Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 16/03/2010


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ANDY DUFFIELD ΤΗΣ PMC...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Andy Duffield (PMC)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Είναι ενδιαφέρον το ότι αναφέρεστε συνεχώς σε αξίες όπως η φυσικότητα και η ακρίβεια. Μια ερώτηση που κάνω συχνά είναι αν αυτά έχουν νόημα στην εποχή του MP3. Έχουν νόημα κατά την άποψή σας;
Είναι μια ερώτηση με την οποία, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να ασχοληθούν όλοι, από τους καλλιτέχνες, τους παραγωγούς και τους μηχανικούς ήχου, μέχρι τους κατασκευαστές και τους τελικούς χρήστες. Το γεγονός ότι η κόρη μου χρησιμοποιεί συνεχώς ένα iPod για να ακούει μουσική, κάτι που είναι πολύ εύκολο και απλό στη χρήση του αλλά όχι τόσο καλό με απασχολεί φυσικά αλλά νομίζω ότι αυτό που είναι σημαντικότερο και πρέπει να μας ανησυχεί είναι η σχέση που αναπόφευκτα υπάρχει μεταξύ κατασκευαστών και μουσικής παραγωγής.
Δηλαδή;
Οι κατασκευαστές μέτριας ή κακής ποιότητας συστημάτων ήχου, φορητών ή μη, φαίνεται να τα αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο ως απλά γκάτζετς και τίποτε άλλο. Αναρωτιέμαι τι επίπτωση μπορεί να έχει αυτό στον τρόπο με τον οποίο βλέπουν οι παραγωγοί τις ηχογραφήσεις και το τελικό προϊόν τους. Αν έχω τα εργαλεία, δηλαδή καλό σύστημα και καλό υλικό μπορώ να δείξω εύκολα σε οποιονδήποτε την διαφορά ενός καλού συστήματος από ένα μέτριο. Το πρόβλημα είναι τι θα μπορώ να κάνω αν δεν έχω καλές συσκευής και καλής ποιότητας μουσικές παραγωγές...
Βλέπετε να υπάρχει μείωση στον αριθμό των εταιριών που παράγουν καλές συσκευές;
Δεν το γνωρίζω αυτό αλλά το βέβαιο είναι ότι αν μια τεχνολογία είναι σε θέση να επιβάλλει τον τρόπο με τον οποίο παράγεται και διανέμεται η μουσική, γίνεται τόσο καθοριστική για την βιομηχανία της μουσικής συνολικά που δεν είναι κάτι καλό. Δεν αποκλείω αυτός να είναι και ο λόγος που ο αναλογικός ήχος μέσα από δίσκους βινυλίου επανέρχεται στη μόδα, ως φυσιολογική αντίδραση σε μια πιεστική κατάσταση. Το είδα να συμβαίνει ιδιαίτερα έντονα πέρυσι στο Μόναχο και φαίνεται ότι σε πολλές χώρες υπάρχει μια έντονη αναθέρμανση του ενδιαφέροντος.
Περίεργο τρόπο βρίσκει η αγορά να αντιδράσει, αν θέλετε τη γνώμη μου...
Σαφώς δεν πρόκειται μόνο για μια αντίδραση. Πολλές φορές ο καταναλωτής επιλέγει με κριτήριο την συνολική αίσθηση του προϊόντος και η αλήθεια είναι ότι το CD ως προϊόν, μιλώ για την συσκευασία, το εξώφυλλο, αυτό που τελικώς παίρνεις στα χέρια σου, δεν βρέθηκε ποτέ στο ύψος του βινυλίου. Το ίδιο έγινε και με τις προεγγεγραμμένες κασέτες στο παρελθόν. Οι περισσότεροι τις απέρριψαν περισσότερο επειδή δεν ήταν κάτι προσεγμένο με χειροπιαστή αξία παρά επειδή δεν ήταν ποιοτικές στο επίπεδο του ήχου. Και, φυσικά, υπάρχει πάντα το θέμα μεταξύ αναλογικού και ψηφιακού ήχου το οποίο το συναντώ και στον χώρο των επαγγελματιών. Από την στιγμή που το ψηφιακό σήμα είναι μια μαθηματική προσέγγιση του αναλογικού, όσο τέλεια και αν είναι παραμένει προσέγγιση, θα είναι πολλοί αυτοί που συνηγορούν στη διατήρηση της αναλογικής αυτής φύσης...

"(...) βλέπουμε ότι η κατασκευή σε χώρες της Άπω Ανατολής είναι -δεν θα έλεγα φθηνή- περισσότερο συμφέρουσα από πλευράς κόστους (cost effective) αλλά  υπάρχουν και άλλα κριτήρια με βάση τα οποία είναι λιγότερο ελκυστική από όσο αρχικά μπορεί να θεωρήσει κανείς."

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Θα λέγατε το ίδιο και για την επιστροφή στα δικαναλικά συστήματα;
Φαίνεται, πράγματι, να υπάρχουν επαρκή δεδομένα που να υποστηρίζουν μια άποψη υπέρ της επιστροφής στο παραδοσιακό στέρεο αλλά, κατά τη γνώμη μου, υπήρχε ανέκαθεν ένας διαχωρισμός εδώ: Χρήστες που θα ήθελαν ένα πολυκαναλικό σύστημα με κάποιες καλές δυνατότητες απόδοσης δικαναλικής μουσικής και χρήστες με συστήματα κυρίως προσαρμοσμένα σε δικαναλικό ήχο που δεν θα αρνούνταν την δυνατότητα να ακούσουν σωστά και κινηματογραφικό ήχο. Νομίζω ότι η καλύτερη λύση είναι να έχεις ξεχωριστά συστήματα. Πιθανότατα αυτό να γίνεται συνείδηση στην αγορά και να δημιουργεί μια εντύπωση ότι επιστρέφουμε στον δικαναλικό ήχο.
Είστε άνθρωπος της αγοράς, οπότε απαντήστε μου στο εξής: Γιατί θα πρέπει να προτιμήσω ένα ηχείο της PMC; Τι είναι αυτό που σας κάνει καλούς;
Ότι και να πει κανείς, ο ήχος τελικώς είναι μια υποκειμενική υπόθεση. Οι άνθρωποι επιλέγουν ένα ηχείο για πολλούς διαφορετικούς λόγους. Με βάση την καθημερινή μου εμπειρία, κάποιοι αγοράζουν ένα ηχείο βασισμένοι αποκλειστικά στο πως ακούγεται, άλλοι χρησιμοποιούν κριτήρια βασισμένα περισσότερο στο lifestyle και την αισθητική ή κάποια άλλα κριτήρια. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημα σας. Η PMC επικεντρώνεται σε θέματα ηχητικής ποιότητας και απευθύνει τα προϊόντα της σε όσους αναζητούν πράγματα όπως η ουδετερότητα και η ακρίβεια. Αυτό μας κάνει καλούς για μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Από την άλλη, το κόστος -για παράδειγμα- δεν είναι πρωτεύων παράγοντας για εμάς. Τα ηχεία μας δεν είναι τα φθηνότερα που μπορεί να βρει κανείς. Επίσης πιστεύουμε ότι η λειτουργία πρέπει να υπαγορεύει την αισθητική και όχι το αντίθετο, οπότε αν θέλετε κάτι που να ταιριάζει με την διακόσμησή σας οπωσδήποτε, ίσως θα έπρεπε να στραφείτε κάπου αλλού.
Είστε σαφής. Το κόστος πάντως παίζει το ρόλο του. Αισθάνεστε πίεση στον τομέα αυτό; Πως την αντιμετωπίζετε;
Πάντα υπάρχει πίεση στο θέμα του κόστους. Η PMC παραμένει μια εταιρία που παράγει το σύνολο των προϊόντων της στην χώρα που έχει την έδρα της και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε έτσι. Σαφώς παρακολουθούμε τις εξελίξεις και βλέπουμε ότι η κατασκευή σε χώρες της Άπω Ανατολής είναι -δεν θα έλεγα φθηνή- περισσότερο συμφέρουσα από πλευράς κόστους (cost effective) αλλά  υπάρχουν και άλλα κριτήρια με βάση τα οποία είναι λιγότερο ελκυστική από όσο αρχικά μπορεί να θεωρήσει κανείς.
Τα οποία, κριτήρια, είναι;
Επιστρέφοντας στο προηγούμενο ερώτημά σας, θα επαναλάβω ότι για εμάς το κόστος δεν είναι πρωτεύων παράγοντας. Σαφώς μας ενδιαφέρει αλλά μας ενδιαφέρει επίσης ο καλός έλεγχος στην ποιότητα παραγωγής που απαιτεί μια σχέση μεταξύ των ανθρώπων και του προϊόντος την οποία μπορούμε να έχουμε ευκολότερα στην Βρετανία ή ακόμη και κάποια θέματα κύρους. Το να παράγεις στην Ευρώπη δίνει κύρος και το ενδιαφέρον είναι ότι ακόμη και στην Άπω Ανατολή, το να συναρμολογείς σε συγκεκριμένες χώρες σε κατατάσσει αυτόματα -στα δικά τους μάτια- σε δεύτερη κατηγορία. Σε ένα από τελευταία μου ταξίδια εκεί, ανακάλυψα ότι αγοράζουν τα δικαιώματα για ονόματα παλαιών εταιριών που ήταν βρετανικές, δεν υφίστανται πλέον, και αφήνουν να εννοηθεί ότι τα νέα προϊόντα συναρμολογούνται στη Βρετανία. Αυτό είναι, κατά τη γνώμη μου, ατυχές αλλά δείχνει ότι, εν τέλει, ό,τι και να λέγεται, υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της ποιότητας ενός προϊόντος και του τόπου παραγωγής του.
Μιλήστε μου λίγο για τα μελλοντικά σας σχέδια...
Η σειρά των προϊόντων μας βρίσκεται σε μια συνεχή εξέλιξη. Στην ελληνική αγορά μπήκαμε αυτή τη χρονιά αν και τον επαγγελματικό χώρο βρισκόμαστε στην Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια, έχοντας εξοπλίσει και τα στούντιο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Σημαντική για εμάς είναι η σειρά fact την οποία παρουσιάσαμε για πρώτη φορά στο Μόναχο το 2009 και το πρώτο μοντέλο της οποίας ξεκίνησε να πωλείται τον Σεπτέμβριο του 2009. Στην Ελλάδα θα πρέπει να το περιμένετε τους πρώτους μήνες του 2010. Εξελίξεις έχουμε και στον χώρο των επαγγελματικών ηχείων όπου παρουσιάσαμε έναν νέο διακοπτικό ενισχυτή ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία ενεργών συστημάτων ή ακόμη και από εγκαταστάτες μεγάλων οικιακών συστημάτων.
info: Τα προϊόντα της PMC εισάγονται στην ελληνική αγορά από την εταιρία Solid Foundation, τηλ.: 210-957.0778, web: http://www.pmc-speakers.com/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2010
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr