|
REVIEW |
ΗΧΕΙΟ |
Manger Zerobox
109 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Η Manger
δείχνει να δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ταχύτητα του
ενισχυτή ο οποίος θα κληθεί να οδηγήσει το Zerobox 109,
αναφέροντας ότι η ταχύτητα της μονάδας που χρησιμοποιήται είναι
μεγάλη και για να αξιοποιηθεί απαιτείται ο ανάλογος ενισχυτής. Στα
χαρτιά, μια μονάδα Manger έχει χρόνο ανόδου 13μS
και ο κατασκευαστής προτείνει ενισχυτές με χρόνους περίπου στο 1/10,
απαίτηση που ισοδυναμεί με μια απόκριση συχνότητας στην περιοχή των
150kHz, χαρακτηριστικό που πληροί οριακά ο HCA 3500 της Parasound ο
οποίος χρησιμοποιήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων. Το
υπόλοιπο σύστημα περιελάμβανε το Teac Esoteric P70/D70 στον ρόλο της
πηγής, τον προενισχυτή Line της σειράς Plus Series της Melos, τον
προενισχυτή McIntosch C500 C/P/T (ελεγκτή και τα δύο σασί, λαμπάτο
και ημιαγωγικό) καθώς και τα ηχεία αναφοράς Audio Spectrum Eros (με
το παθητικό υπογούφερ) και ATC SCM 50PSL. H πρώτη εντύπωση που
αποκομίζει κανείς ακούγοντας το Zerobox 109 είναι αυτή ενός καθαρού,
γρήγορου αλλά κάπως κρατημένου στην περιοχή των χαμηλών
συχνοτήτων ηχείου το οποίο μπορεί να μεταφέρει άφθονες
μικρολεπτομέρειες της ηχογράφησης, να λειτουργήσει σε αρκετά υψηλές
στάθμες χωρίς προβλήματα και να δημιουργήσει μια εξαιρετική
εικόνα με βάθος και ακρίβεια. |
 |
 |
Η καμπίνα του Zerobox 109 είναι κλειστού
τύπου, με πολύ καλό φινίρισμα. Οι πλευρές της είναι
κεκλιμένες. |
Οι υποδοχές σύνδεσης είναι πολύ καλής
ποιότητας και επιτρέπουν
διπλοκαλωδίωση. | |
|
Μια λογική
ανησυχία με ηχεία αυτού του είδους είναι, βεβαίως, οι πολύ χαμηλές
συχνότητες. Αν και το 109 δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί επιβλητικό
εδώ, αποδείχθηκε εν τούτοις ρυθμικό και ευχάριστο,
επαρκέστατο για την συντριπτική πλειοψηφία της μουσικής η οποία, ως
γνωστόν, δεν περιλαμβάνει εκκλησιαστικό όργανο. Οι φίλοι της
ηλεκτρονικής μουσικής (όπως ο υποφαινόμενος) θα αισθανθούν την
έλλειψη σε σώμα των synth, ιδιαίτερα σε ακραίους και ιδιόρρυθμους
ήχους, αλλά το “πρόβλημα” σταματά εκεί. Κατά τα άλλα ο όγκος των
κρουστών και των μεγάλων οργάνων (όπως το πιάνο ή το σκάφος του
κόντρα μπάσου) είναι παρόντα, περιγράφονται πολύ σωστά και
δημιουργούν την αίσθηση που πρέπει. Αντιθέτως, μάλιστα, το γεγονός
ότι το ηχείο δεν φλυαρεί χαμηλά (όπως θα συνέβαινε,
για παράδειγμα, με ένα υπερβολικά γενναιόδωρο reflex) σου επιτρέπει
να απολαύσεις το υλικό σου χωρίς αυτό να γίνεται θύμα ανεξέλεγκτων,
πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Η μεσαία περιοχή του 109 είναι ένα από τα
δυνατότερα σημεία του: Οι φωνές είναι άψογες, με εξαιρετική παρουσία
στον χώρο, πολύ καλή λεπτομέρεια και μεγάλες
δυνατότητες εστιασμού, ενώ όργανα με σημαντικό περιεχόμενο τηρούν
την σωστή απόσταση και δεν καταπιέζουν ακόμη και σε υψηλές
στάθμες. Το 109 δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης στην
αναπαραγωγή της δυναμικής αντίθεσης και συμπεριφέρεται πολύ
ομαλά στην μετάβαση από ένα ήσυχο πέρασμα σε ένα εκκωφαντικό
κρεσέντο. Εννοείται, βεβαίως, ότι υπάρχει ένα όριο στις δυνατότητες
του όσον αφορά τις υψηλές στάθμες (η Manger δίνει 104dB/1m) αλλά
ακόμη και όταν το προσεγγίζεις η αλλαγή στην συμπεριφορά γίνεται
προοδευτικά και ο ήχος δεν γίνεται ποτέ πολύ
κουραστικός ή δυσάρεστος. Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά
του ηχείου στην ανώτερη περιοχή: Διαυγές και γρήγορο, εμφανίζεται
πολύ ουδέτερο και με μεγάλες δυνατότητες στην παράθεση
μικρολεπτομερειών που κάνουν την ακρόαση εξαιρετικά
ευχάριστη. Η εικόνα που είναι σε θέση να δημιουργήσει το Zerobox 109
είναι, επίσης, ενδιαφέρουσα. Σε ακροάσεις από μέση και μικρή
απόσταση, ο εστιασμός γίνεται λίγο πίσω από τον
άξονα που ορίζουν τα δύο ηχεία και χαρακτηρίζεται από πολύ
καλό βάθος και αέρα ανάμεσα στα όργανα, ενώ (προφανώς εξ αιτίας της
μονάδας Manger) η καλή ποιότητα του sound stage διατηρείται ακόμη
και αρκετά έξω από τον άξονα, κάνοντας το ηχείο
αρκετά φιλικό απέναντι σε όσους κάθονται έξω από το sweet
spot. |
Τελικώς... ... είναι σαφές ότι το Zerobox 109 δεν είναι “ένα ακόμη μικρό
ηχείο”, που χρησιμοποιεί μια κλασική συνταγή. Εδώ έχουμε να κάνουμε
με μια πραγματικά ξεχωριστή σχεδίαση η οποία
υπόσχεται διαφοροποιήσεις σε κρίσιμα σημεία της απόδοσης, υπόσχεση η
οποία τηρείται: Το μικρό Manger είναι ένα πολύ διαυγές και
γρήγορο ηχείο με σημαντικές δυνατότητες απόδοσης
λεπτομερειών, πολύ καλή μεσαία και ανώτερη περιοχή καθώς επίσης και
πολύ καλή στερεοφωνική εικόνα. Η επιλογή της εταιρίας να
χρησιμοποιήσει κλειστή καμπίνα στερεί, ίσως, τους ακροατές από ένα
θεαματικό χαμηλό, αλλά προσφέρει χαμηλούς
χρωματισμούς και μεγάλη ακρίβεια. Αν σας ενδιαφέρουν ηχεία
τέτοιου μεγέθους ακούστε το
οπωσδήποτε! |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|