Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 16/02/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχείο δαπέδου/Τελικός ενισχυτής

Amphion Argon 7LS/Amp700

Amphion Argon 7LS/Amp700

Το Argon 7LS αντικατέστησε το ηχείο αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκε διαδοχικά από τον Amphion Amp700 και τον τελικό ενισχυτή αναφοράς (Parasound HCA3500). Και οι δύο ενισχυτές “πήγαν” το ηχείο με μεγάλη άνεση, χωρίς προβλήματα οδήγησης, όπως θα περίμενε κανείς. Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το σύνηθες που χρησιμοποιώ παγίως στις δοκιμές του avmentor.gr (Teac Esoteric P70/D70, foobar2000/Win10/dCS U-Clock, Melos Plus Series Line).
H τοποθέτηση του ηχείου στον χώρο δεν ήταν δύσκολη υπόθεση, δεδομένου του μικρού ίχνους του. Με απόσταση περί το μισό μέτρο από τα πίσω όρια του χώρου και 2,5 μέτρα περίπου από την θέση ακρόασης, φάνηκε να αισθάνεται άνετα.

Η ιδέα χρήσης ενός καθαρόαιμου μόνιτορ σε οικιακό περιβάλλον έχει την δική της μυθολογία. Άλλοι την εξορκίζουν, άλλοι την δέχονται, άλλοι (όπως ο υποφαινόμενος) την χρησιμοποιούν, με μικρές δόσεις μουρμούρας (επειδή κάνει ένα μέρος της δισκοθήκης να ακούγεται όπως πρέπει, δηλαδή, χάλια...). Η Amphion, ίσως, μπήκε στον πειρασμό να αλλάξει, απλώς, το φινίρισμα των pro μοντέλων της και να τα σερβίρει ως... high-end αλλά, προφανώς, πρυτάνευσε ο βορειοευρωπαϊκός περφεξιονισμός. Η εταιρία αναφέρει ότι τα ηχεία της οικιακής σειράς βασίζονται, μεν, στις ιδέες των μόνιτορ, είναι, δε, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του αντίστοιχου χρήστη. Δεν ξέρω τί ακριβώς σημαίνει αυτό, αλλά, μακροσκοπικά, το 7LS είναι ένα ηχείο όσο χρειάζεται ακριβές, ιδιαίτερα ευχάριστο και ξεκούραστο που δένει άψογα με τον χώρο, κατά πάσα πιθανότητα, ακόμη και σε δύσκολα στησίματα.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι, εννοείται, η εικόνα. Το ηχείο εξαφανίζεται και δίνει την θέση του σε μια εξαιρετικά καθορισμένη σκηνή με σαφές πλάτος και πολύ καλό βάθος. Η συμπεριφορά αυτή συνδυάζεται με μια πολύ καλή αίσθηση ουδετερότητας στην μεσαία περιοχή και ξεκούραστες υψηλές συχνότητες, ενώ χαμηλά το ηχείο δεν φάνηκε να υπερβάλλει σε καμία περίπτωση, προσπαθώντας να εντυπωσιάσει.

Amphion Argon 7LS/Amp700 Amphion Argon 7LS/Amp700

Πιο αναλυτικά, το sound stage που δημιουργούν τα Argon 7LS είναι εστιασμένο λίγο πίσω από τον οριζόντιο άξονα των ηχείων με εξαιρετικές περιγραφές του αέρα, του χώρου και της κίνησης. Ο ακροατής γίνεται αποδέκτης μιας λεπτομερούς, φυσικής εικόνας, με αβίαστη τοποθέτηση των ηχητικών αντικειμένων στον χώρο, πολύ καλή αίσθηση του βάθους και πολύ καλή περιγραφή των διαστάσεων.
Χαμηλά, το ηχείο φάνηκε να έχει καλή έκταση και έναν αυστηρό χαρακτήρα ο οποίος δεν επιτρέπει τις υπερβολές κοντά στο κατώτερο όριο, επιτρέποντάς του να γεμίσει τον χώρο και να γίνει πραγματικά επιβλητικό όταν το πρόγραμμα το απαιτήσει. Τα ρυθμικά μέρη αποδόθηκαν γρήγορα, με σώμα, γεμάτη αίσθηση και θα τραβήξουν την προσοχή του ακροατή εύκολα, επιβάλλοντας το ηχείο στον χώρο, χωρίς να λερώνουν την χαμηλομεσαία περιοχή με περιττές “ουρές”. Το ηχείο φαίνεται να υπογραμμίζει με μεγάλη μαεστρία την συγκεκριμένη περιοχή (του ρυθμού) χωρίς να υπερβάλλει και σε αυτή την συμπεριφορά, οφείλεται πιθανώς το ότι ακούγεται τόσο ευχάριστο και φιλικό.
Οδηγημένο από τον κατάλληλο ενισχυτή (που δεν θα βρεθεί δύσκολα καθώς είναι αρκούντως ευαίσθητο) μπορεί να καλύψει με σοβαρές στάθμες έναν μέτριο ή και σχετικώς μεγάλο χώρο. O Amp700 δεν κουράστηκε να το οδηγήσει στα όριά του αλλά και πέρα από αυτά, όταν εφαρμόστηκε ψηφιακή αντιστάθμιση της ακουστικής του χώρου, η οποία “γέμισε” λίγο την περιοχή των πολύ χαμηλών, αλλά έθεσε σε δοκιμασία τις διαδρομές των γούφερ.
Η συμπεριφορά στην περιοχή των χαμηλών συνδυάζεται με μια πολύ καλή αίσθηση ουδετερότητας, με εξαιρετικές δυνατότητες περιγραφής της μεσαίας περιοχής (να 'τα τα 1600Hz του φίλτρου...). Εδώ, ο ακροατής απολαμβάνει μια σπάνια αίσθηση φυσικής παρουσίας στον χώρο και το αποτέλεσμα είναι, σε κάθε περίπτωση, μαλακό, ευχάριστο και -παρόλα αυτά- ακριβές, σε σημείο να μην νιώθεις ότι σου λείπει τίποτα. Πιθανώς, εδώ “παίζει” το voicing της εταιρίας: Το ηχείο είναι σαφώς φιλικό προς κάποιες σκληρές παραγωγές και είναι σαφές ότι αφήνει τον ακροατή στην ησυχία του, να απολαύσει την μουσική του.
Παρόμοια λογικά φάνηκε να υπάρχει και στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων. Ακούστηκαν ισορροπημένα φωτεινές, μαλακές και ξεκούραστες με καλή αίσθηση της έκτασης πολύ καλή ταχύτητα, σώματα και αποσβέσεις και πολύ καλή αίσθηση του αέρα στην περιοχή. (πιθανώς λόγω του συντονισμού που “ανοίγει” την απόκριση ψηλά; Συζητείται.)
Ο αρμονικός πλούτος των οργάνων της περιοχής αποδίδεται σωστά και το αποτέλεσμα είναι όσο πρέπει φωτεινό, ισορροπημένα λαμπρό, με έντονη παρουσία, χωρίς να γίνεται ποτέ σκληρό, τραχύ ή μεταλλικό. Προς επίρρωσιν των λεγομένων της Amphion γύρω από την συμπεριφορά του ηχείου ως “σημειακή πηγή” πάνω από τα 1600Hz, το Argon 7LS αποδείχθηκε ένα εξαιρετικό ηχείο στην απόδοση του envelopment και των πληροφοριών εκτός φάσης, το καλύτερο από όσα έχουμε ακούσει εδώ και πολύ καιρό.
Οι καλές δυνατότητες στάθμης δίνουν στο 7LS αντιστοίχως καλές επιδόσεις σε θέματα μακροδυναμικών (θα πρέπει να προσπαθήσεις για να ακούσεις συμπίεση ή άλλα προβλήματα) ενώ η δυνατότητά του σε θέματα απόδοσης των μικρών λεπτομερειών φάνηκε να είναι πραγματικά πολύ καλή, απότοκη, ίσως, ενός καλού παντρέματος των δύο δρόμων (κάτι στο οποίο η εταιρία δίνει μεγάλη σημασία, με βάση τα γραφόμενα της). Το τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα ηχείο ακριβές, με αρετές μόνιτορ και με voicing που έχει γίνει πολύ προσεκτικά, σχεδόν αόρατα, θα έλεγα, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι πάντοτε ευχάριστο και να σε προσελκύει να συνεχίσεις την ακρόαση.

Τελικώς...

... αποδείχθηκε πως είχα δίκιο που ήθελα να ακούσω ένα Amphion. Πέρα από τον μινιμαλισμό του, που τον περιμένεις, λόγω καταγωγής, το 7LS καταφέρνει κάτι σπάνιο: Να προσφέρει ακρίβεια, εξαιρετική στερεοφωνική εικόνα και ουδετερότητα, παραμένοντας ένα ηχείο για καθημερινή χρήση, με οποιοδήποτε είδος μουσικής και για κάθε ακροατή. Ακούστε το, οπωσδήποτε!