REVIEW |
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΦΩΝΟΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΗΣ |
RCM Sensor Prelude
IC |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Ο Sensor
Prelude αντικατέστησε τον προενισχυτή phono αναφοράς, τον RHQ-10 της
σειράς Michi της Rotel, και οδήγησε τον προενισχυτή της Melos και το
υπόλοιπο σύστημα (Parasound HCA-3500 και ATC-SCM50 SLP). Ως πηγή
χρησιμοποίησα τον γνωστό συνδυασμό Sondek LP12/Ittok της Linn στον
οποίο τοποθέτησα μια ποικιλία από κεφαλές που κυμάνθηκαν από αρκετά
παλαιά κομμάτια (όπως η Goldring Eroica και μια Linn Karma...) μέχρι
Benz Micro MC2 και Clear Audio Victory υψηλής εξόδου. Κάθε μια από
τις κεφαλές αυτές έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε συνδυασμό με το
συγκεκριμένο πλατό και η ουσία της δοκιμής ήταν να δω αν ο
προενισχυτής της RCM ήταν σε θέση να περάσει τον χαρακτήρα αυτό στα
ηχεία. |
|
Η σύνδεση με τον προενισχυτή στάθμης line
μπορεί να γίνει μέσω single ended ή balanced γραμμής
μεταφοράς. Αυτό επιλέγεται μέσω ενός από τους μικρούς
διακόπτες. |
|
Η είσοδος είναι single ended με βύσματα
πολύ καλής ποιότητας. Μέσω των διακοπτών DIP μπορεί να
ρυθμιστεί η αντίσταση εισόδου και το
κέρδος. | |
|
Ίσως το
σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Sensor Prelude, σημαντικότερο υπό
την έννοια ότι καθορίζει εν πολλοίς την εντύπωση που αποκομίζεις για
αυτόν, είναι ο πολύ χαμηλός θόρυβος που
παρουσιάζει. Στην πραγματικότητα, ο θόρυβος είναι
ανύπαρκτος στην πράξη και ο μόνος τρόπος να τον ακούσεις είναι να
επιλέξεις μια πολύ υψηλή στάθμη στον προενισχυτή χωρίς να ακουμπά η
βελόνα στον δίσκο και να αφουγκραστείς. Σαφώς “κάτι” ακούγεται, αλλά
ας είμαστε σοβαροί: Κατά την αναπαραγωγή χαμηλών περασμάτων και
στιγμιαίων παύσεων, η σιωπή είναι χαρακτηριστική
(εκτός από τον θόρυβο του ίδιου του δίσκου) και αυτό προσφέρει πολύ
καλή δυναμική περιοχή και δυνατότητες αξιοποίησης καλών κοπών που
δεν έχουν υποστεί ιδιαίτερη συμπίεση. Όσον αφορά σε θέματα
ουδετερότητας, κι εκεί ο προενισχυτής δεν αφήνει περιθώρια
για παράπονα: Πέρασε με άνεση τόσο τον γνώριμο χαρακτήρα
του Sondek (μιλώ για την παλιά έκδοση Valhala/Nirvana) o οποίος
ρέπει προς το εμφατικό χαμηλά αλλά χωρίς μηχανικούς θορύβους και
άλλα “παρατράγουδα” όσο και τον χαρακτήρα της κάθε κεφαλής. Τόσο η
Linn όσο και η Benz ακούστηκαν εξαιρετικά άνετες στις υψηλές
συχνότητες με αέρα και πολύ καλή εικόνα, ενώ η Clearaudio ακούστηκε
δυναμική με εξαιρετικό χαμηλό και με τις γνωστές πολύ καλές
δυνατότητες εξαγωγής της πληροφορίας από το αυλάκι του δίσκου. Χωρίς
κάποιον πρόσθετο χαρακτήρα στα άκρα του φάσματος, η απόδοση του RCM
υποδηλώνει μια άψογα υλοποιημένη καμπύλη αποέμφασης
(δικαιώνοντας στην πράξη τους ισχυρισμούς της εταιρίας, τουλάχιστον
υποκειμενικά) και δεν αφήνει περιθώρια να μιλήσει κανείς για κάποιον
χαρακτήρα ή ιδιοσυγκρασία, παρά μόνο για ουδετερότητα. Αν ψάχνετε
για έναν προενισχυτή phono ο οποίος θα “μαζέψει” κάποια χτυπητή
αδυναμία της κεφαλής σας (πέραν όσων μπορούν να γίνουν με κάποιο
παιχνίδι στην αντίσταση εισόδου) τότε ο περί ου ο λόγος δεν είναι
ακριβώς αυτό που θα σας εξυπηρετήσει. Από την άλλη, αν έχετε μια
πολύ καλή κεφαλή, δεν έχετε λόγους να ανησυχείτε: Θα πάρετε, σε line
level, αυτό που η τελευταία σηκώνει από τον δίσκο χωρίς
φτιασίδια... |
|
Εδώ φαίνεται το βύσμα σύνδεσης του
μετασχηματιστή τροφοδοσίας (κάτω δεξιά) και της γείωσης του
πλατό (επάνω δεξιά). | |
Η σύγκριση με
τον RHQ-10 χρήζει, τέλος, ειδικής αναφοράς: Ο Rotel είναι μια
σχεδίαση με διακριτούς ημιαγωγούς του οποίου η πολυπλοκότητα δεν
μπορεί να συγκριθεί με το απλό (λόγω ολοκληρωμένων) κύκλωμα του
Sensor Prelude. Η ακρίβειά του είναι, επίσης, εξαιρετική όπως και η
στάθμη θορύβου του. Ωστόσο, οι δύο προενισχυτές βρέθηκαν
πολύ κοντά και για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να πω ότι
ο Rotel υπερείχε με σαφήνεια σε κάποια περιοχή αν και, σε άμεση
σύγκριση, η γενικότερη αίσθηση ήταν ελαφρώς υπέρ του ίσως γιατί
η εικόνα που δημιουργεί είναι κάπως πιο
συγκεκριμένη (ή και απλώς επειδή τον έχω "ζήσει" πολύ
περισσότερο!). Βεβαίως, ως αντίλογο στην παρατήρηση αυτή, ο RCM έχει
να προσφέρει ένα sound stage που θα τραβήξει αμέσως την
προσοχή με το μέγεθός του και τον αέρα ανάμεσα στα όργανα,
ιδιαίτερα σε καλές κοπές οι οποίες επωφελούνται από έναν
ατμοσφαιρικό χαρακτήρα στην αναπαραγωγή. Κάποιοι (ανάμεσά τους και ο
υποφαινόμενος) θα μπορούσαν να καταλογίσουν το σημείο αυτό ως την
μοναδική υπερβολή του προενισχυτή, ενώ κάποιοι
άλλοι θα σπεύσουν να την χρησιμοποιήσουν ως επιχείρημα υπέρ του. Οι
διαφορές ήταν υπαρκτές μεν αλλά τόσο μικρές που πραγματικά δεν μπορώ
να πω ποιός έχει δίκιο... |
Τελικώς... ... θα ήθελα να ελπίζω ότι δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα
πυροτέχνημα αλλά ότι ο Sensor Prelude είναι πράγματι
ενδεικτικός των προθέσεων της RCM: Μιλάμε για έναν
πολύ ευέλικτο προενισχυτή με ψαγμένη και ποιοτική σχεδίαση,
σε λογική τιμή, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του
συνειδητοποιημένου βινυλιόφιλου. Αν τα πράγματα έχουν έτσι, θα
περιμένουμε με αγωνία και το τρίτο προϊόν τους! |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
|