| |||||||||
| |||||||||
|
LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ PIERRE LURNE ΤΗΣ AUDIOMECA... |
SITE MAP ► | |
|
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | |||||
Pierre Lurne (Audiomeca) | |||||
| |||||
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος | |||||
Η
Audiomeca απουσίασε από την αγορά για κάποιο χρονικό
διάστημα... Ναι, όπως ίσως γνωρίζετε είχα ένα αρκετά σοβαρό ατύχημα με το αυτοκίνητο το οποίο με ανάγκασε να παραμείνω έξω από τον χώρο για δύο περίπου χρόνια. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς δεν ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντική με έκαναν να σκεφτώ ακόμη και την αποχώρηση... Τελικώς αποφάσισα να επιστρέψω στην δουλειά και η αλήθεια είναι ότι στην αρχή είχα να κάνω πολλά πράγματα για να επιστρέψει και η Audiomeca στην κανονική της λειτουργία. Στην συνέχεια αποφάσισα να αλλάξω εντελώς την σειρά των προϊόντων μας κι έτσι όλες οι παλιές συσκευές που γνωρίζατε σταμάτησαν να παράγονται. Τώρα ασχολούμαι με τον σχεδιασμό των νέων προϊόντων, το πρώτο από τα οποία είναι το σύστημα που βλέπετε σήμερα και πρόκειται, στην ουσία, για τρία διαφορετικά προϊόντα, έναν βραχίονα, ένα πλατό και ένα στάντ. | |||||
Τί θα περιλαμβάνει η
νέα σειρά σας; Εκτός από το Belladonna και τον Septum, σκοπεύω να σχεδιάσω ένα ακόμη αναλογικό σύστημα το οποίο θα στηρίζεται στις ίδιες αρχές λειτουργίας αλλά θα έχει χαμηλότερο κόστος και στην συνέχεια θα ασχοληθώ με τις ψηφιακές πηγές. Είναι κάτι με το οποίο η Audiomeca πήγε καλά τα τελευταία 15 χρόνια. | |||||
Ναι, θυμάμαι για
παράδειγμα το Mephisto... Το Mephisto ήταν ένα προϊόν που βγήκε σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις την Ι, την ΙΙ και την IIx. Tα ΙΙ είχαν μηχανισμό ανάγνωσης που σχεδιαζόταν και κατασκευαζόταν από την Audiomeca. Την εποχή εκείνη είχα συνεργαστεί με έναν μηχανικό της Philips για να μάθω όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες . Ο Rene Boonen ανήκε στην ομάδα που σχεδίασε τους CDM-4 και CDM-9, έμεινε μαζί μας για δέκα χρόνια και γίναμε φίλοι... | |||||
Πώς αποφασίζεις να
κατασκευάσεις έναν τέτοιο μηχανισμό αν δεν είσαι μεγάλη
εταιρία; Ανεξαρτήτως του πόσο δύσκολο ήταν, είμαστε κατά κάποιο τρόπο αναγκασμένοι να το κάνουμε επειδή ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί ένας καλός μηχανισμός. Η κατασκευή τέτοιων συστημάτων ήταν από μόνη της μια ολόκληρη βιομηχανία και οι κατασκευαστές στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος, μείωναν την ποιότητα και άφηναν τα διάφορα προβλήματα να διορθωθούν από τα ηλεκτρονικά που ακολουθούσαν. Αλλά αυτό δεν είναι σωστό επειδή όλα ξεκινούν από το σύστημα ανάγνωσης. Στην πραγματικότητα, επίσης, ήταν κάτι που πολλοί περίμεναν από εμένα. Η φήμη της Audiomeca είναι μια φήμη που βασίζεται στις μηχανολογικές κατασκευές και αυτό ακριβώς κάναμε και στην περίπτωση των ψηφιακών πηγών. Την ίδια πολιτική θα ακολουθήσω και τώρα. Οι ψηφιακές μας πηγές θα έχουν δικούς μας μηχανισμούς. | |||||
Ποιό είναι το
δυσκολότερο κομμάτι ενός μηχανισμού ανάγνωσης οπτικών
δίσκων; Κατά τη γνώμη μου είναι το οπτικό μέρος με το laser. Μέσα στους στόχους μας είναι να φτιάχνουμε και αυτό το κομμάτι και για να αποσβέσουμε το κόστος ανάπτυξης θα θέλαμε να μπορούμε να διαθέσουμε το τελικό προϊόν και σε άλλους κατασκευαστές που θα το ήθελαν. Άλλωστε αυτό είναι κάτι που στην Audiomeca το έχουμε κάνει και στο παρελθόν, εννοώ το να δίνουμε τμήματα με την λογική του OEM. Η Godlmund και η Micromega είναι, για παράδειγμα, εταιρίες με τις οποίες έχουμε συνεργαστεί. | |||||
| |||||
Είναι μέσα στους
στόχους σας η σχεδίαση και SA-CD players ή θα παραμείνετε στο κλασικό
CD; Αυτό είναι ένα από τα προβλήματά μας, γενικώς με την ψηφιακή τεχνολογία. Γίνονται πολλές και συνεχείς αλλαγές οι οποίες μας δυσκολεύουν. Αναλογιστείτε ότι το να σχεδιάσεις ένα player είναι μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκεί 6 μήνες, στο διάστημα αυτό μπορεί να έχουν γίνει πολλές αλλαγές και να μην μπορείς να μπεις στην αγορά με αυτό που σχεδίασες επειδή έχει ήδη ξεπεραστεί. Κι ακόμη, καθώς όλο και περισσότερα μέρη ενσωματώνονται σε ολοκληρωμένα κυκλώματα, χάνεις τον έλεγχο σε πολλά πράγματα. Είσαι αναγκασμένος να δεχτείς τις λύσεις κάποιου άλλου ή, ακόμη χειρότερα, δεν ξέρεις ποιες είναι οι λύσεις αυτές! Για τα θέματα αυτά και ειδικά για το ψηφιακό κομμάτι συνεργάζομαι με την Anagram οι οποίοι δίνουν την τεχνογνωσία σε πολλές εταιρίες και ταυτόχρονα σου επιτρέπουν να κάνεις κάποιες προσαρμογές. Συνεργάζομαι στενά με τον Florian Cossy ο οποίος διευθύνει την ABC PCB, το κομμάτι της Anagram που ασχολείται με τα ψηφιακά αρθρώματα. | |||||
Αφού μιλάμε για
ψηφιακό ήχο, θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Ως άνθρωπος που έχει
ασχοληθεί με το μηχανικό κομμάτι του digital audio πώς βρίσκετε την ιδέα
της κατάργησης των transport; Θα φτάσει, λέτε, κάποια ώρα που θα ακούμε
μόνο αρχεία; Φαντάζομαι πως ναι, αλλά βεβαίως δεν μπορεί να είμαι και βέβαιος. Η γνώμη μου είναι πως τελικώς θα έχουμε κορυφαία συστήματα χωρίς καθόλου μηχανικά μέρη. Τα πάντα θα είναι αποθηκευμένα σε μνήμες και το playback θα ελέγχεται από κάποιας μορφής υπολογιστή. | |||||
Νομίζετε ότι αυτό
είναι καλή ιδέα; Επί της αρχής δεν βλέπω κάτι κακό σε όλο αυτό. Αλλά στον πραγματικό κόσμο τα πράγματα είναι διαφορετικά και αναφέρομαι στις συνθήκες της υλοποίησης όλων αυτών των συστημάτων. Έχω την αίσθηση ότι όταν μεσολαβούν πολλοί άνθρωποι στην δημιουργία και την υλοποίηση μιας τεχνολογίας, όταν δηλαδή ο μηχανισμός γίνεται πολύπλοκος, το αποτέλεσμα είναι “έτσι κι έτσι”. Χάνεται ένα κομμάτι της δουλειάς που θα το ονόμαζα “τέχνη” και παραμένουμε απλώς στο βιομηχανικό επίπεδο κάτι που μειώνει την επαφή μας με τον τελικό χρήστη και κάνει τα προϊόντα μας περισσότερο απρόσωπα. Από την άλλη οι βασικοί μας πελάτες δεν είναι αυτό που θα ονόμαζα “μέσος χρήστης”. Είναι φίλοι της καλής μουσικής και των καλών συστημάτων, ερασιτέχνες και συλλέκτες δίσκων. Σε αυτούς είναι δύσκολο να μιλήσεις ως βιομηχανία... | |||||
Σχεδιάζετε τόσο
αναλογικά όσο και ψηφιακά συστήματα. Θεωρείτε, τελικώς, ότι τα πρώτα
υπερτερούν των δεύτερων; Για μένα αυτό είναι μια παλιά συζήτηση... Έχω ανταλλάξει απόψεις, έχω γράψει κείμενα γύρω από το θέμα αυτό και σήμερα έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, τελικώς, είναι θέμα αισθητικής. Υπάρχουν πολλές παράμετροι και κυρίως αυτό που μετράει είναι ο τρόπος σκέψης του κάθε ενός από εμάς. Για πολλούς είναι σημαντικό ακόμη και το εξώφυλλο ενός δίσκου μιλάμε δηλαδή για λεπτομέρειες που είναι μάλλον θέμα προσωπικό. Νομίζω ότι και οι δύο τεχνολογίες έχουν θετικές πλευρές αν και θα πρέπει να ομολογήσω ότι εγώ προσωπικά ανήκω σε αυτούς που προτιμούν το αναλογικό. | |||||
Αν είχατε τη
δυνατότητα να φτιάξετε αυτό που εσείς θεωρείτε ως την απόλυτη πηγή. Τί θα
ήταν αυτή; Αναλογική η Ψηφιακή; Θα προτιμούσα να είναι αναλογική επειδή με εξαίρεση τον κινητήρα όλα τα υπόλοιπα είμαι σε θέση να τα σχεδιάσω και να τα κατασκευάσω μόνος μου. Αντίθετα, στην περίπτωση των ψηφιακών συστημάτων, όσο και να προσπαθήσεις πάντοτε είσαι αναγκασμένος να προμηθευτείς αρκετά πράγματα από τρίτους και αυτό σου στερεί ένα σημαντικό ποσοστό ελέγχου επάνω στο τελικό προϊόν που φέρει το όνομά σου. Ακόμη και στην ιδανική περίπτωση, έχεις να κάνεις μια επιλογή ανάμεσα σε μια πεπερασμένη σειρά λύσεων που σου προσφέρονται. Από την άλλη, στην περίπτωση των αναλογικών συστημάτων, αν κάνεις λάθος είναι όλο δικό σου! Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, επειδή όταν σχεδιάζω ένα πλατό ή ένα βραχίονα μπορώ να κάνω ό,τι θέλω ή σχεδόν, επειδή θα πρέπει να μπορεί και να πωληθεί! (γέλια) | |||||
| |||||
Στην επόμενη σελίδα: Belladona, Septum και... ηχεία plasma! | |||||
|
Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout
|