|
REVIEW |
Ο Λ Ο Κ Λ Η Ρ Ω Μ Ε Ν Ο
Σ Ε Ν Ι Σ Χ Υ Τ Η Σ |
Leben
CS600 |
|
O CS600 ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΣΚΕΥΩΝ που απλώς θέλεις να τις έχεις,
χωρίς να μπορείς να εξηγήσεις επακριβώς την αιτία και χωρίς να
μπορείς να δώσεις μία σειρά από σαφή τεχνοκρατικά ή έστω
τεχνοοικονομικά επιχειρήματα που να δικαιολογούν μία τέτοια
επιλογή. Θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ενδιαφέρον παράδειγμα
για την πιθανότητα να υπάρχει, τελικώς, η δυνατότητα ενός
συναισθηματικού δεσμού μεταξύ χρήστη και
συσκευής και ένα εξαιρετικό επιχείρημα για την θεωρία που
θέλει τα διάφορα μηχανήματα να έχουν και άλλες αξίες πέρα από
αυτές που σχετίζονται με την λειτουργικότητα. Καθ όλη
την διάρκεια της δοκιμής, δεν υπήρξε ούτε ένας άνθρωπος,
ανεξαρτήτως της σχέσης του με την μουσική και το audio
γενικότερα, που να είδε το νέο πνευματικό παιδί του Τaku Ηyodo
και να μην τον περιεργάσθηκε, να μην έπαιξε με τους διακόπτες
του και να μην ρώτησε τί ακριβώς είναι και πόσο
έχει. | |
Φωτό: Πάρις Νικολάου |
|
ΓΕΝΙΚΩΣ... |
|
Το γεγονός αυτό είναι μία νίκη για έναν
ολοκληρωμένο ενισχυτή του οποίου η τεχνολογία έχει ηλικία
πάνω από εξήντα χρόνια, αποδίδει ολίγες δεκάδες βατ
και έχει μία εμφάνιση που θα την ονόμαζα κλασική, όρος που με βάση
και τις φωτογραφίες θα μπορούσε κάλλιστα να μεταφραστεί ως
"παλιομοδίτικη". Αφήνω το γεγονός ότι χρησιμοποιεί λάμπες τελευταίο,
γιατί αυτό ελάχιστη σχέση φαίνεται να έχει με την ιδιαίτερη γοητεία
που αποπνέει η συσκευή, η οποία αποτελεί μία ενδιαφέρουσα προσπάθεια
να επανακαθοριστεί η ιδέα του ολοκληρωμένου ενισχυτή, ή, για να
είμαι πιο ακριβής, να επιστρέψει σε μία εποχή όπου όλα ήταν πιο
θαυμαστά, λιγότερο αναμενόμενα και oι διακόπτες ήταν μαύροι,
τετράγωνοι και είχαν δύο θέσεις... Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι όλα
αυτά τα στοιχεία, τα οποία εν πολλοίς φαίνεται να χαρακτηρίζουν την
υπόθεση "Leben" δεν αποτελούν ένα καλά οργανωμένο εργαλείο
μάρκετινγκ, ή, έστω, δεν αποτελούν μόνο ένα καλά οργανωμένο εργαλείο
μάρκετινγκ. Η Leben είναι μία εταιρία που ασχολείται με την
κατασκευή ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για να βγάλει το
ψωμί της και οι ενισχυτές είναι ένα παράπλευρο προιόν, χόμπυ του
ιδιοκτήτη της. Ο κύριος Hyodo έχει υπηρετήσει τον χώρο του
audio από μία ενδιαφέρουσα θέση, κατά τα φαινόμενα: Ανήκε στην
σχεδιαστική ομάδα της Luxman, όταν η Luxman ήταν η Luxman και όχι
ένα ακόμη απλώς γνωστό Ιαπωνέζικο brand name. Οι γνωρίζοντες
αντιλαμβάνονται το χρονικό πλαίσιο: Μιλάμε για τα χρόνια πριν το
'80... Ο Hyodo εκτός από καλή φήμη, αρέσκεται και στο να συλλέγει
λυχνίες, τις οποίες εν συνεχεία χρησιμοποεί στα προιόντα του, τα
οποία δεν είναι και πολλά: Εξι όλους και όλους κωδικούς έχει η
Leben, από τους οποίους οι τρείς ανήκουν σε ολοκληρωμένους
ενισχυτές, ο ένας σε έναν προενισχυτή και δύο ακόμη αντιστοιχούν σε
τελικούς ενισχυτές. Χωρίς να είναι κανείς βέβαιος, μπορεί να
υποθέσει ότι ο Hyodo βασικώς σχεδιάζει και κατασκευάζει
ενισχυτικά για την πλάκα του, αλλά αυτό κάνει το πράγμα
ακόμη πιο ενδιαφέρον (και πιθανώς επικίνδυνο για το
κατεστημένο)... |
| |
|