Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 08/04/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: MUSICAL FIDELITY X-DACv8 D/A CONVERTER...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΑΣ D/A

Musical Fidelity X-DACv8

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο X-DACv8 συνδέθηκε σε μια από τις ομοαξονικές εξόδους του Teac Esoteric P70, το οποίο ρυθμίστηκε στα 88.2kHz  και λειτούργησε παράλληλα με τον DAC αναφοράς (Τeac Esoteric D70). Μέρος των ακροάσεων έγιναν και μέσω υπολογιστή ο οποίος συνδέθηκε (αμέσως και χωρίς πρόβλημα) μέσω του USB.  To υπόλοιπο σύστημα περιελάμβανε τον λαμπάτο προενισχυτή της Μelos, τον τελικό ενισχυτή HCA3500 της Parasound καθώς και τα ηχεία Audio Spectrum Eros με το παθητικό υπογούφερ. Όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, στον βρόχο εγγραφής του προενισχυτή βρισκόταν και ο επεξεργαστής ακουστικής χώρου DRC-205 της Copland.
Mε το σκεπτικό ότι το λαμπάτο στάδιο, ως buffer, είναι κάτι πρόσθετο στο υπόλοιπο κύκλωμα, ξεκίνησα τις ακροάσεις έχοντας επιλέξει την έξοδο solid state. Ενα σημείο το οποίο πιθανότατα δεν θα αρέσει σε κανέναν χρήστη του X-DACv8 είναι το ότι, ενώ το τηλεχειριστήριο επιτρέπει την επιλογή των εισόδων, δεν προσφέρεται δυνατότητα αλλαγής της εξόδου από μακρυά. Αυτό σημαίνει ότι για αλλάξεις από solid state σε “λάμπα” πρέπει να πατήσεις τον διακόπτη στην πρόσοψη. Κρίμα, επειδή η πρακτικώς όμοια στάθμη μεταξύ των δύο modes δίνει μια καλή ευκαιρία για δοκιμές A/B...
Στην πρόσοψη υπάρχει ο διακόπτης που επιτρέπει την επιλογή μεταξύ του “σκέτου” ημιαγωγικού σταδίου εξόδου και του απομονωτή με τις λυχνίες.
Η επιλογή των ψηφιακών εισόδων γίνεται με απλούς πιεστικούς διακόπτες.
Επιστρέφοντας στα της ηχητικής συμπεριφοράς, το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς στην περίπτωση του X-DACv8 είναι η αίσθηση ουδετερότητας και άνεσης που αποπνέει. Παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (υστερώντας ελάχιστα σε σχέση με τον μετατροπέα αναφοράς) ώστε να έχεις μια αίσθηση πληρότητας, περιγράφει με χαρακτηριστική άνεση τον όγκο των χαμηλών συχνοτήτων και προσφέρει μια ευρεία στερεοφωνική εικόνα με πολύ καλό βάθος και αίσθηση της απόστασης μεταξύ των διαφορετικών πηγών της ηχογράφησης. Οι ακροάσεις παραμένουν ξεκούραστες ακόμη και σε πολύ υψηλές στάθμες  με την μεσαία περιοχή να είναι ισορροπημένη και με σωστή περιγραφή των ηχοχρωμάτων και την ανώτερη περιοχή φωτεινή με σωστό χρονισμό και ευχάριστη. Κάνοντας την άμεση σύγκριση με τον μετατροπέα αναφοράς, οφείλω να αναγνωρίσω ότι μου έλειψαν λίγα πράγματα -περίπου τα αναμενόμενα: Ο D70 δημιουργεί την εντύπωση ότι κατεβαίνει λίγο χαμηλότερα με μεγαλύτερη λεπτομέρεια (ιδιαίτερα σε μεμονωμένα έγχορδα και στο πιάνο) ότι διαθέτει περισσότερο αέρα στην εικόνα και ότι “σηκώνει” περισσότερες πληροφορίες από το σήμα που του δίνει το transport. Υπενθυμίζω, βεβαίως, ότι η διαφορά τιμής είναι χαώδης, με το X-DACv8 να στοιχίζει 1470 ευρώ και το  D70 να ξεπερνά τα 8.000 ευρώ σε τιμές 2004!

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Χρησιμοποιήται μια διπλοτρίοδος Philips JAN6922 ανά κανάλι.
Ύστερα από αρκετές ώρες κριτικής ακρόασης σε ρυθμό solid state, άρχισα τις πρώτες δοκιμές με την έξοδο “Tube”. Κατ' αρχήν θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι οι διαφορές είναι σαφείς στις περισσότερες των περιπτώσεων (υπάρχει μια μικρή εξάρτηση από το πρόγραμμα και από την στάθμη στην οποία ακούει κανείς). Ωστόσο, έχω την άποψη ότι οι διαφορές αυτές δεν είναι αυτό που θα περιμένουν πολλοί: Όπως και στην περίπτωση του X10-D πριν από χρόνια, έτσι κι εδώ, η Musical Fidelity επέλεξε να μην προσφέρει έναν έντονα “λαμπάτο” ήχο, κρατώντας τις παραμορφώσεις πολύ χαμηλά και τον θόρυβο... ακόμη χαμηλότερα. Δεν γίνεται σαφές αν οι δημοσιευμένες τιμές (<0.003% thd και 117dBA αντιστοίχως) αφορούν μέτρηση με το buffer στο δρόμο του σήματος, είναι όμως γνωστό ότι από την εποχή του X10-D τα χαρακτηριστικά του κυκλώματος ήταν πολύ καλά και προφανώς αυτό ισχύει και στην περίπτωση του X-DACv8. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια αισθητή μεν αλλά πολύ ήπια και πολιτισμένη αλλαγή στην συμπεριφορά του μετατροπέα η οποία, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην γίνει και αντιληπτή, αν το πρόγραμμα δεν βοηθά (προτιμήστε ολιγομελή σύνολα με ακουστικά όργανα και καλή στερεοφωνική εικόνα για να εκτιμήσετε τις διαφορές). Ένας χαρακτηρισμός που θα  χρησιμοποιούσα για να περιγράψω την αλλαγή αυτή  είναι “μεγαλύτερη εγγύτητα”, καθώς σου δημιουργείται η αίσθηση ότι η σκηνή σε πλησιάζει περισσότερο. Η πολύ καλή συμπεριφορά στην μεσαία περιοχή (φωνές και έγχορδα) που παρατήρησα στις αρχικές ακροάσεις παρέμεινε, αισθάνεσαι όμως μια μεγαλύτερη οικειότητα. Το τι θα προτιμήσεις εξαρτάται από την προσωπική άποψη περί ευχάριστου και, επιπροσθέτως, ανακάλυψα ότι μπορεί να αλλάζει και από ώρα σε ώρα, κάτι που κάνει τον συγκεκριμένο μετατροπέα ακόμη πιο ενδιαφέροντα στην χρήση του!
Η συσκευή συνοδεύεται και από ένα τηλεχειριστήριο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κάθε συσκευή της σειράς “Χ” και επιτρέπει την επιλογή των εισόδων. Ατυχώς, δεν επιτρέπει την επιλογή μεταξύ solid state και λαμπάτης εξόδου.
Τελικώς...
... δεν θα σας κρύψω ότι η τιμή του X-DACv8 με εξέπληξε ευχάριστα κι αυτό γιατί πρόκειται για μια συσκευή που είναι πλήρης τόσο από πλευράς δυνατοτήτων όσο και από πλευράς υλοποίησης. Η MF χρησιμοποίησε μια προσγειωμένη αλλά όχι τσιγκούνικη αρχιτεκτονική στο ψηφιακό και στο αναλογικό κομμάτι, προσφέρει όλες τις δυνατότητες σύνδεσης, αφήνοντας επιδεικτικά απέξω την Toshlink και βάζοντας στο παιχνίδι το USB και επιπροσθέτως, προσφέρει ένα διπλό στάδιο εξόδου με λαμπάτο buffer για όσους αρέσκονται στο ψάξιμο. Προτείνεται ανεπιφύλακτα!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr