Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 20/03/2018

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

STREAMER/ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΗΧΕΙΟ

Electrocompaniet EC Living Tana SL-1/L1

Electrocompaniet EC Living Tana SL-1/L1

Η εργαστηριακή αξιολόγηση του TANA κρύβει δύο ιδιαιτερότητες. Καταρχήν, είναι ένα ολοκληρωμένο/ενεργό σύστημα, επομένως η μέτρησή του, αν και ακολούθησε τις συνήθεις διαδικασίες που χρησιμοποιούμε για όλα τα αντίστοιχα προϊόντα, περιλαμβάνει, ως αποτέλεσμα την συνολική συμπεριφορά του ως σύστημα (περιλαμβανόμενων του ενισχυτή και του ψηφιακού επεξεργαστή). Δεύτερον, η επιλογή της Electrocompaniet να μην συμπεριλάβει μια αναλογική είσοδο στο SL-1, μας έκανε την ζωή κάπως πιο δύσκολη, καθώς το (αναλογικό) σήμα του συστήματος μέτρησης έπρεπε πρώτα να ψηφιοποιηθεί. Την αποστολή αυτή ανέλαβε το master recorder DV-RA1000 της Tascam, ρυθμισμένο να λειτουργήσει ως A/D Converter με sampling rate 16-bit/44.1kHz. Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της προς αξιολόγηση συσκευής λειτουργεί στο ψηφιακό πεδίο, οδηγεί σε ευρήματα που δεν συναντούμε σε συμβατικό ηχείο (για παράδειγμα, το pre-echo που φαίνεται στην βηματική απόκριση). Οι ρυθμίσεις ήταν αυτές που θεωρήσαμε ως τις πλέον ουδέτερες (η ρύθμιση του χαμηλού στο “0” και o ρυθμός λειτουργίας σε “short range”.
Η ψευδοανηχοϊκή απόκριση αποκαλύπτει ένα ηχείο με καλή ακρίβεια στην μεσαία περιοχή και στην κατώτερη περιοχή των υψηλών συχνοτήτων καθώς η καμπύλη παραμένει, σαφώς, μέσα στα όρια των ±3dB, μέχρι τα 6.5kHz περίπου. Ένα από τα χαρακτηριστικά του SL-1 είναι μια τάση εξασθένησης της περιοχής μεταξύ 7-10kHz καθώς και ένας σχετικώς ήπιος τονισμός των ανώτερων υψηλών συχνοτήτων. Η απότομη αποκοπή πάνω από τα 20kHz είναι χαρακτηριστικό του συστήματος που λειτουργούσε, κατά την διάρκεια των μετρήσεων, σε ρυθμό δειγματοληψίας 44.1kHz.
Η συνολική απόκριση του ηχείου (splicing, near field/quasi anechoic) περιλαμβάνει μια λελογισμένη ενίσχυση της περιοχής των χαμηλών συχνοτήτων γύρω από τα 100Hz, πιθανότατα αποτέλεσμα του voicing της Electro και μια προσπάθεια να κερδίσει κάπως σε παρουσία η μικρή σε όγκο καμπίνα, αλλά η εικόνα μιας ισορροπημένης, γενικώς, συμπεριφοράς στο φάσμα παραμένει. Η μέση απόκριση του ηχείου (αποτέλεσμα πολλών μετρήσεων σε μια περιοχή ±5° στον οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα) δεν κρύβει εκπλήξεις, διατηρώντας την γενική μορφή που είδαμε στην ψευδοανηχοϊκή μέτρηση.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας. Ανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 1m (συχνότητες πάνω από τα 400Hz), με και χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (κόκκινη και πράσινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας με εξομάλυνση 0.33oct. Συνδυασμός quasi anechoic/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (κόκκινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (πράσινη).

Η βηματική απόκριση του ηχείου περιλαμβάνει ψηφιακό pre-echo (δείγμα της παρουσίας ψηφιακών φίλτρων στην αλυσίδα) και δείχνει μια μικρή καθυστέρηση κατά την μετάβαση από το τουίτερ στο γούφερ. Είναι δύσκολο να πει κανείς αν αυτό οφείλεται στο κομμάτι του ηχείου (φίλτρο/μεγάφωνα/καμπίνα) ή έχει βάλει την υπογραφή του το DSP, καθώς η Electrompaniet δίνει σχεδόν μηδενικές πληροφορίες γύρω από αυτά τα πράγματα. Αυτό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς, όμως, είναι η γρήγορη και ομαλή απόσβεση που διαθέτει το SL-1.
Το διάγραμμα των αποσβεννυμένων φασμάτων περιλαμβάνει έναν αρκετά έντονο συντονισμό στην περιοχή των 2kHz και έναν, πολύ μικρότερο σε διάρκεια, λίγο πάνω από τα 4kHz. Κατά τα άλλα, το ηχείο εμφανίζεται πολύ γρήγορο και καθαρό.

Thumbnail Thumbnail

Βηματική απόκριση.

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Οι μετρήσεις κατευθυντικότητας του SL-1 έχουν δύο πρόσωπα. Στο οριζόντιο επίπεδο είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ομαλό στην συμπεριφορά του ηχείο, το οποίο είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα ομοιογενές πεδίο ανακλάσεων, αλλά γίνεται αρκετά κατευθυντικό στις πολύ υψηλές συχνότητες.
Στο κατακόρυφο επίπεδο, εμφανίζεται αρκετά ιδιότροπο εκτός άξονα και με βάση το σχετικό διάγραμμα, αυτό που μπορεί κανείς να συμβουλεύσει είναι ότι ο ακροατής θα πρέπει να κάθεται στην σωστή θέση (στον άξονα, με μικρές μόνο αποκλίσεις) αν θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες του ηχείου και να εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή τονική ισορροπία.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Η καμπίνα του ηχείου, η οποία είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα αχρωμάτιστη, παρά το γεγονός ότι η υφασμάτινη επένδυση δημιούργησε κάποιες δυσκολίες στο να βρεθεί μια θέση όπου θα μπορούσε να τοποθετηθεί το επιταχυνσιόμετρο. Η μπάφλα δεν φαίνεται να διαθέτει κάποιον άξιο λόγου συντονισμό, ιδιαίτερα στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, ενώ το επάνω μέρος του ηχείου εμφανίστηκε κάπως πιο ζωηρό, με δύο έντονους συντονισμούς, στα 250Hz και στα 900Hz, αμφότερους, πάντως, κάτω από τα dBm/sec2.

Thumbnail Thumbnail

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας.

Στάθμη επιταχύνσεων στο επάνω μέρος της καμπίνας.