Κατ΄ αρχήν ο
απαραίτητος φόρος τιμής: Αν η Tivoli Audio βρίσκεται στο σημείο που
βρίσκεται, το οφείλει στο μικρό επιτραπέζιο ραδιόφωνο Model One, μια
πανέξυπνη και πραγματικά απίστευτης ποιότητας (σε σχέση με την τιμή
της) συσκευή που σχεδίασε και άφησε ως κληρονομιά ο Henry
Kloss. Ο Kloss (ο οποίος έφυγε από την ζωή το
2002) υπήρξε φοιτητής στο Μ.Ι.Τ., στις αρχές της δεκαετίας του
'60, όταν ανακάλυψε κάτι το οποίο γνωρίζουμε όλοι καλά: Τα
ηχεία ακουστικής ανάρτησης! Ηταν ο άνθρωπος που περιέγραψε το
μοντέλο ενός αεροστεγώς κλειστού κουτιού του οποίου ο αέρας καθόριζε
την συχνότητα συντονισμού του συστήματος, χρησιμοποιώντας ένα γούφερ
με ανάρτηση μεγάλης ενδοτικότητας ικανό να πραγματοποιεί μεγάλες
διαδρομές. Η ιδέα του Kloss οδήγησε για πρώτη φορά στον σχεδιασμό
ηχείων που μπορούσαν να κατέβουν χαμηλά και να έχουν μικρές
διαστάσεις και επάνω σε αυτήν βασίστηκε η γνωστή εταιρία Acoustic
Research της οποίας ο ίδιος υπήρξε ιδρυτής. Στα έργα και τις ημέρες
του Kloss περιλαμβάνονται επίσης ένας εκ των κλασικότερων
ραδιοφωνικών δεκτών, ο KLH Model 8, καθώς και το γεγονός ότι,
σύμφωνα με την ιστορία, το 1968 "έπεισε" τον Ray Dolby να του
σχεδιάσει το πρώτο σύστημα αποθορυβοποίησης για οικιακή χρήση, το
Dolby B, το οποίο και χρησιμοποιήσε στο πρώτο κασετόφωνο της Advent
(την οποία επίσης ίδρυσε). Η καρίερα του συνεχίστηκε με την Kloss
Video η οποία παρουσίασε το πρώτο σύστημα προβολικής τηλεόρασης και
έκλεισε το 2000, όταν σε συνεργασία με τον De Vesto ίδρυσε την
Tivoli ενώ ήταν από τους πρώτους που τιμήθηκε με την συμμετοχή του
στο Consumer Electronics Hall of Fame. Ο De
Vesto, τώρα, μπορεί να μην έχει το "άγγιγμα του Μίδα" που
είχε ο Kloss όσον αφορά στα ηλεκτρονικά, αποδείχθηκε όμως
άξιος της κληρονομιάς του δασκάλου. Διατήρησε την
φυσιογνωμία της Tivoli και φρόντισε να κάνει σωστά βήματα όταν οι
εξελίξεις το απαίτησαν. Μία ματιά στον κατάλογο προιόντων της
εταιρίας, αποδεικνύει του λόγου το αληθές... Επί του προκειμένου,
τώρα, το Music System είναι μια εντελώς διαφορετική συσκευή από το
Model One: Απέχει αρκετά από την σπαρτιάτικη λιτότητα που
χαρακτηρίζει το μικρό ραδιόφωνο προσφέροντας όλες τις δυνατότητες
που θα ήθελες από ένα μεγάλο και ακριβό επιτραπέζιο ολοκληρωμένο
σύστημα ήχου, αποφεύγοντας όμως, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες που
συνοδεύουν το κείμενο,την τυποποίηση που χαρακτηρίζει αυτό το είδος
προιόντων. |