|
REVIEW |
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Parasound Halo JC
2 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Ο JC 2
αντικατέστησε τον προενισχυτή αναφοράς (Melos Plus Series Line) και
ανέλαβε να οδηγήσει τον Parasound HCA3500 τόσο με balanced όσο και
με single ended καλώδια (συνήθως χρησιμοποιώ τις single ended
εισόδους του τελικού, αφού ο Melos δεν διαθέτει balanced εξόδους).
Τα ηχεία αναφοράς ήταν τα ATC SCM50 PSL ενώ τον ρόλο της πηγής
έπαιξαν τόσο το Esoteric P70/D70 (με σύνδεση AES3 μέσω καλωδίων
DC110 της Nirvana) όσο και ένα laptop μέσω του Puccini U-Clock και
αρχεία υψηλής ανάλυσης. Οι πρώτες ώρες των ακροάσεων
χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για να επιλέξω το είδος της σύνδεσης:
Με το D70 της Esoteric να προσφέρει balanced εξόδους είχα την
ευκαιρία να χρησιμοποιήσω την balanced αρχιτεκτονική σε ολόκληρο το
σύστημα και η αλήθεια είναι ότι το κέρδος δεν ήταν
αμελητέο: Σε σύγκριση με τις single ended γραμμές μεταφοράς
μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η απόδοση του συστήματος ήταν
ελαφρώς πιο αβίαστη και πιο δυναμική. Ο θόρυβος παρέμεινε εξαιρετικά
χαμηλός και στις δύο συνδέσεις, πιθανότατα επειδή δεν χρησιμοποιώ
μεγάλα μήκη καλωδίων, οπότε η balanced γραμμή δεν δείχνει τις αρετές
της στο συγκεκριμένο setup. |
|
Το τηλεχειριστήριο είναι πλήρες και επιτρέπει την
αντιστροφή της φάσης. Επιτρέπει επίσης την άμεση πρόσβαση σε
κάθε είσοδο (σε αντίθεση με τον επιλογέα στην
πρόσοψη) | |
|
Η αλήθεια είναι
ότι από τον JC 2 περίμενα αρκετά πράγματα. Δεν είναι μόνο ότι
συνοδεύεται, ήδη, από εξαιρετικά θετικά σχόλια συναδέλφων του
αγγλόφωνου (και όχι μόνο) ειδικού τύπου είναι και η εμπειρία που έχω
από την επί χρόνια χρήση του HCA3500 (ο οποίος είναι επίσης προϊόν
σχεδιασμένο από τον Curl). Αλήθεια είναι, επίσης, ότι δεν ήμουν
προετοιμασμένος για κάτι τόσο καλό. Ο προενισχυτής
έδειξε τα δόντια του από την αρχή, εμφανίζοντας εξαιρετικά
χαμηλό θόρυβο, την ιδανική δηλαδή βάση για την αναπαραγωγή
απαιτητικών ηχογραφήσεων από σοβαρές πηγές και μια παρουσία στον
χώρο η οποία έβαλε τα πράγματα στην θέση τους με την πρώτη κάνοντας
τα 116dBA που δίνει η εταιρία να φαντάζουν απολύτως ρεαλιστικά.
Καταρχήν, κατατρόπωσε τον προενισχυτή αναφοράς ο
οποίος σε σύγκριση ακούστηκε μαλακός, με λιγότερο αέρα και
μικρότερες δυνατότητες αναπαραγωγής της δυναμικής αντίθεσης και στην
συνέχεια έφερε στο προσκήνιο μια σειρά από δυνατότητες του
συστήματος οι οποίες παρέμεναν στην σκιά. Χρησιμοποιώντας
τον JC 2 πήρα soundstage με εξαιρετικά γεωμετρικά
χαρακτηριστικά: Πολύ καλή σταθερότητα στον εστιασμό των
πηγών, σαφέστατο βάθος με αίσθηση των τριών διαστάσεων και
πειθαρχημένο πλάτος και αυτά σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του
ζεύγους των Esoteric (και, ενίοτε, των αρχείων υψηλής ανάλυσης μέσω
του υπολογιστή) έκαναν την ακρόαση μια απολαυστική εμπειρία. Η
εξαιρετική αυτή συμπεριφορά με βάση την κατηγορία τιμής οφείλεται,
μάλλον, στα μέτρα που έχει πάρει ο Curl ώστε να περιορίσει
την διαφωνία μεταξύ των καναλιών, διατηρώντας τα όσο πιο
ανεξάρτητα γίνεται και θα εκτιμηθεί δεόντως από τους ακροατές μικρών
συνόλων με ακουστικά όργανα (τζαζ ή έργα μουσικής δωματίου) τα οποία
δίνουν την ευκαιρία να μελετήσεις εύκολα και από κοντά τόσο την δομή
της ίδιας της μουσικής (το τι παίζει το κάθε όργανο δηλαδή) όσο και
την χωρική σχέση των οργάνων (το πού βρίσκεται το κάθε τι). Η εικόνα
και η αίσθηση της αντήχησης με την μορφή μικρολεπτομερειών από την
ηχογράφηση οι οποίες διατηρήθηκαν και μεταφέρθηκαν στον χώρο
ακρόασης πλήρως, συνδυάστηκε άψογα με την (φαινομενικά)
ανεξάντλητη δυνατότητα του προενισχυτή όσον αφορά τα
δυναμικά. Έχοντας ως δεδομένη την δυνατότητα ηχείων και
τελικού να “ανέβουν” όσο χρειαστεί, του έδωσα και κατάλαβε: Το
σύστημα με τον JC 2 είχε την δυνατότητα να περάσει από τον ψίθυρο
στην έκρηξη με άνεση που δεν την περιμένεις χωρίς το παραμικρό
πρόβλημα συμπίεσης και χωρίς να αδικεί τα περάσματα με πολύ χαμηλές
στάθμες. Όσοι αρέσκονται σε έργα συμφωνικής μουσικής θα απολαύσουν
την ιδιότητα αυτή καθώς οι μεγάλες ορχήστρες φημίζονται για τις
απαιτήσεις δυναμικών που θέτουν. |
|
Ο υπογράφων δεν πολυσυμπαθεί την αισθητική της σειράς
Halo, αλλά αυτό φυσικά είναι υποκειμενικό. Η ποιότητα
κατασκευής του περιβλήματος είναι, σε κάθε περίπτωση,
καλή. | |
Ύστερα από όλα
τα παραπάνω, θα ήταν φυσικά περίεργο το να υπάρχουν προβλήματα σε
θέματα ουδετερότητας ή φασματικές ανισορροπίες (με “επίσημη”
απόκριση 5Hz-100kHz -3dB δεν περιμένεις να βγάλεις λαγό εδώ) και,
πράγματι δεν υπήρξαν. Ο JC 2 εμφανίστηκε
ομοιογενής, με καλό χαμηλό που χαρακτηρίζεται από σωστό
έλεγχο και λεπτομέρεια, θαυμάσια μεσαία περιοχή που κάνει
απολαυστική την ακρόαση φωνητικών έργων καθώς οι χορωδίες αποκτούν
μια νέα πιο ζωντανή διάσταση και υψηλές συχνότητες που
κινούνται με πραγματική μαεστρία ανάμεσα στο ζωντανό και το
ξεκούραστο, αποδίδοντας -θα μπορούσα να πω- με ιδανικό
τρόπο τόσο τα ταχύτατα μέτωπα των μεταλλικών κρουστών όσο και τον
αρμονικό πλούτο στο σβήσιμο τους. Πιθανότατα εδώ να έχει βάλει το
χέρι του και ο Crump με την τελική επιμέλεια του ήχου του
προενισχυτή, αλλά το βέβαιο είναι ότι δεν θα μπορέσει να παραπονεθεί
κανείς Όσοι θέλουν την απόλυτη λεπτομέρεια θα την βρουν και όσοι
ανησυχούν από αυτό που συχνά χαρακτηρίζεται ως “υπεραναλυτικότητα”
(δηλαδή, κατά βάσιν, τον κουραστικό ήχο...) θα μείνουν επίσης
ικανοποιημένοι: Ο JC 2 είναι όσο πρέπει αέρινος (χωρίς να
στρογγυλεύει τίποτε) και μπορείς να ακούσεις επί μακρόν και σε πολύ
υψηλές στάθμες χωρίς να σε κουράζει. |
Τελικώς... ... είχα πολύ καιρό να ακούσω έναν
τόσο απολαυστικό προενισχυτή και ο JC 2 είναι,
πράγματι, ακριβώς αυτό: Απολαυστικός. Ουδέτερος, εξαιρετικά αθόρυβος
και ως εκ τούτου αστείρευτος από πλευράς δυναμικών, φαίνεται να
είναι μια ιδανική επιλογή για συστήματα ικανά να
αντεπεξέλθουν σε κορυφαίες ηχογραφήσεις. Προσθέστε σε αυτό και την
εντελώς λογική τιμή του και έχετε απέναντί σας μια
συσκευή που επάξια θέτει το επίπεδο αναφοράς στην κατηγορία.
|
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|