόνο ο οποίος διαγείρει τα ηχεία ανά ζεύγη (εκτός του κεντρικού), υπολογίζει τον θόρυβο του περιβάλλοντος και καθορίζει την στάθμη του κυρίως σήματος το οποίο ονομάζεται ΤSP (Τime Stretch Pulse).  Mε το σήμα αυτό ο επεξεργαστής του ενισχυτή μπορεί να προσδιορίσει την γωνιακή θέση και την απόσταση κάθε ηχείου από την θέση μέτρησης, την πολικότητά του και το μέγεθός του και επίσης να προσδιορίσει κάποια χαρακτηριστικά της ακουστικής του χώρου. Το καινούριο εδώ είναι ο προσδιορισμός της θέσης του ηχείου (και όχι απλώς της απόστασης) ο οποίος επιτυγχάνεται με την χρήση των δύο μικροφώνων και την αξιοποίηση του διαφορετικού χρόνου άφιξης του σήματος σε αυτά (η ιδέα προφανώς βασίζεται σε έναν βασικό μηχανισμό της ανθρώπινης ακοής ο οποίος χρησιμοποιεί αυτήν ακριβώς την χρονική διαφορά μεταξύ των αυτιών). Η ακουστική του χώρου ρυθμίζεται με την χρήση ενός παραμετρικού ισοταθμιστή έξι περιοχών. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορείτε να προσεγγίσετε την ιδανική γεωμετρία του πολυκαναλικού συστήματος (τον γνωστό κύκλο ITU-R) ακόμη και ο χώρος σας δεν το επιτρέπει. Eνδιαφέρον σημείο, επίσης είναι η δυνατότητα επιλογής της συμπεριφοράς του συστήματος, μετά την ρύθμιση, ανάμεσα από τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το "Engineer Mode" το οποίο χρησιμοποιεί ως αναφορά τον ειδικό χώρο που χρησιμοποιεί η ίδια η Sony (ένα δωμάτιο με διαστάσεις 7x9 μέτρα), το "Full Flat Mode" το οποίο θέτει ως στόχο την επίπεδη απόκριση και το "Front Reference Mode" το οποίο επιδρά σε όλα τα ηχεία πλην των κυρίως και ευθυγραμμίζει το σύστημα με βάση αυτά, έτσι ώστε να μην χάνεται ο χαρακτήρας τους.
Το επόμενο βήμα είναι η προσαρμογή του ενισχυτή στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε χρήστη. Εδώ τον λόγο έχουν τα μενού που προβάλονται στην οθόνη μέσω των εξόδων Monitor. Η Sony έχει κάνει, πράγματι, εξαιρετική δουλειά στο νέο GUI, το οποίο είναι εμφανώς βασισμένο στην εμπειρία της από το PSP, με καλοσχεδιασμένα σύμβολα, ήπιο animation και λογική δομή.  Σε γενικές γραμμές δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε αυτό που θέλετε, αν και μερικές φορές τα μενού έχουν αρκετό βάθος (δηλαδή πολλές επιλογές). Χωρίς αμφιβολία, πάντως, πρόκειται για το πλέον καλοσχεδιασμένο interface που έχουμε δει μέχρι σήμερα και σίγουρα αυξάνει τις πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί σωστά και πλήρως κάθε μια από τις πολλές δυνατότητες της συσκευής.
Η ρύθμιση του συστήματος γίνεται με δύο μικρόφωνα. Η διάταξη αυτή επιτρέπει τον προσδιορισμό όχι μόνον της απόστασης αλλά και της γωνιακής θέσης των ηχείων.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ξεκινήσαμε τις ακροάσεις του ενισχυτή με "σκέτη" μουσική από δικαναλικές και πολυκαναλικές πηγές, έχοντας ως στόχο να δούμε την ηχητική του συμπεριφορά χωρίς τις μεγάλες επεμβάσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει ο επεξεργαστής. Σε αυτού του είδους την χρήση ο DA5200ES εμφανίστηκε δυνατός με σημαντικές ικανότητες οδήγησης (χρησιμοποιήσαμε ένα setup με πέντε Eros της Audio Spectrum, το κεντρικό Pan και το παθητικό υπογούφερ στην συνήθη του θέση, επιλέγοντας τα κυρίως ηχεία ως "Large"), καλή τονική ισορροπία και διαύγεια στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων που εμφανίστηκαν εκτεταμμένες και ξεκούραστες αποδίδοντας άνετα το μεγαλύτερο εύρος των SACDs. Χαμηλά, ο ενισχυτής είναι λεπτομερής και οι απαιτητικοί ακροατές θα ακούσουν άνετα τον όγκο και τον αέρα της μεγάλης ορχήστρας και θα ικανοποιηθούν από την απόδοση των ρυθμικών μερών. Η μεσαία περιοχή αποδίδεται, επίσης, καλά, δεν κουράζει και οι φωνές έχουν καλή άρθρωση και λεπτομέρεια.
Από την στιγμή που στην απλούστερη εκδοχή του, χωρίς δηλαδή πρόσθετη επεξεργασία και με απλό πρόγραμμα, ο DA5200ES μπορεί να υποστηρίξει απαιτητικές ακροάσεις, δημιουργούνται υψηλές προσδοκίες και σε επίπεδο κινηματογραφικού ήχου. Πράγματι, είναι σαφές ότι εδώ ο ενισχυτής αισθάνεται πολύ άνετα, αποδίδοντας με χαρακτηριστική άνεση τα πολυκαναλικά soundtracks και δημιουργώντας ηχητικά πεδία με κίνηση και αίσθηση περιβάλλοντος που ικανοποιούν απόλυτα. Οι στάθμες που μπορεί να δημιουργήσει σε έναν μέτριο χώρο είναι απόλυτα ικανοποιητικές και η ιδέα των τριών διαφορετικών ρυθμίσεων (Engineer, Flat και Front Reference) δουλεύει άψογα. Από τις τρείς προτιμήσαμε την Engineer η οποία μας έδωσε ελαφρώς πιο θεαματικά αποτελέσματα (με βαθύτερο χαμηλό και περισσότερο κινηματογραφική αίσθηση). Ο ενισχυτής αποδίδει πολύ καλά και στην περίπτωση των μουσικών πολυκαναλικών προγραμμάτων. Ακούσαμε (και είδαμε) το Pulse των Pink Floyd και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για μια ακόμη φορά την υψηλή ποιότητα της πολυκαναλικής μείξης του συγκεκριμένου δίσκου. Ειδικά σε αυτού του είδους το πρόγραμμα, πάντως, ο ενισχυτής εμφανίστηκε να προσεγγίζει τα όρια της ισχύος του όταν απαιτήσαμε πολύ υψηλές στάθμες, αποκτώντας μια ελαφρά σκληρότητα στην μεσαία και υψηλή περιοχή. Είναι προφανές ότι όλα έχουν ένα όριο...
Το user interface που σχεδίασε η Sony για τον DA5200ES είναι πραγματικά εξαιρετικό, τόσο από πλευράς αισθητικής όσο και από πλευράς ευχρησίας.
Πώς συμπεριφέρεται ο ενισχυτής στα σήματα εικόνας; Η απάντηση είναι "πολύ καλά": Το routing των σημάτων HDMI είναι άψογο και το up-conversion των αναλογικών πηγών δουλεύει απόλυτα ικανοποιητικά (χρησιμοποιήσαμε υλικό S-VHS το οποίο οδηγήσαμε στην τηλεόραση μέσω HDMI) και το ίδιο συμβαίνει και με το scaling. Στο θέμα αυτό, πάντως, ο Sony ακολούθησε την πεπατημένη: Με άλλα λόγια υπήρξαν περιπτώσεις που το scaling από τα 576i στα 1080p (με πηγή DVD-Video στην είσοδο component και βίντεο S-VHS από την αντίστοιχη είσοδο) εμφάνισε κάποια τεχνουργήματα, ανάλογα πάντοτε και με το πρόγραμμα. Γενικώς, πάντως, η υπόθεση με τα scalers απαιτεί μια σχετική προσοχή. Σήμερα, ακόμη και ένα μέτριο σύστημα μπορεί να διαθέτει τρία από αυτά (ένα στο DVD player, ένα στον ενισχυτή και ένα στο σύστημα προβολής, είτε αυτό είναι τηλεόραση είτε προβολέας) με αποτέλεσμα το ποιό τελικώς θα πρέπει να προτιμηθεί να εξαρτάται από το είδος των συσκευών. Συνολικά, η εικόνα που πήραμε μέσω του DA5200ES ήταν καλή, με λεπτομέρεια σωστά χρώματα και αμελητέες απώλειες στην περίπτωση των αναλογικών σημάτων, επομένως η χρήση του ως router προκειμένου να απλοποιηθεί η σύνδεση των πηγών εικόνας με το σύστημα προβολής δικαιολογείται απόλυτα.
Τελικώς...
... δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με τον STR-DA5200ES η Sony επέλεξε να κάνει μια επίδειξη ισχύος με μια συσκευή της οποίας η τιμή είναι περισσότερο από λογική (θα μπορούσε να την χαρακτηρίσει κανείς τιμή ευκαιρίας...) και οι δυνατότητες πολύ πάνω από τον μέσο όρο. Με το καλύτερο user interface που έχουμε δει μέχρι σήμερα, ένα αποτελεσματικό και ευέλικτο πακέτο αυτόματης ρύθμισης, καλούς επεξεργαστές video και audio και μεγάλες δυνατότητες επεξεργασίας στις οποίες περιλαμβάνεται up-conversion και scaling που φθάνει μέχρι τα 1080p (μέσω HDMI), ο συγκεκριμένος ενισχυτής αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να βασίσουν επάνω του ένα σύστημα οικιακής διασκέδασης με μεγάλες δυνατότητες τόσο στην εικόνα όσο και στον ήχο.

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr