|
REVIEW |
ΤΕΛΙΚΟΣ
ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Arion
Audio MK 1000 |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Οι δύο MK 1000
κλήθηκαν να αντικαταστήσουν τον τελικό αναφοράς (Parasound HCA3500)
και να οδηγήσουν τα ATC SCM-50 PSL. Ως προενισχυτής χρησιμοποιήθηκε
ο συνήθης Plus Series Line της Melos με πηγή το Teac Esoteric
P70/D70, ενίοτε υποβοηθούμενο από τον dCS Debussy ο οποίος
βρισκόταν την ίδια περίπου χρονική περίοδο στο σύστημα. Η πρώτη
εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας τους ΜΚ 1000 είναι αυτή
μιας ήρεμης δύναμης (θυμίζω ότι οι ακροάσεις προηγούνται των
μετρήσεων για τρεις λόγους: Πρώτον για να μην δημιουργούνται
περιττές πολώσεις από μια καλή συμπεριφορά στο εργαστήριο, δεύτερον
για να υπάρχει χρόνος εργαστηριακής διερεύνησης ευρημάτων που θα
προκύψουν κατά την ακρόαση και τρίτον -και σημαντικότερο- για να μην
χαθεί χρόνος σε περίπτωση που ο ενισχυτής ατυχήσει κατά τις
μετρήσεις και χρειαστεί επισκευή ή αντικατάσταση, επομένως δεν ήξερα
πόσο ήσυχος ήταν, όταν τον άκουσα). O ενισχυτής φαινόταν να ελέγχει
το ηχείο πλήρως και σε κάθε περίπτωση, να διαθέτει σημαντικά
αποθέματα οδήγησης και ταυτόχρονα να προσφέρει ουδετερότητα και
εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο. |
|
|
Με δεδομένο ότι το ATC
SCM 50 είναι ένα ηχείο που “αντέχει” σε μεγάλες ισχείς και μπορεί να
αποδώσει μέχρι και 112dBSPL σε απόσταση ενός μέτρου, δεν έχασα την
ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τα μεγάλα αποθέματα των ενισχυτών. Αυτό
που πήρα ήταν πολύ υψηλές στάθμες (σαφώς εκτός της κλίμακας που
θέτει ο χώρος) αλλά χωρίς το παραμικρό πρόβλημα συμπίεσης ή
δυσάρεστης χροιάς. Κατά την διάρκεια των διερευνητικών αυτών
ακροάσεων είδα 102dBSPL στη θέση ακρόασης η οποία απέχει περίπου 2.8
μέτρα από τα ηχεία και δεν είχα την παραμικρή διάθεση να χαμηλώσω τη
στάθμη, ανεξαρτήτως του είδους του προγράμματος και το αναφέρω αυτό
επειδή η υποκειμενική αίσθηση της έντασης διαφέρει από την μέτρηση
της στάθμης και σχετίζεται σημαντικά από το περιεχόμενο του
προγράμματος. Επί του προκειμένου, οι MK 1000 δεν έδειξαν την
παραμικρή προτίμηση. Σε έργα με λίγα όργανα και απαίτηση για μεγάλη
δυναμική περιοχή, πρόβαλαν άψογα την μουσική επάνω σε ένα εξαιρετικά
σιωπηλό φόντο, περιγράφοντας άψογα μικρολεπτομέρειες και
μεταφέροντας με ρεαλισμό τα δυναμικά της ηχογράφησης ενώ έργα με
μεγάλη ενέργεια και μικρότερες απαιτήσεις σε δυναμική περιοχή (όπως
για παράδειγμα είναι η ηλεκτρονική μουσική με τις συνεχείς λούπες
και τα arpeggios) αποδόθηκαν ξεκούραστα και σε στάθμες που σου
επέτρεπαν να μπεις μέσα στη σύνθεση, να την ακολουθήσεις και, εν
τέλει να την απολαύσεις. |
|
Οι ενισχυτές
αποδείχθηκαν εξαιρετικά ουδέτεροι με μεγάλες δυνατότητες περιγραφής
πολύ χαμηλά (αισθητά ανώτεροι του τελικού αναφοράς), επίδοση που
έγινε ακόμη πιο φανερή από τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα
τελικών/ηχείων έφερε εις πέρας την ισοστάθμιση που επιβάλλει το
Copland DRC-205. Ο όγκος των οργάνων της περιοχής ήταν πολύ καλός,
και η διαύγεια του συστήματος επέτρεψε να έλθουν στην επιφάνεια
πολλές λεπτομέρειες. Η μεσαία περιοχή εμφανίστηκε συγκροτημένη,
χωρίς υπερβολές και με σημαντικές δυνατότητες περιγραφής της
ανθρώπινης φωνής με την χορωδία να έχει ρεαλιστικές διαστάσεις και
πολύ ζωντανή παρουσία στον χώρο. Στις υψηλές συχνότητες πήρα
διαύγεια και πολύ καλά χρονικά χαρακτηριστικά. Ο ΜΚ 1000 ακούγεται,
στην αρχή, κάπως απλοϊκός στην περιγραφή του σώματος των μικρών
μεταλλικών κρουστών και των πνευστών αλλά στην πραγματικότητα μου
έμεινε, τελικώς, η εντύπωση ότι είναι απέριττος, χωρίς ευφωνική
συμπεριφορά ή άλλα προβλήματα χρωματισμών. Τέλος, η ομοιότητα
των δύο μονομπλόκ του ζεύγους η οποία φάνηκε στις μετρήσεις, δείχνει
να παίζει τον ρόλο της στην στερεοφωνική εικόνα. Οι ενισχυτές
δημιούργησαν sound stage σταθερό, με πολλές λεπτομέρειες στον άξονα
του βάθους και καλό πλάτος ενώ φάνηκαν ιδιαίτερα ικανοί στο να
αναδείξουν χαρακτηριστικά του υπόλοιπου συστήματος φέρνοντας με
χαρακτηριστική άνεση στην επιφάνεια τις διαφορές που προέκυψαν κατά
τον εξωτερικό χρονισμό του Teac Esoteric P70 και του dCS Debussy
μέσω του Puccini U-Clock. |
Τελικώς... ...δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ΜΚ 1000 της Arion Audio έχει
όλες της προϋποθέσεις να γίνουν μια μεγάλη επιτυχία και αυτό για
τρεις λόγους: Πρώτον, διαθέτουν ουδετερότητα και πολύ χαμηλό θόρυβο
παρά την πολύ υψηλή ισχύ τους, δεύτερον προσφέρουν -ακριβώς- αυτή
την υψηλή ισχύ που θα λύσει τα χέρια όσων έχουν ένα δύσκολο ηχείο
ή/και μεγάλο χώρο και τρίτον επιτυγχάνουν όλα τα παραπάνω με ένα
σχετικά λογικό κόστος. Σαφώς έχουμε να κάνουμε με μια πρόταση που θα
φέρει σε δύσκολη θέση πολλά μεγάλα ονόματα και που θα πρέπει να
εξετάσει κανείς πολύ προσεκτικά αν κινείται στην αγορά για αναζήτηση
ενός πολύ ισχυρού τελικού. Ως πρόσθετο μπόνους, μάλιστα, αξίζει να
σημειώσετε ότι δεν θα σας φύγει η μέση να τους κουβαλήσετε ούτε θα
χρειαστείτε καινούριο κλιματιστικό στο καθιστικό σας! Να ξέραμε μόνο
πώς το έκαναν... |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|