|
REVIEW |
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ
ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Bonnec
Timpanο/Lato |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Ο προενισχυτής
και ο τελικός της Bonnec αντικατέστησαν τον προενισχυτή και τον
τελικό αναφοράς (Melos Plus Series Line/Parasound HCA3500) και
κλήθηκαν να οδηγήσουν τόσο τα Audio Spectrum Baby (με το παθητικό
sub) καθώς και τα ATC SCM50PSL. Ως βασική πηγή χρησιμοποιήθηκαν τα
Teac Esoteric P70/D70, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα
χρησιμοποιήθηκε και το streamer Majik DS της Linn με masters
24bit/96kHz (FLAC) το οποίο βρίσκεται στον χώρο, επίσης για
δοκιμή. To πρώτο πράγμα που κερδίζει την προσοχή σου στην
περίπτωση των δύο συσκευών της Bonnec είναι η εξαιρετική τους
διαύγεια, ο πολύ χαμηλός θόρυβος
και η φιλική προς τον ακροατή αίσθηση η οποία συμβαδίζει με μια
στερεοφωνική εικόνα που διαθέτει ασυνήθιστο “αέρα”
ανάμεσα στα όργανα. Η συμπεριφορά του συστήματος είναι ουδέτερη
με καλά ελεγχόμενο και ογκώδες χαμηλό που εκτός της έκτασης διαθέτει
άψογη λεπτομέρεια, αναλυτική μεσαία περιοχή που δεν κουράζει ποτέ
και υψηλές συχνότητες, επίσης εκτεταμένες με άψογη παράθεση
μικρολεπτομερειών και ταχύτητα. |
|
Mίνιμαλ σχεδίαση με απλές αλλά όμορφες
γραμμές και προσοχή στη λεπτομέρεια. Το display του Timpano
είναι ορατό από μακρυά και εξαιρετικά
ευανάγνωστο. | |
|
Παρά το γεγονός
ότι ο ενισχυτής είναι μέτριας ισχύος, τα καταφέρνει πολύ
καλά ως προς την δημιουργία στάθμης, σε έναν μέτριο χώρο
ακόμη και με αναίσθητα ηχεία και ο ακροατής θα πρέπει να είναι
μάλλον απαιτητικός ώστε να φτάσει στο όριο του. Ακόμη και σε υψηλές
στάθμες πάντως, το σύστημα παραμένει ξεκούραστο και πολύ
περιγραφικό, διατηρώντας την ικανότητά του να μεταφέρει
στον ακροατή μικρολεπτομέρειες της ηχογράφησης και να δημιουργήσει
μια στερεοφωνική εικόνα η οποία έχει εξαιρετική ανάλυση στον
οριζόντιο άξονα και πολύ καλό βάθος. Επιμένω στο θέμα του sound
stage επειδή πραγματικά αυτό ήταν ένα χαρακτηριστικό των Bonnec που
ξεχώρισε και έγινε αντιληπτό από όσους έτυχε να ακούσουν το σύστημα.
Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι οφείλεται στον προενισχυτή ο οποίος εκτός
του χαμηλού θορύβου έχει (προφανώς) ένα καλό ρυθμιστικό
στάθμης, υποδεικνύοντας ότι ο ψηφιακός έλεγχος είναι -ίσως-
η σωστή επιλογή έναντι άλλων πολύπλοκων αναλογικών λύσεων.
Επιπροσθέτως, ο Γερμανός έχει δώσει την δέουσα σημασία στην
λεπτομέρεια: Η ρύθμιση της στάθμης είναι πραγματικά
αθόρυβη, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε τέτοιου είδους
αρχιτεκτονικές. Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις και με
δεδομένο ότι ο Timpano είναι εξαρχής σχεδιασμένος για να οδηγεί τον
μεγάλο τελικό της εταιρίας, τον Alto, αποφάσισα να τον χρησιμοποιήσω
για να οδηγήσω τον HCA3500 σε ... αποστολές μεγαλύτερη ισχύος. Το
πείραμα επιβεβαίωσε την υποψία μου: Όπως αποδείχθηκε, ο
Timpano έχει δυνατότητες που μπορούν να αναδειχθούν ακόμη
περισσότερο με έναν μεγάλο σε ισχύ τελικό, κυρίως επειδή είναι
εξαιρετικά ουδέτερος και ξεκούραστος, πράγμα που σημαίνει ότι
μπορείς να πραγματοποιήσεις μακρόχρονες ακροάσεις σε πολύ υψηλές
στάθμες. |
|
Όλα γίνονται με αυτόν τον περιστροφικό
επιλογέα και τον διακόπτη. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει την
στάθμη, την ισορροπία, να επιλέξει είσοδο και να δρομολογήσει
το σήμα προς εγγραφή. | |
Με τον Τimpano
στην θέση του προενισχυτή, το Majik DS στην θέση της πηγής και τα
SCM50 ως ηχεία, πήρα πραγματικά εκείνο το παραπάνω “κλικ” που έχει
ένα αρχείο 24bit/96kHz, το οποίο δεν έχει περάσει από την διαδικασία
παραγωγής του δίσκου: Μια τεράστια σκηνή με απίστευτη λεπτομέρεια,
συγκλονιστική παρουσία των φωνών και όργανα που έχεις σπάνια την
δυνατότητα να ακούσεις σε τέτοιο επίπεδο περιγραφής, στοιχεία δηλαδή
που σου δημιουργούν την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μάλλον σε ένα
καλοστημένο control room παρά στο σπίτι σου. Στο επίπεδο αυτό, ο
προενισχυτής της Bonnec άφησε αρκετά πίσω του τον
λαμπάτο Melos ο οποίος, στο ίδιο κατά τα άλλα setup, δημιούργησε μια
εντονότερη αίσθηση εγγύτητας αλλά έχανε αρκετά σε απόδοση
μικρολεπτομερειών. |
Τελικώς... ... το σύστημα της Bonnec είναι ένα καλοστημένο και
ταιριαστό ζευγάρι προενισχυτή/τελικού ενισχυτή με
ενδιαφέρουσες δυνατότητες αλλά, πάνω από όλα, πολύ καλό
ήχο. Ο Timpano αναδείχθηκε σε έναν εξαιρετικά ευγενικό
προενισχυτή με ανύπαρκτο θόρυβο και εξαιρετική στερεοφωνική εικόνα,
ενώ ο Γερμανός κατασκευαστής βαθμολογείται με
άριστα στην άσκηση συμβιβασμών που απαιτεί ένας μικρότερος
σε ισχύ τελικός βασισμένος στο μεγάλο μοντέλο της εταιρίας.
Ενδιαφέρει πολύ, εκείνους που αναζητούν ένα
κορυφαίο ζευγάρι προ/τελικού αλλά δεν έχουν ανάγκη από πολύ μεγάλες
ισχείς. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|