Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 05/04/2011
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ
H περίπτωση της Luxman δεν είναι, δυστυχώς, ασυνήθιστη: Πρόκειται για έναν ακόμη ιστορικό κατασκευαστή (ιδρύθηκε το 1925) που συμμετείχε ενεργά στην δημιουργία αυτού που λέμε σήμερα υψηλή πιστότητα και, κάπου στο δρόμο, έπεσε στην παγίδα της “αγοράς” δηλαδή στην παραγωγή πολύ μέτριων συσκευών για μαζική κατανάλωση . Ακόμη κι έτσι όμως, η εταιρία δεν έχασε αυτό το κάτι που την έκανε ξεχωριστή. Η Lux βρίσκεται πίσω από μερικές από τις πλέον ενδιαφέρουσες ιδέες που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο audio: Τα δικτυώματα ολικής αρνητικής ανάδρασης στα στάδια ισχύος, την σταθεροποίηση των αναλογικών δίσκων μέσω αντλίας κενού και, ακόμη, τον αλγόριθμο Fluency του Kozuo Toraichi, μια από τις πιο αποτελεσματικές και καλόηχες προσεγγίσεις στην υπόθεση του upsampling που έχουμε στη διάθεσή μας σήμερα (και παρουσιάστηκε το... 1987!). Το 2000 οι Ιάπωνες ανέκτησαν τον έλεγχο του brand name (το οποίο ανήκε τότε στην... Samsung) και επέστρεψαν στον χώρο του απαιτητικού hi-fi. Ο πρόγονος του ολοκληρωμένου ενισχυτή που δοκιμάζουμε σε αυτές τις σελίδες ήταν από τις πρώτες τους συσκευές (ως έκδοση 505f μπήκε στην αγορά το 2001) και ήταν από τις πλέον επιτυχημένες της ανανεωμένης Luxman.
Ο L-505u αποτελεί την εξέλιξη του αρχικού μοντέλου και, με βάση τα όσα δηλώνει η ίδια η εταιρία, εκτός του διαφορετικού κυκλώματος, “κατεβάζει” στη μεσαία κατηγορία τιμής λύσεις που βασίζονται στην εμπειρία της από την σχεδίαση των κορυφαίων της μοντέλων προενισχυτή και τελικού (C-1000f και B-1000f). Αυτό που, κατά τη γνώμη μου, είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι η ίδια η αρχική προσέγγιση: Ο L-505u προσπαθεί να παραμείνει συνεπής απέναντι στην έννοια του ολοκληρωμένου ενισχυτή, να προσφέρει δηλαδή όλες τις απαραίτητες δυνατότητες που χρειάζεται κανείς για να ελέγξει ένα σύστημα, μαζί με αρκετή ισχύ, θετική αίσθηση στην χρήση και φυσική παρουσία που φλερτάρει διακριτικά με το vintage χωρίς να φαίνεται παρωχημένη ή εκνευριστικά κολλημένη σε κάποια “παράδοση”.