Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 28/10/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO SENSOR PRELUDE IC...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΦΩΝΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ

RCM Sensor Prelude IC

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο Sensor Prelude αντικατέστησε τον προενισχυτή phono αναφοράς, τον RHQ-10 της σειράς Michi της Rotel, και οδήγησε τον προενισχυτή της Melos και το υπόλοιπο σύστημα (Parasound HCA-3500 και ATC-SCM50 SLP). Ως πηγή χρησιμοποίησα τον γνωστό συνδυασμό Sondek LP12/Ittok της Linn στον οποίο τοποθέτησα μια ποικιλία από κεφαλές που κυμάνθηκαν από αρκετά παλαιά κομμάτια (όπως η Goldring Eroica και μια Linn Karma...) μέχρι Benz Micro MC2 και Clear Audio Victory υψηλής εξόδου. Κάθε μια από τις κεφαλές αυτές έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο πλατό και η ουσία της δοκιμής ήταν να δω αν ο προενισχυτής της RCM ήταν σε θέση να περάσει τον χαρακτήρα αυτό στα ηχεία.
Η σύνδεση με τον προενισχυτή στάθμης line μπορεί να γίνει μέσω single ended ή balanced γραμμής μεταφοράς. Αυτό επιλέγεται μέσω ενός από τους μικρούς διακόπτες.
Η είσοδος είναι single ended με βύσματα πολύ καλής ποιότητας. Μέσω των διακοπτών DIP μπορεί να ρυθμιστεί η αντίσταση εισόδου και το κέρδος.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Sensor Prelude, σημαντικότερο υπό την έννοια ότι καθορίζει εν πολλοίς την εντύπωση που αποκομίζεις για αυτόν, είναι ο πολύ χαμηλός θόρυβος που παρουσιάζει. Στην πραγματικότητα, ο θόρυβος είναι ανύπαρκτος στην πράξη και ο μόνος τρόπος να τον ακούσεις είναι να επιλέξεις μια πολύ υψηλή στάθμη στον προενισχυτή χωρίς να ακουμπά η βελόνα στον δίσκο και να αφουγκραστείς. Σαφώς “κάτι” ακούγεται, αλλά ας είμαστε σοβαροί: Κατά την αναπαραγωγή χαμηλών περασμάτων και στιγμιαίων παύσεων, η σιωπή είναι χαρακτηριστική (εκτός από τον θόρυβο του ίδιου του δίσκου) και αυτό προσφέρει πολύ καλή δυναμική περιοχή και δυνατότητες αξιοποίησης καλών κοπών που δεν έχουν υποστεί ιδιαίτερη συμπίεση. Όσον αφορά σε θέματα ουδετερότητας, κι εκεί ο προενισχυτής δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα: Πέρασε με άνεση τόσο τον γνώριμο χαρακτήρα του Sondek (μιλώ για την παλιά έκδοση Valhala/Nirvana) o οποίος ρέπει προς το εμφατικό χαμηλά αλλά χωρίς μηχανικούς θορύβους και άλλα “παρατράγουδα” όσο και τον χαρακτήρα της κάθε κεφαλής. Τόσο η Linn όσο και η Benz ακούστηκαν εξαιρετικά άνετες στις υψηλές συχνότητες με αέρα και πολύ καλή εικόνα, ενώ η Clearaudio ακούστηκε δυναμική με εξαιρετικό χαμηλό και με τις γνωστές πολύ καλές δυνατότητες εξαγωγής της πληροφορίας από το αυλάκι του δίσκου. Χωρίς κάποιον πρόσθετο χαρακτήρα στα άκρα του φάσματος, η απόδοση του RCM υποδηλώνει μια άψογα υλοποιημένη καμπύλη αποέμφασης (δικαιώνοντας στην πράξη τους ισχυρισμούς της εταιρίας, τουλάχιστον υποκειμενικά) και δεν αφήνει περιθώρια να μιλήσει κανείς για κάποιον χαρακτήρα ή ιδιοσυγκρασία, παρά μόνο για ουδετερότητα. Αν ψάχνετε για έναν προενισχυτή phono ο οποίος θα “μαζέψει” κάποια χτυπητή αδυναμία της κεφαλής σας (πέραν όσων μπορούν να γίνουν με κάποιο παιχνίδι στην αντίσταση εισόδου) τότε ο περί ου ο λόγος δεν είναι ακριβώς αυτό που θα σας εξυπηρετήσει. Από την άλλη, αν έχετε μια πολύ καλή κεφαλή, δεν έχετε λόγους να ανησυχείτε: Θα πάρετε, σε line level, αυτό που η τελευταία σηκώνει από τον δίσκο χωρίς φτιασίδια...
Εδώ φαίνεται το βύσμα σύνδεσης του μετασχηματιστή τροφοδοσίας (κάτω δεξιά) και της γείωσης του πλατό (επάνω δεξιά).
Η σύγκριση με τον RHQ-10 χρήζει, τέλος, ειδικής αναφοράς: Ο Rotel είναι μια σχεδίαση με διακριτούς ημιαγωγούς του οποίου η πολυπλοκότητα δεν μπορεί να συγκριθεί με το απλό (λόγω ολοκληρωμένων) κύκλωμα του Sensor Prelude. Η ακρίβειά του είναι, επίσης, εξαιρετική όπως και η στάθμη θορύβου του. Ωστόσο, οι δύο προενισχυτές βρέθηκαν πολύ κοντά και για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να πω ότι ο Rotel υπερείχε με σαφήνεια σε κάποια περιοχή αν και, σε άμεση σύγκριση, η γενικότερη αίσθηση ήταν ελαφρώς υπέρ του ίσως γιατί η εικόνα που δημιουργεί είναι κάπως πιο συγκεκριμένη (ή και απλώς επειδή τον έχω "ζήσει" πολύ περισσότερο!). Βεβαίως, ως αντίλογο στην παρατήρηση αυτή, ο RCM έχει να προσφέρει ένα sound stage που θα τραβήξει αμέσως την προσοχή με το μέγεθός του και τον αέρα ανάμεσα στα όργανα, ιδιαίτερα σε καλές κοπές οι οποίες επωφελούνται από έναν ατμοσφαιρικό χαρακτήρα στην αναπαραγωγή. Κάποιοι (ανάμεσά τους και ο υποφαινόμενος) θα μπορούσαν να καταλογίσουν το σημείο αυτό ως την μοναδική υπερβολή του προενισχυτή, ενώ κάποιοι άλλοι θα σπεύσουν να την χρησιμοποιήσουν ως επιχείρημα υπέρ του. Οι διαφορές ήταν υπαρκτές μεν αλλά τόσο μικρές που πραγματικά δεν μπορώ να πω ποιός έχει δίκιο...
Τελικώς...
... θα ήθελα να ελπίζω ότι δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα πυροτέχνημα αλλά ότι ο Sensor Prelude είναι πράγματι ενδεικτικός των προθέσεων της RCM: Μιλάμε για έναν πολύ ευέλικτο προενισχυτή με ψαγμένη και ποιοτική σχεδίαση, σε λογική τιμή, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του συνειδητοποιημένου βινυλιόφιλου. Αν τα πράγματα έχουν έτσι, θα περιμένουμε με αγωνία και το τρίτο προϊόν τους!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr