Ο
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ AV αποτελεί, για πολλούς, μια
εμβληματική επιλογή. Η παρουσία του σε ένα σύστημα υπογραμμίζει το
γεγονός ότι ο κάτοχός του έχει οπτικοακουστικές και όχι μόνο
ακουστικές ανησυχίες, ενίοτε δε αποτελεί κι ένα δείγμα της μεγάλης
ικανότητάς του να χειρίζεται και να κατανοεί μια παραδοσιακά
δύσχρηστη συσκευή. Μετά το βίντεο VHS και τις ακατανόητες
μεθόδους προγραμματισμού του -που ευτυχώς έχουμε αφήσει πίσω μας εδώ
και κάποια χρόνια- οι ραδιοενισχυτές AV αποτελούν, ίσως, τα πλέον
ιδιότροπα μηχανήματα που μπορείτε να συναντήσετε στον συγκεκριμένο
χώρο. Το δέος και την ικανοποίηση για την τεράστια ποικιλία εισόδων
και τις 7.1 εξόδους (αριθμός που σήμερα "ζητιέται" περισσότερο)
συνήθως διαδέχεται ένα κάποιο άγχος: Πώς τα χειρίζεσαι όλα αυτά; Ο
υποφαινόμενος είναι από τους τελευταίους που θα πάρει, στο θέμα
αυτό, το μέρος του χρήστη: Το ρητό "Read The Fuc**ing
Manual" αποτελεί προμετωπίδα στις σελίδες αυτές ή αν θέλετε να
χρησιμοποιήσετε ένα ελληνικό ρητό στη θέση του, πάρτε αυτό: "Τα
μεταξωτά βρακιά θέλουν... -ξέρετε εσείς τί!". Αντιλαμβάνεσθε
επομένως ότι το να είναι ο ενισχυτής δύσχρηστος είναι ένα από τα
τελευταία μειονεκτήματα που μπορώ να σκεφτώ. Από την άλλη,
όταν ένας κατασκευαστής κάνει την υπέρβαση και
προσφέρει μια συσκευή που είναι εύχρηστη δεν μπορούμε και να το
αγνοήσουμε. Σαφώς θα πρέπει να επιβραβευθεί για την προσπάθεια, υπό
την προυπόθεση ότι δεν έχει "ξεχάσει" όλα τα υπόλοιπα -βεβαίως...
Εκρινα την εισαγωγή αυτή απαραίτητη, επειδή όταν η Sony παρουσίασε
και επι ελληνικού εδάφους (στο περιθώριο του περισυνού Athens High
End Show) τα νέα μοντέλα ραδιοενισχυτών της σειράς ES, η σημασία που
έδωσε στο GUI του DA5200ES ήταν παραπάνω από εμφανής. Οι άνθρωποι
ήταν ενθουσιασμένοι και δεν το έκρυβαν (είχαν
βεβαίως καλούς λόγους -όπως θα δούμε). Στην πραγματικότητα,
πάντως, το νέο περιβάλλον χρήστη, μέσα από το οποίο γίνονται οι
διάφορες επιλογές και η παραμετροποίηση του ενισχυτή, είναι ένα από
τα τέσσερα ενδιαφέροντα σημεία του DA5200ES. Τα
άλλα τρία είναι το αυτόματο σύστημα προσαρμογής στον χώρο που
διαθέτει, η πληρότητα του τμήματος βίντεο (με scaler, de-interlacer,
up-converter κ.λπ, κ.λπ) και τέλος η απουσία του λογοτύπου S-Master
από την πρόσοψη. Οσο και αν μας φάνηκε περίεργο είναι, πάντως,
γεγονός: Στην περίπτωση του DA5200ES (αλλά και των δύο μικρότερων
συσκευών της συγκεκριμένης σειράς δηλαδή των DA3200ES και DA1200ES)
η Sony εγκατέλειψε τα διακοπτικά της αρθρώματα S-Master Pro (που μας
είχαν κάνει πολύ καλή εντύπωση όταν είχαμε
δοκιμάσει τον STR-DA7100ES περίπου ένα χρόνο πριν) και εξόπλισε
τους νέους τους ενισχυτές με κλασικά γραμμικά στάδια ισχύος!
Αυτό που απομένει, βεβαίως, είναι να διαπιστώσουμε το
πόσο καλή σύνθεση έχει γίνει σε όλα αυτά, κάτι που
κάνουμε στις αμέσως επόμενες σελίδες... |