Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 11/12/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ MICHAEL CREEK ΤΗΣ CREEK AUDIO... 

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Michael Creek (Creek Audio)
O Michael Creek, o άνθρωπος πίσω από ένα παραδοσιακό Βρετανικό όνομα στο audio μιλάει για την πορεία της Creek τα τελευταία χρόνια, για το πώς βλέπει τον ενισχυτή του μέλλοντος και για τα άμεσα σχέδιά του τα οποία περιλαμβάνουν και ένα πλατό!
Σύμφωνα με την επίσημη ιστορία, στις 29 Μαρτίου του 1982, η Creek Audio πούλησε τον πρώτο της ολοκληρωμένο ενισχυτή, έναν από τους θρυλικούς CAS 4040 ανοίγοντας την εποχή εκείνη ένα ακόμη ένδοξο κεφάλαιο στην ιστορία αυτού που αποκαλούμε βρετανικό hi-fi και σημάδεψε δύο, ίσως και περισσότερες, γενιές φίλων του καλού ήχου. Ένα τέταρτο του αιώνα μετά η Creek  υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή της Michael Creek εξακολουθεί να ακολουθεί το ίδιο, συχνά μοναχικό, μονοπάτι, που απαιτεί από τον κατασκευαστή να προσφέρει στο κοινό του καλής ποιότητας και λογικής τιμής συσκευές που σέβονται την μουσική. Πού έχει φτάσει σήμερα η υψηλή πιστότητα; Ποιό πρέπει να είναι το επόμενο βήμα στους ενισχυτές; και πώς αντιμετωπίζει  η Creek την σύγχρονη, χαοτική αγορά; Ακολουθούν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Ας ξεκινήσουμε από την θέση της Creek στην αγορά τα τελευταία χρόνια και τις κινήσεις που έχετε κάνει...
Νομίζω ότι αυτό που κάναμε είναι με σημείο εκκίνησης τα προϊόντα που είχαμε στη διάθεσή μας να κάνουμε ένα βήμα εμπρός και να παρουσιάσουμε πιο ακριβές συσκευές, με καλύτερο, πιο επαγγελματικό θα έλεγα, σχεδιασμό.  Για παράδειγμα, ξεκινήσαμε από τον γνωστό μας ενισχυτή ο οποίος χρησιμοποιεί mosfets, προσθέσαμε ένα κύκλωμα  μεγάλου κέρδους και παρουσιάσαμε τον 5350, η Special Edition του οποίου είναι η βάση του ενισχυτή της σειράς Destiny. Την διαδικασία  εξέλιξης του μοντέλου αυτού την ξεκινήσαμε πριν από 3-4 χρόνια και για να είμαι ειλικρινής, τότε δεν γνώριζα που ακριβώς θα καταλήξει.  Πάντως, δεν θα ήταν δυνατόν να φτάσουμε εκεί που φτάσαμε με την περίπτωση του Destiny αν δεν χρησιμοποιούσαμε τεχνολογία επιφανειακής στήριξης για την υλοποίηση του κυκλώματος. Απλώς δεν θα χωρούσε το κύκλωμα στο σασί!
Υποθέτω, πάντως, ότι το κύκλωμα του Destiny δεν είναι απλώς μικρότερο...
Όχι βέβαια. Χρησιμοποιήσαμε και μια σειρά από άλλες τεχνικές, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος του κυκλώματος  από μικροελεγκτή, σε πραγματικό χρόνο. Παρακολουθούμε κάποιες από τις παραμέτρους του ενισχυτή συνεχώς, έτσι ώστε να μπορούμε να έχουμε ένα αποτελεσματικό σύστημα προστασίας για υπερβολική θερμοκρασία, υπεροδήγηση ή εμφάνιση υπερβολικού dc στην έξοδο. Έτσι, ο ενισχυτής μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα όρια των δυνατοτήτων του χωρίς να υπάρχει η ανησυχία ότι κάτι δεν θα πάει καλά και θα υπάρξουν βλάβες.
Συστήματα προστασίας τέτοιου είδους, πάντως, χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό...
Ναι, ασφαλώς, αλλά τα περισσότερα είναι αναλογικής μορφής και επιδρούν στο κύκλωμα ελέγχοντας, συνήθως, έναν ηλεκτρονόμο στην έξοδο. Η δική μας εκδοχή είναι πιο αποτελεσματική και για τον λόγο αυτό χρειάστηκε να την ενσωματώσουμε στο κύκλωμα, ξεκινώντας, στην ουσία από την αρχή, σε σχέση με τα άλλα συστήματα προστασίας που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν. 
Και όσον αφορά την σειρά Classic, αυτή ποιά οδό εξέλιξης ακολούθησε;
O ενισχυτής της σειράς Classic, είναι στην πραγματικότητα ο 5350, απλώς σχεδιάσαμε ένα νέο καλύτερης αισθητικής σασί. Αυτή τη στιγμή η Creek βασίζεται σε τρεις σειρές προϊόντων διαφορετικού επιπέδου, την Evolution, για την οποία θα σας μιλήσω αμέσως, την Classic η οποία βασίζεται στον 5350 και την Destiny, η οποία αποτελεί την high-end σειρά μας.
Μιλήστε μου, λοιπόν για την σειρά Evolution...
Την ιδέα για την σειρά Evolution την πήρα επισκεπτόμενος διάφορες εκθέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, παρατηρώντας ποιά προϊόντα ήταν ευκολότερο να προωθηθούν στην αγορά, συγκρίνοντάς τα με τα δικά μας, τα οποία εκείνη την εποχή ανήκαν στην σειρά “50”. Συνειδητοποίησα, τότε, ότι ξοδεύαμε αρκετά χρήματα για να κατασκευάσουμε τα προϊόντα αυτά,  τα οποία είχαν πολύ καλές επιδόσεις αλλά από πλευράς εμφάνισης δεν έδιναν αυτό που ήθελε ο καταναλωτής. Έχοντας, λοιπόν, ήδη εμπειρία από την συνεργασία μας με Κινέζους κατασκευαστές  επιλέξαμε έναν με μεγάλη εμπειρία στους απαραίτητους τομείς για την ανάπτυξη ενός προϊόντος όπως αυτά της σειράς Evolution. H ιδέα ήταν πολύ επιτυχημένη και την πρώτη χρονιά πέσαμε έξω ως προς τις προβλέψεις μας, ανακαλύπτοντας ότι χρειαζόμασταν τον τριπλάσιο αριθμό συσκευών για να καλύψουμε την ζήτηση.
Ποιά ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία σας σε αυτή τη φάση;
Θα έλεγα ότι η μεγαλύτερη δυσκολία μιας εταιρίας του μεγέθους της Creek, είναι το να χρηματοδοτήσουμε την ίδια την ανάπτυξή μας. Όπως ίσως γνωρίζετε, η κατασκευή στην Άπω Ανατολή σημαίνει ότι προπληρώνεις τα υλικά και την εργασία πριν παραλάβεις το εμπόρευμα και αυτό δεν είναι απλό για τους μικρούς κατασκευαστές.
Πόσο δύσκολο είναι να συνεργάζεται κανείς μαζί τους;
Είναι γενικώς δύσκολο το να πηγαίνεις σε οποιαδήποτε χώρα και να κάνεις συνεργασίες, τουλάχιστον για εμένα, αλλά ευτυχώς, η συγκεκριμένη συνεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, από το 1995 για την ακρίβεια και είχα αρκετή εμπειρία εργαζόμενος ως μηχανικός για την Cambridge Audio, την οποία είχαμε βοηθήσει να αναπτύξει τους ενισχυτές Α1 και A3, ο οποίος αργότερα έγινε ο Α5. H συνεργασία με το εργοστάσιο που είχαν στην Κίνα, με βοήθησε αρκετά στο να μπορώ να συνεργάζομαι με Κινεζικές εταιρίες. Έτσι, όταν ξεκίνησα την Epos το 1999 αποφάσισα από την αρχή να αναθέσω την παραγωγή σε κάποια εταιρία εκεί. Όλα αυτά με βοήθησαν όταν ξεκινήσαμε την παραγωγή του Evolution το οποίο είναι το πρώτο προϊόν της Creek το οποίο κατασκευάζεται εξ' ολοκλήρου στην Κίνα. Πριν, φτιάχναμε κάποια τμήματα, αγοράζαμε εξαρτήματα όπως μετασχηματιστές με χαμηλές τιμές αλλά σε ίδια ή και καλύτερη ποιότητα, και κατασκευάζαμε μέρος των σασί εκεί.

"Δεν λέω, βεβαίως ότι όλοι οι δίσκοι (βινυλίου) είναι καλοί. Κάποιοι είναι απλώς για πέταμα, αλλά αν βρεις την σωστή ποιότητα η ανάλυση είναι μεγαλύτερη από αυτή του CD ή ακόμη κι ενός SA-CD. Μιλάω βεβαίως για ανάλυση, κι όχι για τον θόρυβο ή την δυναμική περιοχή οι οποίες είναι καλύτερες στα συστήματα των 24bit, μιλάω, στην πραγματικότητα, για την αίσθηση που έχεις ότι συμμετέχεις."

Αναρωτιέται κανείς, για το πόσο ελεγχόμενη είναι η ποιότητα των προϊόντων όταν κατασκευάζονται τόσο μακρυά...
Δεν θα ήταν δυνατόν να ακολουθήσουμε αυτό το σύστημα παραγωγής, αν δεν είχαμε άνθρωπο σε μόνιμη βάση εκεί και αν δεν κάναμε συχνά ταξίδια για να βλέπουμε από κοντά και λύνουμε τα προβλήματα που ανακύπτουν. Πηγαίνω στην Κίνα τέσσερις φορές το χρόνο και το ίδιο κάνουν και οι δύο άλλοι μηχανικοί της Creek. Η συγκεκριμένη τριάδα ασχολείται, επίσης και με την σχεδίαση νέων προϊόντων, κάτι που κάνουμε και τώρα.
Πείτε μου μερικά πράγματα για τα νέα σας σχέδια...
Ένα από αυτά εμφανίστηκε στο Athens Sound & Vision Show και είναι ένα πλατό.  Αυτό, εγώ, το θεωρώ ως μια σχεδιαστική άσκηση που ξεκίνησε από την στενή συνεργασία που είχα με μια εταιρία που ειδικεύεται στην επεξεργασία υλικών, κάποια από τα οποία αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά στου επιτρέπουν να φτιάξεις οτιδήποτε. Σε μια επίσκεψη μου, είδα ότι μπορώ να χρησιμοποιήσω τις μεγάλες τους δυνατότητες στην επεξεργασία υλικών και σχεδίασα το πλατό κατά την παραμονή μου εκεί, χρησιμοποιώντας  μόνο μολύβι και χαρτί, ούτε καν χάρακα! Κι επειδή τα περισσότερα μέρη του πλατό είναι καμπύλα, δεν ντρέπομαι να σας πω ότι χρησιμοποίησα κουτιά από κόκα-κόλα, τασάκια και όποιο άλλο αντικείμενο βρήκα πρόχειρο για να κάνω τα σχέδια... (γέλια). Φυσικά, φεύγοντας πήρα μαζί μου φωτοτυπίες και όταν επέστρεψα στην εταιρία περάσαμε τα σχέδια σε ένα κανονικό σχεδιαστικό πρόγραμμα ώστε να μπορούμε να δουλέψουμε ένα μοντέλο σε τρεις διαστάσεις!
Νομίζετε ότι η σχεδίαση ενός αναλογικού συστήματος είναι καλή ιδέα στην εποχή μας;
Τα αναλογικά συστήματα γενικώς, χρειάζονται σε όλους επειδή σε κάποιο στάδιο το σήμα θα γίνει αναγκαστικά αναλογικό, το αργότερο στα ηχεία. Επομένως, το θέμα είναι το πότε θα κάνεις το σήμα σου αναλογικό. Μιλώντας με ανθρώπους της αγοράς, τους δημοσιογράφους και με τους ντήλερς μας, ανακάλυψα ότι ο κόσμος αρέσκεται στην κατοχή ενός καλής ποιότητας προϊόντος, για παράδειγμα ενός πλατό το οποίο θα μπορεί να διαβάσει ένα LP όσο καλύτερα μπορεί να γίνει αυτό. Το θέμα δεν είναι απλώς το να έχεις μια συσκευή η οποία μπορεί να χειριστεί ένα παλιό μέσο, αν ήταν αυτό απλώς θα βρίσκαμε ένα φθηνό Κινέζικο player που να μπορεί να γυρίζει τους δίσκους και να βγάζει ήχο, όταν όμως συνειδητοποίησεις πόση ανάλυση μπορεί να υπάρχει σε έναν δίσκο βινυλίου, θέλεις να έχεις την ανάλυση αυτή. Δεν λέω, βεβαίως ότι όλοι οι δίσκοι είναι καλοί. Κάποιοι είναι απλώς για πέταμα, αλλά αν βρεις την σωστή ποιότητα η ανάλυση είναι μεγαλύτερη από αυτή του CD ή ακόμη κι ενός SA-CD. Μιλάω βεβαίως για ανάλυση, κι όχι για τον θόρυβο ή την δυναμική περιοχή οι οποίες είναι καλύτερες στα συστήματα των 24bit, μιλάω, στην πραγματικότητα, για την αίσθηση που έχεις ότι συμμετέχεις.
Αφού το αναφέρατε, θα το ρωτήσω: Μπήκατε ποτέ στον πειρασμό να σχεδιάσετε ένα player υψηλής ανάλυσης;
Όχι, δεν μπήκα ποτέ στον πειρασμό, γιατί δεν το βρίσκω έντιμο το να παρουσιάσω μια συσκευή για την οποία δεν θα μπορώ να εγγυηθώ ότι ο ιδιοκτήτης της θα είναι σε θέση να την χρησιμοποιεί σε δέκα χρόνια. Υπάρχει μια πάλη στην αγορά για τα συστήματα αυτού του είδους κι έχουμε δει κι άλλες φορές διαμάχες στον χώρο μας οι οποίες κατέληξαν με τους καταναλωτές να έχουν πληρώσει σημαντικά ποσά επενδύοντας τελικώς σε τεχνολογίες που δεν προχώρησαν. Κι ακόμη, δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι θα έχω πρόσβαση στα εξαρτήματα που πιθανόν να χρειαστούν ώστε να επισκευαστεί μια συσκευή σε δέκα χρόνια. Για παράδειγμα, μπορώ να επισκευάσω έναν ενισχυτή 4040 του 1992 ακόμη και σήμερα!
Αντιλαμβάνομαι την ηθική πλευρά, όπως την θέτετε, αλλά μια τέτοια φιλοσοφία δεν βλάπτει κάπως τα συμφέροντα της εταιρίας; Κάποιοι θα έλεγαν ότι δεν ακολουθείτε τις εξελίξεις...
Μα πρόκειται για εξελίξεις στις οποίες εμείς δεν συμμετείχαμε. Κάποιοι μεγάλοι κατασκευαστές τις δημιούργησαν...
Έχω την εντύπωση, πάντως, ότι πολλοί θα περίμεναν την είσοδο στην αγορά ενός τέτοιου player από την Creek...
Μην το λέτε αυτό. Δεν βρίσκω στο γραφείο μου επιστολές και e-mail που να μου ζητούν ένα CD player ικανό να παίξει και SACDs ή DVD Audio. Και εμείς είμαστε μια εταιρία που θέλουμε να φτιάχνουμε συσκευές που τις ζητά ο κόσμος.
Στην επόμενη σελίδα: Tί θέλει, τελικώς, ο καταναλωτής και πώς θα του το δώσουμε;
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr