|
REVIEW |
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΙ
ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ |
Dared
MC-7P/DV-845 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Το σύστημα
MC-7P/DV-845 αντικατέστησε το γνωστό σύστημα ενισχυτών αναφοράς
(Melos/Parasound HCA-3500) και κλήθηκε να οδηγήσει τα δύο συστήματα
ηχείων αναφοράς, τα Audio Spectrum Eros με το παθητικό υπογούφερ
καθώς και τα ATC SCM-50PSL. Ως πηγές χρησιμοποιήθηκαν το σύστημα
P70/D70 Esoteric της Teac καθώς και αρχεία υψηλής ανάλυσης (σε FLAC)
μέσω του Trends UD-10.1. Καταρχήν, αξίζει να σχολιαστεί λίγο το θέμα
των ηχείων: Είναι γνωστή η άποψη ότι ενισχυτές όπως ο DV-845
θεωρούνται κατάλληλοι για ειδικά ηχεία (με το “ειδικά” κατά
περίπτωση να σημαίνει από απλώς ευαίσθητα, ώστε να μπορείς να
επιτύχεις μεγάλες στάθμες με λίγα βατ, μέχρι ηχεία με μυστηριώδη
φασματική συμπεριφορά που αντισταθμίζει/αναδεικνύει -υποτίθεται- τις
αξίες του ενισχυτή). Υπάρχει, φυσικά, και η αντίθετη άποψη: Αυτή που
λέει ότι όταν δαπανήσω 4.800 ευρώ για ένα ζευγάρι τελικών ενισχυτών,
δικαιούμαι να χρησιμοποιήσω όποιο ηχείο θέλω (σε
λογικά πλαίσια και γνωρίζοντας τους συγκεκριμένους τεχνικούς
περιορισμούς που υπάρχουν λόγω ισχύος). Οι αναγνώστες των σελίδων
αυτών γνωρίζουν ότι ο υπογράφων συμφωνεί με την τελευταία αυτή
άποψη, κι έτσι, οι DV-845, μαζί με τον προενισχυτή τους βρέθηκαν επί
μακρόν κρεμασμένοι στις μπόρνες των ATC και των Audio
Spectrum. |
 |
 |
Το αντικείμενο του πόθου: Η τρίοδος
άμεσης θέρμανσης 845, ένα κλασικό εξάρτημα για σχεδιάσεις
single ended που αντέχει θερμικές απώλειες μέχρι και
100W. |
Η 845 επιβάλλεται με την φυσική της
παρουσία, την ιδιαίτερη φωτεινότητά της και τις... μεγάλες της
θερμικές απώλειες. Από τις τελευταίες, μπορεί κανείς να
προστατεύσει τους ανύποπτους συγκατοίκους του με ένα
καλόγουστο grid. | |
To πείραμα
στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, θα τολμούσα δε να πω ότι οι
δυνατότητες οδήγησης των τελικών ξεπέρασαν τις (από διαίσθηση)
προσδοκίες μου: Το αποτέλεσμα που πήρα ήταν απολύτως αποδεκτό από
πλευράς στάθμης, με τους DV-845 να μπορούν να δημιουργήσουν
ικανοποιητικές στάθμες ακόμη και με τα αναίσθητα
ATC στον μέτριο χώρο ακρόασης. Η αλήθεια είναι ότι ο
συνδυασμός δεν στάθηκε ικανός να ξεσηκώσει τον κόσμο, αλλά αυτό θα
ήταν μια μη ρεαλιστική απαίτηση. Με πρόγραμμα χωρίς πολλή ενέργεια,
δηλαδή με σχετικώς λίγα όργανα και με ήρεμες, από την άποψη των
δυναμικών, συνθέσεις οι DV-845 αισθάνθηκαν απολύτως άνετα με τον
ήπιο και όχι ιδιαίτερα δυσάρεστο στο αυτί ψαλιδισμό
να επέρχεται μόνο σε έντονα περάσματα και σε μεγάλα ορχηστρικά έργα.
Ως συμπέρασμα, κρατήστε το γεγονός ότι δεν είναι απολύτως απαραίτητο
να τους συνδυάσετε με “ειδικό” ηχείο, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Αν ο
χώρος σας είναι μικρός ή μέτριος, κάθεστε περί τα δύο μέτρα από τα
ηχεία σας και η ευαισθησία των ηχείων αυτών είναι -ας πούμε- 90dB
SPL, θα είστε μια χαρά. Το επόμενο πράγμα που παρατηρεί κανείς
είναι το πόσο αθόρυβος είναι, τελικώς, ο συγκεκριμένος συνδυασμός.
Ακόμη και με το αυτί προσεκτικά εστιασμένο στην ύπαρξη θορύβου και
χωρίς σήμα στην είσοδο του προενισχυτή ο θόρυβος ήταν στα
πλαίσια ενός καλού ημιαγωγικού συστήματος (και χαμηλότερος
σε σχέση με τον κάπως γερασμένο Melos), κάτι που κατά πάσα
πιθανότητα οφείλεται και στην προσεκτική καλωδίωση που είδαμε τόσο
στο εσωτερικό του προενισχυτή όσο και του τελικού. |
|
 |
Η μεγάλη λυχνία, από την τριάδα που βρίσκεται στο
αριστερό μέρος του προενισχυτή είναι η ανορθώτρια
5Z3P. |
 |
Ένα από τα χαρακτηριστικά του MC-7P είναι
τα βαριά προστατευτικά των
12AX7. | |
Εννοείται, ότι
όλα τα παραπάνω είναι μια εισαγωγή στον ηχητικό χαρακτήρα του
συστήματος, ο οποίος αποδείχθηκε κάτι περισσότερο από ενδιαφέρων. Η
αλήθεια είναι ότι τείνω να συμφωνήσω με εκείνους που θεωρούν ότι
ο ήχος της μονής τριόδου είναι πραγματικά
ξεχωριστός: Οι DV-845 άλλαξαν εντελώς την ταυτότητα του
συστήματος αναφοράς, προσφέροντας μια αίσθηση ότι όλα “πήγαν
πίσω”, έγιναν πιο ξεκούραστα και πιο ευχάριστα στο άκουσμά
τους. Προβληματίστηκα αρκετά με αυτή την... επίδοση αλλά
προσεκτικές ακροάσεις έδειξαν ότι η συμπεριφορά αυτή δεν
στερεί σημαντικά πράγματα από τις πληροφορίες του
προγράμματος. Αν για κάποιο λόγο κουράζεστε εύκολα κατά τις
ακροάσεις, αξίζει να δοκιμάσετε ενισχυτές όπως οι DV-845, επειδή
μπορεί να βρείτε σε αυτούς κάτι που πραγματικά σας λείπει. Με
δεδομένο ότι κρατάς τους ενισχυτές μέσα στα όρια της λειτουργίας
τους, η τονική τους ισορροπία είναι αξιοσημείωτη:
Το χαμηλό είναι πλούσιο και ελεγχόμενο (αν και οι διορθώσεις που
επέβαλλε το Copland DRC-205 μερικές φορές αποδείχθηκαν κάπως
δύσκολες), έχει σώμα χωρίς να γίνεται υπερβολικό, οι φωνές
εμφανίζονται “μεγάλες” χωρίς να γίνονται καταπιεστικές με
εξαιρετικά ηχοχρώματα, ενώ οι υψηλές συχνότητες μου φάνηκαν
λίγο πιο γρήγορες στις αποσβέσεις τους από όσο
είμαι συνηθισμένος, χωρίς όμως ποτέ να γίνονται σκληρές ή υπερβολικά
ευφωνικές ή ψεύτικες. Το συνολικό αποτέλεσμα ήταν ένας εξαιρετικά
ευχάριστος ήχος, ο οποίος σε κάποια είδη προγράμματος (λίγα
ακουστικά όργανα, πνευστά όπως το κλαρινέτο, κ.λπ) μπορεί να γίνει
πραγματικά εθιστικός. Η στερεοφωνική εικόνα
παρέμεινε στις γενικές αξίες του συστήματος αναφοράς, με πολύ καλό
βάθος και πλάτος και σημαντικές δυνατότητες εστιασμού μεμονωμένων
πηγών αλλά, όπως αναφέρθηκε και στην αρχή της παραγράφου, η αίσθηση
που αποκόμισα ήταν ότι καθόμουν κάπως μακρύτερα από την σκηνή, με τα
διάφορα στοιχεία της να έχουν ελαφρώς πιο ασαφή
όρια. Αυτό το τελευταίο, δεν είναι κατ΄ανάγκην ένα αρνητικό
στοιχείο: Πολλοί ακροατές και πολλά προγράμματα ζητούν μια τέτοια
συμπεριφορά, ίσως επειδή δημιουργεί την εντύπωση μιας μεγαλύτερης
ρευστότητας στην μουσική. Σε τελική ανάλυση, δεν διστάζω να αναφέρω
ότι οι ενισχυτές βγήκαν από το σύστημα μου αφήνοντας πίσω
τους ένα κενό. Παρά το γεγονός ότι οι δυνατότητες υψηλής
στάθμης είναι ένα χαρακτηριστικό που βρίσκεται ψηλά στην λίστα των
παραμέτρων που αξιολογώ ως σημαντικές, το συνολικό αποτέλεσμα του
συνδυασμού MC-7P/DV-845 ήταν τόσο ενδιαφέρον ηχητικώς που
τους ανέχτηκα όλο το καλοκαίρι (ιδροκοπώντας,
μιλάμε για μεγάλες θερμικές απώλειες...) και θα πάρουν το δρόμο της
επιστροφής δύσκολα... |
 |
Ο προενισχυτής συνοδεύεται από ένα απλό, “ξύλινο”
τηλεχειριστήριο το οποίο επιτρέπει μόνο τη ρύθμιση της
στάθμης. | |
Τελικώς... ... ο συνδυασμός DV-845/MC-7P ισορροπεί εξαιρετικά
επιτυχημένα ανάμεσα στον ιδιαίτερο χαρακτήρα των single
ended τριοδικών τελικών, την ανάγκη για επαρκή ισχύ που δεν θα
απαιτήσει ένα πολύ ιδιαίτερο ηχείο και στην αρκετά λογική τιμή,
καθώς το πακέτο θα απαιτήσει την εκταμίευση 1200 ευρώ για τον
προενισχυτή και 4.800 ευρώ για τους δύο τελικούς. Αν ζητάτε κάτι σε
αυτή την κατηγορία ή θέλετε να αποκτήσετε την πραγματικά
ενδιαφέρουσα εμπειρία του ήχου της μονής τριόδου, αξίζει
τον κόπο να τους ακούσετε προσεκτικά. Θα ξεκολλήσετε, ομολογουμένως,
δύσκολα. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|