Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 29/09/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ► ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ GARY KOH ΤΗΣ GENESIS ADVANCED TECHNOLOGIES...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Gary Koh (Genesis Advanced Technologies)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Να  υποθέσω ότι, για εσάς, το τέλειο ηχείο είναι όπως το G2.2 ή το G1.2; Με δεδομένο ότι αυτά είναι το κορυφαία σας μοντέλα...
Δεν θα το έθετα ακριβώς έτσι. Σαφώς τα κορυφαία μας μοντέλα είναι σερβοελεγόμενα line arrays, αλλά ο λόγος γιαυτό είναι πολύ απλός: Δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι τέτοιο με τιμή 2.000 δολάρια, επομένως αυτή η τεχνολογία περιορίζεται στα πολύ ακριβά μας μοντέλα. Από την άλλη, αν με ρωτήσετε πιο είναι το αγαπημένο μου ηχείο, θα σας αναφέρω το G7.1p ένα μίνι μόνιτορ το οποίο αποδίδει θαυμάσια,αυτό που περιμένεις με βάση την τιμή του. Η τελειότητα ενός ηχείου, τελικώς, είναι συνάρτηση και της τιμής και του χώρου στον οποίο θα χρησιμοποιηθεί.
Μιλώντας για χώρο, ένα πρόβλημα με ηχεία του είδους του G2.2 είναι ότι απαιτείται μεγάλος χώρος. Η κατευθυντικότητα του ηχείου μειώνει τις ανακλάσεις, αλλά για να δουλέψει η γραμμική πηγή θα πρέπει ο ακροατής να καθίσει αρκετά μακρυά. Περιορίζει τις πωλήσεις σας αυτό;
Όχι. Νομίζω ότι αρκετοί από όσους μπορούν να αγοράσουν ένα ηχείο σαν το G2.2 μπορούν να διαθέσουν και τον απαραίτητο χώρο για να το ακούσουν σωστά. Είναι, σαφώς, αρκετοί ώστε το συγκεκριμένο κομμάτι των προϊόντων μας να πηγαίνει πολύ καλά. Δείτε το και αντιστρόφως: Όσοι έχουν μεγάλο χώρο, θα έπρεπε να αναζητούν line sources επειδή η αδυναμία ενός ηχείου με χαρακτηριστικά σημειακής πηγής να καλύψει μεγάλους όγκους είναι εγγενής. Αν ο ακροατής καθίσει σε αποστάσεις πάνω από τέσσερα μέτρα, η ισχύς που απαιτείται για ρεαλιστικές στάθμες από σημειακή πηγή είναι πολύ υψηλή. Για να δημιουργήσεις δυναμικά ανάλογα με αυτά μιας γραμμικής πηγής θέλεις από 4 έως 6 φορές την ισχύ που απαιτείται για την τελευταία. Αυτό σημαίνει πολύ μεγάλους ενισχυτές οι οποίοι, κατά τη γνώμη μου, υπολείπονται σε ταχύτητα και ποιότητα γενικώς. Οι νόμοι της φυσικής, λοιπόν, υπαγορεύουν την χρήση γραμμικών πηγών και μάλιστα με ύψος ανάλογο των διαστάσεων του χώρου.
Το σύστημά σας είναι ενεργό στις χαμηλές συχνότητες. Μιλήστε μου λίγο γιαυτό.
Κατ' αρχήν φροντίσαμε να το κάνουμε εξαιρετικά γρήγορο. Σε σχέση με το παλαιό IRS V, το Genesis 2.2 είναι περίπου έξι φορές ταχύτερο, έτσι ώστε να μπορεί να συμβαδίσει με το κομμάτι των μεσαίων και των υψηλών συχνοτήτων. Χρησιμοποιούμε τελικούς ενισχυτές σε τάξη D, ακριβώς επειδή έχουν το χαρακτηριστικό της ταχύτητας και τους βελτιώσαμε αλλάζοντας το τροφοδοτικό τους. Γενικώς, όσο μεγαλύτεροι είναι οι πυκνωτές ενός τροφοδοτικού τόσο πιο αργός τείνει να είναι ο ενισχυτής. Χρησιμοποιούμε μια τοπολογία που την ονομάζουμε “κλίμακα” (ladder) η οποία περιλαμβάνει πυκνωτές με διαφορετικές επιδόσεις σε ταχύτητα.
Πώς ορίζετε την ταχύτητα;
Με την τεχνική έννοια του όρου. Η ταχύτητα ενός πυκνωτή είναι συνάρτηση της χρονικής σταθεράς του και ένας μεγάλος πυκνωτής φορτίζεται και εκφορτίζεται πιο αργά από έναν μικρό, επειδή έχει μεγαλύτερη αντίσταση σειράς.
Πώς συνδέονται τελικώς οι πυκνωτές; Απλώς εν παραλλήλω;
Όχι χρησιμοποιούμε μια μείξη συνδέσεων στην οποία έχουμε καταλήξει. Δεν θα ήθελα να σχολιάσω κάτι περισσότερο για προφανείς λόγους. Στο στάδιο εξόδου χρησιμοποιούμε αρθρώματα της Hypex και τα κροσόβερς είναι ενεργά στο κομμάτι των χαμηλών συχνοτήτων και παθητικά στο κομμάτι των μεσαίων και υψηλών.
Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το πιο δύσκολο κομμάτι στον σχεδιασμό ενός ηχείου;
Νομίζω ότι το δυσκολότερο κομμάτι είναι ότι υπάρχουν παράμετροι που μπορούμε να μετρήσουμε αλλά όχι να ακούσουμε και παράμετροι που ακούμε αλλά δεν μπορούμε να μετρήσουμε. Με ανησυχεί, φυσικά, η δεύτερη κατηγορία. Αν μπορούσαμε να βρούμε έναν τρόπο να μετρήσουμε κάποια από τα πράγματα που αντιλαμβανόμαστε με τα αυτιά μας, η σχεδίαση ενός ηχείου θα γινόταν πολύ ευκολότερη υπόθεση.
Πείτε που ένα παράδειγμα...
Το πρώτο πράγμα που σκέπτομαι είναι ο τρόπος που το ηχείου μετατρέπει σε μουσική, σε συναίσθημα, το σήμα στην είσοδό του. Στο εργαστήριο της εταιρίας μπορώ να βρω πυκνωτές που κάνουν όλα τα θλιβερά τραγούδια χαρούμενα. Οι συμβατικές τους μετρήσεις είναι όμοιες με αυτές των άλλων πυκνωτών, αλλά το συναίσθημα αλλάζει. Κι ακόμη, μετακινώντας ένα ηχείο κατά δύο χιλιοστά συχνά μπορώ να προκαλέσω μεγάλες αλλαγές στην συμπεριφορά του, ενώ η μέτρηση της φάσης οδηγεί σε πολύ μικρές διαφορές. Πολλή από την δουλειά που βρίσκεται πίσω από ένα ηχείο ξεκινά όταν αυτό τελειοποιηθεί από τεχνικής πλευράς. Πρώτα επιτυγχάνουμε αυτό που θέλουμε να δούμε με τα όργανα και μετά αρχίζουμε να ψάχνουμε το πώς με δεδομένες τις επιδόσεις θα επιτύχουμε το σημαντικότερο: Να μπορεί, δηλαδή το ηχείο να επικοινωνήσει την πρόθεση των μουσικών. Θεωρώ ότι είναι άλλο πράγμα ο σωστός ήχος και άλλο πράγμα η σωστή μουσική από ένα ηχείο.

"Νομίζω ότι το δυσκολότερο κομμάτι (στη σχεδίαση) είναι ότι υπάρχουν παράμετροι που μπορούμε να μετρήσουμε αλλά όχι να ακούσουμε και παράμετροι που ακούμε αλλά δεν μπορούμε να μετρήσουμε. Με ανησυχεί, φυσικά, η δεύτερη κατηγορία."

Πόσο διαρκεί μια τέτοια προσπάθεια;
Ας πάρουμε για παράδειγμα το τελευταίο μας προϊόν, το G7.1f, ένα ηχείο δαπέδου με αυτοελεγχόμενα γούφερ. Το να επιτύχω σωστές εργαστηριακές επιδόσεις μου πήρε περίπου 3 εβδομάδες. Το να επιτύχω συμπεριφορά αρκετά ικανοποιητική ώστε να δείξουμε ένα πρωτότυπο στην CES μου πήρε περίπου δύο μήνες. Πήρε τρεις ακόμη μήνες για να ακουστεί το ηχείο σχεδόν άψογα και από εκεί, για να επιτύχω το καλύτερο δυνατόν χρειάστηκε ένας ακόμη μήνας. Υπολογίστε λοιπόν ότι απαιτήθηκαν περίπου έξι μήνες δουλειάς.
Τελευταίως, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι αυτό που ονομάζουμε audiophile αγορά φθίνει. Πείτε μου τη γνώμη σας. Πιστεύετε πραγματικά ότι οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για προϊόντα σαν αυτά που παράγετε λιγοστεύουν; Αισθάνεστε κάποια πίεση;
Θα έλεγα πως όχι, δεν αισθανόμαστε κάποια μεγάλη πίεση. Και νομίζω ότι αυτό δεν είναι τόσο θέμα όγκου πιθανών αγοραστών, όσο θέμα μοντέλου λειτουργίας της Genesis. Είμαστε αρκετά διαφορετικοί από πολλές άλλες εταιρίες του χώρου. Δεν είμαστε στο χρηματιστήριο, ούτε έχουμε επενδυτές που απαιτούν κέρδη. Μπορώ να επιλέξω τον ρυθμό ανάπτυξης της. Αν βρούμε αρκετούς dealers και διανομείς θα αναπτυχθούμε αναλόγως. Αν όχι, θα διατηρήσουμε το μέγεθός μας.
Συμφωνώ ως προς το μοντέλο ανάπτυξης. Υπάρχουν όμως αρκετοί audiophiles τελικώς;
Προσπαθώ να μην εστιάζω τις πωλήσεις μου σε αυτούς. Οι περισσότεροι ενδιαφέρονται μάλλον για τις συσκευές και λιγότερο για τη μουσική. Όταν το χόμπυ σου είναι τα μηχανήματα, περνάς τον περισσότερο χρόνο σου ακούγοντας διαφορετικά προϊόντα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζουν συνεχώς τα ερεθίσματά σου αλλά και να αλλάζεις συνεχώς μηχανήματα. Προτιμώ να απευθύνομαι στους μουσικόφιλους  και υπάρχουν πραγματικά πολλοί μουσικόφιλοι, σίγουρα αρκετοί για τα ηχεία που παράγουμε.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Ειλικρινά δεν μπορώ να σας πω κάτι συγκεκριμένο. Την στιγμή αυτή παράγουμε όλα όσα θέλουμε. Μετά την επιτυχία που είχαν οι τελικοί μας ενισχυτές οι dealers ζήτησαν να σχεδιάσουμε και έναν προενισχυτή ο οποίος βρίσκεται την στιγμή σε φάση ανάπτυξης. Θα δείξουμε ένα πρωτότυπο στο Rocky Mountain και θα συνεχίσουμε τη δουλειά ώστε να τον παρουσιάσουμε επισήμως στην CES.
Αναφέρεστε στους ενισχυτές που συνοδεύουν τα μεγάλα σας μοντέλα;
Ο Reference είναι ένας ενισχυτής ο οποίος μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τους ενισχυτές αυτούς. Είναι και αυτός σε τάξη D. Τον σχεδιάσαμε, αρχικώς, επειδή είχαμε ανάγκη από έναν ενισχυτή αναφοράς και δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτούς που βρήκαμε στην αγορά. Στην συνέχεια μας τον ζήτησαν οι dealers μας και τον πουλάμε σε όσους έχουν ηχεία της Genesis. Θεωρώ ότι είναι ο ιδανικός τελικός για τα ηχεία μας. Δεν γνωρίζω, βεβαίως, για άλλα ηχεία...
Αυτό με μπερδεύει λίγο. Να το εκλάβω ως ομολογία ότι τα ηχεία σας είναι ιδιαίτερα δύσκολα; Και γιατί ανησυχείτε για την απόδοση των ενισχυτών σας με άλλα ηχεία;
Όχι. Τα ηχεία της Genesis είναι σωστά ως φορτία. Η αλήθεια είναι ότι η Infinity είχε σχετικώς κακή φήμη σε αυτό. Το IRS V για παράδειγμα έπεφτε στο 1.2Ω και δεν υπήρχαν ούτε τότε αλλά δεν υπάρχουν και σήμερα πολλοί κατάλληλοι ενισχυτές. Αυτά όμως ήταν προβλήματα με τα φίλτρα τα οποία εμείς έχουμε επιλύσει. Ακόμη και μεγάλα ηχεία μας, όπως το G5.3 μπορούν να οδηγηθούν από ολοκληρωμένους ενισχυτές με λυχνίες. Όσο για τον τελικό ενισχυτή, στην πραγματικότητα είπα ότι δεν γνωρίζω αν είναι κατάλληλος για άλλα ηχεία επειδή δεν τον έχουμε δοκιμάσει ποτέ συστηματικά. Στην πραγματικότητα, δεν μας ενδιαφέρει και τόσο να τον πουλήσουμε!  Έχει πάρει πολύ καλές κριτικές και η απόφασή μας αυτή δεν άρεσε πολύ στους dealers μας. Περισσότερο τον προσφέρουμε ως υπηρεσία προς τους πελάτες μας και όχι ως ξεχωριστό προϊόν.
info: Τα προϊόντα της Genesis Advanced Technologies εισάγονται στην ελληνική αγορά από την εταιρία Absolute Audio & Visual, τηλ.: 210-995.2578, web: http://www.absoluteaudio.gr/ http://www.genesisloudspeakers.com/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr