Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 07/04/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ► ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ MICHAEL NIELSEN ΤΗΣ LYNGDORF AUDIO...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Michael Nielsen (Lyngdorf Audio)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ίσως αυτές να είναι και οι καλύτερες συνθήκες, τελικώς, επειδή πολύ συχνά υπάρχουν στερεότυπα που επιβάλλονται...
Συμφωνώ απολύτως με αυτό. Πολύ συχνά εξηγώ σε κάποιους ακροατές ότι το σύστημα που ακούνε έχει ψηφιακούς ενισχυτές και αυτό αρκεί για να αρχίσουν να θεωρούν τον ήχο του σκληρό, ψηφιακό κ.λπ. Το ίδιο συμβαίνει συχνά και με την διόρθωση του χώρου. Μπορεί να μην γίνει αποδεκτή με την μοναδική αιτιολογία ότι είναι ψηφιακή. Αυτό μας φέρνει σε μια δύσκολη θέση, επειδή δεν πρέπει μόνο να επιδείξουμε τα θετικά σημεία του προϊόντος μας, το που αυτό υπερέχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό δηλαδή, αλλά να πείσουμε όλο τον κόσμο ότι η βασική τεχνολογία λειτουργεί και λειτουργεί καλά. Ένα παρόμοιο πρόβλημα είχαμε και με τους ενισχυτές μας. Είναι δύσκολο να εξηγήσεις στον καταναλωτή ότι ένας ενισχυτής με διακοπτικό στάδιο εξόδου είναι ένας διαφορετικός ενισχυτής σε επίπεδο αρχών λειτουργίας. Ακόμη με ρωτούν τον συντελεστή απόσβεσης για τους Millennium, κάτι που δεν μπορείς να ορίσεις συμβατικά και ακόμη προσπαθώ να τους πείσω ότι ένα τέτοιο στάδιο δεν καίγεται... Έχουμε πουλήσει χιλιάδες τέτοια μηχανήματα και ούτε ένα δεν έχει επιστρέψει με τέτοιο πρόβλημα! Αν το βραχυκυκλώσεις, απλώς παύει να λειτουργεί.
Πως λύνεται το πρόβλημα αυτό κατά τη γνώμη σας;
Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη λύση, κάτι σαν συνταγή ας πούμε. Στην πραγματικότητα πρέπει να αφήσεις τον χρήστη να ακούσει και να πειστεί μόνος του, προσφέροντας βοήθεια και γνώσεις όπου χρειάζεται. Για παράδειγμα, η ψηφιακή τεχνολογία μας προσφέρει την δυνατότητα να τοποθετούμε τα ηχεία πολύ κοντά στους τοίχους ώστε να επιτυγχάνουμε την καλύτερη δυνατή διέγερση του χώρου και την καλύτερη δυνατή κρουστική απόκριση. Αυτό, φυσικά έρχεται σε αντίθεση με το κοινά αποδεκτό γεγονός ότι ένα ηχείο πρέπει να απέχει από τα όρια του δωματίου επειδή αυτό εξασφαλίζει ομαλότερη απόκριση χαμηλά. Δεν διαφωνώ με αυτή την άποψη, απλώς έχοντας στην διάθεσή μας την ψηφιακή διόρθωση μπορούμε να αντισταθμίσουμε το πρόβλημα αυτό και να τοποθετήσουμε το ηχείο κοντά στον τοίχο. Εμείς το ονομάζουμε αυτό BassDirect αλλά για να το αποδεχθεί ο άλλος θέλει αρκετή δουλειά και υπομονή από την πλευρά μας...
Είναι αλήθεια ότι ο τρόπος με τον οποίο η Lyngdorf διαχειρίζεται τις χαμηλές συχνότητες είναι, επίσης, ενδιαφέρων. Μιλήστε μου λίγο γιαυτό...
Στην πραγματικότητα, το BassDirect και τα boundary woofers (σ.σ.: πρόκειται για υπογούφερ που τοποθετούνται πολύ κοντά στους τοίχους) είναι η φυσική εξέλιξη ενός συστήματος που βασίζεται σε dsp. Χρησιμοποιώντας δύο υπογούφερ απαλλάσσουμε τα κυρίως ηχεία από τις χαμηλές συχνότητες και τοποθετώντας τα υπογούφερ αυτά κοντά στους τοίχους εξασφαλίζουμε καλύτερη ανάπτυξη του ηχητικού πεδίου στον χώρο. Φυσικά θα πρέπει, πρώτον, να διορθώσουμε την διαφορά φάσης μεταξύ κάθε ηχείου και του αντίστοιχου υπογούφερ, αφού βρίσκονται σε διαφορετικές αποστάσεις από τον ακροατή και, δεύτερον, να ρυθμίσουμε την απόκριση συχνότητας η οποία αποκτά μια κορυφή στις χαμηλές συχνότητες λόγω του τοίχου. Και τα δύο γίνονται στο ψηφιακό πεδίο. Ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο ονομάζουμε 2+2, έχει σημαντικά πλεονεκτήματα: Απαιτεί μικρότερη ισχύ, επειδή δουλεύουμε σε συνεργασία με την ακουστική του δωματίου και δεν προσπαθούμε, απλώς, να την υπερβούμε, προκαλεί μικρότερη διέγερση στους τοίχους επομένως οι συντονισμοί είναι μικρότεροι και οι χαμηλές συχνότητες είναι πιο διαυγείς και γρήγορες.
Ποιες είναι οι εξελίξεις που βλέπετε, από την πλευρά σας, στο ορατό μέλλον;
Στην Lyngdorf δεν σκοπεύουμε να κάνουμε σημαντικές αλλαγές σε κάποιο από τα προϊόντα που ήδη έχουμε, υπάρχουν όμως σχέδια για βελτιώσεις στο λογισμικό μας, όχι τόσο στους βασικούς του αλγόριθμους όσο στην ελευθερία που θα έχει ο χρήστης να επιδράσει στο τελικό αποτέλεσμα, μέσω των ρυθμίσεων στο μενού “Voicing”.  Αυτό θα γίνει μέσω αναβάθμισης η οποία θα ονομάζεται Voicing Tool (σ.σ.: είναι ήδη διαθέσιμη εδώ) και θα προσφέρει ένα πακέτο ρυθμίσεων που θα είναι βελτιστοποιημένες για συγκεκριμένες συνθήκες και απαιτήσεις ακρόασης. Ο χρήστης θα κατεβάζει το πακέτο από το site μας στον υπολογιστή του και θα εγκαθιστά τις νέες ισοσταθμίσεις στον επεξεργαστή που τρέχει το RoomPerfect.

"Το να προσπαθείς να αποκτήσεις γνώση για την ακουστική του χώρου με μια μέτρηση ισοδυναμεί με το να προσπαθείς να λύσεις ένα πρόβλημα τριών διαστάσεων έχοντας μονοδιάστατα δεδομένα. Κατά τον Pedersen, η μια μέτρηση δίνει το 20% περίπου της γνώσης για την ακουστική ενός δωματίου. Αν βασιστείς σε αυτό το ποσοστό, οι πιθανότητες να πέσεις μέσα στην διόρθωση (από τύχη) είναι μια στις πέντε!"

Μιλώντας για υπολογιστή, δεν βρίσκετε καλή ιδέα να δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιδράσει ο ίδιος, άμεσα, στο τελικό αποτέλεσμα μέσω κάποιου user interface;
Αυτό το είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν και είναι κάτι που χρησιμοποιούμε ακόμη: Αν κάποιος αγοράσει -για παράδειγμα- έναν ολοκληρωμένο ενισχυτή TDAI 2200 χωρίς RoomPerfect, υπάρχει η δυνατότητα να μπει στο DSP με το laptop του και να κάνει ρυθμίσεις παρόμοιες με αυτές που προσφέρει ένας κλασικός παραμετρικός ισοσταθμιστής. Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι η ύπαρξη του RoomPerfect καταργεί την ανάγκη αυτή επειδή φαίνεται ότι δεν είναι δυνατόν κάποιος με το χέρι και το αυτί να πραγματοποιήσει μια καλύτερη ρύθμιση, τουλάχιστον εμείς δεν έχουμε συναντήσει κάποιον που να μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο! Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μετρήσεις που πραγματοποιεί το RoomPerfect δίνουν περισσότερες πληροφορίες για την ακουστική του χώρου σε σχέση με την μια μέτρηση η οποία γίνεται στην περίπτωση της παραμετρικής ισοστάθμισης. Το να προσπαθείς να αποκτήσεις γνώση για την ακουστική του χώρου με μια μέτρηση ισοδυναμεί με το να προσπαθείς να λύσεις ένα πρόβλημα τριών διαστάσεων έχοντας μονοδιάστατα δεδομένα. Κατά τον Pedersen, η μια μέτρηση δίνει το 20% περίπου της γνώσης για την ακουστική ενός δωματίου. Αν βασιστείς σε αυτό το ποσοστό, οι πιθανότητες να πέσεις μέσα στην διόρθωση (από τύχη) είναι μια στις πέντε!
Διαβάζοντας κάποιες από τις δημοσιεύσεις του Pedersen έχω μείνει με την εντύπωση ότι το σύστημα, όπως το έχετε αναπτύξει είναι επιλεκτικό ως προς το τι διορθώνει. Τι κερδίζετε με αυτό;
Επιλέγοντας το τι διορθώνεις, αποφεύγεις διάφορες παγίδες που κρύβει η ακουστική ενός χώρου. Πάρτε για παράδειγμα μια μέτρηση η οποία περιλαμβάνει μια έντονη εξασθένηση στα 200Hz. Οι πολλαπλές μετρήσεις του αλγόριθμου μας επιτρέπουν, καταρχήν, να διευκρινίσουμε το αν η βύθιση αυτή οφείλεται σε μια ακύρωση λόγω ενός τυχαίου συνδυασμού ανακλάσεων ή στην ύπαρξη μια περιοχής χαμηλής πίεσης ενός στάσιμου κύματος. Η γνώση αυτή, με την σειρά της μας επιτρέπει να πάρουμε μια απόφαση: Διορθώνουμε το σημείο αυτό ή όχι; Η απάντηση είναι ναι, αν πρόκειται για στάσιμο κύμα, επειδή η αύξηση της ισχύος στην περιοχή αυτή θα καλύψει το πρόβλημα και όχι αν πρόκειται για ακύρωση από τυχαίες ανακλάσεις, επειδή το πρόβλημα είναι μόνον τοπικό και δεν πρόκειται να διορθωθεί όσο και αν αυξήσουμε την ισχύ.
Θα ήθελα να κλείσουμε λύνοντας μου μια απορία όσον αφορά τις συνδέσεις των συσκευών αυτού του είδους: Έχω παρατηρήσει ότι κάποιες από αυτές έχουν μόνο αναλογικές εισόδους. Για παράδειγμα το δικό σας RP-1 αλλά και το DRC-205 της Copland είναι έτσι. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος γι αυτό;
Ο μοναδικός λόγος έχει να κάνει με τις ανάγκες του χρήστη. Στην περίπτωση του RP-1, για το οποίο μπορώ να μιλήσω, θεωρούμε ότι ο χρήστης έχει ήδη ένα συμβατικό σύστημα το οποίο θέλει να εξοπλίσει με το RoomPerfect. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι τοποθετώντας τον σχετικό επεξεργαστή στον δρόμο του σήματος, μεταξύ του προενισχυτή και του τελικού ενισχυτή για παράδειγμα. Η χρήση αυτή κάνει την ύπαρξη ψηφιακών εισόδων χωρίς νόημα. Αν κάποιος θέλει μια πληρέστερη λύση, από πλευράς εισόδων, έχουμε το σχετικό προϊόν, τον DPA-1.
info: Τα προϊόντα της Lyngdorf εισάγονται στην ελληνική αγορά από την Acoustic Design, τηλ.: 210-677.3132, web: http://www.acousticdesign.gr/, http://www.lyngdorf.com/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr