Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 07/04/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ MICHAEL NIELSEN ΤΗΣ LYNGDORF AUDIO...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Michael Nielsen (Lyngdorf Audio)
Το ότι ο Peter Lyngdorf είναι πολυπράγμων είναι φανερό: Είναι ένα όνομα που το βλέπουμε πίσω από εταιρίες όπως η Dali και η Snell Acoustics, ίδρυσε την πλέον επιτυχημένη αλυσίδα πώλησης συστημάτων ήχου στην Σκανδιναβική χερσόνησο (το περίφημο Hi-Fi Klubben) και μπήκε στον χώρο του ψηφιακού ήχου δίκην οδοστρωτήρα με την TacT Αudio, μια εταιρία που χαρακτηρίστηκε από έντονη τάση για πρωτοπορία, ίσως -για ορισμένους- στα όρια του υπερβολικού για τις αντοχές της αγοράς. Μιλώντας με τον Michael Nielsen διαπιστώσαμε ότι το στυλ του ανθρώπου δεν άλλαξε με τα χρόνια... Η Lyngdorf, με έτος ίδρυσης το 2005, είναι μια εταιρία της οποίας η φιλοσοφία περιστρέφεται γύρω από το dsp, με έντονη παρουσία στους ακαδημαϊκούς κύκλους και στα γραφεία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και με προτάσεις που συχνά ξεφεύγουν από την “κοινή” λογική. Αν πιστέψουμε τους ανθρώπους της εταιρίας, υπάρχουν ακουστικές ιδιότητες ενός χώρου που δεν πρέπει να διορθώνονται και τα ηχεία μπορούν να τοποθετηθούν πολύ κοντά στους τοίχους. Πολλά πράγματα τελικώς είναι θέμα ενός σωστού αλγόριθμου...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Ας  ξεκινήσουμε μιλώντας λίγο για την Lyngdorf και μετά θα ήθελα να συζητήσουμε λίγο για το RoomPerfect...
Θα έχετε ακούσει πιθανόν το όνομα του Peter Lyngdorf. Εκτός από την ίδια την Lyngdorf για την οποία συζητούμε σήμερα, είναι ο άνθρωπος πίσω από την TacT και ο ιδρυτής της Dali (σ.σ.: της γνωστής εταιρίας ηχείων), ενώ έχει ιδρύσει και μια αλυσίδα πώλησης συστημάτων ήχου. Η Lyngdorf ιδρύθηκε το 2005 σε μια προσπάθεια να αποτελέσει την εξέλιξη της TacT η οποία ήταν μια μικρή εταιρία, μόνο με τον ίδιο τον Peter και μερικούς συμβούλους. Η Lyngdorf ξεκίνησε με προσωπικό τεσσάρων και σήμερα, τρία χρόνια μετά, είναι μια εταιρία με πενήντα εργαζόμενους, αριθμός που θεωρείται μεγάλος για το είδος της εταιρίας.
Αυτό προφανώς οφείλεται σε επιλογή και όχι στην τύχη... Υπάρχει κάποιος λόγος που μεγαλώσατε έτσι;
Ναι, φυσικά. Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μας απαιτεί επιστημονική έρευνα και αυτή, με την σειρά της, απαιτεί αρκετούς ανθρώπους. Στην Lyngdorf θεωρούμε ότι οι δυνατότητες για πραγματικά πρωτότυπη δουλειά στο αναλογικό πεδίο του audio είναι πολύ μικρές, πλέον. Αν θέλεις να προσφέρεις κάτι πραγματικά διαφορετικό θα πρέπει να στραφείς στην ψηφιακή τεχνολογία και εκεί οι απαιτήσεις σε έρευνα είναι μεγάλες. Αυτή ήταν, άλλωστε, η ιδέα πίσω από την ίδρυση της Lyngdorf και σήμερα πάνω από τους 30 εργαζόμενους είναι μηχανικοί. Το Room Perfect αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πλευρές της έρευνάς μας αυτή τη στιγμή.
Πείτε μου μερικά πράγματα γιαυτό...
H διόρθωση της ακουστικής ενός χώρου αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς άξονες προϊόντων της Lyngdorf αυτή τη στιγμή. Ο δεύτερος είναι, όπως ίσως γνωρίζετε, οι ψηφιακοί ενισχυτές, με τον TacT Millennium να είναι ο πρώτος πλήρως ψηφιακός ενισχυτής στην παγκόσμια αγορά και ο τρίτος αφορά στην απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων όπως αυτή γίνεται από ηχεία που είναι τοποθετημένα πολύ κοντά σε ένα από τα όρια του χώρου. To RoomPerfect είναι, ίσως, η πιο αναγνωρίσιμη τεχνολογία μας και μπορώ να σας πω ότι η αρχική του ανάπτυξη απαίτησε από εμάς 11 ανθρωποέτη έρευνας. Πίσω από το RoomPerfect βρίσκεται ο Abildgard Pedersen ο οποίος είναι, κατά την γνώμη μου, κορυφαίος στην ψηφιακή επεξεργασία σημάτων audio και, στην πράξη, η τεχνολογία αυτή βασίζεται αποκλειστικά σε λογισμικό. Ό,τι κάνουμε, το κάνουμε με αλγόριθμους.
Θα τολμούσα να πω ότι το RoomPerfect δεν είναι η πρώτη τεχνολογία του είδους που βλέπουμε. Τι το διαφορετικό έχει να προτείνει η Lyngdorf;
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε τέτοιου συστήματος είναι ο τρόπος μέτρησης του χώρου. Την στιγμή αυτή, στην αγορά υπάρχουν συστήματα που είτε πραγματοποιούν μια μόνο μέτρηση, στο σημείο ακρόασης, από την οποία προκύπτει η απόκριση συχνότητας ή μια σειρά μετρήσεων από τις οποίες με κάποιους υπολογισμούς εξάγουν μια μέση τιμή από την οποία προκύπτει η απόκριση ισχύος. Εμείς, στην περίπτωση του RoomPerfect, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα συνδυασμό των δύο αυτών τεχνικών και το σύστημά μας βασίζεται τόσο σε μια μέτρηση στην θέση ακρόασης όσο και σε μια σειρά μετρήσεων σε τυχαία σημεία του χώρου. Τονίζω, δε, την ανάγκη να είναι τυχαία τα σημεία αυτά, επειδή με αυτή την διαδικασία μπορούμε να διδάξουμε στον αλγόριθμο τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρου μέσα από τις διαφορετικές ανακλάσεις σε κάθε θέση. Αυτή είναι η ιδιαιτερότητα του RoomPerfect και μπορώ να σας πω ότι το λογισμικό που χρησιμοποιούμε έχει πάνω από πενήντα σημεία τα οποία προστατεύονται από διπλώματα ευρεσιτεχνίας...

"Στο δωμάτιο ακροάσεων που χρησιμοποιούμε, μετακίνηση ενός μέτρου από μέτρηση σε μέτρηση οδηγεί σε κάποια σημεία και για κάποιες συχνότητες σε αλλαγές στάθμης που ξεπερνούν τα 20dB! Αυτό είναι πραγματικά τεράστιο μέγεθος και διορθώσεις τέτοιου εύρους είναι αδύνατον να γίνουν με τις γνωστές μεθόδους, όπως είναι η τοποθέτηση υλικών ή ακόμη και οι μπασοπαγίδες. Γίνονται, όμως, ψηφιακά."

... οπότε υποθέτω ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην Lyngdorf, εκτός των μηχανικών, θα είναι δικηγόροι...
(γέλια) ... ναι σαφώς έχουμε ένα καλό νομικό τμήμα αλλά θα πρέπει να σας πω ότι δεν είναι μέσα στους στόχους μας να κρατήσουμε όλη αυτή τη δουλειά εσωτερικά στην Lyngdorf. Ήδη αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεννοήσεις με άλλες εταιρίες ώστε να γίνει δυνατή η ενσωμάτωση του RoomPerfect και σε άλλα προϊόντα κάτι που θα μας επιτρέψει να παίξουμε και τον ρόλο του OEM στον χώρο της διόρθωσης της ακουστικής. Αυτό είναι μια ακόμη ένδειξη ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία ήλθε για να μείνει και δεν είναι κάτι το ευκαιριακό. Δεν έχω αμφιβολία ότι και άλλοι κατασκευαστές θα μπουν στην αγορά αλλά εμείς βρισκόμαστε μερικά βήματα μπροστά.
Έχετε κάποια εμπειρία που μπορείτε να μοιραστείτε όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο δέχεται ο καταναλωτής την ιδέα της ψηφιακής διόρθωσης; Είναι κάτι που γίνεται αποδεκτό εύκολα ή όχι;
Πρόκειται για μια τεχνολογία που είναι καινούρια και είναι λογικό στην αρχή να υπάρχουν δυσκολίες...
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι δεν είναι -πλέον- κάτι τόσο καινούριο... Προσωπικά άκουσα το πρώτο τέτοιο σύστημα πριν από καμιά δεκαπενταριά χρόνια και, σίγουρα, συζητείται έντονα την τελευταία τετραετία. Παρ' όλα αυτά βλέπω έναν δισταγμό. Ακόμη και στις εκθέσεις, τέτοιου είδους συστήματα συναντώνται σπανίως...
Ναι... θα έλεγα ότι ένας λόγος για αυτή την συμπεριφορά είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς πρέπει να συνηθίσουμε σε μια ιδέα για την αποδεχθούμε στη συνέχεια... Ο κόσμος αισθάνεται άνετα με την αναλογική τεχνολογία, για παράδειγμα, και αποδέχεται ευκολότερα μια εξέλιξη σε αυτήν όσο υπερβολική και αν φαίνεται. Από την άλλη, τα πλεονεκτήματα ενός ψηφιακά διορθωμένου χώρου είναι κάτι παραπάνω από προφανή.
Και εδώ μιλάμε για μεγάλες διαφορές...
Όχι απλώς μεγάλες, τεράστιες! Στο δωμάτιο ακροάσεων που χρησιμοποιούμε, μετακίνηση ενός μέτρου από μέτρηση σε μέτρηση οδηγεί σε κάποια σημεία και για κάποιες συχνότητες σε αλλαγές στάθμης που ξεπερνούν τα 20dB! Αυτό είναι πραγματικά τεράστιο μέγεθος (αν και συνηθισμένο στην ακουστική) και διορθώσεις τέτοιου εύρους είναι αδύνατον να γίνουν με τις γνωστές μεθόδους, όπως είναι η τοποθέτηση υλικών ή ακόμη και οι μπασοπαγίδες. Γίνονται, όμως, ψηφιακά. Ακόμη και άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τίποτε για το RoomPerfect ή ακόμη και την δυνατότητα να διορθωθεί η ακουστική ενός χώρου  με dsp, όταν ακούσουν ένα  τέτοιο σύστημα αντιλαμβάνονται την διαφορά, παρά το γεγονός ότι δεν μπορούν να την εξηγήσουν.
Στην επόμενη σελίδα:  Πώς μπορώ να τοποθετήσω τα ηχεία μου κοντά στους τοίχους;
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr