H αρχική ιδέα
πίσω από όλα αυτά μπορεί να φαίνεται περίεργη: Μια εταιρία ιδιαίτερα
γνωστή για την πορεία της στο ψηφιακό audio αποφασίζει να
δημιουργήσει ένα ειδικό front end για ένα διάσημο media player το
οποίο όμως είναι ακριβώς αυτό: ένα media player. Τι μπορεί
να περιμένει κανείς από μια συσκευή σχεδιασμένη να μπαίνει
σε τσέπες και να χρησιμοποιήται με ακουστικά; Η αλήθεια είναι ότι το
ερώτημα αυτό τίθεται δικαιολογημένα. Αν και η Apple έχει επανάληψιν
αναφερθεί στο concept των iPods ως “signal source” (αφήνοντας σαφή
μεν, μαρκετίστικα δε, υπονοούμενα περί των δυνατοτήτων τους) δεν
έχει κάνει και πολλά πράγματα για να αποδείξει τα λεγόμενά
της. Συμφωνούμε ότι ένα iPod παίζει αρκετά καλά αλλά... με Wadia;
Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι; Ίσως το
σημαντικότερο πρόβλημα σε όλα αυτά να υπήρξε ο κλειστός χαρακτήρας
της ίδιας της Apple o οποίος κληρονομείται και στο iPod, μέσω
της μυστηριώδους διαδικασίας του authentication.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν από ένα περίπου χρόνο, στην CES
του 2008, παρουσιάστηκε επισήμως η πρώτη συσκευή που μπορούσε να
διαχειριστεί το ψηφιακό σήμα του media player και ήταν, ακριβώς,
αυτή που βλέπετε στις φωτογραφίες. Η Wadia είναι, ιστορικά,
ο πρώτος κατασκευαστής που “σηκώνει” ψηφιακό σήμα
από το iPod και αυτή είναι όλη η αξία του εγχειρήματος “iTransport”:
Η κατάργηση, δηλαδή του DAC και του αναλογικού σταδίου του media
player. Δεν έχω αμφιβολία ότι η Apple έχει κάνει σοφές επιλογές στα
σημεία αυτά, δοθέντος του είδους της συσκευής, αλλά χμμ... η αλήθεια
είναι ότι σε τέτοια θέματα εμπιστεύομαι περισσότερο κάποιον σαν τη
Wadia, η οποία έχει βάλει στην αγορά διάφορους νεωτερισμούς, μεταξύ
των οποίων η μεταφορά του ψηφιακού σήματος με πραγματική (και όχι
πλαστική) οπτική ίνα και η χρήση custom ψηφιακών κυκλωμάτων για την
επεξεργασία του σήματος μέσω ψηφιακών φίλτρων. Το θέμα βεβαίως
είναι τί έχει κάνει στην συγκεκριμένη περίπτωση... |