ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ |
Ελένη Τσαλιγοπούλου - Κάθε Τέλος Κι Αρχή
, Βώξ - Στη Θάλασσα των
Μυστικών, Όναρ - Που
Ταξιδεύεις; ,
Εν
CDομία...► |
ΗΧΗΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ...► |
|
|
σ ύ γ χ ρ ο
ν ο λ α ϊ κ ό |
Ελένη Τσαλιγοπούλου - Κάθε Τέλος Κι Αρχή
(Ακτή/SonyBMG) |
|
ΔΕΙΓΜΑ► Είναι Εντάξει Μαζί Μου |
Κλασική, σταθερή αξία,
που προσπάθησε όσο έπρεπε Ελένη Τσαλιγοπούλου, η (με
την πολύ καλή έννοια...) πασπαρτού φωνή του σήμερα και Κώστας
Λειβαδάς ο δημιουργός τραγουδιών που πάνε (με την καλή έννοια...) με
όλα και αντλούν ιδέες από παντού. Από την ενορχήστρωση των Μίκρο στο
έξοχο "Είναι Εντάξει Μαζί Μου", το λαϊκό "Λεπτοδείχτες", το σύγχρονο
"Τα Κόλπα", το "βαθύ" "Δε Θα Φύγω Απ 'Δω (Αν δεν τα χάσω πρώτα
όλα)", το νοσταλγικό "Μεταξουργείο", όλα είναι πλακάκια του ίδιου
δαπέδου όπου η Τσαλιγοπούλου περπατάει ανάμεσά τους με ικανότητα
ηθοποιού, αλλάζοντας με ένα κλικ διάθεση, χαρίζοντας ένα latin
σκέρτσο εδώ, μία παραπονιάρικη ελληνική ανάσα εκεί, μία σύγχρονη
γυναικεία ματιά παρακάτω. Η πολυμορφία των προτάσεων του Κώστα
Λειβαδά είναι πρώτα ευχή και λιγάκι κατάρα, αλλά όταν τις υιοθετεί η
Ελένη Τσαλιγοπούλου όλα βαίνουν, όπως πάντα καλώς. Που είναι με
γλυκιά διαφορά, η ιδανική λαϊκή παρουσία που χρειάζεται η τρέχουσα
εποχή... |
|
|
r o c k
|
Βώξ - Στη
Θάλασσα των Μυστικών ΕΜΙ |
|
ΔΕΙΓΜΑ► Τώρα τον πατέρα μου |
Οι Πυξ Λαξ με
περισσότερη όρεξη; Μία φορά τις
ατμόσφαιρές τους τις προσέχουν. Αυτό είναι το πρώτο που θα μπορούσε
να επισημάνει κανείς για το ντεμπούτο άλμπουμ των Βωξ, ένα
πενταμελές σχήμα που παραβλέποντας τις μεγάλες κουβέντες του δελτίου
τύπου, ότι κι όμως οι "κακές" δισκογραφικές εταιρίες εμπιστεύονται
τα νέα ονόματα μπλα, μπλα, διαφαίνεται πως έχουν την όρεξη να το
"παλέψουν". Το Η Νύχτα Πάει Διακοπές θα μπορούσε να κάνει θραύση εάν
οι Βώξ κουβαλούσαν έστω και την μισή από την φήμη του Λαυρέντη
Μαχαιρίτσα ή τοu Μιλτιάδη Πασχαλίδη, ενώ το ίδιο ισχύει και για το
Παραμυθένια Μου Μορφή. Η μόνιμη πάθηση, που διέπει όλους τους
έλληνες καλλιτέχνες, αυτή της στιχουργικής αδυναμίας, χτυπάει και
τους Βώξ που δεν τολμούν κάτι παραπάνω επάνω στο λόγο όσο για
παράδειγμα επιμένουν στη μουσική. Καλή η guest εμφάνιση του Γιάννη
Κότσιρα στο Πως Λοιπόν Να Σου Μιλήσω, αχρείαστη η διασκευή στο Ένα
Όμορφο Αμάξι Με Δυο Άλογα. |
|
|
p o p
/ r o c k |
Όναρ - Που Ταξιδεύεις; (Universal) |
|
ΔΕΙΓΜΑ► Αλλού Εγώ, Αλλού Εσύ |
Σε γνώριμα, ασφαλή
λιμάνια... Σε αντίθεση με τον Μπάμπη
Στόκα, οι Όναρ έχουν εμπεδώσει πια τις pop/rock προοπτικές τους και
τις φοράνε με ευκολία όπως τις χνουδωτές (;!) παντόφλες τους. Μπορεί
το υλικό τους να μην δυναμώνει δραστικά από ηχογράφηση σε
ηχογράφηση, υπάρχει ωστόσο αυτή η αίσθηση πως αισθάνονται άνετα και
καλά μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, που με τραγούδια όπως τα "Μη Φεύγεις",
"Μικρή μου Αγάπη", "Μη Με Σταματάς", μπορούν να καταφέρουν τα
ραδιοφωνικά ρήγματα που εξ αρχής στόχευαν. Η Πένυ Ραμαντάνη είναι το
εκφραστικό κερασάκι των Όναρ, η παρουσία που χαρίζει νεανική ομορφιά
αλλά και ευρύτερη ευαισθησία που κλείνει το μάτι στην επερχόμενη (;)
ωριμότητα. |
|
|
Εν CDομία... |
| |