| |||||||||||
| |||||||||||
|
LOCATION BAR►ΝΕΑ: H SONY ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟ PLAYSTATION 3... |
AV BLOG ► |
SITE MAP ► |
|
H Sony ανακοίνωσε επίσημα το PS3 | |||
16.05.2005 Βάζοντας ένα τέλος στην φημολογία που κράτησε αρκετούς μήνες, η Sony αποκάλυψε για πρώτη φορά επίσημα την νέα παιχνιδομηχανή της που είναι γνωστή ως PlayStation 3 ή PS3. Aναθεωρώντας την πολιτική που είχε εφαρμοστεί στο PS2, το οποίο ήταν αναβαθμίσιμο σε διάφορα επίπεδα (κάποια από τα οποία δεν έφτασε ποτέ ικανοποιητικά), η Sony ενσωμάτωσε από την αρχή στο PS3 μία μεγάλη συλλογή από δυνατότητες οι οποίες διευρύνουν την χρήση της κονσόλας από απλή πλατφόρμα βιντεοπαιχνιδιών σε ένα πλήρες σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας πλήρως συμβατό με την σημερινή άποψη περί ψηφιακών media. Στο κέντρο του συστήματος αυτού βρίσκεται ένας νέος επεξεργαστής, ο οποίος αναπτύχθηκε κάτω από τις κοινές προσπάθειες της IBM, της Sony και της Τoshiba και είναι γνωστός εδώ και καιρό ως Cell. Ο Cell αποτελείται από 234 εκατομύρια τρανζίστορς σε ένα υπόστρωμα 221mm2 και μπορεί να πραγματοποιήσει 256 δις πράξεις κινητής υποδιαστολής (25GFlops) με συχνότητες χρονισμού μεταξύ 3.2 και 5.2GHz. Η αρχή λειτουργίας του Cell είναι παρόμοια με αυτή των επεξεργαστών RISC οι οποίοι εφαρμόζουν μία στρατηγική παράλληλης επεξεργασίας πολλών εντολών, διαθέτουν μία μνήμη cache (τοπική μνήμη ώστε να ελαχιστοποιούνται οι διαδικασίες διαχείρισης και ανάγνωσης της RAM) καθώς και ένα "παράθυρο εντολών" (Instruction Window) με την βοήθεια του οποίου μπορούν να αναγνώσουν και να διευθετήσουν τις προς εκτέλεση εντολές. Οι επεξεργαστές Pentium και Power PC βασίζονται σε παραλλαγές αυτής της ιδέας η οποία, ωστόσο, αν χρησιμοποιηθεί υπερβολικά αυξάνει την πολυπλοκότητα και τις καθυστερήσεις. Η IBM στην περίπτωση του Cell επέλεξε μία διαφορετική αρχιτεκτονική: Αντικατέστησε την πολύπλοκη διαδικασία διαχείρισης (το παράθυρο εντολών) με επιμέρους υπολογιστικές μονάδες οι οποίες ονομάζονται Synergistic Processing Elements (SPE) και οι οποίες μπορούν να εκτελέσουν μέχρι δύο εντολές ταυτόχρονα, διαθέτοντας τοπική μνήμη RAM (256K). H έκδοση του Cell που χρησιμοποιήται στο PS3 είναι ένα chip με οκτώ SPEs που επικοινωνούν μέσω ενός κοινού κεντρικού διαύλου, και από τις οποίες χρησιμοποιούνται οι επτά. Ο κεντρικός έλεγχος του Cell γίνεται από έναν επεξεργαστή 64bit αρχιτεκτονικής PowerPC. To τελικό αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης είναι να μεταφέρεται ένα μεγάλο ποσοστό του υπολογιστικού έργου από το hardware στο λογισμικό και στον επεξεργαστή ελέγχου, επιτρέποντας έτσι την πιο αποδοτική λειτουργία του συστήματος. Στον τομέα των γραφικών το PS3 χρησιμοποιεί τον επεξεργαστή RSX της Nvidia με την εύγλωττη ονομασία "Reality Synthesizer". Πρόκειται για ένα chip με τριακόσια εκατομύρια τρανζίστορς (την μεγαλύτερη πυκνότητα από όλους τους εμπορικά διαθέσιμους επεξεργαστές σήμερα) το οποίο μπορεί να υποστηρίξει προβολή 1080p σε δύο εξόδους όπου θα προβάλεται διαφορετική εικόνα (καταργώντας έτσι τα split screens, υποθέτoντας βεβαίως ότι υπάρχουν τα σχετικά μόνιτορς...) | |||
| |||
Με την ανακοίνωση των τυπικών επιδόσεων και προδιαγραφών ξεκίνησε, βεβαίως, το σπέκουλο σχετικά με τον ανταγωνισμό, δηλαδή το Xbox 360. Επειδή, το ρητό "δύο (η περισσότεροι) γαίδαροι (συγγνώμη-gamers) μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα" ισχύει και σε αυτή την περίπτωση, αφού θυμήσουμε ότι τα Flops, και τα Hz είναι ενδείξεις επιδόσεων και όχι αποδείξεις (μέχρι τουλάχιστον να δικαιωθούν από αντίστοιχα παιχνίδια που θα τα χρησιμοποιούν), ας ρίξουμε μία ματιά στις υπόλοιπες δυνατότητες του συστήματος: Τα controllers του θα είναι ασύρματα, θα χρησιμοποιούν τεχνολογία Bluetooth η οποια επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση μέχρι επτά αλλά θα λειτουργούν κα μέσω USB 2.0. Ο οδηγός οπτικού δίσκου θα υποστηρίζει όλα τα φορμά CD, όλα τα φορμά SACD και DualDisk (αλλά όχι DVD-Audio...), όλα τα φορμά DVD (εκτός από το DVD-RAM) καθώς επίσης και δίσκους Bluray ROM και εγγραφόμενους. Δεν θα υπάρχει όμωςδυνατότητα εγγραφής. Το PS3 θα διαθέτει σκληρό δίσκο 2.5 ιντσών του οποίου η χωρητικότητα δεν ανακοινώθηκε επίσημα και ο οποίος θα μπορεί να εξέλθει του μηχανήματος και να μεταφερθεί σε άλλο PS3 ("να φέρω τον σκληρό μου να παίξουμε;"). H επικοινωνία με τον έξω κόσμο θα μπορεί να γίνεται είτε μέσω Ethernet (10/100/1000) είτε μέσω WiFi/Bluetooth ενώ από πλευράς εξόδων θα υποστηρίζονται HDMI, καθώς επίσης και αναλογικό/ψηφιακό audio, USB 2.0, Memory Stick (Standard/Duo/Pro), κάρτες SD καθώς και CompactFlash (I/II). H διάθεση του στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2006 (οπότε συνεχίστε την προπόνηση στο GT4/PS2) και η τιμή του δεν είναι ακόμη γνωστή. | |||
ΙΝFO: Sony Hellas, τηλ.: 801.11.92000, web: http://www.sony.gr, http://www.playstation.gr | |||
Aναφορές: Introducing the IBM/Sony/Toshiba Cell Processor – John Stokes, http://www.arstechnica.com | |||
|
| |||
Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout
|