Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τρίτη, 21/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS HIGH END SHOW 2006 - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ...

AV BLOG 

SITE MAP

ATHENS HIGH END SHOW 2006
Lars Kristensen (Nordost)
Πώς βλέπετε το εφετεινό Athens High End Show;
Η τελευταία φορά που είχε έλθει στην Αθήνα ήταν πριν από μερικά χρόνια και με βάση την εμπειρία αυτή νομίζω ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά. Είδα περισσότερο κόσμο και εκθέτες αλλά το σημαντικότερο είναι το κέφι και το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Και μάλιστα όχι μόνο ενδιαφέρον για τις συσκευές αλλά ενδιαφέρον για την ίδια την μουσική. Αυτό είναι πάντοτε καλό!
Μιλήστε μας για τα νέα προιόντα της Nordost γιατί είδα ότι επιδεικνύετε αρκετά καινούρια πράγματα...
Ναι! εδώ παρουσιάζουμε τέσσερεις νέες σειρές καλωδίων interconnects και για ηχεία στις οποίες έχουμε δώσει ονομασίες θεών των Βίκινγκς: Τyr, Baldur, Frey και Heimdall. Πρόκειται για καλώδια που βασίζονται στην τεχνολογία που χρησιμοποιούμε στα κορυφαία μας μοντέλα, σε μια προσπάθεια να προσφέρουμε εξαιρετικά καλώδια σε χαμηλότερες κατηγορίες τιμής.
Πώς καταφέρατε να το κάνετε αυτό;
Υπήρχε λόγος που το καταφέραμε. Πριν από δύο περίπου χρόνια αρχίσαμε να δουλεύουμε με έναν νέο τύπο Teflon από την Ιαπωνία το οποίο είναι πιο απλό στον χειρισμό του. Αν χρησιμοποιούσαμε το ίδιο Teflon που χρησιμοποιούμε στην σειρά Vlahalla για παράδειγμα δεν θα ήταν δυνατό να κατέβουμε σε τιμή! Πρόκειται για ένα εξαιρετικό υλικό που μας διευκολύνει πολύ στην κατασκευή των καλωδίων. Ο κόσμος νομίζει ότι υπάρχει μόνο ένα είδος αυτού του υλικού και μάλιστα έχουν πάντα στο μυαλό τους τα αντικολλητικά σκεύη της κουζίνας. Αλλά, δεν είναι έτσι! Για παράδειγμα πολλοί ανταγωνιστές μας χρησιμοποιούν το τεφλόν με μια διαδικασία απλής επικάλυψης ενώ εμείς χρησιμοποιούμε υλικό το οποίο εφαρμόζει στους αγωγούς μας μέσα από μία διαδικασία εφελκυσμού. Αυτό δημιουργεί μία τεράστια διαφορά μεταξύ προιόντων.
Πόσο δύσκολη είναι αυτή η διαδικασία;
Πολύ δύσκολη! Στην Nordost κατασκευάζουμε καλώδια με εξαιρετικά μικρή διάμετρο, κάποια είναι λεπτότερα και από μία τρίχα, όπως είναι αυτά που χρησιμοποιούνται σε ιατρικές εφαρμογές. Και μιλάμε για ομοαξονικά καλώδια με εξωτερική θωράκιση στα οποία το τεφλόν βρίσκεται μεταξύ θωράκισης και κυρίως αγωγού! Τέτοιου είδους κατασκευές είναι πραγματικά δύσκολες. Την στιγμή αυτή η Nordost είναι μια από τις λίγες πραγματικά high-tech εταιρίες καλωδίων στον κόσμο, κάτι που μας κάνει κάπως ασυνήθιστους βέβαια, όπως άλλωστε και οι τιμές μας... (γέλια)
Από την άλλη, αν το προιόν είναι καλό ο καταναλωτής δεν διστάζει να το πληρώσει αφού περιμένει ότι κάτι τέτοιο θα είναι ακριβό...
Φυσικά. Εμείς δεν έχουμε πρόβλημα να δείχνουμε τα καλώδια μας. Πάρτε για παράδειγμα τα καλώδια των ηχείων. Μπορείτε να δείτε την δομή τους. Πολλοί από τους ανταγωνιστές μας την κρύβουν...
Ποιός είναι το πιο κρίσιμο σημείο στην κατασκευή ενός νέου καλωδίου;
Θα έλεγα το κόστος της γραμμής παραγωγής και των απαραίτητων εργαλείων. Λάβετε υπ΄όψιν σας ότι οι αγωγοί της ποιότητας που χρησιμοποιούμε απαιτούν συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και υψηλής πίεσης, φανταστείτε πιέσεις στην περιοχή των 100 τόνων ανα τετραγωνικό χιλιοστό. Τέτοια πίεση θα εξασκούσε μία βελόνα στο χέρι σας αν βάζατε επάνω της ένα βάρος 20 κιλών! Η διαδικασία επίσης απαιτεί ηψλή θερμοκρασία στην περιοχή των 500 βαθμών Κελσίου και μεγάλη ακρίβεια στην ρύθμισή της συν-πλην έναν βαθμό το πολύ. Εξω από αυτά τα περιθώρια θα έχεις προβλήματα στην κατασκευή και στην τελική ποιότητα.
Αν μπορούσατε να απομονώσετε έναν παράγοντα ποιότητας, ποιός θα ήταν αυτός;
Νομίζω, το πόσο προσεκτικός είναι κανείς όταν παράγει το καλώδιο. Πολλά από τα καλώδιά μας δεν θα ήταν δυνατόν να παραχθούν χωρίς να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί.  Για τους περισσότερους ένα καλώδιο υψηλής τεχνολογίας οφείλει να είναι χοντρό άκαμπτο και μεγάλο. Αντιθέτως, τα καλώδια αυτά είναι μάλλον χαμηλής τεχνολογίας γιατί κατασκευάζονται σχετικώς εύκολα και μαζικά. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να παράγουμε ίσως και δέκα μίλια τέτοιου καλωδίου την ώρα. Αντιθέτως, όταν μιλάμε για το Valhalla ο ρυθμός παραγωγής μας είναι 6-7 μέτρα την ώρα!
Ποιά καλώδια θεωρείτε δυσκολότερα στον σχεδιασμό και την παραγωγή; Τα καλώδια για audio ή για video; Και γιατί;
(γέλια) καλή ερώτηση. Για εμάς όλα τα καλώδια είναι δύσκολα!
Καλή απάντηση, μήπως θα μπορούσατε να γίνετε πιό σαφής;
Το να σχεδιάσεις ένα νέο καλώδιο δεν είναι τόσο απλό όσο, ίσως, φαίνεται. Δεν είναι απλώς θέμα να βάλουμε τα υλικά σε μία μηχανή και να την ξεκινήσουμε. Πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουμε εργαλεία 6-7 φορές και κάθε τέτοια αλλαγή μπορεί να στοιχίζει 30.000 ευρώ ή και παραπάνω. Το αποτέλεσμα είναι ότι το στάδιο προπαραγωγής μπορεί να στοιχίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Και θα πρέπει να σημειώσετε ότι οι δυσκολίες και το κόστος αυξάνουν όσο μειώνεται η διάμετρος...
Αφού, τελικώς τα μεγάλα καλώδια είναι ευκολότερα, γιατί να κατασκευάζει κανείς καλώδια με μικρή διάμετρο; Τί έχει να κερδίσει;
Ο βασικός λόγος είναι ότι το καλύτερο διηλεκτρικό (δηλαδή μόνωση) είναι να μην υπάρχει καθόλου διηλεκτρικό! Αν θέλεις όμως να στηρίξεις τον αγωγό σου πρακτικώς στο αέρα, τότε χρειάζεσαι ένα κορυφαίο υλικό στην θέση του διηλεκτρικού που να έχει εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες και τέτοιο είναι το τεφλόν. Για παράδειγμα θέλεις έναν μανδύα πάχους μόλις μισού χιλιοστού από τεφλόν για να πετύχεις τη μηχανική συμπεριφορά 7 χιλιοστών PVC υψηλής ποιότητας. Τα πολύ λεπτά καλώδια που κατασκευάζουμε στην Nordost έχουν τόσο λίγο διηλεκτρικό που το βάρος τους σχεδόν συμπίπτει με το βάρος των αγωγών που τα αποτελούν.

"(...) η Nordost είναι μια από τις λίγες πραγματικά high-tech εταιρίες καλωδίων στον κόσμο, κάτι που μας κάνει κάπως ασυνήθιστους βέβαια, όπως άλλωστε και οι τιμές μας..."

Γνωρίζω ότι η Nordost πιστεύει στο στρώσιμο των καλωδίων, έχει μάλιστα σχεδιάσει και μια συσκευή για τον σκοπό αυτό. Κάποιοι δεν συμφωνούν με αυτού του είδους τις απόψεις. Θα θέλατε να το σχολιάσετε;
Σε εμάς είναι γνωστό το γεγονός ότι τα καλώδια βελτιώνονται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα ηχεία. Τα καλώδια αποτελούν ένα μέρος μόνο του συστήματος και ακολουθούν αυτή την λογική.
Γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό;
Το σήμα, απλώς προσπαθεί να βρεί τον πιο εύκολο δρόμο μέσω της δομής του καλωδίου κάτι που απαιτεί χρόνο και εξελίσσεται συνεχώς ως φαινόμενο.  Επίσης, λάβετε υπ΄όψιν ότι κατά την διαδικασία παραγωγής τα υλικά του καλωδίου υπόκεινται σε ισχυρές καταπονήσεις που πιθανόν δημιουργούν κενά με αέρα μεταξύ του διηλεκτρικού και του αγωγού τα οποία απαιτούν χρόνο για να πάψουν να υπάρχουν. Αν χρησιμοποιήσετε την συσκευή μας και υποβάλλεται στην διαδικασία ένα καλώδιο για 100 ώρες, αυτό ισοδυναμεί με 100 χρόνια χρήσης σε κανονικές συνθήκες σε ένα κανονικό σύστημα.
Αυτή η διαδικασία είναι κάτι που πρέπει να γίνεται κάθε τόσο;
Δεν νομίζω... Τουλάχιστον τα δικά μας καλώδια, όπως το Valhalla απλώς βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Λάβετε υπ΄όψιν σας ότι για άλλου είδους κατασκευές όπως αυτές με διηλεκτρικό PVC ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος.  Η οξείδωση αρχίζει σχεδόν αμέσως μετά την κατασκευή και οξείδωση σημαίνει αλλοίωση της επιφάνειας του αγωγού. Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της ποιότητας σε ένα καλώδιο είναι η καθαρότητα και η στιλπνότητα της επιφάνειάς του.
Τί είναι σημαντικότερο κατά την άποψή σας; Το ίδιο το καλώδιο ή ο τερματισμός του;
Και τα δύο είναι το ίδιο σημαντικά. Το καλώδιο είναι βεβαίως κρίσιμο αλλά αν δεν έχεις καλό τερματισμό τότε δεν έχεις τίποτε.
Νομίζετε ότι οι μέθοδοι σύνδεσης που έχουμε στην διάθεσή μας είναι επαρκείς στο να εξασφαλίσουν την ποιότητα; Μήπως χρειάζεται να δούμε πάλι τις προδιαγραφές ή να προταθούν νέου τύπου ακροδέκτες;
Οι προδιαγραφές μπορούν πάντοτε να είναι θέμα συζήτησης αλλά θεωρώ ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά και με τα υπάρχοντα συστήματα. Τα βύσματα του Eichmann, για παράδειγμα, τα βρίσκω εξαιρετικά όπως επίσης και τα υλικά της WBT που χρησιμοποιούμε στην Nordost. Υπάρχουν άλλα θέματα που είναι επίσης σημαντικά, όπως είναι για παράδειγμα η απογύμνωση του αγωγού όταν αυτός προετοιμάζεται για τερματισμό στο βύσμα. Αν χρησιμοποιήσεις λάθος εργαλείο ή λάθος διαδικασία και τραυματίσεις τον αγωγό έστω και λίγο τον, έχεις καταστρέψει.
Σχολιάστε μου λίγο το HDMI...
(γέλια)... Για να είμαι ειλικρινής νομίζω ότι το HDMI είναι κακό! Η ιδέα της μεταφοράς των σημάτων όσο βρίσκονται σε ψηφιακό πεδίο είναι -βεβαίως- σπουδαία αλλά η υλοποίησή της δεν είναι καλή. Οταν αναφερόμαστε σε ψηφιακή μεταφορά δεδομένων εικόνας μιλάμε για καλώδια που θα έπρεπε να έχουν απόκριση συχνότητας ή καλύτερα εύρος λειτουργίας 3-4GHz αλλά αμφιβάλλω αν υπάρχουν καλώδια που ξεπερνούν έστω και το μισό αυτής της απαίτησης. Για τον λόγο αυτό, πιστεύω στην άποψη πως επειδή είναι ψηφιακό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι το HDMI είναι καλύτερο από κάθε τί αναλογικό. Εκτός όλων των άλλων παίζει ρόλο σε ποιά συσκευή βρίσκεται ο καλύτερος επεξεργαστής και πώς μεταφέρεις το σήμα σε αυτόν.
Ποιά είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Μπορώ να σας πώ ότι ετοιμάζουμε ένα προιόν που θα είναι επαναστατικό για τον χώρο των καλωδίων...
Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες λεπτομέρειες;
όχι πολλές... (γέλια). Με την σειρά Valhalla πιστεύουμε ότι παρουσιάσαμε το καλώδιο με τις μικρότερες απώλειες στην αγορά και από τότε ασχολούμαστε με τεχνικές που θα μας οδηγήσουν σε προιόντα ακόμη καλύτερα στον τομέα αυτό. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να τα επιδείξουμε στο Μόναχο, το 2007.

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr