| |||||||||
| |||||||||
|
LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ANDY DUFFIELD ΤΗΣ PMC... |
SITE MAP ► | |
|
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | |||||
Andy Duffield (PMC) | |||||
| |||||
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος | |||||
Μιλήστε μου,
καταρχήν, λίγο για την PMC... H PMC είναι μια εταιρία τις οποίας οι ρίζες βρίσκονται στο επαγγελματικό audio. Και οι δύο ιδρυτές της, ο Peter (Τhomas) και ο Adrian (Loader) ξεκίνησαν από εκεί. Ο Peter εργαζόταν στο BBC και μέσα στα καθήκοντά του ήταν να παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις για λογαριασμό του οργανισμού ενώ ο Adrian, ο οποίος δυστυχώς δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή, ήταν διευθυντής πωλήσεων σε μια εταιρία πωλήσεων επαγγελματικών συστημάτων. Η εταιρία ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια και τα πρώτα της προϊόντα ήταν για επαγγελματική χρήση. Ωστόσο, σχετικώς γρήγορα ασχολήθηκε μαζί της μια μερίδα audiophiles οι οποίοι συχνά ψάχνουν τις επιλογές των επαγγελματιών και έτσι μπήκαν και σε αυτή την αγορά. | |||||
Αυτό που είπατε με
εντυπωσιάζει. Πιστεύετε πραγματικά ότι υπάρχουν audiophiles που
παρακολουθούν τους επαγγελματίες; Ναι το πιστεύω. Άλλωστε αυτό είναι που έγινε και στην πραγματικότητα! Παίζει, βεβαίως, ρόλο και το τι κάνεις για να σε παρακολουθούν ή όχι και η PMC έχει μια πολύ καλή παράδοση στον τομέα αυτό υποστηρίζοντας οργανισμούς όπως το BBC και το Metropolis Mastering studio στην αρχή και αργότερα παίρνοντας βραβεία Emmy και συμμετέχοντας με τα ηχεία της στην δημιουργία του ήχου μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών. | |||||
Δε θα με πείσετε
τόσο εύκολα... Ο χώρος του επαγγελματικού audio έχει να επιδείξει πολλές
ενδιαφέρουσες λύσεις που ο χώρος των απαιτητικών του ήχου δεν φαίνεται να
εκτιμά. Πάρτε για παράδειγμα τα ενεργά ηχεία... Ναι, σε αυτό έχετε δίκιο. Πάντως, οφείλω να πω ότι το 2009, στο High End show του Mονάχου ήταν η πρώτη φορά που το κοινό, ή τουλάχιστον μια μερίδα του κοινού, έδειξε ενδιαφέρον για τα ενεργά ηχεία. Σίγουρα πάντως δεν μιλάμε για την πλειοψηφία. Οι περισσότεροι προς το παρόν προτιμούν να έχουν λόγο στα ηλεκτρονικά που οδηγούν τα ηχεία τους. | |||||
Προερχόμενος κι
εσείς, από όσο γνωρίζω, από τον χώρο του επαγγελματικού audio, σίγουρα
έχετε σχηματίσει άποψη την οποία θα με ενδιέφερε να ακούσω. Ποιες είναι οι
διαφορές που σας έκαναν εντύπωση στην αγορά των καταναλωτικών
ηλεκτρονικών; Πράγματι υπάρχουν σοβαρές διαφορές. Αν και σε γενικές γραμμές όλοι μιλούν, στο τέλος, για ήχο, οι επαγγελματίες ζητούν -ιδιαίτερα από τα ηχεία- την μεγαλύτερη δυνατή ουδετερότητα. Αντιθέτως στον χώρο της αγοράς του οικιακού HiFi συχνά συναντάς απαίτηση για χαρακτήρα. Να προσθέτει, δηλαδή, το ηχείο κάτι στο τελικό αποτέλεσμα. | |||||
| |||||
| |||||
Πώς αντιμετωπίζετε
αυτό τον δυισμό στις απόψεις; Θα έλεγα ότι αυτό δεν αντιμετωπίζεται, με την έννοια ότι κάνουμε κάτι ειδικά γιαυτό. Μια μερίδα του κοινού και των audiophiles ειδικότερα, αποδέχεται την δική μας άποψη για το ηχείο. Ότι δηλαδή θα πρέπει να μεταφέρει την ηχογράφηση όπως την σκέφτηκαν ο καλλιτέχνης και ο παραγωγός. | |||||
Μια παρόμοια άποψη
έχω ξανακούσει από κάποιο συνάδελφό σας ο οποίος ανήκει επίσης στην
Βρετανική βιομηχανία ηχείων. Να υποθέσω ότι υπάρχει κάποιου είδους εθνική
συναίνεση στο θέμα ή είναι κάτι τυχαίο; (Γέλια)... Όχι, δεν νομίζω ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στον τρόπο που βλέπουμε εμείς στην Βρετανία την υπόθεση του ήχου και στο τρόπο με τον οποίο την βλέπουν αλλού. Τις συζητήσεις που κάνω κινούμενος από χώρα σε χώρα, στην Αθήνα, στη Μόσχα, παντού, τις κάνω και στην Βρετανία... Περισσότερες διαφορές υπάρχουν μεταξύ κατασκευαστών μάλλον... | |||||
Να το αναλύσουμε
λίγο αυτό; Ναι, νομίζω ότι ακόμη και μεταξύ κατασκευαστών που κινούνται στον ίδιο χώρο, ας πούμε τον επαγγελματικό, υπάρχουν σοβαρές διαφορές οι οποίες προκύπτουν από τις εμπειρίες τις κάθε εταιρίας. Για παράδειγμα η PMC βασισμένη στην φιλοσοφία των ιδρυτών της προσπαθεί να συνδυάσει την ανάλυση και την ευγένεια που συναντάς σε ένα ηχείο απαιτήσεων για το σπίτι με τα καλά δυναμικά που χρειάζεσαι στο περιβάλλον του στούντιο. Αλλά αυτό είναι η δική μας άποψη, ότι δηλαδή ο ρεαλισμός απαιτεί δυναμικά. Άλλοι κατασκευαστές, τόσο στον επαγγελματικό χώρο όσο και στον χώρο των οικιακών συστημάτων έχουν άλλες απόψεις και βλέπουμε τις απόψεις αυτές σε αντίστοιχα προϊόντα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι το να αντιμετωπίζεις ένα ηχείο ως κάτι που αλλάζει τον χαρακτήρα της μουσικής είναι μια καλή αρχή για έναν κατασκευαστή. | |||||
Κατανοώ τη θέση σας,
αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι στον χώρο του οικιακού ήχου, η λέξη
“μόνιτορ” έχει συγκεκριμένη σημασία... Έτσι όπως τα λέτε δεν θα έπρεπε...
Όταν ένα ηχείο είναι καλό, είναι καλό... Ναι, γνωρίζω ότι πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τον όρο “μόνιτορ” με συγκεκριμένο και συνήθως αρνητικό τρόπο, υπονοώντας ότι το ηχείο ακούγεται κάπως σκληρό ή κάτι παρόμοιο. Πράγματι, υπάρχουν επαγγελματικά προϊόντα που ακούγονται έτσι και συνηγορούν σε αυτή την συνήθεια... Από την άλλη, αυτή η υπόθεση είναι στο χέρι σου και δεν είναι απλώς θέμα χρήσης μιας λέξης. Η PMC για παράδειγμα, όπως ήδη ανέφερα, δίνει έμφαση στην ουδετερότητα και στη διαφάνεια και πιστεύουμε ότι αν ένα ηχείο δεν είναι έτσι, αν είναι χρωματισμένο ή κρύβει πράγματα, τότε δεν είναι καλό ούτε για τον επαγγελματία ούτε και για τον μουσικόφιλο, ανεξαρτήτως του πως θα το ονομάσει κανείς, σε τελική ανάλυση. | |||||
Ένα από τα πράγματα
για τα οποία είναι γνωστή η PMC είναι η επιμονή της στη γραμμή μεταφοράς.
Είστε από τις λίγες εταιρίες που χρησιμοποιούν αυτή την αρχιτεκτονική.
Μιλήστε μου λίγο για τις απόψεις σας επί του θέματος... Η επιμονή μας όσον αφορά τη γραμμή μεταφοράς έχει την βάση της στην εποχή ίδρυσης της εταιρίας, όταν ο Peter και ο Adrian έκαναν τις βασικές σχεδιαστικές επιλογές τους. Εξέτασαν τις διαθέσιμες τεχνολογίες όπως ήταν το άπειρο διάφραγμα που ήταν καλό αλλά απαιτούσε πολύ μεγάλες καμπίνες, οδηγούσε σε αναίσθητα ηχεία και στο όριο παραμόρφωνε με πολύ άσχημο τρόπο και την ανάκλαση χαμηλών που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή όσον αφορά το μέγεθος της καμπίνας και την ευαισθησία αλλά έχει προβλήματα σε θέματα ακρίβειας. Η γραμμή μεταφοράς όπως είχε μελετηθεί στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν περισσότερο ένας ευθύγραμμος σωλήνας αλλά και ήταν ό,τι πιο κοντά υπήρχε σε αυτό που ήθελαν τότε. Η γραμμή μεταφοράς που χρησιμοποιούμε σήμερα, την οποία ονομάζουμε ATL (Advanced Transmission Line) είναι, στην ουσία, το αποτέλεσμα εξέλιξης 20 ετών επάνω στην αρχική ιδέα και πιστεύουμε ότι είναι ό,τι καλύτερο από πλευράς φυσικότητας και ακρίβειας μπορεί να πετύχει κανείς σήμερα με καμπίνες. | |||||
Στην επόμενη σελίδα: mp3, αναλογικός ήχος και η αξία του "made in England..." | |||||
|
Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout
|