Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 29/09/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ GARY KOH ΤΗΣ GENESIS ADVANCED TECHNOLOGIES...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Gary Koh (Genesis Advanced Technologies)
To IRS V είναι ίσως ένα από τα πιο θεαματικά ηχεία που μπορεί να συναντήσει κανείς, ακόμη και ύστερα από τριάντα χρόνια. Θεαματικό όχι μόνο ως φυσική παρουσία με τις ξεχωριστές καμπίνες για τα μιντ/τουίτερ και τα γούφερ του, αλλά θεαματικό και ως ήχος. Πολλοί τα έχουν δει από κοντά, λιγότεροι τα έχουν ακούσει και, φυσικά, ακόμη λιγότεροι είχαν την τύχη, τα χρήματα και τον χώρο που ήταν απαραίτητα ώστε να αποκτήσουν ένα ζευγάρι. Το συγκεκριμένο ηχείο έκανε την Infinity ένα θρύλο και σίγουρα αποτελεί ένα θαυμάσιο παράδειγμα ριζοσπαστικής σκέψης στον χώρο του audio. Αναλογιστείτε ότι παρουσιάστηκε πριν το 1980 και ήταν ενεργό, σερβοελεγχόμενο και με χαρακτηριστικά γραμμικής πηγής (line source), μια ιδέα που τότε ήταν ακόμη σχεδόν άγνωστη, τόσο άγνωστη που η υλοποίηση της μπορούσε να γίνει μόνο εκ των ενόντων, με πολλές μονάδες ribbon. H εταιρία, ωστόσο, ακολούθησε την πορεία πολλών παρόμοιων προσπαθειών. Άκμασε και στην συνέχεια πέρασε στην αφάνεια. Οι ιδρυτές της ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους, με τον Ulrick να βρίσκεται, σήμερα, πίσω από τους ενισχυτές της Spectron και τον Νudell να ιδρύει την φυσική συνέχεια της Infinity, την Genesis μέσα από την οποία προσέφερε επίσης σημαντικά ηχεία.  Η Genesis Advanced Technologies είναι η συνέχεια της εταιρίας του Nudell, κάτω από την διοίκηση του Gary Leonard Koh, ενός ανθρώπου που εγκατέλειψε -ίσως πρόωρα- τον χώρο των hard core επιχειρήσεων πληροφορικής για να κυνηγήσει το όνειρο του απόλυτου ήχου. Τον συναντήσαμε στην Αθήνα και ιδού τι μας είπε...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Ας αρχίσουμε από τον αρχή: Η Genesis έχει τα γονίδια μιας παλιάς εταιρίας ηχείων. Ποια ήταν η πορεία της μέχρι σήμερα και σε ποιο σημείο την συναντήσατε εσείς;
Όπως ίσως γνωρίζετε, η Infininty ιδρύθηκε το 1968 από τον Nudell και το αποκορύφωμα της εκείνη την εποχή ήταν το διάσημο IRS V. Ο ίδιος ο Nudell, αργότερα, ίδρυσε την Genesis και χρησιμοποίησε την εμπειρία του για να συνεχίσει αυτό που ξεκίνησε με την Infinity. H εταιρία αυτή περιήλθε σε οικονομική αδυναμία το 2000 και τότε αποφάσισα, όχι να την αγοράσω αλλά να ιδρύσω μια νέα εταιρία, την Genesis Advanced Technologies, η οποία απέκτησε τα περιουσιακά τους στοιχεία. Στην εταιρία αυτή προσέλαβα και τον ίδιο τον Nudell ως αρχισχεδιαστή. Σήμερα, ο Arnie έχει αποσυρθεί -πρέπει να είναι πάνω από 70 ετών- και έτσι έχω αναλάβει εγώ και την σχεδίαση των νέων προϊόντων
Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες του χώρου δεν μπορώ παρά να ρωτήσω: Πώς παίρνει κανείς  μια τέτοια απόφαση; Γιατί ασχοληθήκατε με το audio;
Η αλήθεια είναι ότι ήμουν ήδη χομπίστας από πιτσιρικάς (τότε όλοι ήταν!). Θυμάμαι ακόμη το Lenco του πατέρα μου κι εμένα να προσπαθώ να συναρμολογήσω ηχεία. Ήμασταν μια οικογένεια με έφεση στη μουσική. Παίζαμε όργανα και τραγουδούσαμε και θυμάμαι τον εαυτό μου πάντοτε σε ένα μουσικό περιβάλλον. Επαγγελματικά ασχολήθηκα με την πληροφορική και ίδρυσα μια από τις μεγαλύτερες ασιατικές εταιρίες στο Διαδίκτυο. Όταν το 1999 μπήκαμε στον NASDAQ αποφάσισα ότι ήταν καιρός να αποσυρθώ...
Γιατί πήρατε μια τέτοια απόφαση;
Τα χρήματα ήταν αρκετά! (γέλια). Ασχολήθηκα με την οινοποιία στην Αυστραλία και επειδή εκεί είχαμε μεγάλο σπίτι, όταν έψαξα για ηχεία, τα προϊόντα της Genesis ήταν από τα ελάχιστα που ήταν κατάλληλα. Αν έχεις ένα μεγάλο δωμάτιο είναι ο καλύτερος τρόπος να έχεις σωστό ήχο.
Υποθέτω ότι το λέτε αυτό επειδή έχουν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά...
Ναι. Την εποχή στην οποία αναφέρομαι, τα Genesis ήταν ένα από τα λίγα ηχεία με συμπεριφορά γραμμικής πηγής και οι νόμοι της φυσικής επιβάλλουν μια τέτοια επιλογή όταν έχεις μεγάλο χώρο, καθώς είναι περισσότερο αποτελεσματικά σε θέματα ευαισθησίας και δημιουργούν πολύ μικρότερες ανακλάσεις στο δάπεδο και την οροφή. (σ.σ.: Μία γραμμική πηγή δεν ακολουθεί τον νόμο του αντιστρόφου τετραγώνου, με την στάθμη της να μειώνεται κατά 6dB ανά διπλασιασμό της απόστασης, η εξασθένηση είναι περίπου 3dB στην ίδια απόσταση και αν είναι κατακόρυφη -όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ηχεία του είδους- έχει πολύ μικρή διασπορά κατά τον κάθετο άξονα, με αποτέλεσμα να μην προκαλεί ανακλάσεις στην οροφή και το δάπεδο). Όταν αποφάσισα ότι η καλύτερη επιλογή ήταν τα Genesis και επισκέφθηκα τον dealer της εταιρίας, αυτός με ενημέρωσε ότι είχαν χρεοκοπήσει...
Οπότε, μπήκατε και πάλι στον χώρο των επιχειρήσεων...
Για να είμαι ειλικρινής, προσπάθησα να το αποφύγω. Ανέθεσα την εταιρία σε ανθρώπους που θεώρησα περισσότερο ειδικούς από εμένα στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά δυστυχώς διαπίστωσα ότι άρχισαν να γίνονται και πάλι τα ίδια λάθη που οδήγησαν την αρχική εταιρία στην αποτυχία. Έκαναν τις ίδιες κινήσεις με το παρελθόν και απλώς περίμεναν διαφορετικά αποτελέσματα κάτι που δεν είναι και πολύ πιθανόν. Και η πτώχευση, αυτή τη φορά, θα γινόταν με δικά μου χρήματα.Τότε, αποφάσισα να πάω ο ίδιος στις ΗΠΑ και να αναλάβω την εταιρία προσωπικά.
Φαίνεται ότι είστε έμπειρος επιχειρηματίας. Θεωρείτε ότι ο χώρος του audio είναι διαφορετικός σε σχέση με άλλα αντικείμενα;
Πολύ διαφορετικός θα έλεγα. Το audio φαίνεται να έχει κολλήσει στο παρελθόν. Χρησιμοποιούμε ακόμη τεχνολογίες που είναι παλιές και οι εξελίξεις είναι πολύ λίγες. Μιλάω, φυσικά, για τον χώρο των οικιακών συστημάτων γιατί στον επαγγελματικό χώρο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί, ο μηχανικός έχει τον πρώτο λόγο. Στην δική μας περίπτωση πολλοί ασχολούνται με ασήμαντες λεπτομέρειες. Αλλάζουν κάτι μικρό και αρκούνται στην δήλωση ότι ακούγεται καλύτερα. Πολλοί δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τη μουσική. Και, κατά τη γνώμη μου, αν η μουσική που βγαίνει από το σύστημα είναι λάθος, τότε το σύστημα είναι λάθος. Δεν υπάρχει άλλη ερμηνεία.
Ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που σκεφτήκατε να αλλάξετε στην Genesis ώστε να έχει μια καλύτερη πορεία;
Θεώρησα ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που έπρεπε να λύσω ήταν αυτή η γνωστή συνήθεια της έκπτωσης στην τιμή. Αντί να πιέζω τους dealers μας να πωλούν όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια, δηλαδή να κάνουν εκπτώσεις, αποφάσισα να επιβάλλω μια πολιτική πώλησης χωρίς έκπτωση. Για μένα ήταν προτιμότερο να πωλούνται λιγότερα Genesis σε ανθρώπους που πραγματικά τα θέλουν και ο dealer να κερδίζει όσα πρέπει, παρά να πουλάμε ποσότητες και στο τέλος να χάσουμε πάλι το παιχνίδι στο οικονομικό επίπεδο.

"Το audio φαίνεται να έχει κολλήσει στο παρελθόν. Χρησιμοποιούμε ακόμη τεχνολογίες που είναι παλιές και οι εξελίξεις είναι πολύ λίγες. Μιλάω, φυσικά, για τον χώρο των οικιακών συστημάτων γιατί στον επαγγελματικό χώρο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί, ο μηχανικός έχει τον πρώτο λόγο."

Φαντάζομαι ότι αυτή η πολιτική δεν θα άρεσε και πολύ...
Κι όμως είναι η λογική πολιτική. Φανταστείτε ότι αγοράζετε ένα ηχείο από τον Βασίλη. Του ζητάτε μια γενναία έκπτωση και την παίρνετε. Η έκπτωση αυτή θα περάσει, σε κάποιο ποσοστό της και στην συναλλαγή του Βασίλη με την Genesis. Σε πέντε χρόνια που θα χρειαστείτε κάτι, ο dealer στην Ελλάδα θα βρίσκεται εκτός της αγοράς και αν συνεχιστεί αυτό, αργότερα, θα βρεθεί και η Genesis εκτός αγοράς. Θα μείνετε με ένα ηχείο που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί σωστά.
Συμφωνώ σε αυτό. Αλλά, πάλι, το είδους παροχή υπηρεσιών ζητά κανείς στην περίπτωση ενός ηχείου; Δεν είναι και αυτοκίνητο...
Δεν θα συμφωνήσω σε αυτό. Ένα ηχείο μπορεί πάντοτε να πάθει μια βλάβη και ακόμη, θα ζητήσετε παροχή υπηρεσιών στο επίπεδο της αναβάθμισης. Αυτά, μάλιστα, γίνονται ακόμη σημαντικότερα όταν αναφερόμαστε σε μεγάλα ηχεία και σε συστήματα που αποτελούν μια σοβαρή επένδυση σε χρήμα. Είστε πελάτης της Genesis και κάποια στιγμή, πολύ πιθανόν, να θελήσετε τον νέο ενισχυτή, ή κάτι άλλο. Αν η πώληση των προϊόντων μας δεν αποφέρει κέρδη σε ολόκληρη την αλυσίδα, δεν θα μείνουμε για πολύ καιρό μαζί σας!
Πιστεύετε, τελικώς, ότι έχει μέλλον αυτή δουλειά; Από επιχειρηματικής άποψης, εννοώ, επειδή κάποιοι συνάδελφοί σας ακούγονται κάποιες φορές μάλλον απαισιόδοξοι...
Ναι, νομίζω ότι υπάρχει και το κοινό και οι εταιρίες και τα χρήματα για να διατηρήσουν αυτό που θα λέγαμε “αγορά” στον συγκεκριμένο τομέα. Αλλά φυσικά, οι προϋποθέσεις δεν διαφέρουν από αυτές κάθε επιχείρησης. Πρέπει να υπάρχει αρκετό κέρδος και αυτή η προϋπόθεση φαίνεται να μην γίνεται κατανοητή από πολλούς dealers...
Αντιλαμβάνομαι ότι το φαινόμενο είναι διεθνές, αν και προσωπικά νόμιζα ότι είναι μάλλον χαρακτηριστικό της Ελληνικής αγοράς...
Σαφώς είναι διεθνές. Στην αγορά των ΗΠΑ υπήρξαν καλοί dealers οι οποίοι λόγω της τρέχουσας συγκυρίας κατέφυγαν σε πολιτική εκπτώσεων και αναγκαστήκαμε να διακόψουμε την συνεργασία μας μαζί τους. Η αγορά έχει τρεις κανόνες: Πρώτον, να αγοράζεις αυτό που θέλεις, δεύτερον, να έχεις πρόσβαση στις σχετικές υπηρεσίες, τρίτον, να είσαι ευτυχής με αυτό που αγόρασες. Αν εφαρμοστούν οι κανόνες αυτοί, ο πελάτης θα παραμείνει πιστός στην εταιρία. Αυτή είναι και η βάση της πολιτικής μας.
Έχοντας την ευκαιρία να δω στον ίδιο χώρο ένα IRS V και ένα Genesis 2.2, μου δημιουργείται η εξής απορία; Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα; Ποια είναι η πορεία που έχετε διαγράψει τα τελευταία χρόνια;
Δεν γνωρίζω σε βάθος το IRS V ώστε να μπορώ να συζητήσω τις λεπτομέρειες, ωστόσο, σε επίπεδο δομής, το Genesis 2.2 είναι παρόμοιο με αυτό. Και τα δύο ηχεία έχουν χαρακτηριστικά γραμμικής πηγής, με την διαφορά ότι στο Genesis 2.2 δεν έχουμε μια απλή προσέγγιση της γραμμικής πηγής με ένα line array, στην μεσαία περιοχή, έχουμε μια πραγματική γραμμική πηγή με ένα συνεχόμενο ribbon. Στις χαμηλές συχνότητες, επίσης, έχουμε και στα δύο ηχεία χαρακτηριστικά γραμμικής πηγής καθώς και σερβοέλεγχο.
Μιλήστε μου λίγο γι αυτό το κομμάτι...
Ο σερβοέλεγχος δεν είναι κάτι δύσκολο να το κάνεις. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένας μετρητής επιτάχυνσης στα μεγάφωνα. Αν τα χαρακτηριστικά της επιτάχυνσης δεν είναι αυτά που πρέπει, το σύστημα χρησιμοποιεί μεγαλύτερη ισχύ ώστε να διορθώσει το σφάλμα.
Στην πραγματικότητα, επεκτείνετε τον βρόχο ανάδρασης μέχρι το ίδιο το μεγάφωνο...
Ναι. Πάνω στο θέμα αυτό, ορισμένοι θεωρούν ότι ο σερβοέλεγχος δημιουργεί κάποια προβλήματα ταχύτητας. Προσωπικά νομίζω ότι, είτε δεν κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος είτε δεν έχουν σχεδιάσει ποτέ ένα τέτοιο σύστημα. Ο σερβοέλεγχος είναι κάτι πολύ γρήγορο.
Ίσως, η κριτική που γίνεται να προέρχεται από την γενικότερη πεποίθηση ότι η ανάδραση γενικά επιφέρει προβλήματα καθυστερήσεων και ενδοδιαμόρφωση...
Στην περίπτωσή αυτή όμως, μιλάμε για συνεχή και όχι διακριτό στον χρόνο έλεγχο της επιτάχυνσης και όχι της μετατόπισης. Οι αντιδράσεις του συστήματος είναι πολύ γρήγορες και δεν δημιουργούν πρόβλημα. Για να επιστρέψω στο αρχικό σας ερώτημα, νομίζω ότι οι διαφορές μεταξύ του IRS V 5 και του Genesis 2.2 είναι πραγματικά μικρές αλλά, παρ' όλα αυτά, σημαντικές. Έχουμε επιτύχει μια σταδιακή βελτίωση σε όλα τα κρίσιμα σημεία τα τελευταία χρόνια και η βελτίωση αυτή είναι ακουστή.
Στην επόμενη σελίδα: Περί τέλειων ηχείων και πραγματικής μουσικής...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr