|
REVIEW |
ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ
|
Music First Audio Passive
Magnetic Preamplifier |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Ο μαγνητικός
εξασθενητής της MFA αντικατέστησε τους δύο προενισχυτές που
χρησιμοποιώ σε μόνιμη βάση δηλαδή τον λαμπάτο Melos Plus Series και
τον παθητικό Michi RHC-10 της Rotel και οδήγησε τον τελικό ενισχυτή
Parasound HCA3500. Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς από τις
ακροάσεις, είναι ότι έχει να κάνει με έναν πραγματικά δυναμικό
προενισχυτή (όσο και αν αυτό ακούγεται, αρχικώς, ανεδαφικό όταν
αναφερόμαστε σε παθητικό εξασθενητή). Οι διαφορές που πήρα σε σχέση
με τον ωμικό RHC-10 ήταν σημαντικές με κύριο χαρακτηριστικό
την λεπτομέρεια και τον όγκο χαμηλά η οποία
ανέδειξε με άνεση τις τεράστιες δυνατότητες των Teac Esoteric
P70/D70 στο σημείο αυτό και μια αίσθηση καλύτερου ελέγχου του
τελικού ενισχυτή η οποία δεν υπάρχει στην περίπτωση του Rotel.
Σε σχέση με τον λαμπάτο προενισχυτή, τώρα, ο MFA ακούστηκε εντελώς
διαφορετικά (όπως θα περίμενε κανείς). Σε επίπεδο αίσθησης, ο Melos
φάνηκε να έχει πολύ καλύτερο έλεγχο του τελικού σε αντίθεση με τον
MFA ο οποίος μου φάνηκε πιο ήρεμος και με λιγότερο
νεύρο. Ωστόσο, η εντύπωση αυτή μπορεί να σχετίζεται με τις
δυνατότητες του συγκεκριμένου συστήματος: Όντας απλώς εξασθενητής ο
MFA βασίζεται στην μέγιστη έξοδο του cd player για να οδηγήσει τον
τελικό ο οποίος έχει ευαισθησία 2V, οπότε με δεδομένο ότι η έξοδος
του Teac είναι 2.2Vrms/0dBFS τα πράγματα είναι οριακά. Σε άλλη
περίπτωση, πιθανώς, θα είχαμε διαφορετικό αποτέλεσμα. Από την άλλη,
το σύστημα με τον MFA στην θέση του προενισχυτή είχε σαφώς
μικρότερο θόρυβο με αποτέλεσμα τα δυναμικά του να
αποκτήσουν μια άλλη διάσταση, ιδιαίτερα σε μεσαίες και χαμηλότερες
στάθμες. |
|
Καλής ποιότητας βύσματα RCA για τις
single ended εισόδους και τυπικά βύσματα XLR για τις balanced
εισόδους. Διακρίνονται οι διακόπτες επιλογής του κέρδους και
διαχείρισης της γείωσης. | |
|
Πιο
συγκεκριμένα, τώρα, η εισαγωγή του μαγνητικού εξασθενητή, άλλαξε την
συνολική συμπεριφορά σχεδόν σε όλους τομείς: Για τις χαμηλές
συχνότητες ισχύει αυτό που έγραψα στην αρχή: Πήρα μεγαλύτερη
λεπτομέρεια (ακόμη και σε σχέση με τον ενεργό) οριακά καλύτερο όγκο
και παλμό και μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι το Esoteric
κατέβηκε λίγο ακόμη χαμηλότερα ιδιαίτερα σε πρόγραμμα με
πολύ έντονο και ηλεκτρονικό χαμηλό. Η μεσαία περιοχή αποδόθηκε με
ξεχωριστό αέρα και είναι ίσως το κομμάτι εκείνο του φάσματος που
φάνηκε να επωφελείται περισσότερο από την ηρεμία που αποπνέει ο
συγκεκριμένος παθητικός εξασθενητής. Διατηρήθηκε η πολύ καλή άρθρωση
και η λεπτομέρεια, αλλά βελτιώθηκε -στα σημεία- η
παρουσία, είχες δηλαδή την εντύπωση ότι αυτό που ακούς
είναι πιο ρεαλιστικό, ιδιαίτερα στις χορωδίες και τις σόλο φωνές.
Διαφορετικές εμφανίστηκαν και οι υψηλές συχνότητες τις οποία βρήκα
λίγο πιο γρήγορες στις αποσβέσεις τους από ό,τι έχω
συνηθίσει με τον Melos αλλά σαφώς ανώτερες από αυτές του
Rotel. Θυμίζω ότι εδώ παίζει ρόλο το καλώδιο που χρησιμοποιήται με
τον τελικό (λιγότερο ρόλο, σαφώς, σε σχέση με τον ωμικό παθητικό
αλλά πάντως παίζει ρόλο). Στις ακροάσεις χρησιμοποιήθηκε ένα
τετράμετρο ψευδό-balanced custom καλώδιο με χαμηλή, πάντως,
χωρητικότητα, το ίδιο που χρησιμοποιήται και με τους άλλους
προενισχυτές. Ενδιαφέρουσα, τέλος, φάνηκαν να είναι και οι αλλαγές
που επέφερε ο εξασθενητής και στην στερεοφωνική εικόνα του
συστήματος: Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του
μετασχηματιστή με πολλαπλές λήψεις είναι ότι μπορεί να επιτευχθεί
μεγάλη ακρίβεια μεταξύ των δύο καναλιών (κάτι που απαιτεί έναν
πανάκριβο βηματικό εξασθενητή με διακριτές αντιστάσεις, στην
περίπτωση των ωμικών παθητικών προενισχυτών). Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα
στην περίπτωση του MFA: Πήρα μια πολύ σαφή εικόνα
με καλή οριζόντια ανάλυση και βάθος, με τα ηχεία να εξαφανίζονται
εντελώς. |
|
Ο χρήστης έχει στην διάθεσή του έναν
επιλογέα 6 εισόδων και ένα βηματικό ρυθμιστικό εξασθένησης με
24 βήματα. Η αίσθησή τους είναι πολύ θετική και η λειτουργία
τους αθόρυβη. | |
Τελικώς... ..έχοντας, προφανώς, την απαραίτητη τεχνογνωσία και την
πρόσβαση σε κορυφαίας ποιότητας υλικά (δηλαδή στους μετασχηματιστές
της S&B), η MFA υλοποίησε μια πολύ καλή ιδέα
στον χώρο των παθητικών εξασθενητών, η οποία εντυπωσιάζει με την
απόδοσή της και την λογική για τα προσφερόμενα (αλλά πάντως όχι
χαμηλή, στα 2.200 ευρώ) τιμή της. Ως παθητικό σύστημα ελέγχου
της στάθμης παραμένει μια συσκευή που δεν είναι γενικής
χρήσης και σαφώς απαιτεί προσοχή και σωστό σχεδιασμό του
συστήματος για να λειτουργήσει άψογα. Ωστόσο, κάτω από αυτές τις
συνθήκες, προσφέρει πολύ περισσότερα από τα ωμικά ξαδέλφια
της, χωρίς να έχει τα προβλήματα θορύβου των ενεργών
προενισχυτών. Οπωσδήποτε μια λύση που θα πρέπει να την σκεφτείτε και
να την ακούσετε πολύ σοβαρά. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|